Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

tuhkafenix

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Onko mitään keinoa pelastaa dödön tärkkäämiä t-paitoja? Kainalot on tummuneet ja niissä on selkeästi tatinaa. Netistä löytynyt etikka-vesi ohje ei auttanut. Tässä kohtaa ei auta ohjeet kainaloiden kuivaamisesta hiustenkuivaajalla tai paitojen useammin pesemisestä.
Keinokuituja vai 100% puuvillaa?
@cleanfreaks YouTubesta löytyy hyviä vinkkejä
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
100
Osaako kukaan sanoa miten kotivakuutus voisi korvata vuonna 2019 ostettua näytönohjainta malliltaan RTX 2080Ti? Kyseinen laite hajosi viime viikolla ja hinta ollut tuolloin uutena 1000€ ja vakuutus OP:ssa. Katsoin, että tietokone elektroniikassa on vuosivähennys 25%, niin äkkiseltään tuolta ei omavastuun 150€ jälkeen jäisi mitään käteen?
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 030
Osaako kukaan sanoa miten kotivakuutus voisi korvata vuonna 2019 ostettua näytönohjainta malliltaan RTX 2080Ti? Kyseinen laite hajosi viime viikolla ja hinta ollut tuolloin uutena 1000€ ja vakuutus OP:ssa. Katsoin, että tietokone elektroniikassa on vuosivähennys 25%, niin äkkiseltään tuolta ei omavastuun 150€ jälkeen jäisi mitään käteen?
On täällä näitä vahinkovakuuttajia foorumilla, mutta näin amatöörinä sanoisin että ei korvaa mitään. Koska kysehän ei ollut vahingosta.

Voihan sä aina pakata sen pakettiin, astua päälle ja väittää että lapsi vahingossa kun juuri olin myymässä.. Mutta en ottaisi riskiä ja omavastuu ei ylity, kortin arvo on tänä päivänä ehkä 200-300eur
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
209
On täällä näitä vahinkovakuuttajia foorumilla, mutta näin amatöörinä sanoisin että ei korvaa mitään. Koska kysehän ei ollut vahingosta.

Voihan sä aina pakata sen pakettiin, astua päälle ja väittää että lapsi vahingossa kun juuri olin myymässä.. Mutta en ottaisi riskiä ja omavastuu ei ylity, kortin arvo on tänä päivänä ehkä 200-300eur
Mun käsittääkseni ei jutun välttämättä tarvi ees olla vahinko; taannoin ainakin itse sain (yllättävänkin reilusti) korvausta ILP:istä joka kuusi-seitsemänvuotiaana kuoli ilman mitään vahinkoa. Ekat ikävähennykset menee kun tuote täyttää vuoden jne. Itekkin pystyt laskeen mitä on jäljellä tällä hetkellä; jos se on enemmän kuin omavastuu nii sitten tekemään vahinkoilmoitusta. Ei tartte rikkoo vahingossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 012
On täällä näitä vahinkovakuuttajia foorumilla, mutta näin amatöörinä sanoisin että ei korvaa mitään. Koska kysehän ei ollut vahingosta.

Voihan sä aina pakata sen pakettiin, astua päälle ja väittää että lapsi vahingossa kun juuri olin myymässä.. Mutta en ottaisi riskiä ja omavastuu ei ylity, kortin arvo on tänä päivänä ehkä 200-300eur
Kyllähän ainakin jotkut kotivakuutukset korvaavat ihan muutenkin kuin vahingon takia hajonnutta elektroniikkaa mutta ikävähennysten jälkeen tuolle jää arvoa päässälaskettuna noin parisen sataa ja 150e omavastuun jälkeen jää korvaussummaksi ehkä viitisen kymppiä. Kannattaako tuollaista sitten vakuutukseen pistää? Itse en ainakaan jaksaisi muutaman kympin takia.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
3 030
Mun käsittääkseni ei jutun välttämättä tarvi ees olla vahinko; taannoin ainakin itse sain (yllättävänkin reilusti) korvausta ILP:istä joka kuusi-seitsemänvuotiaana kuoli ilman mitään vahinkoa. Ekat ikävähennykset menee kun tuote täyttää vuoden jne. Itekkin pystyt laskeen mitä on jäljellä tällä hetkellä; jos se on enemmän kuin omavastuu nii sitten tekemään vahinkoilmoitusta. Ei tartte rikkoo vahingossa.
Ilppi voi juu mennä kotivakuutukseen, koska siinä on riski että koko kiinteistö kärsii.

Irtaimisto eli PeliPC ei varmasti mene sen takia että näytönohjain ei enää toimi, ja kuten todettua, ei kannata edes yrittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 899
Ilppi voi juu mennä kotivakuutukseen, koska siinä on riski että koko kiinteistö kärsii.

Irtaimisto eli PeliPC ei varmasti mene sen takia että näytönohjain ei enää toimi, ja kuten todettua, ei kannata edes yrittää.
Entä jos ilpistä ei ole kuittia tallessa? Asennusfirmalta saattaapii löytyä tai sitten ei. Kyllä tuo ihan kuitilla on tehty - ja laite toimii vielä vaikkei uusi olekaan. Tuli vaan mieleen että kyllä se joku päivä laukeaa. Kun nyt tuli vakuutuksista puhe.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 012
Irtaimisto eli PeliPC ei varmasti mene sen takia että näytönohjain ei enää toimi, ja kuten todettua, ei kannata edes yrittää.
Tuohan riippuu ihan vakuutusehdoista. En muista OP-Pohjolan vakuutusehtoja kun omia vakuutuksia ei siellä ole vuosiin ollut mutta If:llä laajaan kotivakuutukseen kuuluu myös ihan tavallisen käytön aiheuttama hajoaminen, suppeaan kotivakuutukseen pelkästään vahingon seurauksena tullut hajoaminen. Mutta tosiaan kun elektroniikalla on aika suuri tuo ikävähennys niin aika turha muutaman kympin takia laittaa vakuutukseen. Itselläni taitaa olla vielä joku erikoisalennus vakuutuksessa ja jos pistäisin jonkun mitättömän asian vakuutukseen, tuo erillinen alennus lähtisi muutamaksi vuodeksi pois ja sen aiheuttama vakuutuksen hinnannousu jo mitätöisi vakuutuskorvauksesta saadun hyödyn.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
100
Kyllähän ainakin jotkut kotivakuutukset korvaavat ihan muutenkin kuin vahingon takia hajonnutta elektroniikkaa mutta ikävähennysten jälkeen tuolle jää arvoa päässälaskettuna noin parisen sataa ja 150e omavastuun jälkeen jää korvaussummaksi ehkä viitisen kymppiä. Kannattaako tuollaista sitten vakuutukseen pistää? Itse en ainakaan jaksaisi muutaman kympin takia.
Joo kyllä mullakin on sellainen käsitys, että itselläni vakutuuskattaa muutakin kuin vahinkotapaukset ja tuo ikävähennysasia tässä nyt itseäni eniten mietyttää, että jääkö tuolle enää tässä iässä mitään arvoa ikävähennysten ja omavastuun jälkeen? Ja mitä tuota itsekin laskeskelin, niin aika pienestä summasta on kyse?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
100
Ilppi voi juu mennä kotivakuutukseen, koska siinä on riski että koko kiinteistö kärsii.

Irtaimisto eli PeliPC ei varmasti mene sen takia että näytönohjain ei enää toimi, ja kuten todettua, ei kannata edes yrittää.
No kyllä se vain voi kuulua vakutuuksenpiiriin riippuen tietenkin minkälainen vakuutus on hankittuna. Ei kai nyt yrittämistä kannata olla kokeilematta vain sen takia, että jostakin tuntuu siltä, että ei kannata yrittää? Kyllähän noita vakuutuksia sen takia otetaan, että jos on jotain vahinko/hajoamista yms. tapahtunut, niin vakuutusyhtiöltä silloin haetaan korvauksia.

Omassa tapauksessa mietin, että onko tuo iältään sellainen, että ikävähennysten jälkeen tuossa ei ole enää mitään korvattavaa, kun on kyse elektroniikasta ja siinä OP:lla oli mielestäni 25% vuotta kohden vähennys?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
209
Kyllähän ainakin jotkut kotivakuutukset korvaavat ihan muutenkin kuin vahingon takia hajonnutta elektroniikkaa mutta ikävähennysten jälkeen tuolle jää arvoa päässälaskettuna noin parisen sataa ja 150e omavastuun jälkeen jää korvaussummaksi ehkä viitisen kymppiä. Kannattaako tuollaista sitten vakuutukseen pistää? Itse en ainakaan jaksaisi muutaman kympin takia.
"otakko tästä muutaman kympin?"
"emmää jaksa, olkoon"
Mä ottasin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 012
"otakko tästä muutaman kympin?"
"emmää jaksa, olkoon"
Mä ottasin.
Huomasitko tuota edellisen postaukseni mainintaa? Kannattaa ehkä aina miettiä nouseeko vakuutusta käyttämällä mahdollisesti vakuutusmaksu jos on jotain erillisiä etuja tms tai esimerkiksi autovakuutuksien tapauksessa bonusten menetystä (tiedän, tässä ei nyt puhuta autovakuutuksista) tai vastaavaa. Ainakin joillakin vakuutusyhtiöillä saa lisäalennuksen vakuutuksista jos ei toheloi x mittaisella ajanjaksolla ja sellaisen edun poistuminen on äkkiä useita kymppejä vuodessa. Eli kannattaa katsoa ne OMAN vakuutuksen ehdot ja pykälät ennenkuin suinpäin rupeaa jokaista pikkuasiaa pistämään vakuutukseen.
 

Eräilves

Turrien turri
Tukijäsen
Liittynyt
18.01.2019
Viestejä
2 239
Itse olen käyttänyt saksan Amazonista ostettuja tens-lätkiä. Täysin toimivia olleet ja hinta noin 1/3 suomen hinnoista. Kiinan kaupoista en ole ostanut, mutta eikö lie samaa tavaraa ole sielläkin.
Nyt jonkun aikaa käyttänyt tälläsiä temusta tilattuja beurerin tenssin kanssa:


50 kpl n. 14€. Mitä suomessa beurerin elektrodit 8 kpl n. 17€.. ihan hyvin on tuntuneet toimivan, eikä mitään sivuvaikutuksia tms ole tuntunu olevan :hmm:
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
209
Huomasitko tuota edellisen postaukseni mainintaa? Kannattaa ehkä aina miettiä nouseeko vakuutusta käyttämällä mahdollisesti vakuutusmaksu jos on jotain erillisiä etuja tms tai esimerkiksi autovakuutuksien tapauksessa bonusten menetystä (tiedän, tässä ei nyt puhuta autovakuutuksista) tai vastaavaa. Ainakin joillakin vakuutusyhtiöillä saa lisäalennuksen vakuutuksista jos ei toheloi x mittaisella ajanjaksolla ja sellaisen edun poistuminen on äkkiä useita kymppejä vuodessa. Eli kannattaa katsoa ne OMAN vakuutuksen ehdot ja pykälät ennenkuin suinpäin rupeaa jokaista pikkuasiaa pistämään vakuutukseen.
Juu, huomasin - enkä tän enempää ala vääntään. " Kannattaako tuollaista sitten vakuutukseen pistää? Itse en ainakaan jaksaisi muutaman kympin takia. "
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
252 026
Viestejä
4 386 136
Jäsenet
72 906
Uusin jäsen
Kjrkjr

Hinta.fi

Ylös Bottom