- Liittynyt
- 22.10.2016
- Viestejä
- 7 046
Eikö se ole ihan lakisääteistä että kylmälaitteen käyttämä kylmäaine pitää ilmoittaa siinä laitteessa itsessään? Autoissa on jossain sen täyttöpisteen lähellä merkintä mitä kylmäainetta ja montako gramma.
Jeesh , hyvä kysymys, on vain vaniljaa ja muka suklaata Ingmannin masinoissa. Mahdollisesti Mäkkäri/ Hese linjalta?.Mistä saa mansikkapehmistä?
mikä auto?Mistä voisi johtua sellainen oire, että matalilla kierroksilla ei voi käyttää suurta kaasua? Vapaastihengittävä bensamoottori kyseessä.
Kierrosten ollessa alle 2000 voi kaasua painaa noin neljänneksen. Jos painaa enemmän, alkaa moottori nykiä ja sammuu lopulta, jos ei helppaa kaasua. Kun kierrokset nousevat yli 2000:n, moottori alkaa käydä täydellisesti. Kuormituksella ei ole väliä, vaan nykimistä tapahtuu vaihde vapaallakin. Kylmänä vaiva tuntuu olevan pahempi, mutta lämpimänäkään se ei täysin katoa. Vikakoodeja ei ole.
Chrysler PT Cruiser.mikä auto?
Mitä laatikon vahvistaminen tarkoittaa tässä tapauksessa käytännössä? Vaihdetaanko sieltä jotkut tietyt osat, vai ihanko vahvistetaan olemassa olevia osia? Hammasrattaita, akseleita, mitä? Paljonko se suunnilleen maksaa?Auto on lapissa ja myyjä Lahdessa, mutta tehoa on!
BMW 535 Farmari 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto
Nyt myynnissä BMW 535 230 000 km, 2005 - Inari. Klikkaa tästä kuvat ja lisätiedot vaihtoautosta.www.nettiauto.com
Bimmereistä tiedän juur sen verran etten sotkeennu, mut noin yleensä automaatin vahvistaminen tarkoittaa kitkalevyjen määrän kasvattamista, ehkä paineiden nostoa, joskus jopa akseleiden vaihtamistakin. Toki sen voi rakentaa alusta lähtien paremmilla osilla jos haluaa, taivas siihen on rajana.Mitä laatikon vahvistaminen tarkoittaa tässä tapauksessa käytännössä? Vaihdetaanko sieltä jotkut tietyt osat, vai ihanko vahvistetaan olemassa olevia osia? Hammasrattaita, akseleita, mitä? Paljonko se suunnilleen maksaa?
Ei ko. auto ole kovin tuttu, mutta veikkaisin kaasupoljinta/kaasuläppää. Vikakoodeja jos ei ole nii katsoa testeriarvoista häviääkö jommalta kummalta asentodata kesken liikkeen...Chrysler PT Cruiser.
Tonneja se yleensä maksaa ellei itse tee, riippumatta mitä sinne muutetaan.Mitä laatikon vahvistaminen tarkoittaa tässä tapauksessa käytännössä? Vaihdetaanko sieltä jotkut tietyt osat, vai ihanko vahvistetaan olemassa olevia osia? Hammasrattaita, akseleita, mitä? Paljonko se suunnilleen maksaa?
Mitä kaverin autoa vähän korjaillut niin tuo ei ole kyllä vielä koskaan jäätynyt sen 150-380tkm välisenä aikana, -08 mallinen focus diisseli). Se turbon venttiilin tai mikä se onkaan oikea nimi sille niin on hajonnut 2x, et pakokaasut ohittaa ahtimen ja siten tehot heikkoja mutta autolla voi ajaa tai jotenkin noin hän sen kertoi. Lapin reissulla kosahti molemmat kerrat niin paikalliset pajat vain nollas koodit ja teki jotain et pysty ajaa kotia.Kuinkas suuri ongelma on Fordin 1.8 tdci huohottimen jäätyminen? Googlen mukaan isoin tyyppivika kyseisessä koneessa. Onko nämä jo korjattu tuoreempiin malliversioihin eristyksillä tms? (mk2 Focuksen kone, muissakin fordeissa paljon käytetty)
Nyt täytyy myöntää että jouduin ihan googlettamaan että mitä tarkoittaa YKK-anturi, mutta ilmeisesti puhutaan yläkuolonkohta-anturista eli suomeksi kampiakselin asentotunnistimesta?Tutun Renault Kangoo ei käynnisty, startti pyörii kyllä. Koska kyseessä vanha Renault, yksi erittäin todennäköinen vikapaikka on ykk-anturi. Tuo auto on noin 2000-2007 vuosimallia tjsp.
Auto hinataan korjaamolle jossa vika tutkitaan.
Osaako kukaan sanoa varmaksi että tuleeko ko autossa vikakoodia ykk-anturin viasta? Megane 1 :ssä ei tule.
Näkeekö yleensä OBD-laitteella livedatasta starttauksen aikana ykk-anturin lähettämän signaalin eculle?
Juuri nyt en itse pysty asiaa tutkimaan.
Mulla on nyt -08 Mazda ja sillä on joku 210k rullattu ja huollossa sanoivat että pitäis uusia koko tukivarsi. Lähinnä mietien että rupeenko marisemaan autoliikkeeltä jotain hyvitystä kun alta 3kk mulla ollu autoa ja noinkin iso remppa heti vaikka ei pitäny mitää isoja olla.340tkm kohdalla meni omasta autosta vaihtoon. Tukivarsi ja puslat olivat sinällään kunnossa, mutta koiranluun kiinnityspultti katkesi tukivarteen, enkä saanut jämää pois. Vaihdoin sitten molemmilta puolilta uusiin. Omalla autolla on ajettu lähinnä sileää maantietä pitkin, kaupunkiajossa ja hiekkateillä voi kesto vähentyä kolmannekseen.
12v vanha ja yli 200tkm ajettu auto, niin tuskin auttaa mitkään marinat.Mulla on nyt -08 Mazda ja sillä on joku 210k rullattu ja huollossa sanoivat että pitäis uusia koko tukivarsi. Lähinnä mietien että rupeenko marisemaan autoliikkeeltä jotain hyvitystä kun alta 3kk mulla ollu autoa ja noinkin iso remppa heti vaikka ei pitäny mitää isoja olla.
Kuinkas paljon se tukivarren vaihto maksaa? Ei kai se nyt montaa satasta voi pyöränkulmien säädön kanssa olla?Mulla on nyt -08 Mazda ja sillä on joku 210k rullattu ja huollossa sanoivat että pitäis uusia koko tukivarsi. Lähinnä mietien että rupeenko marisemaan autoliikkeeltä jotain hyvitystä kun alta 3kk mulla ollu autoa ja noinkin iso remppa heti vaikka ei pitäny mitää isoja olla.
No korjaaja sano että reilu 300e olis osa ja siihen työt päälle niin reilussa 500e kuulemma liikutaan. Tän hintaluokan autossa aika kova kustannus varsinkin kun myyjäliikkeen kanssakin nimenomaan juttelin että ymmärrän kuluvat osat ja ne on ihan jees, mutta että ensimmäiseks pitää vaihtaa jotain melkein tonnin osa.Kuinkas paljon se tukivarren vaihto maksaa? Ei kai se nyt montaa satasta voi pyöränkulmien säädön kanssa olla?
No ensinnäkin 300<1000€ ??No korjaaja sano että reilu 300e olis osa ja siihen työt päälle niin reilussa 500e kuulemma liikutaan. Tän hintaluokan autossa aika kova kustannus varsinkin kun myyjäliikkeen kanssakin nimenomaan juttelin että ymmärrän kuluvat osat ja ne on ihan jees, mutta että ensimmäiseks pitää vaihtaa jotain melkein tonnin osa.
Toissaalta et menetä mitään myyjältä kysymällä, hyvällä tuurilla voivat osallistua jollain satasella.Mulla on nyt -08 Mazda ja sillä on joku 210k rullattu ja huollossa sanoivat että pitäis uusia koko tukivarsi. Lähinnä mietien että rupeenko marisemaan autoliikkeeltä jotain hyvitystä kun alta 3kk mulla ollu autoa ja noinkin iso remppa heti vaikka ei pitäny mitää isoja olla.
Ikkunalytkimet kannattaa tilata eBaystä jos suomessa maksaa liikaa:Eiku mua vaan alko ottamaan pannuun että mulla ollu auto nyt n.3kk ja siihen jouduttu jo vaihtamaan takakontin avaajakytkin 210e ja alusta lähtien ei ole toiminu kuskin puolen ikkunansäätimet muihin ikkunoihin vaikka jokainen ikkuna ittellään omasta kytkimestä toimii.
Ja nyt vielä joku reilu 500e remontti tuoreeltaan niin kyllähän se vähän sieppaa.
Toi oli yksi syy miks ostin vähän "ylikalliilla" liikkeestä että olis vähän jotain muutakin kun perävalotakuu ja niin se myyjäkin sano kaupanteossa että aina on kaikesta puhumalla sovittu.
Ihan ymmärrettävää että ottaa pannuun, mutta käytetty on käytetty ja myydään siinä kunnossa kuin sattuvat olemaan. Kannattaa kysäistä tietenkin liikkeestä, mutta vastaanotto voi olla valju...Eiku mua vaan alko ottamaan pannuun että mulla ollu auto nyt n.3kk ja siihen jouduttu jo vaihtamaan takakontin avaajakytkin 210e ja alusta lähtien ei ole toiminu kuskin puolen ikkunansäätimet muihin ikkunoihin vaikka jokainen ikkuna ittellään omasta kytkimestä toimii.
Ja nyt vielä joku reilu 500e remontti tuoreeltaan niin kyllähän se vähän sieppaa.
Toi oli yksi syy miks ostin vähän "ylikalliilla" liikkeestä että olis vähän jotain muutakin kun perävalotakuu ja niin se myyjäkin sano kaupanteossa että aina on kaikesta puhumalla sovittu.
Mä ymmärtäisin jos puhutaan 3-5v ja alle satku ajetusta, mutta nyt puhutaan ikälopusta autosta jossa pikku kränää joista selviäisi 100-200€ jos osat tilailee rauhassa ulkomailta ja itse korjaa.Eiku mua vaan alko ottamaan pannuun että mulla ollu auto nyt n.3kk ja siihen jouduttu jo vaihtamaan takakontin avaajakytkin 210e ja alusta lähtien ei ole toiminu kuskin puolen ikkunansäätimet muihin ikkunoihin vaikka jokainen ikkuna ittellään omasta kytkimestä toimii.
Ja nyt vielä joku reilu 500e remontti tuoreeltaan niin kyllähän se vähän sieppaa.
Toi oli yksi syy miks ostin vähän "ylikalliilla" liikkeestä että olis vähän jotain muutakin kun perävalotakuu ja niin se myyjäkin sano kaupanteossa että aina on kaikesta puhumalla sovittu.
Onko juolahtanut mieleen että kaikki ei ole rasva-apinoita autojen kanssa vaan luottaa siihen mitä autokauppias sanoo?Mä ymmärtäisin jos puhutaan 3-5v ja alle satku ajetusta, mutta nyt puhutaan ikälopusta autosta jossa pikku kränää joista selviäisi 100-200€ jos osat tilailee rauhassa ulkomailta ja itse korjaa.
Ei se liikkeen vika ole että maksoit liikaa, vanhempiin autoihin ei ole olemassa mitään takuita.
Turhaan sä pettymystä muhun purat, seuraavalla kerralla ymmärrät paremmin.Onko juolahtanut mieleen että kaikki ei ole rasva-apinoita autojen kanssa vaan luottaa siihen mitä autokauppias sanoo?
Emminä mihinkään mitään pura enkä mä väitä että olis turhaan kusetettu autokaupoissa. Jäi vaan vitun paha maku suuhun edellisellä autokaupalla ku ostin ykstyiseltä ja VARMISTIN vielä kaupan teon yhteydessä että toimiihan ilmastointi. Toimii toimii sano myyjä. No sitten taas usean kuukauden päästä kesällä ekoilla lämpösillä imastointi päälle ja kas, kenno paskana ja 450e remppa heti kättelyssä. Silloin päätin että seuravaa auto tulee liikkeestä joilloin edes teoreettisesti on mahdollista saada jonkinlainen takuu.Turhaan sä pettymystä muhun purat, seuraavalla kerralla ymmärrät paremmin.
luottaa siihen mitä autokauppias sanoo
Poliitikota tekee kompromisseja. Myyjä ei.
Mites politiikot ja asianajajat, raju luotto niihinkin?
Yli 10v vanhaan ja yli 200tkm ajettuun autoon tuleviin vikoihin ei myyjäliikeen tarvitse tulla juuri lainkaan vastaan, ehkä jos joku jakopää räjähtää tai laatikko porsii niin jotain voivat joutua korvaamaan. Taitaa ihan kuluttajasuojajuttuloidenkin mukaan tuollainen auto olla ns. kypsä, eli parasta ennen päivämäärä mennyt ja kaikki menee omasta pussista.Poliitikota tekee kompromisseja. Myyjä ei.
Kyllä myyjän pitäisi noin niinkuin suurinpiirtein tietää mitä myy ja kantaa vastuu myymistään tuotteista.
Se on melko tapauskohtasta (lähinnä mihin voi verrata jne, tuleeko päästöhässäköitä jne jne) ja nyt nuo säädökset on muutenkin muuttumassa niin tähän saa vastauksen melkein helpoiten kysymällä valitsemaltaan konttorilta tai trafilta asiasta. Toki monesti kyseisen merkin tai muuten harrastien foorumilta kyselemällä saa yleensä ihan ok vastaukset.Onko missään mitään kunnollista tietopakettia siitä miten autoon muutoskatsastetaan joku toinen tekniikka.
Siis lähinnä että mitä jos moottori on jostain toisesta automallista? Tai entä jos se on samasta automallista? jne. Mitä kaikkia todistuksia tarvi ja mihin malliin sitä autoa sitten pitää verrata (?).
Eli taas on persaukinen hakenut maksimiliiroilla sen halvan ja hyvän ja nyt sitten ihmetellään, kun auton ylläpidosta joutuukin maksamaan jotain?Poliitikota tekee kompromisseja. Myyjä ei.
Kyllä myyjän pitäisi noin niinkuin suurinpiirtein tietää mitä myy ja kantaa vastuu myymistään tuotteista.
Ei se nyt ihan näinkään ole. Ylläpidosta ei kukaan ole puhunut mitään. Kyse oli myyntihetkellä olleesta viasta jota mahdollisesti myyjäkään ei ollut huomannut.Eli taas on persaukinen hakenut maksimiliiroilla sen halvan ja hyvän ja nyt sitten ihmetellään, kun auton ylläpidosta joutuukin maksamaan jotain?
Jos haluat yhtään minkäänlaisen takuun sille ostetulle autolle niin kävele ensi kerralla liikkeeseen ja osta uusi. Tai sitten joku pari vuotta käytetty "koirat haukkuu" 7v takuilla oleva Dacia tai korealainen.
Jos yhden tukivarren vaihto aiheuttaa tällaisen reaktion Mazdan kanssa niin suosittelen myymään sen välittömästi pois. Jos/kun siitä menee yhtään mitään erikoisempaa rikki niin liikutaan välittömästi bemaritason touhutonneissa... Kai se edes on 1,8 bensa niin heti seuraavaksi saa pettyä kun kone syö öljyä?
No mistä helvetistä sä päättelet että kuluva osa ei ole ollut kunnossa ostohetkellä 3kk sitten? Ihan hyvin niitä alustan osia voi paukahtaa vaikka seuraavana päivänä vaikka itse jeesus lupais ettei vikaa ole.Ei se nyt ihan näinkään ole. Ylläpidosta ei kukaan ole puhunut mitään. Kyse oli myyntihetkellä olleesta viasta jota mahdollisesti myyjäkään ei ollut huomannut.
Jos mä myyn jotain käytettyä, niin kyllä mä ilmoitan minkälainen tuote vikoineen on kyseessä. Ja jos tuote ei ole sellainen kuin sen myyn niin voin tulla hinnassa vastaan.
Mua ei kiinnosta paljonko ja kauanko tää mylly kestää. Mua kiinnostaa ainoastaan se millaisena se on mulle myyty ja onko mitä vikoja siinä on ollu yydessä,
Tottakai voi jotain paukahtaa, mutta nyt on kyse KULUMISESTA ja tuo ei kulu kolmessa kuukaudessa tuohon kuntoon.No mistä helvetistä sä päättelet että kuluva osa ei ole ollut kunnossa ostohetkellä 3kk sitten? Ihan hyvin niitä alustan osia voi paukahtaa vaikka seuraavana päivänä vaikka itse jeesus lupais ettei vikaa ole.
Ja kuten tuossa jo sanottiin, automyyjät tietää autoista korkeintaan merkin, mallin ja kilometrit. Ei ne niitä henkilökohtaisesti tai edes välillisest käy jokaista läpi, varsinkaan loppuu ajettua vanhaa japsipurkkia
Jep, vissiin ennenkin kirjoitanu samasta. Mutta yks ongelmapesäke meni meni vaihtoon missä ties mitä kallista jo silloin ja edessä enemmän. Ei ollut oma auto, mutta seurailin mihin laskeutuu, ja hesan jobbarille meni, missä ei mainittu mistään vioista. Mitä ei tosin voi heti näe, kuule, osaa etsiä tai tiedä. Autolla hintaa jotain rapiat 7k. Imo en kyllä itselle sellaista näillä tiedoin tulisi. Varovainen arvio mitä tulis täysi "huolto" niin jakopää, wepasto, kaksoismassa, laturi, jotain antureita, fixit päälle. Ehanan kallista töineen päivineen.Ei ne myyjät mitään tiedä. Katsovat tietokoneelta auton varustelistan ja tuuppaavat myyntiin. Multa ottivat vaihdossa auton lähes näkemättä ja maksoivat omasta mielestäni hyvät hyvitykset. Ihan sama vaikka olisi kaikki webastot ja suuttimet paskana mitä olen viimeisen parin vuoden aikana rempannut että auto on itseä varten ”tip-top”-kunnossa. Se on ostajalta nimi paperiin ja perävalotakuu kun antaa vanhan auton vaihdossa.
Et huomaa mitään eroa ja jos asia enemmän kiinnostaa niin varmaan olisi kannattanut kysyä minkä merkkistä lasia käyttävät. Tuo hintaero on sitäpaitsi vielä aika pieni. Toiset ottavat isomman katteen, kuin toiset.Paljonkohan on eroa tuulilasien laadussa, kun sain tarjouksen uuden asentamisesta n. 230e ja muilla pajoilla hinta on 300e tai vähän päälle? Tuleekohan jokin halpismerkki ja mitenköhän kestää käytössä?
Selvä, kiitos! Voisihan tuota merkkiä vielä kysäistä, mutta täytyy varmaankin mennä tuonne ja säästää tuo satanen.Et huomaa mitään eroa ja jos asia enemmän kiinnostaa niin varmaan olisi kannattanut kysyä minkä merkkistä lasia käyttävät. Tuo hintaero on sitäpaitsi vielä aika pieni. Toiset ottavat isomman katteen, kuin toiset.
Hinnasta päätellen joku ihan peruslasi ilman hienouksia. Hinta-/laatuerot tulee monesti lähinnä silkkipainatuksesta ja sovituksesta + oheissälästä. Auton käyttäjälle noilla ei ole merkitystä, mutta asentajalle halvempi lasi saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia...Selvä, kiitos! Voisihan tuota merkkiä vielä kysäistä, mutta täytyy varmaankin mennä tuonne ja säästää tuo satanen.
Mulle on aina ollut epäselvää että mikä on "mallisarja".Se on melko tapauskohtasta (lähinnä mihin voi verrata jne, tuleeko päästöhässäköitä jne jne) ja nyt nuo säädökset on muutenkin muuttumassa niin tähän saa vastauksen melkein helpoiten kysymällä valitsemaltaan konttorilta tai trafilta asiasta. Toki monesti kyseisen merkin tai muuten harrastien foorumilta kyselemällä saa yleensä ihan ok vastaukset.
Otetaan esimerkki, itse ostin tässä vanhahkon kolmosbemarin johon joku oli laitellut ison v8 koneen ja remmiahtimen. Meille muille on aina vastattu ettei noita saisi verrata m3 malliin joten sillä järjellä tuon ei pitäisi olla laillinen. Mutta kun tuon rakentajalta kysyin, se oli ihan kaksi vuotta sitten saanut käytettyä m3 verrokkina. Joten otappa näistä selvä.
Mulle on aina ollut epäselvää että mikä on "mallisarja".
Mulla on Audi 80 (B3 1987-1991).
Jos teoreettisesti laittaisin siihen 2.8 V6:n, onko se mallisarjan suurin/tehokkain, vaikka löytyykin vasta seuraavasta korimallista B4 (1992-1996).
Vai pitääkö verrata B3 -korimallin tehokkaimpaan.
Entäs sitten Audi 90 malli? Se kun on sama auto mutta 5 pyttysillä koneilla.
Ota näistä nyt selvää, huoh.