Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 794
Tämmönen oikeudellinen kysymys, että saako murtovarkaasta julkaista videon youtubeen? Jäi verekseltään kiinni ja kuvasin kännykällä. Mietityttää, että voisko tuosta tulla mitään kunnianloukkaussyytteitä?

edit. Saa näköjään julkaista, jos epäily kohdistuu oikeaan henkilöön. No kohdistuuhan se.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 595
Nykyään varsinkin, jos koskaan, tuo tarpeen ja tarjonnan kirjo korkeimmillaan!
Jonnet tekee musicallyja tyytyväisenä omilla puhelimillaan, ja kun niitä toistetaan puhelimien räminäkaiuttimilla, niin kukaan ei tiedä paremmasta ja kaikki on tyytyväisiä.
Samaan aikaan yhä harveneva joukko hifiharrastajia mitailee johtojen paksuuksia ja johtojen korotuspalojen korkeutta lattiasta mahdollisimman häiriöttömän äänen saamiseksi omista laitteista irti...

Hmm, tuntuu nollapostaukselta, mutta oli pakko päästä avautumaan :)
Juu itse en oo alkamas tekee mitään jonne gangsta räppiä jne. Vaan ihan harrastanu aina musiikin tekoa kavereiden kanssa mutta siinä on vain että meillä on nykyään 350km matkaa toisiimme joten enään ei onnistu niinkuin ennen et moi voiko tulla äänittelemään joten siksi päätin et omat kamppeet :)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Miksi yle areena ei toimi?
Chromella js Edgella testailin.
Päivittelin Flashin, mutta ei ala videot pyörimään.
En ole ennen areenaa käyttänyt, joten en oikein tiedä mitenkä videot saisi pyörimään.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Miksi yle areena ei toimi?
Chromella js Edgella testailin.
Päivittelin Flashin, mutta ei ala videot pyörimään.
En ole ennen areenaa käyttänyt, joten en oikein tiedä mitenkä videot saisi pyörimään.
Taitaa nykyään selaimet oletuksena blokata flash-sisällöt eli ne täytyy ensin sallia. Vai näkyykö ne videot mutta ei käynnisty?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Taitaa nykyään selaimet oletuksena blokata flash-sisällöt eli ne täytyy ensin sallia. Vai näkyykö ne videot mutta ei käynnisty?
Chrome ainakin kysyy, että suoritetaanko flash.
Kokeilin vielä asetuksista laittaa sen 'aina päälle' muttei toimi.
Videoista näkyy pelkkä pyörivä latausrinkula.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 309
Pitkiä aikoja putkeen istuminen on tutkitusti vaarallista ja muutenkin taukoja olisi hyvä pitää. Pelatessa yms. nämä vaan tuppaa herkästi unohtumaan. Olisikohan jotain kätevää laitetta jolla tämän saisi hoidettua esim. yhdellä painalluksella? Mahdollisimman automaattinen laite olisi kätevä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
Chrome ainakin kysyy, että suoritetaanko flash.
Kokeilin vielä asetuksista laittaa sen 'aina päälle' muttei toimi.
Videoista näkyy pelkkä pyörivä latausrinkula.
Mainostenestoplugini käytössä?
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 270
Pitkiä aikoja putkeen istuminen on tutkitusti vaarallista ja muutenkin taukoja olisi hyvä pitää. Pelatessa yms. nämä vaan tuppaa herkästi unohtumaan. Olisikohan jotain kätevää laitetta jolla tämän saisi hoidettua esim. yhdellä painalluksella? Mahdollisimman automaattinen laite olisi kätevä.
Älykello joka muistuttaa liikkumaan kun käyttäjä on ollut tietyn aikaa passiivinen?
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Mainostenestoplugini käytössä?
On, mutta kokeilin inkognito - ikkunassa ja myös edgellä, jossa ei ole mitään lisäreitä.

Miksi kaikkien suomalaiskanavien pitää keksiä joku oma kakka videotoistopalvelu itse, koska meillä on jo toimiva videopalvelu - youtube?
 
Viimeksi muokattu:

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 009
On, mutta kokeilin inkognito - ikkunassa ja myös edgellä, jossa ei ole mitään lisäreitä.

Miksi kaikkien suomalaiskanavien pitää keksiä joku oma kakka videotoistopalvelu itse, koska meillä on jo toimiva tietopalvelu - youtube?
Tekijänoikeudet.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
28
pohjoisnorjasta reppumatkakohteita? ei haluta mitään täysin turistirysää, mutta alueen rauhallisuus + maisemat olis kovin pop.

ajatuksena on karauttaa rajan yli autolla utsjoen suunnalta.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 255
Arduino projektissa mulla on 12v mopon akku ja 20w aurinkopaneeli ja arduino ohjaa relettä joka katkaisee paneelilta tulevan johdon jos jännite ylittää 13v.
Jännitettä mitataan akun + -- 2.2kohm -- arduinon analog pinni -- 1kohm -- akun - napa ja kerrotaan tulos 3.2:lla.
En pysty laittamaan koodia nyt mutta virran katkasu toimii oikein, ongelma tulee sen jälkeen kun aurinko paistaa kunnolla ja rele katkaisee latauksen alkaa jännite näyttämään noin 1v liikaa joka jatkuu kunnes antaa resettiä.
Lataus ei siis palaudu päälle koska jännite jää näkymään liian suurena, latauksen pitäisi palautua kun jännite alittaa 12.8v
Mikäköhän ton voisi aiheuttaa?
Olen aivan nobo sekä sähkötekniikassa että koodaamisessa.

E postasin sitten vahingossa ensin kesken kirjottamisen :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Arduino projektissa mulla on 12v mopon akku ja 20w aurinkopaneeli ja arduino ohjaa relettä joka katkaisee paneelilta tulevan johdon jos jännite ylittää 13v.
Jännitettä mitataan akun + -- 2.2kohm -- arduinon analog pinni -- 1kohm -- akun - napa ja kerrotaan tulos 3.2:lla.
En pysty laittamaan koodia nyt mutta virran katkasu toimii oikein, ongelma tulee sen jälkeen kun aurinko paistaa kunnolla ja rele katkaisee latauksen alkaa jännite näyttämään noin 1v liikaa joka jatkuu kunnes antaa resettiä.
Lataus ei siis palaudu päälle koska jännite jää näkymään liian suurena, latauksen pitäisi palautua kun jännite alittaa 12.8v
Mikäköhän ton voisi aiheuttaa?
Olen aivan nobo sekä sähkötekniikassa että koodaamisessa.

E postasin sitten vahingossa ensin kesken kirjottamisen :)
Mikset laita suoraan lataussäädintä akun ja paneelien välille? Tuosta 4 eurolla --> 6V 12V 10A Auto Solar Panel Charge Controller Battery Charger Regulator PWM Hot | eBay

Sitä paitsi tuo 12,8V on täysinäisen ehjän akun lepojännite.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 255
Koska tarkoitus on kehittyä rakentelemalla toi itse :)
Otin noi akun jännitteet jonkin akkuvalmistajan sivuilta ja rajotin latauksen 13v ettei akku kiehu ja hyväksyy latauksen taas 12.8v koska jos raja on sama molempiin suuntiin niin rele jää välillä naksumaan edestakas.
Parempia raja-arvoja saa ehdottaa :)

E sitäpaitsi jos laitan valmiin lataus-säätimen niin en saa arduinolle tietoa akun tilasta jota se näyttää lcd näytössä kastelutietojen kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 774
Auton ja moottoripyörän laturi työntää ulos n. 14V. Normaalina kai pidetään 13.8-14.4V.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Polkupyörän kahvat (siis ne pehmeät kumi/muovit siinä itse putken ympärillä) ovat löystyneet jo lähteneet pari kertaa irtikin. Millä nuo saisi pysymään paikoillaan?
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Polkupyörän kahvat (siis ne pehmeät kumi/muovit siinä itse putken ympärillä) ovat löystyneet jo lähteneet pari kertaa irtikin. Millä nuo saisi pysymään paikoillaan?
Itse ostaisin uudet. Niitä saa muutamasta eurosta ylöspäin. On myös lukittavia malleja.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Uskaltaako kaupasta ostettua makkaraa syödä raakana? Ainakin muutamien tuttujen mukaan kypsentämätön sianliha voi sisältää trikiiniä, salmonellaa ja sittisontiaisia.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
219
Uskaltaako kaupasta ostettua makkaraa syödä raakana? Ainakin muutamien tuttujen mukaan kypsentämätön sianliha voi sisältää trikiiniä, salmonellaa ja sittisontiaisia.
Suurin osa kaupoissa myytävistä makkaroista on kypsiä ja vaativat vain lämmityksen. Raakamakkarat sitten erikseen, mutta tuskin niissäkään ainakaan salmonelllaa ja sittisontiaisia on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Suurin osa kaupoissa myytävistä makkaroista on kypsiä ja vaativat vain lämmityksen. Raakamakkarat sitten erikseen, mutta tuskin niissäkään ainakaan salmonelllaa ja sittisontiaisia on.
Siinäpä asia mitä en ole koskaan edes ajatellut. Kyllä mä vedän kabanossit ja muut välillä ihan jääkaappikylmänä. Toki jos se on pääateria, niin sitten mikron kautta. Ikinä mitään oloja tullut noista.

Mikä on raakamakkara?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 702
Se on siis suoleen pakattua raakaa lihaa, joka pitää kypsentää kunnolla ennen syömistä. Eli makkara ilman esikypsennöstä, tullu markkinoille kunnolla tässä viimevuosina.
Ok, eipä ole tullut vastaan. Eukko vastaa ruokahuollosta, niin ei itse tule noita huomattuakaan kun en pahemmin kaupoissa pyöri, ja silloin jos on pakko niin ostan vaan ne vakiot ja äkkiä pois.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Niin kabanossit, lenkit, nakit yms. on kypsää lihaa ja syötävissä sellaisenaankin. Lähes kaikissa raakamakkarapaketeissa taitaa myös lukea, että se on raakamakkaraa ja kyllä sen erottaa myös kokeilemalla. Raakamakkarat kun on pehmyttä ja löysää massaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Pitkiä aikoja putkeen istuminen on tutkitusti vaarallista ja muutenkin taukoja olisi hyvä pitää.
No tämä on vaan nykyajan tapa kirjoittaa. Tyyliin
- keittiö on kodin vaarallisin paikka
- hengityksen pidättäminen on vaarallista
- metsässä liikkujaa vaanii monta vaaraa
- jne.

Kysy itseltäsi moniko tuttusi tai kaverisi on joskus istunut pitkään. Loukkaantuiko heistä moni vakavasti, vammautui pysyvästi, tai jopa kuoli? Ehkäpä olet jopa itse joskus lähtenyt tähän uhkarohkeaan tempaukseen mukaan? Älä leiki hengelläsi! :think:
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Minkälainen homma laminaattilattian purku on? Kannattaako tehdä itse vai suosiolla palkata työukot? n. 100 m^2
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Minkälainen homma laminaattilattian purku on? Kannattaako tehdä itse vai suosiolla palkata työukot? n. 100 m^2
Työnähän tuo ei ole kummoinen, sen kun nostelee pois. Itselläni toi hieman haastetta listat, jotka edellinen omistaja oli ilmeisesti koneella ruuvannut kiinni ja samalla vetänyt ruuvinkannat pyöreiksi. Uudet laitatin ulkopuolisella suosiolla, koska en itse olisi saanut niitä todennäköisesti vieläkään laitettua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 611
Minkälainen homma laminaattilattian purku on? Kannattaako tehdä itse vai suosiolla palkata työukot? n. 100 m^2
Hyvin helppo juttu. Itse yhdestä huoneesta kerran purin pois osan ja sitten kasasin takaisin samassa järjestyksessä.

Katsoo vain että kummalta suunnalta laminaatit lähtee purkautumaan?

Kokoaminen paketeista on vähän haasteellisempaa, mutta ei ole kovin vaikeata sekään.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
71
Minkälainen homma on lisätä pöytäkoneeseen uusi SSD levy? Eli ihan vaan peleille lisää tilaa, wintous pysyy nykyisellä SSD:llä. Mielellään väännätte rautalangasta.

Tähän jatko kysymyksenä sama homma ASUS N73S läppäriin, mutta siinä korvattaisiin olemassa oleva HDD? Joten pitäis saada ohjelmat sille uudelle SSD:lle.
 
Liittynyt
02.04.2017
Viestejä
2 253
Tähän jatko kysymyksenä sama homma ASUS N73S läppäriin, mutta siinä korvattaisiin olemassa oleva HDD? Joten pitäis saada ohjelmat sille uudelle SSD:lle.
N73SV:ssä on paikka kahdelle kovalevylle. Helppo laittaa ja vaihtaa. Näppäimistö irti yläreunan klipsuista ja näppäimistön alta ruuvit irti, niin pohja lähtee pois. Kovalevypaikat on heti näkyvillä.

Voit jättää sen vanhan lisämuistiksi. Joissakin SSD levyissähän tulee mukana kloonaustyökalu, jolla voi vanhan levyn kloonata ja sitten tyhjentää vanhan levyn.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 766
Kysy itseltäsi moniko tuttusi tai kaverisi on joskus istunut pitkään. Loukkaantuiko heistä moni vakavasti, vammautui pysyvästi, tai jopa kuoli? Ehkäpä olet jopa itse joskus lähtenyt tähän uhkarohkeaan tempaukseen mukaan? Älä leiki hengelläsi! :think:
Selkä- sekä niska- ja hartiaongelmat ovat hyvinkin yleisiä istumatyötä tekevillä. Pahimmillaan ollaan siinä kunnossa että ollaan pitkään saikulla tai päästään tutustumaan jopa leikkauspöytään. Ei tuo siis mitenkään huono ajatus ole välillä vähän jaloitella ja pitää taukoa. Meillä tuli uusiin toimitiloihin sähköpöydät, niin olen itse yrittänyt muistaa aina osan päivästä tehdä seisten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Selkä- sekä niska- ja hartiaongelmat ovat hyvinkin yleisiä istumatyötä tekevillä. Pahimmillaan ollaan siinä kunnossa että ollaan pitkään saikulla tai päästään tutustumaan jopa leikkauspöytään. Ei tuo siis mitenkään huono ajatus ole välillä vähän jaloitella ja pitää taukoa. Meillä tuli uusiin toimitiloihin sähköpöydät, niin olen itse yrittänyt muistaa aina osan päivästä tehdä seisten.
No totta hemmetissä liikkumattomuus ja/tai huono ergonomia voi aiheuttaa vaikka mitä, mutta pointti nyt oli sanan "vaarallinen" käyttö ja sillä pelottelu.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Työnähän tuo ei ole kummoinen, sen kun nostelee pois. Itselläni toi hieman haastetta listat, jotka edellinen omistaja oli ilmeisesti koneella ruuvannut kiinni ja samalla vetänyt ruuvinkannat pyöreiksi. Uudet laitatin ulkopuolisella suosiolla, koska en itse olisi saanut niitä todennäköisesti vieläkään laitettua.
Harvemmin kai niitä liimaillaan, mutta mietin että joutuukohan niitä hampaat irvessä repimään. Jos tosiaan vain nostelemalla pois, niin voisi tehdäkin itse.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Selkä- sekä niska- ja hartiaongelmat ovat hyvinkin yleisiä istumatyötä tekevillä. Pahimmillaan ollaan siinä kunnossa että ollaan pitkään saikulla tai päästään tutustumaan jopa leikkauspöytään. Ei tuo siis mitenkään huono ajatus ole välillä vähän jaloitella ja pitää taukoa. Meillä tuli uusiin toimitiloihin sähköpöydät, niin olen itse yrittänyt muistaa aina osan päivästä tehdä seisten.
Paljon istuminen altistaa myös peräpukamille ja voi lisätä hampaiden narskuttelua, kun puremalihakset jännittyvät (jos huono ergonomia).
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 938
Mihin paikkaan voi tehdä ilmiannon veronkiertäjistä?

Eräs yksityishenkilö pyörittää ammattimaista valokuvausstudiota ilman Y-tunnusta ja veloittaa maksut suoraan omalle käyttötilille. Käyttää myös tekaistua etu ja sukunimeä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
105
Arvon techiläiset!

Olen ollut pari kuukautta Nordean tunnuslukulaitteen käyttäjänä jolla pääsee verkkopankkipalveluihin yms tunnistautumisiin.
Olen joskus miettinyt että koska laitteessa ei ole vaihdettavaa paristoa niin kuinka kauan tuollainen laite mahtaa toimia sisäänrakennetulla paristolla. Vielä sen verran laitteesta että siinä ei ole taustavaloa näytössä.
Mitä mahtaa muut palstalaiset arvella?? Onko täällä esim Nordealaisia jotka tietävät asiasta?
Ei nyt vastaa kysymykseen, mutta omistatko älyluurin? Se sovellus pirun käytännöllinen, ei tarvi raahata erillistä laitetta mukana..
 

Verity

Mitä häh?
Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
343
Veikkaisin, että käyttömääristä riippuen tuollainen tunnuslukulaite toimii vuosia. Oma Blizzun autentikaattori (Digipass 6) on hankittu vuonna 2010 ja vielä toimii hyvin. Spekseissä tuolle on vissiin lupailtu 7 vuoden käyttöikää. Tuo Nordean laite vaikuttaisi melko samantyyppiseltä, joten varmaan käyttöikä on suunnilleen samaa luokkaa.

Itse en kyllä mielelläni ottaisi verkkopankkitunnuslukusovellusta puhelimeen, koska jos puhelin katoaa, niin käytännössä mikään ei onnistu. Jos tuo tunnuslukulaite katoaa niin sentään pystyt soittamaan pankkiin.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Veikkaisin, että käyttömääristä riippuen tuollainen tunnuslukulaite toimii vuosia. Oma Blizzun autentikaattori (Digipass 6) on hankittu vuonna 2010 ja vielä toimii hyvin. Spekseissä tuolle on vissiin lupailtu 7 vuoden käyttöikää. Tuo Nordean laite vaikuttaisi melko samantyyppiseltä, joten varmaan käyttöikä on suunnilleen samaa luokkaa.

Itse en kyllä mielelläni ottaisi verkkopankkitunnuslukusovellusta puhelimeen, koska jos puhelin katoaa, niin käytännössä mikään ei onnistu. Jos tuo tunnuslukulaite katoaa niin sentään pystyt soittamaan pankkiin.
Nordea väittää, että tuo on EU:n määräys. Muista pankeista ei ole kuulunut edes huhuja mokoman systeemin käyttöönotosta. Tietääkö joku ihan oikeasti asiasta eli onko tämä taas määräys, jota hölmöt noudattavat ja muut voivat jatkaa kuten ennenkin?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 085
Nordea väittää, että tuo on EU:n määräys. Muista pankeista ei ole kuulunut edes huhuja mokoman systeemin käyttöönotosta. Tietääkö joku ihan oikeasti asiasta eli onko tämä taas määräys, jota hölmöt noudattavat ja muut voivat jatkaa kuten ennenkin?
On tuollainen muutaman kymmenen sekunnin välein vaihtuva sähköinen avainluku ainakin itsestään selvästi pahvisia lukulistoja turvallisempi. Fyysiset listat kun voivat erityisen helposti jäädä lojumaan milloin mihinkin, ja ihmiset kuvaa niitä itselleen kännykkään tai johonkin Dropboxiin tai saattavat muuten ottaa "varalta" kopioita (tai toki myös pahaa hautova ihminen voi ottaa kuvan), eli siitä seuraa monenlaisia sosiaalisia tietoturvariskejä. Sen sijaan autentikaattori on yksiselitteisesti aina vain siinä yhdessä esineessä, oli se sitten puhelinsovellus tai erillinen laite, eli riski pienenee.

Lisäksi nykyaikana ihmisillä on varmemmin mukana puhelin kuin lompakko, joten ihan käytännöllisyydenkin kannalta puhelinsovellus alkaa olla fyysisiä listoja näppärämpi vaihtoehto. Erillistä avainlukulaitetta tarjotaan vain vaihtoehtona niille, joilla ei ole älypuhelinta tai muuten eivät tahdo käyttää appia.

Itse olen Osuuspankissa ja S-Pankissa, jotka vielä käyttävät fyysisiä listoja. Jos saisin päättää, vaihtaisin ilman muuta puhelinsovellus-ratkaisuun.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Lisäksi nykyaikana ihmisillä on varmemmin mukana puhelin kuin lompakko, joten ihan käytännöllisyydenkin kannalta puhelinsovellus alkaa olla fyysisiä listoja näppärämpi vaihtoehto. Erillistä avainlukulaitetta tarjotaan vain vaihtoehtona niille, joilla ei ole älypuhelinta tai muuten eivät tahdo käyttää appia.
Varmasti on kätevämpi, mutta en kyllä helposti usko, että turvallisempi.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 085
Varmasti on kätevämpi, mutta en kyllä helposti usko, että turvallisempi.
Ero ei ehkä ole valtava, mutta oleellisin lisäturva lienee edelleenkin se, että autentikaattoria ei voi kopioida. Paperilapusta voi ottaa kuvan parissa sekunnissa.
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Ero ei ehkä ole valtava, mutta oleellisin lisäturva lienee edelleenkin se, että autentikaattoria ei voi kopioida. Paperilapusta voi ottaa kuvan parissa sekunnissa.
Minua henkilökohtaisesti hermostuttaisi kävellä kadulla koko omaisuuteni mukana ja joku voi hyvin pakottaa tekemään tilin tyhjennys puhelimen avulla. Vai antaako pankki rahat takaisin tuollaisissa tilanteissa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 436
Viestejä
4 199 320
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom