Eivät ole vakio kokoisia, mittaa nappien pään halkaisija tai vaihtoehtoisesti
tuolta voit selata/etsiä minkä kokoiset Complyt sopii omiin nappeihin.
JBL Reflect Miniin menee ainakin Complyn 500-sarjalaiset.
Jos Complyt on liian kalliit ja kiinasta tilaaminen ei maistu, niin tarkista että sopivatko
Fantabulous sovitteet nappeihin.
Kiitos näistä vinkeistä. Pitää kokeilla, jos jättikorvakäytävälle löytyisi sopivat.
Kysyn samalla, kun vasta ketjun löysin,
onko missään sivustoa missä selviäisi edes yleisimpien/myydyimpien merkkien nappien ulkoiset mitat? Tiedän, kuulostaa liikaa vaaditulta, mutta mistäpä sitä tietää jos ei kysy. Etsimällä en löytänyt.
Kyse on siitä, että itsellä korvakäytävä tosiaan (olen tätä muualla kirjoitellut, kun en tiennyt tästä ketjusta) turhan suuri, etusormen pää menee kevyesti korvakäytävään. Eli ongelma on nappikuulokkeiden kanssa se, ettei tahdo löytyä sopivan kokoisia kumeja
Tällä hetkelläkin on käytössä kahdesta eri kuulokemallista koottu oma malli (itse kuulokkeet oikean kokoiset, mutta sisäreikä liian suuri, siihen piti saada pienennettyä halkaisijaa sijoittamalla sopivan kokoisesta kuulokkeesta osa.
Harmittavasti en muista mistä ulompi nappi on. Ei Sonyn, jonka nappikuulokkeita (ihastuin MDR-EX500LP myötä), paremman pään, kuulokkeita olen harrastanut lienee kymmenisen vuotta, mutta kokeillut myös toki muitakin merkkejä.
Eli jos löytyy vinkkejä, mistä etsiä suurempia nappeja, niin otan vinkkejä vastaan.
PS. On tullut vastaan tyyppejä, jotka eivät ole koskaan hiffaneet kokeilla eri kokoisia nappeja kuin valmiiksi on asetettu. Sitten kun ollaan, ollaan ihmetelty, että kylläpä basso toistuukin paremmin jne.
Siksi on jännä lukea subjektiivisia kommentteja, kun kuitenkin jokaisella korva on eri kokoinen. Nappikuulokkeissahan istuvuus on kaiken a ja o. Ja kuulin tässä sukulaissairaanhoitajalta, että nenän lisäksi ihmisen korva kasvaa iän myötä...
LISÄYS 22.8.19: Kävi lopulta hyvä mäihä!

Mulla olikin kokeilematta
Sony MDR-XB50AP nappikuulokkeiden nappulat, ja näemmä niiden napit käyvät Galaxy Budseihin.

Ja niiden kanssa juuri ja juuri boksi lataa kuulokkeet (oma viritys oli sen verran suuri, ettei ladannut vaan piti ottaa gummit pois, mikä oli turhan hankalaa ja nappuloiden katoaminen vain ajan kysymys).