Jossain 1.5m leveydessä tulee etuvalopakko.Riittääkö auton peräkärryjen valoiksi tuollainen:
Kattelin 40 vuotta vanhoja Sukkela-kärryjä pihassa eilen sillä silmällä, että kunnostusta kaipaavat.
Lavan koko oli muistaakseni 2300x1250. Lokasuojissa on eteenpäin osoittavat kirkkaat valot, mutta nuo ilmeisesti ei ole pakolliset?
Onko kellään kokemusta plasti dipin poisto renkaista?
En jaksanut renkaita suojata, kun youtube videoiden mukaan se dippi lähtee niin kivasti renkaista irti..no vitut lähde, vaikka qd:tä suihkutin renkaisiin ennen dippausta.
Tinnerillä koitettu tänään jynssätä, mutta eipä tuntunut hirveästi vaikuttavan.
Mitähän jos tinnerillä koittaa pehmittää dippiä ja sen jälkeen painepesurilla sentin päästä vetää? Vai onko kenelläkään parempia ehdotuksia?
Muuten täytyy tässä vaiheessa ainakin olla tyytyväinen tuotteeseen. Vanteet ja sivupeilit tuli dipattua ja metallinhohto harmaasta jäi kyllä mielestäni todella hyvä pinta.
Kyllä juurikin renkaista ei lähde dippi poisEli renkaissa on nyt dippiä? Laitas pari kuvaa niin hahmottuu tarkemmin En kyllä osaa auttaa, mutta ihan mielenkiinnosta tahtoo nähdä
Ei tuosta kuvasta ainakaan näe, että kumissa olisi mitään. Luultavasti olet ainut henkilö ketä edes näkee ne.
Kyllä kuvasta näkee että on vähän leveällä pensselillä vedelty. Mahtaa kyllä olla kumista melko hankala mitään saada irti, itse en ainakaan keksi mitään ainetta millä lähtisi pois. Yksi ratkaisu tietenkin olisi vetää dipit koko renkaan kulutuspintaa myöten, sitten ei ainakaan pistäisi silmään
Jännästi näissä aina jätetään mainitsematta ne pari merkkiä joihin tämä kuuluisa pöly pääasiallisesti vaikuttavat...melko merkkiuskovaista pölyäArvon io-techiläiset!
Jakohihnan katkeaminen jatkuu Oulun seudulla.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/...auti-on-vain-pahentunut-tana-kevaana/zpr84wyD
Tuli mieleen että auttaisiko jakopään kannen tiivistäminen jollain liimalla siten että mikään skeida ei pääse jakohihnan kopan sisälle?
Motoneteissä ja Biltemoissa noita on monen pituisia,värisiä ja näköisiä. Käsittääkseni tuo M6-kierre taitaa olla aika standardi noissa vuosituhannenvaihteen autoissa.Löytyykö jostain auton antenneja myynnissä? Siis pelkkä piiska, ei sitä "istukkaa" ja johtoa. Motonetissä oli pari vaihtoehtoa, mut rupesi mietityttämään se kierre et sopiiko se omaan autoon. Autoantenni katolle vaihtopiiska 43cm kierresovitteella | Motonet Oy ja Autoantenni katolle 79cm M6-kierre | Motonet Oy .
Oma auto on siis Avensis Sedan 2.0TD vm. 2000.
Ok. Kiitti vinkistä ! Pitää huomenna käydä tsekkaileen niiden tarjonta ku alk.per. piiska meni halki pystysuunnassaan niin ny ei radio tahdo kuulua niin hyvin...Motoneteissä ja Biltemoissa noita on monen pituisia,värisiä ja näköisiä. Käsittääkseni tuo M6-kierre taitaa olla aika standardi noissa vuosituhannenvaihteen autoissa.
300€ saa jo oikeasti laadukkaita kypäriä ja just ostin kakkos kypäräksi 129€ HJC tuolta, mikä varmasti toimii juuri siinä 1-2krt kesässä kun joku istuu kyydissä.Tarvetta mp kypärälle, olisko missään esim. motonetissä mitään ok kypärää 100-300e? Mahdollisimman hiljainen ja vielä jos huurtumattoman linssin saa niin avot. Itellä vanha potta kypärä ja vanha crossikypärä ajanut asiaa aikaisemmin mutta tälle kaudelle pakko laittaa kunnon kypärä. Mitä raati suosittelisi? Ettei nyt aivan paskaa tule ostettua sikaa säkisä.
En ole testannut vielä ajossa, on siinä eroa omaan HJC:n kypärään, ei ole ehkä ihan niin mukava ja ominaisuuksia paljon vähemmän, paino taitaa olla aika samaa luokkaa. Oma HJC R-PHA 70 on ainaki pirun hiljanen verrattuna 10v vanhaan shoei:n 1000€ kypärään, toki OVH oli viime vuonna 449€ että pakko sen kai on ollakki hyvä ja hiljanen.Ootko testannu vielä onko melua tms? Saatan lähteä ostamaan pian kypärää kun kausi polttelee.
Nyt ei käynyt mitään, jotain tunnin oli auto maksullisella paikalla, ja eipä täällä kait kovin paljon noita parkkipirkkoja kaupungilla edes pyöri. Meinaan vaan että jos ja kun jatkossakin joutuu kuskiksi ja samaa läpykkää käyttää, niin...Jos ei tuulilasissa ollut virhemaksua, niin ei kai tuossa kuinkaan käynyt? Vai jaetaanko niitä nykyään jo jälkikäteenkin?
Ei tossa mitään polttimoita kuitenkaan vaihdeta. Ihan vaan tuota sytytintä kun varsinkin kylmällä se tuntuu välkkyvän ja sitten sammuu. Kun käyttää parkeilla niin syttyy uudestaan.Väitän ettei kalibrointia tarvitse ellei jotain ole rikki. TT:ssä umpio irti, nostaa pöydälle ja vaihtelee polttimot.
Ei. Ja vaikka olisikin niin vagcomi nyt löytyy joka toiselta autoharrastajalta jolla onnistuu koodin syöttö tarvittaessa.TT on kyseessä. mutta onko tuon vaihdossa tosiaan jotain magiikkaa mitä pitäisi käydä kalibroimassa jossain? tuohan on käytännössä piuha missä toisessa päässä on jotain elektroniikkaa
Joku polttimon pidikejousi tjsp se on(eipä olen koskaan tqrvinnut tietää), mutta eipä niitä erikseen myydä, tulee umpion matkassa. Purkaamolta tms. sopiva tai sitten haet vaikka Kärkkäiseltä 1-1.5mm pianolankaa (jousiteräslankaa) ja vääntelet toisen puolen jousen perusteella uuden.
onko tuolla jousella omaa nimeä ja saako sitä ostettua erikseen?
Mulla oli tuollainen 5,5 vuotta ja sinä aikana tuli tutustuttua aika tarkkaan auton tyyppiongelmiin ja ketjuongelmiin en törmännyt kertaakaan, eli mikään yleinen vika se ei voi olla.Honda Accord -03-08. Sattui silmiin netin syövereistä, joitain jakoketjuongelmia. Liekköhän kuinka yleinen vika? Jakoketjusarjan saa muutamalla satasella, mutta miten töisevä ja kallis mahtane olla vaihtotyö? Bensakoneesta siis kysymys. Olen harkinnut edulliseksi käyttökulkineeksi tuollaista.
Yksi rengas on tuolla tavalla korjattu, ja kyllä paikka kaksi kesää kesti minkä rengas oli auton alla.Onko kukaan korjannut auton rengasta tällä tavalla? Nopeampaa kuin polkypyörän renkaan paikkaaminen.
Sitä vaan meinasin, että kestääkö tuollainen pitkääkin?
Kuulostaa hyvältä. Menee tilaukseen.Yksi rengas on tuolla tavalla korjattu, ja kyllä paikka kaksi kesää kesti minkä rengas oli auton alla.
Noita paikkasarjoja myydään ihan kaikkialla missä on autotarvikkeita yleensäkin.Kuulostaa hyvältä. Menee tilaukseen.
Kestää pitkään. Itse kaksi paikannut kun alumiininen piikki meni läpi ja toisessa ruuvi.Onko kukaan korjannut auton rengasta tällä tavalla? Nopeampaa kuin polkypyörän renkaan paikkaaminen.
Sitä vaan meinasin, että kestääkö tuollainen pitkääkin?
Ei, etkä sinä myöskään yksityishenkilönä voi palkkiota hakea vaan autoliike sen hakee kun jätät vanhan auton sinne romutettavaksi. Eikä tuossa nyt muutenkaan ole edellytyksiä palkkiolle olettaen että auto oli sulla pari kk, etkä näe tulevaisuuteen... Palkkio on myös vuosikohtainen joten taisivat muutenkin olla tuohon aikaan jo menneet kaikki viime vuonna.Trafi.fi - Romutuspalkkio
Moro,
Kuuluukohan minulle romutuspalkkio (voinko yrittää sitä saada), kun minulla oli auto käytössä muistaakseni noin 28.5.2017-ja noin 20.7.2018 - jolla oli ikää reilusti (olikohan 89). Sain siitä romutustodistuksen tuossa syksyllä. Onko minulla mahdollisuus yrittää saada romutustodistus vai pitääkö se auto vaihtaa tietyn ajan sisällä romutustodistuksesta?
Ei siirrettävissä, myytävissä tai muutenkaan taloudellisesti hyödynnettävissä, muuten kuin suoraan vähäpäästöiseen autoon vaihtaessa.Ideana myös mahdollisesti yrittää "myydä oma romutustodistus", voikohan sitä jotenkin kierrättää taloudellista hyötyä hakien sillä en ole varma onko minulla vara ostaa uutta vähäpäästöistä autoa?
Ja onkohan sitä pelattu pois, että kaksi henkilöä voisi käyttää romutuspalkkion samaan autoon? Eli että minulla olisi romutustodistus, ja sitten vaikkapa myös tyttöystävällä? Ja käytettäisiin samaan autoon?
Eipä sillä venakopalla ole muuta käytännön virkaa kuin suojata nokkia ja pitää öljyt koneessa. Aivan hyvin voit ajella, mutta hyvähän siihen olisi se pultti laittaa niin tiivistyy. Öljyähän se varmasti siitä päästää pihalle sotkemaan konehuonetta, mutta ei se nyt solkenaan pihalle valu.Ei mennyt venttiilikopan tiivisteen vaihto kuten strömsöössä.
Kiristelin pultteja ja yksi sitten meni katkeamaan, vaikka mielestä en hirveän lujaa sitä kiristänyt..ja tietysti yhdestä kulmasta meni vielä.
Onko tuo kuinka paha asia? Pystyykö autolla hyvillä mielin ajamaan, vai joudunko tekemään operaation nyt uudelleen ja etsimään jostakin uuden pultin tuohon tilalle?
Käsittääkseni istumapaikkojen vähentäminen onnistuu ihan katsastuksen yhteydessä, eli katsuri tarkistaa monelleko löytyy asianmukaiset penkit+vyöt -> päivittää otteelle paikkaluvun. Esim. henkilöautot, joista on otettu takapenkki pois vaikkapa turvakaarien takia, muuttuvat katsastuksessa automaattisesti 2-paikkaisiksi.En löytänyt netistä äkikseltään vastausta, joten kysytäänpä täältä: Jos on matkailuautoksi rekisteröity pikkubussi henkilömäärältään esimerkiksi 1+7, niin saako istumapaikkoja vähentää ominpäin - tai muuten - vai tuleeko nuo kaikki paikat myös löytyä ajoneuvosta?
Liittyy siis siihen, että tarkoitus olisi hommata satunnaiseen tavarankuskaukseen VW T4 ja omaan käyttöön riittäisi vähempikin määrä penkkejä (esim 2+3).
Okei, kiitos pikaisesta vastauksesta.Käsittääkseni istumapaikkojen vähentäminen onnistuu ihan katsastuksen yhteydessä, eli katsuri tarkistaa monelleko löytyy asianmukaiset penkit+vyöt -> päivittää otteelle paikkaluvun. Esim. henkilöautot, joista on otettu takapenkki pois vaikkapa turvakaarien takia, muuttuvat katsastuksessa automaattisesti 2-paikkaisiksi.
Ja itseasiassa moneltakin konttorilta. Mä kävin kyselemässä miten V70 sais pakuksi, kahdelta konttorilta sain ihan erilaisia neuvoja takapenkkien suhteen - tai niiden muutosten suhteen lähinnä, mitä pitää muuttaa ja miten. Muista nyt enää mitä kaikkea, mutta en rekannut pakuksi kun alkoi näyttää vaikealta, eikä ole koko autoakaan enää.Käy kuitenkin ensiksi konttorilla kyselemässä ennen kuin teet mitään muutoksia ettei käy niinkuin sille yhdelle jantterille joka sai sitten autoveron uudelleen maksettavaksi.
Joo siis kysymyksen pointtina olikin lähinnä se, että voinko noin vain jättää osan penkeistä kotiin varastoon vai pitääkö autosta löytyä kaikki mainitut istuimet, kerran rekisteriote tuollaisen paikkaluvun kertoo. Muutoskatsastuksessa vähemmille penkeille ei olisi oikein tolkkua muutenkaan, jos nyt vielä ostamatonta autoa joskus myy vaikka eteenpäin.Turha niitä paikkoja sieltä rekisteristä on vähentää (ainakaan jos verot/vakuutukset ei siitä halpene), kun ei niiden kaikkien penkkien tarvitse siellä autossa olla kuin katsastuksen aikana, jos edes silloinkaan. Tila-autojen penkit irtoaa ihan syystä pikalukituksilla