Ei yksityiskäytössä tarvita.Jos teen omaa muuttoa ja vuokraan kuorma-auton muuttoautoksi, pitäisikö olla digipiirturikortti? Pitäisi kerralla saada kaikki tavarat vietyä pullakori pakettiautoon voisi ehkä mahtua mutta (kevyt/)kuorma-auto luultavasti mukavampi.
Niin, olikos tää kiinni siitä mihin käyttöön se auto on rekisteröity vai mikä siihen vaikuttaa?Ei yksityiskäytössä tarvita.
Raja on 7,5 tonnia. Sen alle ei tarvitse omiin ajoihin hakea.Niin, olikos tää kiinni siitä mihin käyttöön se auto on rekisteröity vai mikä siihen vaikuttaa?
Ite asiaa kaivelin joitain vuosia sitten ja silloin totesin että pakko on piirturikortti hommata jos meinaan ajella isäukon kuorma-autolla. Vaikka ajelin vain omia ajojani, mutta auto oli kyllä rekisteröity ammattiliikenteeseen.
Alustanumerolla (vin) haluaisin selvittää auton värikoodin. Mersu on kyseessä. Onko tiedossa mitään palvelua tähän?
https://autojerry.fi/auton-viat/p0325-vikakoodi/-07 bensa accordi anto vikakoodina P0325 Knock sensor 1 circuit bank or single sencor.
Osaako kukaan jäljittää koodia mitä tuo vihjaa tarkalleen
OBD-II Trouble Code: P0325 Knock Sensor Circuit MalfunctionVikakoodi P0325 tarkoittaa englanniksi Knock Sensor 1 Circuit Malfunction (Bank 1 or Single Sensor).
Suomennettuna koodi tarkoittaa Nakutusanturi 1, toimintahäiriö (puoli 1, jos kahden anturin järjestelmä).
Pääurien urasyvyys. Kyllä se siitä eniten kuluneen kohdalta mitataan.Mistä kohtaa renkaasta katsastuksessa mitataan kulutuspinta? Kun keskellä olisi pintaa, mutta reuna on jo sakkorajalla. Nimimerkillä ostanko uudet renkaat ennen vai jälkeen katsastuksen.
Kiitos. Vikakoodin nollautin ja ei ainakaan vielä ole alkanut uudestaan palamaan. Jospa sitä selvis hetken virheellä eikä tarvi remonttia
Bosch. On kokeiltu vähän joka merkkiä, mutta noi on olleet parhaat.Täytys varmaa ostaa uudet pyyhkijät tuohon Hyundai i20. Menneisyydessä on niin erilaisia kokemuksia tarvikevehkeistä, että onko täällä suositella erityisesti jotai merkkiä..?
Bosch Icon [/thread]onko täällä suositella erityisesti jotai merkkiä..?
Biltema. Hyvät ja kohtuu edulliset.Täytys varmaa ostaa uudet pyyhkijät tuohon Hyundai i20. Menneisyydessä on niin erilaisia kokemuksia tarvikevehkeistä, että onko täällä suositella erityisesti jotai merkkiä..?
Ja ennen uusien renkaiden alle ruuvausta kannattaa selvittää, miksi ne kuluu noin epätasaisesti.Mistä kohtaa renkaasta katsastuksessa mitataan kulutuspinta? Kun keskellä olisi pintaa, mutta reuna on jo sakkorajalla. Nimimerkillä ostanko uudet renkaat ennen vai jälkeen katsastuksen.
https://www.autodoc.fi/bosch/9464715Bosch. On kokeiltu vähän joka merkkiä, mutta noi on olleet parhaat.
Ihan tarkkaan en muista mitä kaikkea on omiin ja exän vehkeisiin laitettu. Ite sanonut että tumminta mitä löytyy, ei ongelmia. Exän autoihin mennyt kai vähän miedompaa, käytännössä eroa ei juuri huomannut ainakaan päivällä. Jos itellä 20% niin toisissa 50% tms. - josta kyllä näkyy läpi päivälläkin.Noista autojen tummennuskalvoista on eri vahvuuksia, alkaen 5%:sta. Yleisin lienee 20%. Kuinka tumma tuo 5% oikeasti on? Ulkoa tosiaan näyttäisi, ettei sisälle näe yhtään mitään, mutta näkeekö sisältä ulos? Omassa farkussa taitaa olla 20% takana, ja eipä niistä pimeällä näe mitään ulos, mutta päivällä näyttää kun ei olisi tummennoksia ollenkaan.
Siis ihan vaan sen takia ei saa luovuttaa, koska laissa lukee niin. Sekin nyt on varmaan aika selvää, että miksi näin on?Tämä nyt on aikalailla ot keskustelua, mutta miksi autoa ei saisi luovuttaa kortittomalle?
Jos 17v ajokoulussa oleva tulee hakemaan autoa isänsä kanssa, niin miksi isän ei voisi antaa ajaa autoa sinne perheen pihaan?
Se on tietty ihan eri juttu jos ei halua liisata autoa onnettomuusherkille kuskeille, mutta lain kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Käsittääkseni noissa kanavat ovat varsin ohutta pilliä, kun ilmastoinnissa virtaamat (etenkin nestepuolella) ovat varsin pieniä. Eli vedellä virtaama voi jäädä liian pieneksi järkevällä pumpulla.Onko mitään estettä käyttää ilmastoinnin lauhdutinta ilma-vesi -välijäähdyttimen vesijäähdyttimenä? Jos kyse lauhduttimesta jossa ei ole kuivainta.
Ei kai siitä haittaa ole jos on valmis maksamaan, kai siinä jotain perusjuttuja voi löytyäkkin. Mitäänhän se ei takaa silti.Onko järkevää viedä ostoaikeissa oleva auto kuntotestiin? Nykyinen kauppakassi ei riitä ja tarvitsemme toisen joka saisi mielellään olla farmari.
Onko suosituksia hintaluokkaan 5000-10000 euroa?
Omasta mielestäni olisi mukava kuulla mahdolliset tulevat ongelmat varsinkin kun minä en ole automekaanikko.
Mahdollisuus toki ostaa uusi, mutta olemassa olevat lainat selätetty 10v päästä.Toi on vähän sellanen hintaluokka että mitä vain voi hajota mistä vain autosta mitä tohon rahaan saa,
Joku yleisin avensis tai corolla mitä saa tohon rahaan on sitten ratkaisu. Jätä silti sukanvarteen touhutonni jos ei kiinnosta alkaa itsellä ropaamaan.Mahdollisuus toki ostaa uusi, mutta olemassa olevat lainat selätetty 10v päästä.
Järkevä hintaluokka 5000-1000. Tuuripeliä haluan minimoida.
Kai se riippuu mallista, kyllä omaa w211 katsurilla meni kauemmin katsellessa mikä siellä väljä, tuossa mallissa ku on edessä yhteensä 3 palloniveltä per puoli (alhaalla 2 ja ylhäällä 1), niin toinen alapallonivelistä oli väljä. Ja ilmeisesti se rakenne tekee tuossa ainakin niin, että väljyys näkyy selvästi vasta sitten, kun nivel on oikeasti väljä. Nimitttäin se pallonivel oli todellakin loppu, vaikka ei iso väljyys renkaasta kokeiltuna ollutkaan.Onko vanhemmissa Mersuissa jotenkin erityisen vaikeaa löytää väljyyttä alustasta? Kun sekä mekaanikko, jolla yleensä käyn oli sitä mieltä ja katsastuksessa katsottiin alustaa varmaan 10 minuuttia, eikä mitään kuitenkaan löytynyt. Aikaisemmassa ranskan ihmeessä riitti paljon lyhyempi tarkistus ja melkein aina jotain väljää olikin.
Kyllä mulla w210 oli 5v ja 120tkm kohdalla edessä alatukivarsien puslat vuotanut öljyt pihalle ja toinen jousi poikki, takana muutama väljä nivel sekä narinanivelet loppu. Takajarruletkut halkeamia täynnä ja ne piti uusia. Onneksi kaikki meni edellisen omistajan piikkiin kun oli Diplomaattiauto jota ei oltu koskaan katsastettu ja oston ehtona oli että pitää olla katsastettu.Kai se riippuu mallista, kyllä omaa w211 katsurilla meni kauemmin katsellessa mikä siellä väljä, tuossa mallissa ku on edessä yhteensä 3 palloniveltä per puoli (alhaalla 2 ja ylhäällä 1), niin toinen alapallonivelistä oli väljä. Ja ilmeisesti se rakenne tekee tuossa ainakin niin, että väljyys näkyy selvästi vasta sitten, kun nivel on oikeasti väljä. Nimitttäin se pallonivel oli todellakin loppu, vaikka ei iso väljyys renkaasta kokeiltuna ollutkaan.
Edit. Mersuha on vaihdellu nuita alustan rakennetta sukupolvesta toiseen, pikaisesti: w210 ei syö alustanosia, w211 syö alustanosia, w212 ei syö alustan osia.
Joo no ei mullakaan itsellä ole ollut w210 tai w212, mutta kuullut muilta, että w211 on kovempi alustanosia syömään kuin w210, toki väkisellähän ne alustanosat jossain vaiheessa kuluu kaikista.Kyllä mulla w210 oli 5v ja 120tkm kohdalla edessä alatukivarsien puslat vuotanut öljyt pihalle ja toinen jousi poikki, takana muutama väljä nivel sekä narinanivelet loppu. Takajarruletkut halkeamia täynnä ja ne piti uusia. Onneksi kaikki meni edellisen omistajan piikkiin kun oli Diplomaattiauto jota ei oltu koskaan katsastettu ja oston ehtona oli että pitää olla katsastettu.
Tiedä sitten millaista ajoa saanut, mutta oli kyllä huono yksilö ja se ruoste
Mitkä firmat esimerkiksi ei ilmoita noissa? En kyllä tiedä parempaa paikkaa missä olisi listattuna vielä laajemmin.Onko olemassa mitään hyvää keinoa eli palvelua jolla pystyisi jotenkin selaamaan läpi monien ellei kaikkien vaihtoautomyymälöiden valikoimaa kerralla? Kaikki ei varmaan autotalliin tai nettiautoon ilmoita autoista, ja nyt kun on etsinnässä hieman harvinaisempi malli niin käy ihan työstä syöttää noita hakuja jokaiseen firmaan joka päivä.
Perus tulppa maksaa alle kympin kappale?Nykyisillä sytytystulpilla ajettu jo 100tkm. En osaa sanoa millaiset tulppat siellä on. On siis huollossa aikoinaan vaihdettu.
Huomaako sen vaihtotarpeen viimeistään tiettyistä oireista? Auto on jo sen ikäinen, että siihen ei kauheasti viitsis panostaa enää..
Aika harva ihminen etsii vaihtoautoa jonkun tietyn liikkeen sivuilta, varmaan 90% vaihdokeista etsitään nettiauton/torin kautta ja loput sitten jostain autotallista tai autoliikkeiden sivuilta.Onko olemassa mitään hyvää keinoa eli palvelua jolla pystyisi jotenkin selaamaan läpi monien ellei kaikkien vaihtoautomyymälöiden valikoimaa kerralla? Kaikki ei varmaan autotalliin tai nettiautoon ilmoita autoista, ja nyt kun on etsinnässä hieman harvinaisempi malli niin käy ihan työstä syöttää noita hakuja jokaiseen firmaan joka päivä.
Laita vaan uudet tulpat sinne, ei maksa montaa euroa.Nykyisillä sytytystulpilla ajettu jo 100tkm. En osaa sanoa millaiset tulppat siellä on. On siis huollossa aikoinaan vaihdettu.
Huomaako sen vaihtotarpeen viimeistään tiettyistä oireista? Auto on jo sen ikäinen, että siihen ei kauheasti viitsis panostaa enää..
Laitat tai laitatat sinne ilmastoinnin paikkausaineen sisään.. ei tarvii vaihtaa osia ja pienet vuodot lakkaa vuotamasta.Tuli huollettua Ranskan ihmeen 207:n ilmastointi jota edellinen omistajakaan ei ollut tehnyt vuosiin. Huoltajilla jäi huomaamatta pienet vuodot. Lauantaina pitäis ajaa vielä Lappiin ja luvattu koko maahan +30. Autossa sisällä pieni haju välillä kun AC on päällä, muuten puhaltaa hyvin kylmää. Lauhdittimen putkistahan tuo näkyy vuotavan, ylemmästä ja alemmasta putken tiivisteestä tihkuaa vähän. Jatkuukohan vuoto, jos ilmastointia ei käytä ollenkaan? (kammottaa kyllä ajatus ajaa tunteja perse hiessä)
Huoltoliike oli vähän hämärän oloinen pienkorjaamo, jossa tyhjennettiin nopeaa kylmäaineet, ei ollut vuotoja ja lisättiin takaisin kylmäaineet. Voisin käydä tällä kertaa muiltakin korjaamoilta kysymässä, mutta aikataulut alkaa menee tiukille. Mikähän tässä nyt ois järkevin skenaario? Kuvat liitteenä.
Tuossa tilanteessa, kun avataan systeemi, olisi hyvä vaihtaa kuivain samalla kertaa ilmastointiin.Laitat tai laitatat sinne ilmastoinnin paikkausaineen sisään.. ei tarvii vaihtaa osia ja pienet vuodot lakkaa vuotamasta.
Tosin tuo näyttää siltä että o-renkaan vaihdolla korjautuisi. Niin ei kannata alkaa kikkailemaan vaan vaihtaa tiivisteet.
Uudenmaan autovarustelu myös lomalla?Kiitti vastauksista. 20 korjaamoa soitettu jo läpi Uudellamaalla, yllättäen kaikki kesälomalla. Muutama korjaaja sanoi ettei missään nimessä kannata ilmastoinnin paikka-aineita laittaa. Tai oikeastaan mitään paikka-aineita ikinä. Tarkempaa syytä en tiedä. Näyttää siltä että joutuu ajamaan vuotavalla ilmastointilaitteella läpi Suomen, perrrrrk....
Katson joskos itse voisin kiristää noita muttereita, mutta kyllähän se tiiviste on vanha, kuivunut ja sen takia vuotaa.
älä turhaan yritä sitä kiristää, nimittäin tuo on sellainen että riittää kun laippa on ihan kevyesti kiinni, sillä kireydellä ei ole mitään vaikutusta tiivistykseen. ehjä o-rengas sen hoitaa.Kiitti vastauksista. 20 korjaamoa soitettu jo läpi Uudellamaalla, yllättäen kaikki kesälomalla. Muutama korjaaja sanoi ettei missään nimessä kannata ilmastoinnin paikka-aineita laittaa. Tai oikeastaan mitään paikka-aineita ikinä. Tarkempaa syytä en tiedä. Näyttää siltä että joutuu ajamaan vuotavalla ilmastointilaitteella läpi Suomen, perrrrrk....
Katson joskos itse voisin kiristää noita muttereita, mutta kyllähän se tiiviste on vanha, kuivunut ja sen takia vuotaa.
Perus tulppa maksaa alle kympin kappale?
Varmaan oikea pyöränlaakeri. Jos mahdollista tunkkaa kulma ylös ja pidä jousesta kiinni kun pyörittelet rengasta. Tai viet huoltoon ja pyydät testaamaan.Kun ajaa suoraan, niin mitään ei kuulu. Kun kääntää rattia hiemankin vasemmalle, niin jurisee selvästi. Mikäs on Imprezassa lahoamassa, pyöränlaakeriko?
Tuo jousista tunnustelemalla rikkinäisen laakerin etsiminen onnistuu kyllä Subarussakin mutta erittäin todennäköisesti siinä neliveto niin joutuu tunkkaamaan molemmat etuset että saa pyöriteltyä rengasta.Varmaan oikea pyöränlaakeri. Jos mahdollista tunkkaa kulma ylös ja pidä jousesta kiinni kun pyörittelet rengasta. Tai viet huoltoon ja pyydät testaamaan.
En ole koskaan nelivedossa tätä tehnyt. Oletin että tasauspyörästön takia onnistuu yksi kulma ilmassa. Varmaan onnistuu ihan soittamalla huoltoon, pääset sovittuna aikana nosturille ja vika löytyy 5 minuutissa. Sitten varaat varsinaisen huollon.Tuo jousista tunnustelemalla rikkinäisen laakerin etsiminen onnistuu kyllä Subarussakin mutta erittäin todennäköisesti siinä neliveto niin joutuu tunkkaamaan molemmat etuset että saa pyöriteltyä rengasta.