MInun 20 vuotta vanhassa universal stone paketissa on ihan saman näköinen paitsi keltainen selvästi huokoinen sieni kuin kuvassa Veneet – Universalstone puhdistuskivi
Ihmesieni kuluu käytössä kun taas tämä universal stonen sieni on tavallinen sieni joka ei kulu käytössä vaan kivitahna on se joka kuluu ja vähenee. En usko että universal stonen valmistaja haluaa että asiakkaat lähtevät ostelemaan ihmesieniä jos universal stonen mukana tullut sieni kuluu loppuun.
Minä olen sitä mieltä että universal stone on vähän rajumpi väline ja sopivampi isompiin hommiin. Esim jos mulla on 5 neliömetriä suihkukopin hinkkaamista niin universal stone on parempi valinta mutta jos aloittajan ongelma on ratkaistavissa yhdellä ihmesienen pyyhkäisyllä niin se on kokonaisuutena nopeampi. Molemmat on hyvä olla siivouskaapissa.
No itselläni se universal stonen mukana tullut kului juuri täysin loppuun, aivan samalla tavalla, kuin ihmesienikin. Siksi luulin sitä samaksi sieneksi, kunnes täällä nyt väitetään toisin. Mietin jo silloin, että mistä saan uuden sienen tilalle, mutta sitten ajattelin, että eikös tämä ole ihan normaali ihmesieni, että näitähän löytyy jokakaupasta, mutta en sitten tiedä.