Buick LeSabresta (3.8L V6) hajosi
ignition control module (suomeksi sytytysohjain?), ja ajoin ehkä 20 km mittaristo vilkkuen ja moottori yskien ennen korjaamokäyntiä. Ohjaimen vaihdon jälkeen kaikki toimii muuten normaalisti, mutta käynnistäminen tuntuu nykyään erilaiselta. Aiemmin moottori lähti yleensä tosi nopeasti käyntiin, mutta nyt joutuu startata ehkä sekunnin tai pari pitempään. Startti tuntuu pyörivän ihan hyvin, mutta jotenkin se ei kunnolla lähde polttamaan bensaa. Moottorin lämpötilalla ei ole asiaan vaikutusta. Vastaavaa on aiemmin tapahtunut satunnaisesti (ehkä kerran kuussa) kylmällä moottorilla.
Meniköhän jotain pilalle kun jatkoin ajamista huonolla sytytyksellä, vai voiko uusi sytytysohjain aiheuttaa tuollaisen ilmiön? Vai onko siellä jotain muuta vialla? Vai meneekö normaalin laatuvaihtelun piikkiin?