Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Elisa Viihde on ainakin itselläni ollut edellisessä asunnossa IPTV:n yli toteutettuna eli käytännössä nettiliittymässä tuli itse liittymän reititin + erillinen IPTV boksi joka kytkettiin reitittimeen. Ei siis mitään antennipiuhoja tai sen sellaista.
Mutta onnistuuko, jos on pelkkä viihde ilman boksia? Ei tullut testattua, kun mulla oli kuukauden ilmainen kokeilu jakso.
 

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 533
Mutta onnistuuko, jos on pelkkä viihde ilman boksia? Ei tullut testattua, kun mulla oli kuukauden ilmainen kokeilu jakso.
Eikös Viihteellä ole joku netissä toimiva verkkopalvelukin? Liekkö tuo ilmainen kokeilu toimisi siellä?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 250
Mutta onnistuuko, jos on pelkkä viihde ilman boksia? Ei tullut testattua, kun mulla oli kuukauden ilmainen kokeilu jakso.
Kanavien suoratoista kiinnostaa, esim. suorien lähetyksien katsominen juuri silloin kun ne tulee TV-kanavilta pihalle.

Viihteen mobiilisovelluksella voi katsoa suoria lähetyksiä, kun laittaa tallennuksen päälle ja alkaa katsomaan.

Ainakin Ylen kanavat, MTV3, Nelonen, Sub, Liv, Jim, Fox, Ava, Hero, Frii ja TLC näkyvät suorina tallennuksen kautta. TV5 ja Kutonen vaatii jonkun tilauksen, että voi suorana katsoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126
Pystyykö Elisa Viihteen kautta katsomaan TV-kanavia, jos kämpässä ei ole antennirasiaa ja antennipiuhaa?
Itse otin Maxivisionin vastaavan palvelun, paljon edullisempi, muistaakseni 10kpl peruskanavia HD:nä ja mahdollisuus ottaa kanavapaketteja/yksittäisiä kanavia kk kerrallaan sekä tallennusmahdollisuus. Vedin modeemista ethernet kaapelin boksiin (20m) ka kuvanlaatu aivan huippua.
 

FinMaky

Tekee sitä ATK:ta
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
680
Elisa ei lähetä kaikkia kanavia livenä ip:n yli. Antennipiuha pitää olla kytkettynä jotta toimii. Nuo workaroundit toimii, mutta ei nekään aina. Minusta olympialaisten aikaan ei saanut tuota tallenna ja ala katsoa heti kikkaa onnistumaan. Maxivision on minustakin parempi vaihtoehto, mutta olen elisassa, koska Elisan kuitu+viihde paketti on hinnoiteltu niin, että Elisan kuitu+maxi olisi kalliimpi.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
Miten liimapuulevy ja massiivipuulevy eroaa toisistaan? Lähinnä siis mietin kestävyyden kannalta jos nikkaroisi tietokonepöydän joka kestäisi monitorivarren ja 2 näyttöä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Miten liimapuulevy ja massiivipuulevy eroaa toisistaan? Lähinnä siis mietin kestävyyden kannalta jos nikkaroisi tietokonepöydän joka kestäisi monitorivarren ja 2 näyttöä.
Saman paksuinen liimapuu on hitaampi taipumaan. Monissa pöydissä on takana alla "lauta" syrjällään tuomassa vääntölujuutta
 
Liittynyt
07.03.2017
Viestejä
253
Hello!

Tahtoisin tehdä keittiö kaapiston missä ei ole kahvoja, eli tarvitsen niitä häsmäkkeitä (tm) mitä painetaan hieman sisään että ovi aukeaa... ne jotka ymmärtää niin ymmärtää.. mikä noitten nimi on ja mistä niitä voi tilata?

Kiitos.

Edit: typo
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Hello!

Tahtoisin tehdä keittiö kaapiston missä ei ole kahvoja, eli tarvitsen niitä häsmäkkeitä (tm) mitä painetaan hieman sisään että ovi aukeaa... ne jotka ymmärtää niin ymmärtää.. mikä noitten nimi on ja mistä niitä voi tilata?

Kiitos.

Edit: typo
Ikeasta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Hello!

Tahtoisin tehdä keittiö kaapiston missä ei ole kahvoja, eli tarvitsen niitä häsmäkkeitä (tm) mitä painetaan hieman sisään että ovi aukeaa... ne jotka ymmärtää niin ymmärtää.. mikä noitten nimi on ja mistä niitä voi tilata?

Kiitos.

Edit: typo
Magneettilukko?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
139
Toinen kysymys ja vähän virallisempi.

Miksi jenkit käyttävät tuota typerää 12h kelloa ja mistä tuo AM/PM tulee?

Ja muistan nähneeni myös selityksen sille, mutta en nyt muista. Miksi jenkit pistävät päiväykseen kuukauden ensimmäiseksi?

Miksi niiden pitää tehdä kaikki niin vaikeasti..? Mailit vielä jne.. :D
Kuukkelin avustuksella:

AM = Ante meridiem
: Before noon
PM = Post meridiem
: After noon

Jenkeillä on tarve tehdä asiat vaikeasti mittayksiköiden kanssa.

Vieläköhän Hollywood-elokuvien lopputeksteissä elokuvan valmistumisvuosi on roomalaisilla numeroilla?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
Toinen kysymys ja vähän virallisempi.

Miksi jenkit käyttävät tuota typerää 12h kelloa ja mistä tuo AM/PM tulee?

Ja muistan nähneeni myös selityksen sille, mutta en nyt muista. Miksi jenkit pistävät päiväykseen kuukauden ensimmäiseksi?

Miksi niiden pitää tehdä kaikki niin vaikeasti..? Mailit vielä jne.. :D
12 h ajankirjoitustapa on tietenkin rahtusen lähempänä perinteistä analogista kelloa. 24 tunnin tapa esittää aikaa ei vain ole silloin joskus tullut yleiseksi tavaksi esittää aikaa, toisin kuin Euroopassa.

Ja tuosta päivämäärän kirjoitusjärjestyksestä: johtuu siitä, että puhutussa ja kirjoitetussa amerikanenglannissa (toisin kuin esim. brittienglannissa) päivämäärä ilmaistaan perinteisesti kuukausi ensin, eli esim April 20, 2018. Numeroina sitten sama järjestys.

Toisaalta sotilaskäytössä käytetään 24 h:n aikaa ja suoraa päivämääräjärjestystä sielläkin.
 

tle88

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 117
Itse asiassa... käsittääkseni (huom) ne ovat kyllä jo tehneet periaatteellisen siirtymisen SI järjestelmään, mutta ne eivät alatasoissa vain itse tiedä vielä sitä. Noin 30 vuotta sitten yksi opetusta tekevä professori kertoi, että hänen oma julkaisunsa oli tullut takaisin yhdestä alan arvostetuimmasta lehdestä saatteinaan, että he käyttävät SI järjestelmää, eikä muuta hyväksytä. No, professoriksi ei pääse olemalla tyhmä, joten nuori tutkija muutti kaiken tuumiksi, jaloiksi ja unsseiksi, ja miksi lie, ja niin meni sen jälkeen arvostetuilta editoreilta lävitse sekin juttu. (luultavasti yksikään noista editoreista ei ollut edes alle 60-vuotias)

Metric 4 US - Metric is the better system for America!

"Ei metrisiä" -järjestelmiä käyttävät maailmassa enää Usa, Liberia ja Burma. Ja Amerikkakin siis puheiden tasolla on metrisiin järjestelmiin siirtymässä. Se voi vielä ottaa vain aikaa. Kaikki vesi liittimetkin ovat yhä vieläkin tuuma mittaisia, ja vieläpä niin, että tuumissa ilmoitetaan se veden mentävä reikä, eikä niitä kierteitä. Sitä saa sitten ihmetellä ja selvittää itselleen oikein kunnolla, mitä sitä on ostamassa. UNC (Coarse) ja UNF (Fine) ovat sitten ne kyseisten kierteiden 1. askeleet karkeampaan ja hienompaan suuntaan noista tuuma kokoisten kierteiden perusmitoista ja kierteiden nousuista. Myös Briteillä on elossa jotain höyrykone aikakauden kierteitä, jotka vaativat samanlaista harrastuneisuutta, kuin navigointi tähdistä tai sekstanttia käyttäen. Noista ruuveista ja niiden kierteistä kirjoitetaan pieniä opaskirjoja.

T -.-
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Kaikki vesi liittimetkin ovat yhä vieläkin tuuma mittaisia, ja vieläpä niin, että tuumissa ilmoitetaan se veden mentävä reikä, eikä niitä kierteitä. Sitä saa sitten ihmetellä ja selvittää itselleen oikein kunnolla, mitä sitä on ostamassa. UNC (Coarse) ja UNF (Fine) ovat sitten ne kyseisten kierteiden 1. askeleet karkeampaan ja hienompaan suuntaan noista tuuma kokoisten kierteiden perusmitoista ja kierteiden nousuista. Myös Briteillä on elossa jotain höyrykone aikakauden kierteitä, jotka vaativat samanlaista harrastuneisuutta, kuin navigointi tähdistä tai sekstanttia käyttäen. Noista ruuveista ja niiden kierteistä kirjoitetaan pieniä opaskirjoja.
Onhan noita tuumakierteitä edelleen vaikka missä, vaikkapa polkupyörän kaikki pultit ja mutterit taitavat olla tuumajenkaa. Mikäköhän siinäkin on, että tuokaan ei tule varmaan muuttumaan ikinä? Aiheuttaa edelleen sen, että jos vaikka joku mutteri pyörästä tippuu tai hajoaa, niin ei pysty korvaamaan sitä lähimmästä rautakaupasta. Pahimmassa tapauksessa joudut tilaamaan ulkomaalaisesta pyöräkaupasta jonkun mutterilajitelman. En tiedä sitten onko sekin mahdollista, että samassa vehkeessä on sekaisin tuuma- ja millikierteitä.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
107
Mistähän kummasta löytyisi ostettavaksi kulmatyöpöytä? Mielellään ihan reilunkokoinen eli kapean osan syvyys 80 cm ja leveys jotain 160-180 cm? Ei tarvitsisi olla sähkökäyttöinen. Olen haravoinut RealGreeniä ja muita nettikauppoja, mutta noista pyydetään ihan törkeitä hintoja. Halvimmillaan löysin offistoresta 209€. Pari sataa rahaa palasta lastulevyä ja neljästä metalliputkesta on aika paljon. Varsinkin kun aikanaan muuttohommissa näki kun monet firmat toimistokalusteita uusiessaan paiskasi sadoittain juuri tuollaisia pöytiä kaatopaikalle. Myisivät edes käytettynä kohtuuhintaan. Kellään ideaa mistä vielä etsiä?
 

DrMadman

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Hello!

Tahtoisin tehdä keittiö kaapiston missä ei ole kahvoja, eli tarvitsen niitä häsmäkkeitä (tm) mitä painetaan hieman sisään että ovi aukeaa... ne jotka ymmärtää niin ymmärtää.. mikä noitten nimi on ja mistä niitä voi tilata?

Kiitos.

Edit: typo
Tuossa noita ylempänä jo tulikin, lisää vaihtoehtoja löytyy nimellä ponnahdussalpa tai pomppusalpa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 870
Oisko mahista saada ranskan kielen taitoiselta pientä jeesiä? Siis kääntää tuosta ainakin viimeinen tai kaksi viimeistä lausetta, jos ei kaikkea. Konekäännös oli vähän tulkinnanvarainen loppua kohden ja minua kiinnostaa mitä tuosta laitteesta juuri tuossa oleellisessa kohdassa sanotaan (haukkuja vai kehuja?), kun tuli hankittua tollanen.

Paramétrage simple
Ce module N-Com, une marque du groupe Nolan, se paramètre sans avoir à installer d’application sur son smartphone. Le premier réglage concerne la sensibilité qui autorise trois niveaux de déclenchement, le plus faible n’activant le clignotement que lors de freinages très appuyés. En zone urbaine, le niveau le plus réactif se montre adapté aux nombreux petits freinages inhérents à la densité de véhicules, sans générer pour autant des allumages intempestifs.

Lähde:
Essai du feu stop pour casque N-com ESS Multi

Kiitän.

edit: Lisäksi mulle ei ihan auennut mihin toi plussien ja miinusten viimeinen negakohta "Qualité perçue" (konesuom. "havaittu laatu") viittaasi?
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Oisko mahista saada ranskan kielen taitoiselta pientä jeesiä? Siis kääntää tuosta ainakin viimeinen tai kaksi viimeistä lausetta, jos ei kaikkea. Konekäännös oli vähän tulkinnanvarainen loppua kohden ja minua kiinnostaa mitä tuosta laitteesta juuri tuossa oleellisessa kohdassa sanotaan (haukkuja vai kehuja?), kun tuli hankittua tollanen.
Itsekin käytin konekäännöstä, mutta englantiin. ilmeisesti tuossa vain kerrotaan että sillä on kolme toimintatasoa, mutta minulle ei auennut pitääkö ne kuskin itse valita vai säätääkö se sitä itse.
Lisäksi mulle ei ihan auennut mihin toi plussien ja miinusten viimeinen negakohta "Qualité perçue" (konesuom. "havaittu laatu") viittaasi?
tuo vaikuttaisi olevan rakenteellinen laatu eli yleensä heikon oloinen.

Tuo artikkeli on niin tynkä että vaikea tuosta mitään järellistä infoa muutenkaan saada. Tuntuu että noi on sen nähny vain jossain messuilla ja kirjoittanu artikkelin sen pohjalta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 870
Itsekin käytin konekäännöstä, mutta englantiin. ilmeisesti tuossa vain kerrotaan että sillä on kolme toimintatasoa, mutta minulle ei auennut pitääkö ne kuskin itse valita vai säätääkö se sitä itse.

tuo vaikuttaisi olevan rakenteellinen laatu eli yleensä heikon oloinen.

Tuo artikkeli on niin tynkä että vaikea tuosta mitään järellistä infoa muutenkaan saada. Tuntuu että noi on sen nähny vain jossain messuilla ja kirjoittanu artikkelin sen pohjalta.
Noissa toiminnoissa ei itselleni ole mitään epäselvää - onhan minulla tuo laite ja olen lukenut ohjekirjan. Ensisijaisesti halusin saada selvyyden mitä tossa lainaamassani viimeisessä lauseessa sanotaan, mikä konekääntyy "Kaupunkialueilla eniten reaktiivinen taso on sovitettu moniin pieniin jarrutuksiin, jotka ovat ominaisia ajoneuvojen tiheydelle aiheuttamatta ei-toivottuja syttymisiä", että syttyykö tuo valo sitten sopivasti vai liian herkästi, koska tuon "ei-toivottuja syttymisiä" -käännöksen liittokonteksti on niin epämääräinen?
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
107
Mistähän kummasta löytyisi ostettavaksi kulmatyöpöytä? Mielellään ihan reilunkokoinen eli kapean osan syvyys 80 cm ja leveys jotain 160-180 cm? Ei tarvitsisi olla sähkökäyttöinen. Olen haravoinut RealGreeniä ja muita nettikauppoja, mutta noista pyydetään ihan törkeitä hintoja. Halvimmillaan löysin offistoresta 209€. Pari sataa rahaa palasta lastulevyä ja neljästä metalliputkesta on aika paljon. Varsinkin kun aikanaan muuttohommissa näki kun monet firmat toimistokalusteita uusiessaan paiskasi sadoittain juuri tuollaisia pöytiä kaatopaikalle. Myisivät edes käytettynä kohtuuhintaan. Kellään ideaa mistä vielä etsiä?
No käytettynähän löytyikin eräältä verkkomyyntipaikalta (en tiedä saako mainita/mainostaa sivustoja?) sopuhintaan, ja vieläpä kotikaupungista.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Verkkiksestä viime viikolla tilasin sen kympin monitoimilaitteen ja siihen mustetta postiennakolla ja molemmat ovat tulleet paikalliseen postiin mutta erillisissä paketeissa että lähetyskoodeilla niin... Mitähän tuon kanssa käy? Tekstareissa kummassakin lukee sama 30 euroa mitä tuli yhteensä hintaa mutta en kyllä rupea tuosta kuuttakymppiä maksamaan.
Ja miksi tilasin postiennakolla? Ei ollu pankkitunnuksia mukana sillon kun tilasin ja korttikin haluaa pankin kautta tunnistautua.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Verkkiksestä viime viikolla tilasin sen kympin monitoimilaitteen ja siihen mustetta postiennakolla ja molemmat ovat tulleet paikalliseen postiin mutta erillisissä paketeissa että lähetyskoodeilla niin... Mitähän tuon kanssa käy? Tekstareissa kummassakin lukee sama 30 euroa mitä tuli yhteensä hintaa mutta en kyllä rupea tuosta kuuttakymppiä maksamaan.
Ja miksi tilasin postiennakolla? Ei ollu pankkitunnuksia mukana sillon kun tilasin ja korttikin haluaa pankin kautta tunnistautua.
Jos tilasit sen samalla tilauksella, niin et tietenkään maksa kuin yhden postin. Se miten Verkkis pakettinsa lähettää on sen oma juttu.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 870
Löytyykö suhteellisen luotettavaa tietoa reagoiko styroks ja sinitarra keskenään epäedullisesti? Esim. jotkut liimat liuttaa styroksia ihan hetkessä läpi paksummankin palan. Ajattelin laittaa mp-kypärää äänieristeeksi korvien kohdalle styroksissa oleviin aukkoihin sinitarraa (mahdollisesti valkoista), periaatteella "pois saa halutessaan".
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Löytyykö suhteellisen luotettavaa tietoa reagoiko styroks ja sinitarra keskenään epäedullisesti? Esim. jotkut liimat liuttaa styroksia ihan hetkessä läpi paksummankin palan. Ajattelin laittaa mp-kypärää äänieristeeksi korvien kohdalle styroksissa oleviin aukkoihin sinitarraa (mahdollisesti valkoista), periaatteella "pois saa halutessaan".
Sinitarra on syötävää, tai siis ei vaarallista nieltynä. Mielestäni kaikki nuo styroxia liuottavat liuottimet ovat vähintäänkin haitallisia nieltyinä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 870
Sinitarra on syötävää, tai siis ei vaarallista nieltynä. Mielestäni kaikki nuo styroxia liuottavat liuottimet ovat vähintäänkin haitallisia nieltyinä.
Mä kysyin asiaa styroksia valmistavalta yritykseltä ja vastaus oli, että ei pitäisi vahingoittaa, mutta aspa huomautti, että mp-kypärien "sisästyroksit" ovatkin ilmeisesti usein styroksin sijaan polyeteeniä, jonka osalta ei osannut antaa varmaa vastausta. Mutta oivalsi ehdottaa esim. apteekista saatavia muotoiltavia silikonikorvasuojia, mikä oli loistava idea. Käytän niitä paljon mieluummin kuin sinitarraa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Sattuisiko joltain löytymään vinyyliversiota Eppu Normaalin levystä Rupisia riimejä, karmeita tarinoita? Ja sen alkuperäinen levypussi. Kiinnostaisi saada hyvälaatuiset kuvat (vaikka useammassa osassa), että mainioista käsinkirjoitetuista teksteistä levypussin, muistaakseni molemmin puolin. Please!:tup:

Aikoinaan oli itselläni vinyylinä, kunnes vaimo keksi että vinyylilevyt vievät liikaa tilaa kellarista, ja tuli myytyä vinyylit pois.:facepalm: Joo.:sori: Ja CD:ssä tietenkään moisia hienoja löpinöitä ei ollut.:(

Nyt kun taas itsellä on pitkästä aikaa Eppu -kausi menossa, niin olisi mukava liittää sisäpussin tekstit omaan kokoelmaan (joka ei vie liikaa tilaa). Meikällä vaihtelee musiikin kuuntelu kausittain, konemusa pysyy aina (ei nykyinen "EDM" -shitti), mutta mukana keikkuu sitten eri "kausia".
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Miten googlen syncron pitäisi toimia? Kummassakin puhelimessa se on päällä mutta ei mitään tietoa siirtyny uuteen puhelimeen vai oonko tehny jotakin väärin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Mikähän tablettia mahtaa vaivata, vanha laite jo iältään, android 4,2 jotain, Samsung 10,1"

Muuten toimii ihan nopeasti kuten kuuluukin ja ne harvat apit mitä siinä ei töki yhtään. Esim IL appi toimii kuin junan vessa. Mutta yritäpä lukea Techia sillä niin on kyllä kuin täi tervassa, tai mikä hyvänsä sivusto selaimella, niin hermot menee ennenkun sivut latautuu, chrome on selaimena.

DNA:n3G netti, ja on sitten wifillä tai omalla netillä, niin saikki selainjutut tökkii? Muistiakin on riittävästi ja konetta on putsittu säännöllisesti, eikä mitään raskasta ole pyörimässä taustalla:confused:
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Mikähän tablettia mahtaa vaivata, vanha laite jo iältään, android 4,2 jotain, Samsung 10,1"

Muuten toimii ihan nopeasti kuten kuuluukin ja ne harvat apit mitä siinä ei töki yhtään. Esim IL appi toimii kuin junan vessa. Mutta yritäpä lukea Techia sillä niin on kyllä kuin täi tervassa, tai mikä hyvänsä sivusto selaimella, niin hermot menee ennenkun sivut latautuu, chrome on selaimena.

DNA:n3G netti, ja on sitten wifillä tai omalla netillä, niin saikki selainjutut tökkii? Muistiakin on riittävästi ja konetta on putsittu säännöllisesti, eikä mitään raskasta ole pyörimässä taustalla:confused:
Mites olisi täysi tehdasresetti ja sen jälkeen jos ei toimi, niin paremmilta asiantuntijoilta vinkkiä. Itselläni ainakin aika sekaisin oleva kännykkä alkoi toimimaan normaalisti ton toimenpiteen jälkeen. Toi nyt taitaa olla hiukan eri nimillä ja eri paikoissa eri luureilla, mutta vaikkapa mun nykyisestä löytyy asetukset->varmuuskopiointi ja nollaus->tehdasasetusten palauttaminen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Mites olisi täysi tehdasresetti ja sen jälkeen jos ei toimi, niin paremmilta asiantuntijoilta vinkkiä. Itselläni ainakin aika sekaisin oleva kännykkä alkoi toimimaan normaalisti ton toimenpiteen jälkeen. Toi nyt taitaa olla hiukan eri nimillä ja eri paikoissa eri luureilla, mutta vaikkapa mun nykyisestä löytyy asetukset->varmuuskopiointi ja nollaus->tehdasasetusten palauttaminen.
Periaatteessa vois kokeilla. Valokuvat saa pilveen ellei ole jo, en ees oo kattonut mitä siellä on, muuta turhaa tietoa siellä ei taida ollakaan. Paitsi The Kalenteri, mihin oon vuosien varrella merkannut kaikenlaista tärkeää Sampun kännyköihin oon yrittänyt synkronoida sitä, mutta eipä ole onnistunut, ja nyt kun on Huawei ja Honor luurit, niin taitaa mennä vielä vaikeammaksi...

Tuo varmuuskopiointikin on vähän hakusessa, notta mitä se kopio ja minne, ja miten palautus.

Oikeastaan tuo selaimen käyttö on ainoa mikä tökkii, kaikki muu toimii ihan normaalisti, ja 3G netilläkin pärjää sen vähän mitä sitä tarvii.
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
Muuten toimii ihan nopeasti kuten kuuluukin ja ne harvat apit mitä siinä ei töki yhtään. Esim IL appi toimii kuin junan vessa. Mutta yritäpä lukea Techia sillä niin on kyllä kuin täi tervassa, tai mikä hyvänsä sivusto selaimella, niin hermot menee ennenkun sivut latautuu, chrome on selaimena.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fevdev.nakedbrowserlts

Testaa toimiiko Naked Browser paremmin.

Nykyään runsaasti javascriptiä sisältävät sivut tarvitsevat paljon yhden ytimen suorituskykyä joka on luultavasti noin vanhassa tabletissa heikko.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 458
Jees.

Mutta onhan tuo typerää sitten ilmoittaa tekstimuodossa, esim. 7.22.2018. :shifty:

No, jenkit on jenkkejä... Voisivat ne jalat ja mailit vaihtaa meidän yksikköihin.. eurooppalaisiahan ne pohjimmiltaan on.
Ei päivämäärää erotella pisteellä juueseissä, vaan /-merkillä. Piste numeron jälkeen (jos ei siis päätä virkettä) kertoo numeron olevan järjestysluku. Eli 22.7. sanotaan kahdeskymmenestoinen seitsemättä.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
1 158
Läppärin HDD->SSD päivitys pitäisi tehdä noviisina. Win7. Eli meneekö näin?
1) HDD irti, SSD kiinni, järjestelmästä tehty win7 usb-tikku kiinni ja käyntiin -> buuttaa tikulta ja saan windowsin asennettua uudelle levylle?
2) Vanha HDD jää kuitenkin täysin toimivaksi ennen kuin sitä sörkkii? Eli jos joku ei toimi, niin voin laittaa vanhan HDD:n sisään ja kaikki pelittää kuin ennenkin?
3) Jokin "yllättävä" asia, mitä pitäisi ottaa huomioon?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Läppärin HDD->SSD päivitys pitäisi tehdä noviisina. Win7. Eli meneekö näin?
1) HDD irti, SSD kiinni, järjestelmästä tehty win7 usb-tikku kiinni ja käyntiin -> buuttaa tikulta ja saan windowsin asennettua uudelle levylle?
2) Vanha HDD jää kuitenkin täysin toimivaksi ennen kuin sitä sörkkii? Eli jos joku ei toimi, niin voin laittaa vanhan HDD:n sisään ja kaikki pelittää kuin ennenkin?
3) Jokin "yllättävä" asia, mitä pitäisi ottaa huomioon?
1 ja 2) Juuri näin
3) Hakisin läppärin valmistajan sivuilta ennen toimenpidettä kaikki ajurit
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Läppärin HDD->SSD päivitys pitäisi tehdä noviisina. Win7. Eli meneekö näin?
1) HDD irti, SSD kiinni, järjestelmästä tehty win7 usb-tikku kiinni ja käyntiin -> buuttaa tikulta ja saan windowsin asennettua uudelle levylle?
2) Vanha HDD jää kuitenkin täysin toimivaksi ennen kuin sitä sörkkii? Eli jos joku ei toimi, niin voin laittaa vanhan HDD:n sisään ja kaikki pelittää kuin ennenkin?
3) Jokin "yllättävä" asia, mitä pitäisi ottaa huomioon?
Helpompi tapa on kopsata hdd -> ssd. Toki jos läppäriin ei saa kahta levyä kiinni eikä viitsi ostaa jotain ssd päivityspakettia, missä ssd:n mukana tulee kotelo, millä ssd:n voi törkätä usb-väylään, niin noin se olisi tehtävä.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 187
Onko olemassa semmoista suorakaiteen muotoista vahvaa magneettia? Ajattelin autotallin liukuoven päätyyn, jos ruuvaisi sellaisen kiinni ja laittaisi karmin puolelle peltilevyn.
Naapurin koira on oppinut avaamaan tuon liukuoven, eikä viitsisi salpaa laittaa, kun se jäisi kuitenkin aina laittamatta.

Magneetti pitäisi oven kiinni ja sitä ei tarvitsisi enää miettiä, kun se pitäisi oven kiinni kun oven vaan sulkee.

Netistä kun koittaa ettiä ovimagneetteja, niin tulee vaan noita ripulin kokoisia peilikaapin magneetteja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Onko olemassa semmoista suorakaiteen muotoista vahvaa magneettia? Ajattelin autotallin liukuoven päätyyn, jos ruuvaisi sellaisen kiinni ja laittaisi karmin puolelle peltilevyn.
Naapurin koira on oppinut avaamaan tuon liukuoven, eikä viitsisi salpaa laittaa, kun se jäisi kuitenkin aina laittamatta.

Magneetti pitäisi oven kiinni ja sitä ei tarvitsisi enää miettiä, kun se pitäisi oven kiinni kun oven vaan sulkee.

Netistä kun koittaa ettiä ovimagneetteja, niin tulee vaan noita ripulin kokoisia peilikaapin magneetteja.
rare earth magnet | eBay
 

Pertti Kosunen

Basic Input/Output System
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 107
3) Hakisin läppärin valmistajan sivuilta ennen toimenpidettä kaikki ajurit
Verkkokortin ajurit riittää yleensä, niin loput voi kalastaa netistä. Läppärin valmistajien sivuilla on yleensä vanhoja versioita, kannattaa hakea uusimmat laitteen/piirin valmistajan sivuilta.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Nettiyhteys "kuristunut" viimeiset 2 päivää. Mitään uutta en ole asentanut, eikä taustalla pyöri mitään kaistaa vievää. Speedtestissä tulee aivan normaali 100M tulos kuten ennenkin. Mutta kun lataa jotain hd-laadulla olevaa stream-kuvaa, niin nettiyhteys jotenkin kuristuu ja siitä tulee 3 sekunnin pätkiä jonka jälkeen se pysähtyy taas 10 sekunniksi lataamaan. Jotain 640X320 kuralaatua tulee ihan sujuvasti. Samoin jos lataa vaikka jonkun iltapaskan kotisivun, niin nyt se kestää useamman sekunnin latautua kun sieltä tulee ilmeisesti liian iso hyökyaalto dataa kerralla. Aiemmin se latautui sekunnissa. Win 10 käytössä ja Elisan lankayhteys.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 178
Nettiyhteys "kuristunut" viimeiset 2 päivää. Mitään uutta en ole asentanut, eikä taustalla pyöri mitään kaistaa vievää. Speedtestissä tulee aivan normaali 100M tulos kuten ennenkin. Mutta kun lataa jotain hd-laadulla olevaa stream-kuvaa, niin nettiyhteys jotenkin kuristuu ja siitä tulee 3 sekunnin pätkiä jonka jälkeen se pysähtyy taas 10 sekunniksi lataamaan. Jotain 640X320 kuralaatua tulee ihan sujuvasti. Samoin jos lataa vaikka jonkun iltapaskan kotisivun, niin nyt se kestää useamman sekunnin latautua kun sieltä tulee ilmeisesti liian iso hyökyaalto dataa kerralla. Aiemmin se latautui sekunnissa. Win 10 käytössä ja Elisan lankayhteys.
Modeemin boottaus vois auttaa hetkellisesti. Jos em. toimenpide auttaa, kielii se ehkä siitä, että operaattorin paskamodeemi on tiensä päässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 222
Nettiyhteys "kuristunut" viimeiset 2 päivää. Mitään uutta en ole asentanut, eikä taustalla pyöri mitään kaistaa vievää. Speedtestissä tulee aivan normaali 100M tulos kuten ennenkin. Mutta kun lataa jotain hd-laadulla olevaa stream-kuvaa, niin nettiyhteys jotenkin kuristuu ja siitä tulee 3 sekunnin pätkiä jonka jälkeen se pysähtyy taas 10 sekunniksi lataamaan. Jotain 640X320 kuralaatua tulee ihan sujuvasti. Samoin jos lataa vaikka jonkun iltapaskan kotisivun, niin nyt se kestää useamman sekunnin latautua kun sieltä tulee ilmeisesti liian iso hyökyaalto dataa kerralla. Aiemmin se latautui sekunnissa. Win 10 käytössä ja Elisan lankayhteys.
Boottaa router ?

Joskus (1 tai 2 kertaa vuodessa) oma on alkanut tahmaamaan ilman mitaan syyta ja pelkka bootti korjannut sen.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Modeemin boottaus vois auttaa hetkellisesti. Jos em. toimenpide auttaa, kielii se ehkä siitä, että operaattorin paskamodeemi on tiensä päässä.
Unohdin mainita, että kokeilin jo tuota. Otin varmuuden vuoksi virtajohdonkin irti modeemista minuutiksi ja sitten buuttasin modeemin ja koneen uudelleen. Ei auttanut. Modeemi on melkein uusi.
 
Liittynyt
22.07.2017
Viestejä
671
Tarkemmin mietittyäni hoksasin, että modeemi olikin pari vuotta vanha. Olin saanut hiljattain Elisalta toisen samanlaisen Zyxelin, mutta jatkoin vanhan käyttöä. Nyt vaihdoin uuden modeemin tilalle ja uudelleenkäynnistin koneen, mutta sama ongelma pysyi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 744
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom