- Liittynyt
- 03.04.2017
- Viestejä
- 6 204
Toi ollee ainakin osasyy hankkeelle. Toisaalta Betonia käytetään vesijohtoverkostoissakin ja sen raaka-aineina on vesi, kivi ja sementti ja teräs. Hyvin pieniä määriä käytetään mm. pakkasen kestävyyttä parantaamaan muitakin lisäaineitaBetonijätteen hinta kun sen ajaa jätepaikalle taitaa olla noin 50 euroa tonnilta jätettä. Yllättävän monta tonnia sitä betonijätettä tuollaiselle "lentokentälle" mahtuu kun sen ajaa 1,5 metrin korkuiseksi kakuksi. Toki sitten menee tuplaten enemmän jos "vahingossa" ajaakin 3 metrin korkuisen jätekakun sinne.
Tuossa onkin se syy sille miksi sille Mäntän "lentokentälle" haetaan lupaa. Itse kenttää tuskin kiinnostaa rakentaa yhtään sen pidemmälle kuin mitä sinne saadaan sitä jätettä ajettua.
Lisäaineet - Betoni
betoni.com
Asukkaiden lentomelu ongelmat "unohtaen", tuolla on taloudellisesti ajatellen huomattavasti paremmat onnistumisen edellytykset kuin Mänttä-Vilppulan hankkeella. Malmin pienkone lentokenttä on jo päätetty sulkea (tosin vielä siitä yritetään pitää kiinni) ja kentälle on tarvetta, Nummelaan ollaan yhtä tekemässä.
Jonnekin se purettava betoni on vaan laitettava, sitä tulee 60-luvun elementtitalojen purun takia tulevaisuudessa paljon.
=> Miten julkisivujen pinnoitteet hoidetaan?
Toivotaan, että ympäristöasioista pidetään huolta. Seuraillaan tätäkin projektia.