Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 848
Viikolla sattui lapsus kun luin liikennemerkin väärin ja kaupungin edustaja laittoi tiketin muistoksi. Nyt vaan sattui niin että kuitissa oleva reknro ei vastaa omaani.
Alkuosa on oikein mutta numerot ovat väärässä järjestyksessä. Maksanko tämän siitä huolimatta vai odotanko uuta lappua jossa reknro on oikein. Periaatteessa pysäköinninvalvojan merkinnät pitää olla oikein eikä sinne päin.
Toki sieltä voi tulla korotettu maksu jos jätän tämän maksamatta.
Joo, mutta rekkarit kuvataan ja oikaisuun menisi muutama viikko ja kuitenkin se palautuis loppupeleissä maksettavaksi. En taida jaksaa 60eur takia nähdä vaivaa kuitenkaan.
Sattuipa tässä tänään kun olin lenkillä. Yhden tutun auto maannut tien varressa vähän pidemmän aikaa, siinä sitten lappu ikkunassa laittomasta maastopysäköinnistä. Päivämäärä 3.10 ja kyllä, tänään on 13.10. Nappasin kuvan lapusta kun ketään ei siinä ollut näkemässä, että voin kotona katsoa tarkemmin.

Eilen kun ajoin siitä ohi niin mitään lappua ei ollut. Eikä missään muussakaan autossa mitä siinä nyt oli samoilla tien vieruksilla kuten aina. Talvella tuon nyt jotenkin ymmärtäisi kun tie on mikä on ja auraukset jne, kesällä mitään väliä enkä ikinä nähnyt ketään laputetun, kun siitä käytännössä päivittäin kuljen tavalla tai toisella.

Tuo päivämäärä siis. Rekkaria en huomannut katsoa oliko oikein, kai se oli ja tien nimi myös. Kaupungin hommia, ei yksityistä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
Sattuipa tässä tänään kun olin lenkillä. Yhden tutun auto maannut tien varressa vähän pidemmän aikaa, siinä sitten lappu ikkunassa laittomasta maastopysäköinnistä. Päivämäärä 3.10 ja kyllä, tänään on 13.10. Nappasin kuvan lapusta kun ketään ei siinä ollut näkemässä, että voin kotona katsoa tarkemmin.

Eilen kun ajoin siitä ohi niin mitään lappua ei ollut. Eikä missään muussakaan autossa mitä siinä nyt oli samoilla tien vieruksilla kuten aina. Talvella tuon nyt jotenkin ymmärtäisi kun tie on mikä on ja auraukset jne, kesällä mitään väliä enkä ikinä nähnyt ketään laputetun, kun siitä käytännössä päivittäin kuljen tavalla tai toisella.

Tuo päivämäärä siis. Rekkaria en huomannut katsoa oliko oikein, kai se oli ja tien nimi myös. Kaupungin hommia, ei yksityistä.
Voisiko voi olla niin, että et vaan eilen nähnyt sitä lappua?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 848
Eipä siihen nyt montaa minsaa mene pistää hakukenttään *.jpg ja sorttaa päivämäärän mukaan? Toi tajuaa kyllä regexiäkin, jos sitä osaa käyttää haun tekoon, mutta helpompaa kyllä noin.
Se integroituu myös exploreriin, jos niin haluaa ja voi etsiä kansiokohtaisesti sitäkin kautta.
Pitää kokeilla huomenna selvinpäin, hereillä ja ajatuksen kanssa. Onhan ne kuvat tuolla nyt kahteen kertaan. Vaan etsippä ne yhteen nettisovellukseen mikä ei näköjään toimi ei kännyllä eikä läppärillä kunnolla. Tuotakaan käyttännyt muutamaan vuoteen niin onhan se vähän huonompaan suuntaan muuttunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 848
Voisiko voi olla niin, että et vaan eilen nähnyt sitä lappua?
Kyllä se olisi tullut huomattua. Kun siis menen tuosta ohi joko autolla tai kävellen suunnilleen päivittäin, niin tässä kymmenen päivän aikana ei olisi jäänyt näkemättä oli sitten pimeää tai valoisaa.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
385
Paljonko täyden uuden 6V akun jännite kuuluisi olla? Mulla näyttää noin 6.4 volttia, mikä on aika vähän?
 

vjlle

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
890
Asuntokaupan jälkipuintia reklamaation(piilevä virhe) muodossa.. myyjäosapuoli(perikunta) sanoi reklamaation saadessaan pyytävänsä vakuutusyhtiöltä kantaa meneekö vakuutuksiin(?!?) Nyt 15 päivään ei kuulemma ole vastausta tullut. Mitenkä tälläisessä pitäisi menetellä, kun mitään kiveen kirjoitettua vastausaikaa reklamaation vastineeseen ei ole. Alkaa vaan vaikuttamaan siltä että yritetään ns. pelata aikaa ja viivytellä siten että unohtaisin koko asian. Itseltähän kyllä löytyy oikeus ja vastuuvakuutus jos sinne asti asia etenee.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 117
Asuntokaupan jälkipuintia reklamaation(piilevä virhe) muodossa.. myyjäosapuoli(perikunta) sanoi reklamaation saadessaan pyytävänsä vakuutusyhtiöltä kantaa meneekö vakuutuksiin(?!?) Nyt 15 päivään ei kuulemma ole vastausta tullut. Mitenkä tälläisessä pitäisi menetellä, kun mitään kiveen kirjoitettua vastausaikaa reklamaation vastineeseen ei ole. Alkaa vaan vaikuttamaan siltä että yritetään ns. pelata aikaa ja viivytellä siten että unohtaisin koko asian. Itseltähän kyllä löytyy oikeus ja vastuuvakuutus jos sinne asti asia etenee.
Ei vakuutusyhtiö maksa mitään piileviä vikoja lähtökohtaisesti. Mutta sen sanon, että jos tästä lähdetään käräjille asti vääntämään, niin varaudu siihen, että hommassa menee Pitkään. Tommonen 15pv ei ole mitään, pelkästään KRILiin on parin vuoden jonot, että ottavat asian käsittelyyn. Ja tämä vaihe on ennen oikeusvaihetta.
 

vjlle

Tukijäsen
Liittynyt
21.11.2017
Viestejä
890
Ei vakuutusyhtiö maksa mitään piileviä vikoja lähtökohtaisesti. Mutta sen sanon, että jos tästä lähdetään käräjille asti vääntämään, niin varaudu siihen, että hommassa menee Pitkään. Tommonen 15pv ei ole mitään, pelkästään KRILiin on parin vuoden jonot, että ottavat asian käsittelyyn. Ja tämä vaihe on ennen oikeusvaihetta.
Joo tuo on kyllä tiedossa. Olen 95%:sen varma ettei myyjäpuoli oikeuteen tuon asian kanssa halus mennä, kun on aivan päivänselvä tapaus. Ruotsinserkku Inga Pengar vaan ilmeisesti kylässä, niin pistää suoraan sanottuna vituttamaan asian vedättäminen. Varsinkin kun vakuutusyhtiöiden kanta on juurikin tuo edellämainittu, niin mistään päätöksen odottelusta tuskin on kyse.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 688
Olen 95%:sen varma ettei myyjäpuoli oikeuteen tuon asian kanssa halus mennä, kun on aivan päivänselvä tapaus.
Mitä noita iltalööppien juttuja asuntokauppojen oikeudenkäynneistä olen lukenut niin ainoa joka niissä hyötyy on lakimiehet. Saat viiden tonnin alennuksen hintaan ja maksat 80k€ oikeudenkäyntikuluja.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 320
maksat 80k€ oikeudenkäyntikuluja.
joka on summa joka jää jäljelle, ku vakuutus on maksanu jonki maksimikorvauksen jo pois :p Riskihommaa toi oikeudenkäynti, vaikka olis varma tapaus. Toinen voi viivytelllä ja vetkutella pirun pitkään kasvattaen kuluja (jos ei ole menetettävää).
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
3 117
Kriliin asti voi katsoa kortit "ilmaiseksi".
Sitten kannattaakin oikeasti miettiä lähteäkö käräjille. Noudattavat pääsääntöisesti siellä Krilin suositusta.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 342
Myin pari juttua ebay.comissa. Toinen Australiaan, toinen Jenkkeihin.
Miten tän lähettämisen kanssa oikeen kuuluu toimia kun tää on todella epäselvää?
Ostanko vaan postilta lähetyksen ja lähetän ostajalle lähteyskoodin vai mitä kuuluu tehdä?
Ebay kun panttaa rahoja niin en haluais alkaa niiden kanssa tappelemaan...
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 039
Myin pari juttua ebay.comissa. Toinen Australiaan, toinen Jenkkeihin.
Miten tän lähettämisen kanssa oikeen kuuluu toimia kun tää on todella epäselvää?
Ostanko vaan postilta lähetyksen ja lähetän ostajalle lähteyskoodin vai mitä kuuluu tehdä?
Ebay kun panttaa rahoja niin en haluais alkaa niiden kanssa tappelemaan...
No mitä on lukenut näitä ebay kauppoja. Niin myyjä on aina sitten ihan tosi heikoilla.

Eli suunnilleen otat videon kun tuote toimii, pakkaat sen, viet postiin, ja saat postista kuitin. Ja sittenkin ebay on ilmeisesti ostajan puolella. Mieluummin rahat tilille jotain muuta kautta, sitten paketti postiin jne.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 342
No mitä on lukenut näitä ebay kauppoja. Niin myyjä on aina sitten ihan tosi heikoilla.

Eli suunnilleen otat videon kun tuote toimii, pakkaat sen, viet postiin, ja saat postista kuitin. Ja sittenkin ebay on ilmeisesti ostajan puolella. Mieluummin rahat tilille jotain muuta kautta, sitten paketti postiin jne.
No voihan vittu.
Miten siellä muka pystyy edes tekemään ilmoituksen niin että rahat ei kiertäisi ebaym kautta?
 
Liittynyt
08.11.2018
Viestejä
1 039
No voihan vittu.
Miten siellä muka pystyy edes tekemään ilmoituksen niin että rahat ei kiertäisi ebaym kautta?
No empä osaa vastata :lol: Mutta itse jos olen myynyt/ostanut jotain erikoisempaa. Niin ebay on kyllä ollut se viimeinen vaihtoehto. No ostajana ehkä 50/50. Alan foorumit ja siellä ne ekat kaupat + suositukset, helpottaa myyntiä/ostoa.
Itse Amiga harrastaja. Kauppoja on tehty USA, UK, ES, BE, SWE ja FIN. Kaikki tavarat on tullut kotiin, tai mennyt perille. Tosin on joutunut pariinkin kertaan selittämään suomen postin tehokkuutta :sgottarun::facepalm:

Edit: Joutunut selittämään myös myyjille suomen postin tehokkuutta. Kun ovat olleet huolestuneet että, 1: paketti kadonnut, tai 2: mä kusetan. Aina on paketti (toistaiseksi ainakin) löytänyt perille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 342
En muutenkaan tajua tota ebayta, miksi mun myyjänä pitää maksaa sekä kauheat verot että välitysmaksut noista asioista.
Miksi ebay verottaa item + shipping?
Myin siis itemin 100 dollaria + 50 dollarin postit ja käteen ei jäänyt kuin 106 euroa.
Sekä minä että ostaja joudutaan maksamaan verot missä ei mun mielestä ole mitään helvetin järkeä, ja sen lisäksi summaksi lasketaan lähetyssumma mukaan, sekä ostajan maksamat verot...
Ja nyt pitää sit vielä 2kk odottaa että saako sieltä rahoja, kahteen itemiin meni jo liki 100 euroa postikuluja. :confused2:
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
121
Onko kukaan pelannut kemiallisten ankkurimassojen, esim.Hilti Hit / Wurth Wit kanssa. Niissä kun ei lujuusluokituksissa missään ole mainintaa, että miten ne toimii kuumasinkittyjen kierretankojen kanssa.

Johtuuko tämä vain siitä, että tuo kzn on melko harvinaista maailmalla jossa yleensä joko sähkösinkitty tai sitten A2/A4?
Vai onko tuon kuumasinkityksen ja tuon ankkurointimassan kanssa joku tartuntaongelma?
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 963
Onko kukaan pelannut kemiallisten ankkurimassojen, esim.Hilti Hit / Wurth Wit kanssa. Niissä kun ei lujuusluokituksissa missään ole mainintaa, että miten ne toimii kuumasinkittyjen kierretankojen kanssa.

Johtuuko tämä vain siitä, että tuo kzn on melko harvinaista maailmalla jossa yleensä joko sähkösinkitty tai sitten A2/A4?
Vai onko tuon kuumasinkityksen ja tuon ankkurointimassan kanssa joku tartuntaongelma?
Eikös noissa ankkurimassoissa enimmäkseen ole sen mekaanisen lujuuden mukaan, eikä niinkään miten se kappale tarttuu siihen itse massaan kovettuessaan?
Entisessä duunissa ainakin käytettiin tollasta ankkurimassaa kun esim. syöksy menny kiinnikkeestä paskaks. Tyyliin auraaja oli työntäny tuubiputken alas kannakkeineen. Pikafixaus niin ei tarttee koko seinää uusimaan tms.
Pointtina se, että noita kannakkeita oli yhtä montaa kun niitä tuubien tekijöitä. Ei ainakaan mun tietoon tullu valitusta noista massakorjauksista.

E: pois aivopieru taas.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 130
Suositelkaapa jotain pätevää kaksikomponenttiliimaa silmälasin sankojen korjaukseen. Toinen puoli liimattavasta pinnasta on metallia ja toinen muovia. Alla näkyvää Locktiten versiota kokeilin, mutta osat irtosivat toisistaan alta aikayksikön, vaikka noissa ei mistään suurista voimista olekaan kyse.

 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
2 388
Onko kukaan pelannut kemiallisten ankkurimassojen, esim.Hilti Hit / Wurth Wit kanssa. Niissä kun ei lujuusluokituksissa missään ole mainintaa, että miten ne toimii kuumasinkittyjen kierretankojen kanssa.

Johtuuko tämä vain siitä, että tuo kzn on melko harvinaista maailmalla jossa yleensä joko sähkösinkitty tai sitten A2/A4?
Vai onko tuon kuumasinkityksen ja tuon ankkurointimassan kanssa joku tartuntaongelma?
Sormatin ITH:ssa mitä joutui tuossa käyttämään lukee:
Vaarnan tai harjateräksen materiaali määrää sopivat käyttöolosuhteet: ZN kuiviin sisätiloihin ja väliaikaiseen ulkokäyttöön, KZN ja RST A2 kuiviin ja kosteisiin sisätiloihin sekä ulkokäyttöön sisämaan maaseudulla, HST A4 sisä-, ulko- ja teollisuuskäyttöön, HCR erityisen vaativiin korroosio- olosuhteisiin.
 
Liittynyt
23.01.2017
Viestejä
121
Sormatin ITH:ssa mitä joutui tuossa käyttämään lukee:
Kiitos, tätä vähän epäilinkin, eli varmaan ole haettu virallisia hyväksyntöjä tuolle kzn:lle. Onhan se korroosion kestolta vähän sellainen välimalli mutta soveltuu oman nosturin kiinnitykseen erinomaisesti.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
518
Mistä mahtaa saada sälekaihtimien avaustangon muoviholkkia, joka yhdistää nuo tangonpätkät? On kämpässä sen verran vanhoja, että on hapertunu ja murentunu suurin osa. Koittanu aina näitä vilkuilla jos on käyny kaupoissa, mutta mistään tunnu saavan pelkästään näitä vaan pitäis ostaa koko hemmetin kaihdinsetti sit.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 844
Mistä mahtaa saada sälekaihtimien avaustangon muoviholkkia, joka yhdistää nuo tangonpätkät? On kämpässä sen verran vanhoja, että on hapertunu ja murentunu suurin osa. Koittanu aina näitä vilkuilla jos on käyny kaupoissa, mutta mistään tunnu saavan pelkästään näitä vaan pitäis ostaa koko hemmetin kaihdinsetti sit.
Vaikka tuolta uusi tanko. Säätötanko - Kaihdinkulma
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 808
Mistä mahtaa saada sälekaihtimien avaustangon muoviholkkia, joka yhdistää nuo tangonpätkät? On kämpässä sen verran vanhoja, että on hapertunu ja murentunu suurin osa. Koittanu aina näitä vilkuilla jos on käyny kaupoissa, mutta mistään tunnu saavan pelkästään näitä vaan pitäis ostaa koko hemmetin kaihdinsetti sit.
Tuskin mistään kaupoista löytyykään mutta netistä löytyy. Esimerkkinä vaikkapa: Varaosat kaihtimiin ja hyönteissuojiin | SOLAR
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
896
Televisiosta tulee HDMI-piuha. Jos sen yhdistää läppäriin niin läppärin kuva siirtyy televisioon.

Entä jos tuohon samaan piuhaan kytkee PC:n. Tuleeko televisioon kuva PC:stä vai kärähtääkö kumpainenkin sekä PC että televisio.
 
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
2 963
Televisiosta tulee HDMI-piuha. Jos sen yhdistää läppäriin niin läppärin kuva siirtyy televisioon.

Entä jos tuohon samaan piuhaan kytkee PC:n. Tuleeko televisioon kuva PC:stä vai kärähtääkö kumpainenkin sekä PC että televisio.
Pitäis tulla kuva ihan samalla tavalla kuten läppäristäkin.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 059
Oon joskus PC-pöntön kanssa testatessa käräyttänyt vahvistimen että savut vain nousi. En halua OLED:ia tai PC:täkään tuhota.
hdmissä lukee että kaapelia kytkettäessä molempien laitteiden tulee olla virrattomia. Käytännössä HDMI on plug and play mutta kytkiessä voi tapahtua kipinöintiä joka ei ole kaikkien laitteiden mielestä kivaa

Lisätään vielä että kaikki telkkarit on näyttöjä, kaikki näytöt ei ole telkkareita, osa vaatii jonkin sortin digiboksin kytkemisen. Esimerkki, jos telkkarisi kanavat tulee DNA:n digivirittimen kautta johon ei kytketä antennia sinulla on näyttö ja pieni android käyttöjärjestelmällinen tietokone ajamassa perinteisen television virtaa
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
896
hdmissä lukee että kaapelia kytkettäessä molempien laitteiden tulee olla virrattomia. Käytännössä HDMI on plug and play mutta kytkiessä voi tapahtua kipinöintiä joka ei ole kaikkien laitteiden mielestä kivaa

Lisätään vielä että kaikki telkkarit on näyttöjä, kaikki näytöt ei ole telkkareita, osa vaatii jonkin sortin digiboksin kytkemisen. Esimerkki, jos telkkarisi kanavat tulee DNA:n digivirittimen kautta johon ei kytketä antennia sinulla on näyttö ja pieni android käyttöjärjestelmällinen tietokone ajamassa perinteisen television virtaa
En ota riskiä vaan revin modeemit irti ja yritän saada yhdistettyä tietokoneeseen toisaalla.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
255
Jos Texas Holdenissa paras käsi on pöydässä, esim. väri, eli sama kaikilla, kuka voittaa?
A) ei kukaan, potti jaetaan tasan?
B) parhaiden käsikorttien mukaan, esim. korkeimman kädessä olevan kortin pelaaja?
C) jotenkin muuten?
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
896
Jos Texas Holdenissa paras käsi on pöydässä, esim. väri, eli sama kaikilla, kuka voittaa?
A) ei kukaan, potti jaetaan tasan?
B) parhaiden käsikorttien mukaan, esim. korkeimman kädessä olevan kortin pelaaja?
C) jotenkin muuten?
Parhain kädessä oleva numero
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
255
Ei oikein tahdo löytyä yksiselitteistä vastausta säännöistä, eli jos löytyisi linkki sääntöön, jossa tämä sanotaan, niin olisi hienoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 386
Sulla on pelissä 7 korttia mistä voit vapaasti käyttää 5 korttia. Jos molemmilla on sama käsi, niin se on tasapeli ja potti tasan. Ei väliä onko kortit pelkästään pöydältä vai käytätkö käsikortteja. Ylimääräisillä 2 kortilla ei ole mitään merkitystä.
 
Liittynyt
23.07.2017
Viestejä
255
Ihan vaikka wikipedian artikkelissa on säännöt joissa tuo mainitaan.
Tuolla siis lukee: 'Käsikorteista voi käyttää molemmat, vain toisen tai ei kumpaakaan ja pöydästä vastaavasti kolme, neljä tai kaikki viisi korttia. Jos useampi kuin yksi pelaaja pystyy muodostamaan parhaan käden, jaetaan potti heidän kesken tasan.'
Eli vaihtoehto A, jaetaan tasan, niinkö?
Täälläkin nyt vastattu a sekä b.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 320
Sulla on pelissä 7 korttia mistä voit vapaasti käyttää 5 korttia. Jos molemmilla on sama käsi, niin se on tasapeli ja potti tasan. Ei väliä onko kortit pelkästään pöydältä vai käytätkö käsikortteja. Ylimääräisillä 2 kortilla ei ole mitään merkitystä.
Ei ihan. Tarkoitit varmaan samaa mitä minä tässä nyt, mut..

eli
Näyttökuva 2023-10-21 kello 18.17.05.png

Jos tota toista kakkosta ei pöytään olisi tullut, niin pelaaja Y olisi voittanut. Nyt menee kuite potti tasan, ku molemmilla samanarvoinen täyskäsi.


e: luin alkuperäisen kysymyksen huonosti. Jos pöydässä on suoraan paras käsi, nii se on paras käsi kaikilla sit ja potti jakoon vielä mukana olevien kans. Eli Juhaa on täysin oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
614
Herttareeti vs. patareeti vaikkapa!
Ennen ainakin väitettiin herttaa parhaaksi. Nyt olen kuullut, että pata olisi parempi.
 

emagdnim

...
Tukijäsen
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
10 320
Herttareeti vs. patareeti vaikkapa!
Ennen ainakin väitettiin herttaa parhaaksi. Nyt olen kuullut, että pata olisi parempi.
Eli vaihdettiin peliä. Mut oli sit mitä tahansa pokeria, nii pokerikäsien arvo määräytyy lähtokohtaisesti todennäköisyyksien mukaan eli maalla ei ole koskaan väliä. Ainakaa noissa tunnetuimmissa peleissä. Jos muuta on jossain sovittu, nii sit niin on ja katsot ko. pokerin säännöistä järjestyksen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 791
Tarvitsisin pariksi tunniksi ja sillointällöin muutenkin halpaa ja hyvin työkaluilla varustettua ti-hallia Helsingistä, Vantaalta tai Espoosta. Olisiko suositella jotain?
 
Liittynyt
16.02.2017
Viestejä
254
Muutin omakotitaloon ja mulla on elisan valokuituliittymä. Toin mun vanhasta kerrostaloasunnosta vanhan reitittimen (arris rg2492). Eikös tuo reititin pitäs toimia ihan normaalisti tässäkin vai onko olemassa valokuitureitittimiä erikseen? Tähän tyyliin kytkeyty reititin eli antennirasiasta.
 

Liitteet

Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
646
Muutin omakotitaloon ja mulla on elisan valokuituliittymä. Toin mun vanhasta kerrostaloasunnosta vanhan reitittimen (arris rg2492). Eikös tuo reititin pitäs toimia ihan normaalisti tässäkin vai onko olemassa valokuitureitittimiä erikseen? Tähän tyyliin kytkeyty reititin eli antennirasiasta.
Toi Arris on kaapelimodeemi, joka ei sovellu valokuitukohteisiin, eli tarvit sen tilalle reitittimen. Suosituksia voi kysellä tästä ketjusta: Mikä reititin minulle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 808
Muutin omakotitaloon ja mulla on elisan valokuituliittymä. Toin mun vanhasta kerrostaloasunnosta vanhan reitittimen (arris rg2492). Eikös tuo reititin pitäs toimia ihan normaalisti tässäkin vai onko olemassa valokuitureitittimiä erikseen? Tähän tyyliin kytkeyty reititin eli antennirasiasta.
Kyllähän kaapelimodeemi tietty kytkimenä toimii jotenkuten mutta kannattaa huomata että ainakin jotkut kaapelimodeemit boottailevat itseään kun eivät löydä kaapelimodeemisignaalia. Reitittimenähän tuo kaapelimodeemi ei tule toimimaan kun kaikki laitteet liittyvät LAN-liittimiin.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
199
Muutin omakotitaloon ja mulla on elisan valokuituliittymä. Toin mun vanhasta kerrostaloasunnosta vanhan reitittimen (arris rg2492). Eikös tuo reititin pitäs toimia ihan normaalisti tässäkin vai onko olemassa valokuitureitittimiä erikseen? Tähän tyyliin kytkeyty reititin eli antennirasiasta.
Joissakin ADSL-modeemeissa on ainakin tullut vastaan mahdollisuus conffata joku LAN-portti WAN-portiksi, jolloin sen voi kytkeä sen valokuitupurkin perään ja käyttää reitittimenä. Kannattaa manuaali tsekata.
 
Liittynyt
15.12.2018
Viestejä
420
Tunteekos kukaan Redin liityntäpysäköintiä? Olen käynyt tuolla pysäköimässä K2:ssa normaalisti takuparkkisovelluksella. Nyt pitäisi pysäköidä päiväksi liityntäpysäköinnillä HSL mobiililipun kanssa.

Eli toimiiko homma näin:
  • Taskuparkin rekkarin automaattiluku pois päältä.
  • Ajo K6-kerrokseen
  • Lipun osto kännykällä ennen puomeja.
  • HSL sovelluksessa pitäisi näkyä QR-koodi, joka näytetään puomin laitteelle. Samalla maksuautomaattiin rekkari ja maksu 2€?
  • Palatessa ajan suoraan ulos jos pysäköinti alle 10h?
Olen ajanut aina Sörnäisten rantatieltä ramppi alas K2(?) kerrokseen. Jatkuikohan siitä ympyrästä sitten uusi ramppi alemmas, en muista? Pitääkö joka tapauksessa mennä K6 kerrokseen, jos on liityntäpysäköinti? Tuossa vaiheessahan on jo puomit ohitettu joka tapauksessa.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
254
Ajovalojen kytkennästä JDM autoon. Ennen ollut H4 polttimo ja tässähän on yleensä "jatkuva miinus" ja auton rele ohjaa plussan aina vain toiseen piuhaan eli pitkä ja lyhyt valo ei voi palaa samaan aikaan (H4 polttimossa kaksi lankaa).

Tähän autoon on sovitettu valokuviota vaihtava polttimo/umpio eli jatkossa tarvitaan:

1) jatkuva plussa (ja miinus) jotta ajovalo palaa kokoajan
2) pitkän ja lyhyen välillä vaihdetaan käyttäen toista piuhaa joka muuttaa valokuvion (plussa ja miinus piuhat umpiossa tätä varten) --> ongelma siinä että nyt kun pitkät kytkee päälle niin koska aikaisemmin H4 sammuu ajovalo. Eli periaatteessa tästä pitkän piuhasta pitäisi saada kytkettyä silloin kun siinä on virta niin myös polttimolle virtaa, tähän tarvittaisiin jonkunlainen rele mutta en tiedä millainen ja miten kytketään, lisäbonuksena vielä se että ilmeisesti alkuperäisesti miinusta on katkottu ja H4 polttimo on saanut aina jatkuvaa +virtaa ja -miinus on vaihtanut paikkaa riippuen onko pitkät päällä vai ei.

Osaako kukaan neuvoa minkälainen rele pitää ostaa (linkki motonet tms) ja miten kytketään?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 960
Ajovalojen kytkennästä JDM autoon. Ennen ollut H4 polttimo ja tässähän on yleensä "jatkuva miinus" ja auton rele ohjaa plussan aina vain toiseen piuhaan eli pitkä ja lyhyt valo ei voi palaa samaan aikaan (H4 polttimossa kaksi lankaa).

Tähän autoon on sovitettu valokuviota vaihtava polttimo/umpio eli jatkossa tarvitaan:

1) jatkuva plussa (ja miinus) jotta ajovalo palaa kokoajan
2) pitkän ja lyhyen välillä vaihdetaan käyttäen toista piuhaa joka muuttaa valokuvion (plussa ja miinus piuhat umpiossa tätä varten) --> ongelma siinä että nyt kun pitkät kytkee päälle niin koska aikaisemmin H4 sammuu ajovalo. Eli periaatteessa tästä pitkän piuhasta pitäisi saada kytkettyä silloin kun siinä on virta niin myös polttimolle virtaa, tähän tarvittaisiin jonkunlainen rele mutta en tiedä millainen ja miten kytketään, lisäbonuksena vielä se että ilmeisesti alkuperäisesti miinusta on katkottu ja H4 polttimo on saanut aina jatkuvaa +virtaa ja -miinus on vaihtanut paikkaa riippuen onko pitkät päällä vai ei.

Osaako kukaan neuvoa minkälainen rele pitää ostaa (linkki motonet tms) ja miten kytketään?
varmaan jotenkin näin. 5-napainen rele.

1698100257650.png
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 389
Viestejä
4 315 994
Jäsenet
72 012
Uusin jäsen
trulli takagi

Hinta.fi

Ylös Bottom