- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 663
En valitettavasti voi.Ite oon ollu aina sekasin palat kengät hihnat (ja onko näitä vielä muitakin) termeistä, voitko avata tarkennukset?
En valitettavasti voi.Ite oon ollu aina sekasin palat kengät hihnat (ja onko näitä vielä muitakin) termeistä, voitko avata tarkennukset?
Ok, kävin katsomassa itse googlella.En valitettavasti voi.
Eikö tässä nyt ole aika selvästi rumpujarruista ja jarrukengistä ollut puhe?Siis jarrupalat vai jarrukengät?
"Pierupurkit" jäivät käsittääkseni kakkosgolfeihin.Onkohan täällä VW tietäjä guruja.
Kaverin kanssa tuli puheeksi VW Golf MKIII ja sen moottorit, kaverin mielestä jossain malleissa on peräti kaasareita mutta oma näkemykseni mukaan yksipisteruisku löytää vähintää kaikista.
Tai sitte oli ihan oikeitakin hommia, ettei tarvinnu tuollaiseen paskaduuniin lähteä.Kyllä se maksaa, kun sille työlle joutuu takuunkin antamaan.
Eri asia sitten se, jos kake vaan iskee siihen paikan päälle ja saa olla parin vuoden kuluttua kahta kauheammassa kunnossa.
Edelliseen autoon asensin, ebaysta ostin saman auton kalliimman mallin peilin ja vaihdoin tilalle, sähköjohdot ja kaikki oli valmiina verhoilun alla. 5min meni asennukseen.Mihin perustuu noiden itsestään himmenevien taustapeilien toiminta ja onko sellasta mahdollista jotenkin asentaa jälkikäteen? Nykysessä tollanen on ja parissa mitä oon uutta autoa katellut niin olis mekaanisella vivulla peili. Eikä ihan täysillä nappais sit naksutella peiliä jatkuvasti "himmeäksi" ja takas ja siks mietin et saisko tollasta asennettua jälkeenpäin.
Riippuu miten ajettu, mutta en mä tuollaisesta maksais mitään.Paljonkohan mahtaa olla n. 500e hintaluokan coilover setin elinikä?
Halvalla saisi 5v vanhan ja 30tkm ajetun Vmaxx sarjan, mutta onko tuollaista järkeä ruveta vääntämään alle?
konehan ei ole mitään normaalista poikkeavaa ääntä pitänyt, ajossa ei huomannut mitään.Veikkaisin että laakerit porsineet = uutta konetta tai kallista koneremppaa.. eipä niitä hileitä juuri muuten öljynjoukkoon isommissa määrin ilmesty. On muuten kaunis ääni kun kunnolla veivien laakerit menee ja veivi hakkaa puolensentin liikettä eestaas
Jos kuluttajaneuvonnasta kysyt niin 200tkm/10 vuotta on se raja ja moottori kuuluu korvattavien piiriin. Käytännössä kuitenkin niin paljon ajettu ja lähes 10v ikää niin luultavasti suosittelevat että myyjäliikkeelle maksaa alle 50%. Luultavasti 30% tjsp.Rävässä sainkin jo pari mielipidettä, kysytään vielä täältäkin.
8.8.2017 ostettu E90 330i BMW -08 VM merkkinen henkilönliikutin. Mittarissa ostohetkellä 157.7tkm, nyt 160.5. Eli vähän reilu 2kk ollut omistuksessa. N52 moottorilla.
Auto jätti työpaikan parkkipaikalle, no hinurilla merkkihuoltoon ja startti mennyt rikki, osa 500e, työt 3h ~850e kustannusarvio.
Pyysin samalla liikettä vaihtamaan öljyt, no sieltä paljastuikin suodattimesta asti metallihiukkasia.
Soitin myyjäliikkeeseen ja selitin ensin tuon startin. Liike ei tule senttiäkään vastaan, auto " kuitenkin " noin vanha ja startti kuluva osa, verrattiin puhelimessa jarrupaloihin . Koitin siinä sanoa jos startti leviää 2kk ostosta oli se jo kyllä liikkeessä hajalla, tähän totesi, että lähdithän sinä liikkeestä kotiin niin ei ollut.
Metallihileistä en ole vielä kuullut mitään takaisin. Jos myyjäliike ei suostu maksamaan sitäkään, että katsovat mikä tuolla on nytten päästänyt suodattimeen asti paskaa tulee tämäkin minun kontolleni.
Millaisia oikeuksia tässä on, kuluttajasuojamieheen olen huomenna yhteydessä josko tuon moottorin tilanne selviäisi sitä ennen.
Mut sait sen bemarin! Kaverille kävi samanlailla vaikka varoitin että älä osta, mutta kun bemari oli pakko saada ja en edes muista kuinka monta tuhatta euroa korjaukseen meni.Rävässä sainkin jo pari mielipidettä, kysytään vielä täältäkin.
8.8.2017 ostettu E90 330i BMW -08 VM merkkinen henkilönliikutin. Mittarissa ostohetkellä 157.7tkm, nyt 160.5. Eli vähän reilu 2kk ollut omistuksessa. N52 moottorilla.
Auto jätti työpaikan parkkipaikalle, no hinurilla merkkihuoltoon ja startti mennyt rikki, osa 500e, työt 3h ~850e kustannusarvio.
Pyysin samalla liikettä vaihtamaan öljyt, no sieltä paljastuikin suodattimesta asti metallihiukkasia.
Soitin myyjäliikkeeseen ja selitin ensin tuon startin. Liike ei tule senttiäkään vastaan, auto " kuitenkin " noin vanha ja startti kuluva osa, verrattiin puhelimessa jarrupaloihin . Koitin siinä sanoa jos startti leviää 2kk ostosta oli se jo kyllä liikkeessä hajalla, tähän totesi, että lähdithän sinä liikkeestä kotiin niin ei ollut.
Metallihileistä en ole vielä kuullut mitään takaisin. Jos myyjäliike ei suostu maksamaan sitäkään, että katsovat mikä tuolla on nytten päästänyt suodattimeen asti paskaa tulee tämäkin minun kontolleni.
Millaisia oikeuksia tässä on, kuluttajasuojamieheen olen huomenna yhteydessä josko tuon moottorin tilanne selviäisi sitä ennen.
Itse kun omaa volvoa ja eukon autoa leimalla käyttänyt, niin saamarinmoisia kiihdytyksiä talla pohjassa, ja motarilla pakottanut pienellä vaihteella (automaatit) vetämään punarajalle asti, eli melkoista revittelyä, kyllä siinä on karstat lähteneet ihan hyvin.Tänään leimalla Volvo V70 ’08 2.0D:n kanssa, ei lastuja tai ohjelmointeja.
K-arvosta juuri ja juuri läpi vaikka autossa dpf ja kävin lämmittämässä koneen ajamalla 40 km satasen vauhteja. Eikö savut pitäis olla jossain nollan korvilla, nyt reilusti yli 1?
2013 V40 D3 60 tkm mittarissa ja ilman motarirevittelyjä k-arvo 0,02. Toki aivan eri kone kyseessä.Tänään leimalla Volvo V70 ’08 2.0D:n kanssa, ei lastuja tai ohjelmointeja.
K-arvosta juuri ja juuri läpi vaikka autossa dpf ja kävin lämmittämässä koneen ajamalla 40 km satasen vauhteja. Eikö savut pitäis olla jossain nollan korvilla, nyt reilusti yli 1?
Omassa S80 D5 2010 k-arvo oli 0.00, aivan kuten viime vuonnakin. Mittarissa hieman päälle 180.000km.2013 V40 D3 60 tkm mittarissa ja ilman motarirevittelyjä k-arvo 0,02. Toki aivan eri kone kyseessä.
Noinhan nuo kierrokset oli, kuvittelin kyllä dpf:n silti nappaavan hiukkaset lähelle nollaa. Lähinnä em. takia ihmetyttää onko dpf tai joku muu paskana. Toisaalta inssi sai polkemalla arvot rajoihin. Ja kolmaalta mitää vikavaloja ei pala.Motarilla siinä satkun vauhdilla kone käy jotain 2000rpm, lämpenee joo, mutta sellaista köröttelyä se silti on. Fast and loud.
Omassa volvossa ei pahemmin tarvinut erikseen polkea, kun välillä eli usein oli lusikka pohjassa. Eukon uudempi kiisseli oli taas sellaisella hyssyttelyajolla ettei mitenkään olisi mennyt päästöistä läpi, ilman että itse tai korjaamon porukka käynyt kenkimässä sitä kunnolla. Tätähän sille ei ikinä kerrottu miten autoa kohdeltiin ennen leimaa...Noinhan nuo kierrokset oli, kuvittelin kyllä dpf:n silti nappaavan hiukkaset lähelle nollaa. Lähinnä em. takia ihmetyttää onko dpf tai joku muu paskana. Toisaalta inssi sai polkemalla arvot rajoihin. Ja kolmaalta mitää vikavaloja ei pala.
Viime vuonna savutus 0,0, kilometrejä nyt 250t km ja vuodessa tullu sen 20k km.
Ite olen kaks autoa korjannut kaasulla. Toinen oli Sunny joka ei käynyt ilman kaasua ja huiput oli 90km/h, ja toinen oli papan pikkunen Suzuki maasturi joka oli ihan aavistuksen nuhanen. Sunnyllä joutu 30 kilsan jälkeen jo vaihtaan pienemmälle kun alko menee liikaa rajotusten yli talla tiskissä ajaminen, Suskalla kävin Kuivaniemeltä Ruotsissa ja takas. Matka on alun 80 kympin kylien jälkeen ja Tornion keskustaa lukuunottamatta melkein kokonaan moottoritietä.Omassa volvossa ei pahemmin tarvinut erikseen polkea, kun välillä eli usein oli lusikka pohjassa. Eukon uudempi kiisseli oli taas sellaisella hyssyttelyajolla ettei mitenkään olisi mennyt päästöistä läpi, ilman että itse tai korjaamon porukka käynyt kenkimässä sitä kunnolla. Tätähän sille ei ikinä kerrottu miten autoa kohdeltiin ennen leimaa...
Olipa aikanaan, appiukon vanhan pajeron kävin hakemassa ja siitä sitten motarilla pedaali pohjassa 140kmh, minkä se kulki, suomen ensimmäisiin drive in katsastuskonttoriin. Siinä kanssa auto millä ei ikinä ajettu yli satasta. Päästöt oli jotain 0,3 ja raja 3,0. Katsurit siinä ihmetteli että miten voi olla mahdollista, kun siihen aikaan katsottiin läpi sormien 3,0 arvojakin.
Kovaa ajoa vaan rankalla jalalla, niin kyllä se siitä
No nyt! Iskällä oli Samara, jotain siihen tuli kun kävi miten sattuu. Armoa kun en antanut ja vitutus maximus, niin motarilla väkisin nelosella talla pohjassa niin paljon kun lähtee, sitten kuului poks* ja auto lähti toimimaan, joku venttiili jäi kai kantamaan tjn.Ite olen kaks autoa korjannut kaasulla. Toinen oli Sunny joka ei käynyt ilman kaasua ja huiput oli 90km/h, ja toinen oli papan pikkunen Suzuki maasturi joka oli ihan aavistuksen nuhanen. Sunnyllä joutu 30 kilsan jälkeen jo vaihtaan pienemmälle kun alko menee liikaa rajotusten yli talla tiskissä ajaminen, Suskalla kävin Kuivaniemeltä Ruotsissa ja takas. Matka on alun 80 kympin kylien jälkeen ja Tornion keskustaa lukuunottamatta melkein kokonaan moottoritietä.
Isän entisessä 02 Avensiksessa ihan sama "vika" eli tojotan ominaisuus. Ja kyseinen kärry oli ollu uudesta saakka. 02 yariksessa oli taas yliherkkä kaasupoljin...Täällä porukka omistanut Toyota Corolla -04 1.6L bensaa tai vastaava?
Hiljattain ostettiin käytettynä tuollainen ja nyt huomasin sattumalta että kaasupolkimessa on 'tyhjää' liikerataa alussa n. 2-3cm. Onko normaalia vai joku jousi tms. vain vaihdon tarpeessa? Tyhjää tarkoittaa siis että sitä voi vaikka sormella painaa alaspäin hieman ilman vastusta, ei vaikuta kierroksiin tms. muuhunkaan kun auto on käynnissä.
Ja tuohon liittyen (tai sitten ei): Rivakammin kiihdytellessä kierrokset karkaavat aina hieman (+ ~300rpm) vaihteenvaihdon yhteydessä vaikka jalka on varmasti kaasulta nostettu vaihtaessa. Voiko tämäkin liittyä kaasupolkimeen vai jossain muualla jotain hämminkiä? Rauhallisesti kun kiihdyttelee niin ei tee samaa.
Vaijeri löysällä ja/tai palautusjousi poikki?Täällä porukka omistanut Toyota Corolla -04 1.6L bensaa tai vastaava?
Hiljattain ostettiin käytettynä tuollainen ja nyt huomasin sattumalta että kaasupolkimessa on 'tyhjää' liikerataa alussa n. 2-3cm. Onko normaalia vai joku jousi tms. vain vaihdon tarpeessa? Tyhjää tarkoittaa siis että sitä voi vaikka sormella painaa alaspäin hieman ilman vastusta, ei vaikuta kierroksiin tms. muuhunkaan kun auto on käynnissä.
Ja tuohon liittyen (tai sitten ei): Rivakammin kiihdytellessä kierrokset karkaavat aina hieman (+ ~300rpm) vaihteenvaihdon yhteydessä vaikka jalka on varmasti kaasulta nostettu vaihtaessa. Voiko tämäkin liittyä kaasupolkimeen vai jossain muualla jotain hämminkiä? Rauhallisesti kun kiihdyttelee niin ei tee samaa.
Aha, mitäs niissä sitten on?Pakkasenkestävissä pesunesteissä ei taida olla nykyään juurikaan alkoholia
Kuinka vanha Webasto?Webastoa huudatellut parina aamuna nyt ja huomannut että motti lämpiää mutta sisään ei puhalla, koitettu kaikki asetukset ilmastoinnista ilman apua.
Tänään istuin hetken autossa kun webasto alkoi käydä niin hetken päästä puhalsi pari sekuntia sisälle ja lopetti. Olisiko IPCU rele viallinen?
Webastoa on huudatettu 30-45min. Webasto on thermo top C 5kw ja asennettu autoon lappujen mukaan auton ostaessa (tehdasasennus?)
Näkeekö webastosta mitään tietoa perus elm obd palikalla?
Itselläni roikkuu tuollainen -40c kestävä Prismasta ostettu etanolipohjainen litku repsikan jalkotilassa.Pakkasenkestävissä pesunesteissä ei taida olla nykyään juurikaan alkoholia joka auttaisi liuottimena kalvon irrottamisessa? Auttaisiko jos sekoittaa omat pesunesteet raa-asta Lasolista?
IPA ? Ainakin ennen isopropanolia käytettiin niissä vähemmän kalliissa pesunesteissä.Mikä se kolmas/muu kuin alkoholi olisi?
Jaahas. IPA on juominkina tuttavampi, kuin tuona isopropanoliinina. Täytyykin perehtyä tarkemmin, mikä on yhtymä jossa yhdistettä nimitetään alkoholiksi. Ei siis jokaista vadelmaa tai puolukkaa "eri lajina" hiiva-vesi sangossa, vaan suoraan kemialliset lajit.IPA ? Ainakin ennen isopropanolia käytettiin niissä vähemmän kalliissa pesunesteissä.
Jotain muuta siellä on kai oltava, kun mainoslauseiden mukaan juuri mikään ei sisällä metanolia? Muutenhan puliukot joisivat niitä.Aha, mitäs niissä sitten on?
Eikös suomessa metanoli ollut kielletty pesunesteissä, mutta paikalliset viranomaiset ei saaneet EU:ta uskomaan, että täällä "alan ammattilaiset" nauttivat noita automaailman nesteitä. 80-luvulla kun autoilu urani aloittelin oli muistaakseni IPA ihan yleinen liuotin edullisimmissa tuulilasinpesunesteissä.Halvoissa oli ja on kai vieläki metanolia. Tuskin ipaa on koskaan ollu?
Lasinpesunesteet | Noso-Tuote OyGr-Lasinpesu
Nopeasti haihtuva lasinpesuneste.
Ajoneuvokaluston tuulilasinpesuneste. Irrottaa tehokkaasti lian tuulilasista. Kulkuneuvojen lasipintojen pesuun. Ei muodosta kalvoa. Ei vahingoita kumi, muovi eikä maalipintoja. Sisältää isopropanolia. Pakkaskestävyys -32C.
Käyttösuositus: Vedellä laimennettuna 1:10-1:50
No kerro ihan reilusti, mitä se "joku muu" on.Jotain muuta siellä on kai oltava
No ihan huvikseniko trollaan kysymyksiä & vastauksia -ketjua? Juuri tässä kysynkin että mikä on parasta pesunestettä joka irroittaa kurakalvon tehokkaimmin, laimennettu Lasol vai mikä muu aineNo kerro ihan reilusti, mitä se "joku muu" on.
Tai sitten kerro, että et tiedä asiasta mitään
Mikä auto?Webastoa huudatellut parina aamuna nyt ja huomannut että motti lämpiää mutta sisään ei puhalla, koitettu kaikki asetukset ilmastoinnista ilman apua.
Tänään istuin hetken autossa kun webasto alkoi käydä niin hetken päästä puhalsi pari sekuntia sisälle ja lopetti. Olisiko IPCU rele viallinen?
Webastoa on huudatettu 30-45min. Webasto on thermo top C 5kw ja asennettu autoon lappujen mukaan auton ostaessa (tehdasasennus?)
Näkeekö webastosta mitään tietoa perus elm obd palikalla?
Ei näe. Tehdasasenteisesta webastosta yleensä irtoaa diagnostiikka merkkikohtaisella lukijalla (esim VCDS volkkarikonsernissa, STAR mersuilla jne) mutta yleismallin palikalla ei pääse kyllä mihinkään.Näkeekö webastosta mitään tietoa perus elm obd palikalla?
Ilman lisäpalikkaa automaatti-ilmastointi lämmittää autoa tyyliin "vähän miten sattuu". Itsellä on A6:ssa Eberi eikä ohjausta ilmastoinnille (jonka kyllä rahalla saa, mutta maksaa maltaita). Tästä johtuen A) pitää muistaa säätää puhallussuunta sekä lämpötila käsin joka kerta kun jättää ilmastoinnin päälle (automaattiasento ei ota huomioon esim. tuulilasille puhaltamista joten ikkunat saattaa olla jäässä) sekä B) ilmastointi hoitaa itse puhallusnopeutta vaikka säädät sen käsin vaikka asentoon 2/10. Tuo taas johtaa siihen että akku tyhjenee huomattavastii nopeammin jos automatiikka päättää että on hyvä idea puhaltaa vaikka vitosella kun lämmöt on säädetty 18 asteeseen. Tai jos unohdat automatiikan päälle niin lämmöt saattaa olla 30 minuutin jälkeen oikeastaan mitä sattuu.Sellaista on joistakin uudehkoista autoista kuulunut, että webastoa ei saa lämmittämään moottoria koska lämpötila-antureiden arvot on lämmityksen takia niin ristiriitaiset että se laukaisee diagnostiikasta vikatilan päälle. Näissä lämmitetään sitten vain sisätilat.
Missä autoissa on sellaista, että vain moottorin saisi lämmittää mutta sisätiloja ei?
Myöskään juuri mainittu Audi ei tarvitse mitään "kallista palikkaa" vaan siellä on valmis paikka herätejohdolle, toisin kuin saman konsernin muissa merkeissä. Vai onko joku malli Audillakin sellainen josta tuota ei löydy?
Mulla on vm2015 golffissa valikoiden kautta toimiva tehdasasenteinen etäohjattu lisälämmitin joka lämmittää moottoria ja samanaikaisesti puhaltaa lämmintä sisään. Sille on jopa oma lämmitysnappi ilmastoinnin paneelissa. En usko että se olisi saatu noin siististi jälkiasennettuna.Mitä tulee taas autoihin joissa vain moottori lämpenee, niin about kaikki missä on tehdasasenteinen "lisälämmitin". Esim. perus-Webasto saattaa löytyä, mutta jos se on ostettu vain lisälämppärinä tehtaalta niin se ei lämmitä sisätiloja (esim. VAGit). Tällöin esim. IPCU-rele puuttuu ja laite pitää "päivittää" pysäköintilämmittimeksi + laittaa kello. Extreme tapauksissa pitäisi vaihtaa jopa ilmastoinnin paneeli jos haluaa että ohjaus toimii MFD:n kautta auton omista valikoista ilman kellon asentamista.
Juu, mutta tuo onkin "pysäköintilämmitin", ei "lisälämmitin". Eli sellaiseksi speksattu.Mulla on vm2015 golffissa valikoiden kautta toimiva tehdasasenteinen etäohjattu lisälämmitin joka lämmittää moottoria ja samanaikaisesti puhaltaa lämmintä sisään. Sille on jopa oma lämmitysnappi ilmastoinnin paneelissa. En usko että se olisi saatu noin siististi jälkiasennettuna.
Ei siis päde ainakaan ihan kaikkiin vaggineisiin.