Mulla on HD600-mallissa ZMF:n rei'itetyt nahkapehmusteet, jotka avartaa hieman äänikuvaa ja vaimentaa ylätaajuuksia. Kangasversio samoista pehmusteista tekisi puolestaan äänestä hieman kirkkaampaa, joten kannattaa miettiä, kumpaa haluat HD660S-mallille.
Hifitalo pystyy myös tilaamaan ZMF:ltä mitä vaan, jolloin tulee hieman halvemmaksi kuin itse postikulut ja ALV hoitamalla. Heille tulee kuitenkin vain 2-3 kuormaa vuodessa, joten pahimmillaan odotusaika voi olla tyyliin 4 kk.
Mittasin oman HD600-mallin taajuusvasteen sekä Sennheiserin että ZMF:n pehmusteilla.
Jaanpa oikeastaan samalla linkin kaikkiin mun tekemiin taajuusvastemittauksiin. Tämä on nyt eräänlainen versio 2.0, koska päädyinkin liittymään mukaan Squiglink-porukkaan. Työkalun ulkoasu ja käyttöliittymä ovat nyt selkeämmät kuin aiemmassa versiossa. Tiedoissa lukee vielä hupsusti "IEM database", vaikka pelkistä over-ear-malleista kohdallani kyse.
Nyt jo 37 kuulokemallia vertailtavissa ja työkalusta löytyy lisäksi EQ-toiminto, jolla on mahdollista kokeilla, miten taajuuskorjaaminen vaikuttaa vasteeseen. Auto-EQ-napilla syntyy automaattisesti valitun tavoitevasteen mukainen taajuuskorjaus.
Compare hundreds of frequency response graphs between headphones from manufacturers like Beyerdynamic, Hifiman, Sennheiser, and more.
kuulokenurkka.squig.link