Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Alkanut sähköpostiin tulevaan postia disvovery panelilta. Ilmeisesti jotain callup-kyselyitä, maksavatkin vastauksista muka muutamia senttejä. Mutta mistä näitä on alkanut tulemaan? Henk.koht. postista olen ollut suht tarkkana mihin sitä laittaa.

Alkanut sähköpostiin tulevaan postia disvovery panelilta. Ilmeisesti jotain callup-kyselyitä, maksavatkin vastauksista muka muutamia senttejä. Mutta mistä näitä on alkanut tulemaan? Henk.koht. postista olen ollut suht tarkkana mihin sitä laittaa.
Tarkasta sahkopostin headerit.

Jos ne tulee discoverilta, niin olet sinne yteyksissa.

Jos ne ei tule sielta, niin sitten olet out of luck luultavasti. Missaan tapauksessa ei kannata ottaa yhteytta spammi firmoihin, koska se vain vahvistaa sahkopostisi olemassaolon ja etta luet sita.

Yksinkertaisin toimenpide on clikata se spammiksi, jolloin sahkoposti softa automaattisesti tagaa tulevat postit spammiksi.

Yksinkertaisin toimenpide on clikata se spammiksi, jolloin sahkoposti softa automaattisesti tagaa tulevat postit spammiksi.
Tämä on yksinkertaisin, mutta ei aina paras vaihtoehto, jos viestin lähettäjä ei ole spammibotti, vaan on itse vahingossa (tai joku muu on) liittynyt postituslistalle. Palvelun tarjoaja voi rajoittaa lähettäjän toimia, jos porukka merkkaa asiallisia viestejä spammiksi sen sijaan että poistuisivat sähköpostilistalta. Toki aina ei ole selvää onko kyseessä asiallinen viesti, vai spammi.

Tämä on yksinkertaisin, mutta ei aina paras vaihtoehto, jos viestin lähettäjä ei ole spammibotti, vaan on itse vahingossa (tai joku muu on) liittynyt postituslistalle. Palvelun tarjoaja voi rajoittaa lähettäjän toimia, jos porukka merkkaa asiallisia viestejä spammiksi sen sijaan että poistuisivat sähköpostilistalta. Toki aina ei ole selvää onko kyseessä asiallinen viesti, vai spammi.
Itse tilasin jonkun liikkeen uutiskirjeen ja sitä ei pahemmin näktnyt vadta kun kävin vilkaseen gmailin spam folderin löysin niitä. Oli googlen mielestä suoraan spammia kun niin moni oli merkannu sen. Toki syystä, se paska lähetti sen liki päivittäin melkein samalla sisällöllä joka päivä.

Itse tilasin jonkun liikkeen uutiskirjeen ja sitä ei pahemmin näktnyt vadta kun kävin vilkaseen gmailin spam folderin löysin niitä. Oli googlen mielestä suoraan spammia kun niin moni oli merkannu sen. Toki syystä, se paska lähetti sen liki päivittäin melkein samalla sisällöllä joka päivä.
Niinhän siinä käy.

Hotmail esti erään foorumin kaikki viestit, koska porukka merkkasi niitä roskapostiksi sen sijaan että olisivat asetuksista ottaneet ilmoitukset pois. Kyse siis sähköpostiin tulevista ilmoituksista seuratuista viestiketjuista, jonka saa foorumin omista asetuksista pois päältä.

On muuten ongelmallisia välillä noi filtterit.
Olin tilannut amazon primen, mutta kun oli monta amazon tiliä, niin olinhan sen tilin salasanan unohtanut.
Koitin resetoida salasanani, mutta en saanut mailiini sähköpostia.
Lopuksi sain prime tilaukseni suljettua eri accolla Amazonin chätistä.
Piti sitte oikein soittaa Elisalle, että mihinkä mun sähköpostit menee. Oli omasta mielestäni todella vaikeassa paikassa noi roskapostit, eli piilotetussa roskapostikansiossa minkä sai asetuksista näkyviin.
Tilillä oli kaksi muutakin roskapostikansiota, näkyvissä, mihin spämmiä tulee tasaiseen tahtiin.
Gmailin spämmifiltteri on toiminut tähän saakka erinomaisesti :tup:

Mitenkäs saan kännykkään lisättyä uuden sähköpostitilin? Gmail pelittää hyvin kyllä, ei siinä mitään.

Nyt yritin Elisan @netti.fi postia lisätä, mutta se vain herjaa jotain milloin mitäkin... pop vai imap, ja noi turvatasot on ihan hakusessa.

Android 7.0 kyseessä.

Elikkäs onko se edes mahdollista elisan tiliä lisätä. Asia ei ole kovin tärkeä, mutta en nyt keksi miten sen saisi lisättyä "lisää tili" rattaan kautta. Selaimessa toimii toki.

Join yhden pullon ykkösolutta eli alkoholipitoisuus tölkin mukaan siinä noin 2,7%. Tölkin juotuani noin 7 minuutin päästä jouduin poliisin puhallusratsiaan. Alkometri näytti täyttä nollaa. Missä vika? Onko ykkösolut salaisesti laitettu alkoholittomaksi vai alkometri ei reagoi juuri juotuun ykkösolueeseen?
Alkoholi ei ennattanyt imeytya vereen ja sita kautta paatya keuhkoista ulos puhalllettuun ilmaan.

Puolen tunnin paasta olisi voinutkin hieman viisari nousta.

Join yhden pullon ykkösolutta eli alkoholipitoisuus tölkin mukaan siinä noin 2,7%. Tölkin juotuani noin 7 minuutin päästä jouduin poliisin puhallusratsiaan. Alkometri näytti täyttä nollaa. Missä vika? Onko ykkösolut salaisesti laitettu alkoholittomaksi vai alkometri ei reagoi juuri juotuun ykkösolueeseen?
Suusta poistunut eikä vielä imeytynyt vatsadta.

Mitenkäs saan kännykkään lisättyä uuden sähköpostitilin? Gmail pelittää hyvin kyllä, ei siinä mitään.

Nyt yritin Elisan @netti.fi postia lisätä, mutta se vain herjaa jotain milloin mitäkin... pop vai imap, ja noi turvatasot on ihan hakusessa.

Android 7.0 kyseessä.

Elikkäs onko se edes mahdollista elisan tiliä lisätä. Asia ei ole kovin tärkeä, mutta en nyt keksi miten sen saisi lisättyä "lisää tili" rattaan kautta. Selaimessa toimii toki.
Elusan sivuilla on ohjeet jos tahtovat ihmisten sitä käyttävän. Palvelimet varmaan edelleen sauniksen nimillä tyyliin pop.saunalahti.fi

Elusan sivuilla on ohjeet jos tahtovat ihmisten sitä käyttävän. Palvelimet varmaan edelleen sauniksen nimillä tyyliin pop.saunalahti.fi

Kaikki mahdollinen kokeiltu, ja ei toimi. Ei löydy oikean puhelimen ohjeita, eikä lähes vastaavien toimi, Gmailin kauttakaan ei onnistu, aina tökkää johonkin missä ei ole mahdollista vaikuttaa, vielä kun vaihtoehtoja alkaa olla aika paljon mitä pitäisi laittaa mihinkin, eikä voi laittaa kun ei paikkaa, manuaalisesti ei käy syystä monesta. Jossain vaiheessa kokeilin selaimen kautta, mutta ei pelaa niinkään vaikka pitäisi ja ennen onnistui.
Ei tuolla roskapostilla nyt niin väliä, mutta lähinna kiinnostus miten sen pitäisi toimia, jos toimii.

Kaikki mahdollinen kokeiltu, ja ei toimi. Ei löydy oikean puhelimen ohjeita, eikä lähes vastaavien toimi, Gmailin kauttakaan ei onnistu, aina tökkää johonkin missä ei ole mahdollista vaikuttaa, vielä kun vaihtoehtoja alkaa olla aika paljon mitä pitäisi laittaa mihinkin, eikä voi laittaa kun ei paikkaa, manuaalisesti ei käy syystä monesta. Jossain vaiheessa kokeilin selaimen kautta, mutta ei pelaa niinkään vaikka pitäisi ja ennen onnistui.
Ei tuolla roskapostilla nyt niin väliä, mutta lähinna kiinnostus miten sen pitäisi toimia, jos toimii.
Muistin väärin tuon saunalahti kohdan eli kolumbushan se palvelimen nimi oli.
Sähköpostin asetukset - Elisa ja Saunalahti asiakaspalvelu
Tuossahan nuo ohjeet on.
omanimi@netti.fi
salasana
imap mail.kolumbus.fi:993
ssl (tai tsl)
smtpa.kolumbus.fi:465
ssl (tai tsl)

suojaamattomia en suosittele, ennemmin kokeile lisätä ne gmail sovellukseen (tai sähköposti sovellukseen jos et gmailissa saa toimimaan.)

Tuossahan nuo ohjeet on.
omanimi@netti.fi
salasana
ssl (tai tsl)
ssl (tai tsl)

suojaamattomia en suosittele, ennemmin kokeile lisätä ne gmail sovellukseen (tai sähköposti sovellukseen jos et gmailissa saa toimimaan.)

En mä saa tätä toimimaan mitenkään. Sammutin ja käynnistin puhelimen uudestaan, Gmailin kautta ei toimi. En enää muista mitä kaikkea tää on herjannut. Riittää tältä päivältä tuo elisan email. Huomenna jos uudestaan.
Ja tosiaan katoin että salasana ym. on oikein chromen tallennettuna. En mä nyt keksi enää mitään mitä en olisi kokeillut, ja tässä kun koko illan säätänyt niin en muista toisaalta mitä kaikkea on tullut kokeiltua ja mitä ei. Varmaan kaikkea sekaisen enemmän tai vähemmän.

Läppärillä pääsen ko. postiin, kännyllä en enää. Gmailin kautta aina jotain herjaa jos yrittää lisätä. En kyllä ole hirveän yllättynyt jos tuo netti.fi ei toimi millään mobiilialustalla...

Tuossahan nuo ohjeet on.
omanimi@netti.fi
salasana
ssl (tai tsl)
ssl (tai tsl)

@Myrkky

Itse käyttänyt jo vuosikausia:
Saapuvalle
imaps.saunalahti.fi
Portti 993
SSL/TLS

Lähtevälle
imaps.saunalahti.fi
Portti 465
SSL/TLS

Käyttäjätunnuksena on aikanaan määritelty tunnus, ei sähköpostiosoite.
Itse yritin noita kolumbuksen servereitä käyttää joku aika sitten, kun kännykkään mailia asentelin mutta ei onnistunut. Ylläolevilla onnistui laakista.

@Myrkky

Itse käyttänyt jo vuosikausia:
Saapuvalle
imaps.saunalahti.fi
Portti 993
SSL/TLS

Lähtevälle
imaps.saunalahti.fi
Portti 465
SSL/TLS

Käyttäjätunnuksena on aikanaan määritelty tunnus, ei sähköpostiosoite.
Itse yritin noita kolumbuksen servereitä käyttää joku aika sitten, kun kännykkään mailia asentelin mutta ei onnistunut. Ylläolevilla onnistui laakista.

Pitää kokeilla huomenna, nyt nin pää jäässä ettei onnistu mikään.. Lähtevälle en saa mitään laitettua kun ei ole paikkaa. Error ja siitä eteenpäin. Ei anna känny laittaa asetuksia, ei yhteyttä, tunnus tai salasana väärin (ei ole).

Mulla on siis kolme käytössä olevaa elisan osoitetta, joista kahta käytän. mjaa, kokeilen huomenna/tänään uudestaan jos nyt sattuisi onnistumaan. Toki voisin vielä toisellä kännyllä kokeilla missä ei ole mitää spostia käytössä, muisti vaan loppuu kesken. Ihan vitun vaikeaa näinkin yksinkertainen asia taas.

Tarkasta sahkopostin headerit.

Jos ne tulee discoverilta, niin olet sinne yteyksissa.

Jos ne ei tule sielta, niin sitten olet out of luck luultavasti. Missaan tapauksessa ei kannata ottaa yhteytta spammi firmoihin, koska se vain vahvistaa sahkopostisi olemassaolon ja etta luet sita.

Onkin jo klikattu spammiksi joka kerta. Tullut läpi vaan. Se eniten arkarrutti että mistä kaivettu mailiosoite, sitä kun ei tosiaan ole moneen paikkaan laitettu.

Onkin jo klikattu spammiksi joka kerta. Tullut läpi vaan. Se eniten arkarrutti että mistä kaivettu mailiosoite, sitä kun ei tosiaan ole moneen paikkaan laitettu.
Ei nykyaan emailin leviaminen ole mikaan ihme. Tietokanta varkauksia on jatkuvaan. Ja se ei vaadi kuin sen yhden ensimmaisen kerran.

Miten jumalauta minä leikkaan valitsemani tekstin pois Android kuutosella? Ei viitsisi usean ruudun quoteja laittaa vaan vain oleellinen. Saksisymboli puuttuu cut-copy-paste -valikoimasta tyystin. Olen sen kyllä nähnyt, mutten iotekin palstalla.

Miten jumalauta minä leikkaan valitsemani tekstin pois Android kuutosella? Ei viitsisi usean ruudun quoteja laittaa vaan vain oleellinen. Saksisymboli puuttuu cut-copy-paste -valikoimasta tyystin. Olen sen kyllä nähnyt, mutten iotekin palstalla.
Eikö sen voi vain pyyhkiä pois backspacella? Ja voit valita kommentista tekstin mitä haluat lainata ja xenforo tekee siihen napin lainaa tai vastaa maalatun alueen alanurkkaan.

Edit:
upload_2018-1-3_10-40-26.png

Tuo toimii anteron chromella ainakin. Oli vaan helpompi koneella demota.

Tuli hommattua jouluksi pojalle PS4. Normisti kiinni netin päässä LAN-kaapelilla. Internets toimii.

Tarviaako nuo pelit oikeasti erikseen ostettua nettikikkaretta/jotain jostain PS-kaupasta siihen konsoliin?

Tuli hommattua jouluksi pojalle PS4. Normisti kiinni netin päässä LAN-kaapelilla. Internets toimii.

Tarviaako nuo pelit oikeasti erikseen ostettua nettikikkaretta/jotain jostain PS-kaupasta siihen konsoliin?
Mitä tarkoitat nettikikkareella?

Online pelaaminen vaatii PS plus jäsenyyden, joka on maksullinen.

Verkkomoninpeli

@apek

no just tuota tarkoitin. Asia kunnossa siis, ei vaan omat kaks toimivaa aivosolua pystyny hahmottamaan, mistä on kyse.

Millään Otto/Talletus-automaatilla ei vissiin voi tallettaa (seteleitä) Credit-tilille?

Saako Asus TV500BG-peliohjaimen mitenkään toimimaan Windows 7:ssa? Virallista tukea äkkiseltään olisi vain Windows 8:sta lähtien.

Mä meinasin joskus ostaa tuon ohjaimen, mut mitä netistä palautteita ja ongelmista lueskelin, ni skippasin. Ohjain sinänsä kuulemma hyvä, mut vaatii Asuksen oman ohjelmiston ja siinä taitaa olla kiinteä akku. Ja juurikin tais olla tuosta seiskaan yhdistämisestä juttua, että hankalaa on.

Tämä on karvalakki versio siitä, että akut/paristot pitää olla omasta takaa.

Jos elokuvassa on DTS-HDMA 7.1 ääniraita ja minulla on vain 5.1 kaiutinsetti niin toimivatko leffan äänet HDMA 5.1 tyylisenä minulla?

Mediasoitin on Dune HD Solo 4K ja vahvistin Sony str-dh540

Viimeksi muokattu:
Verkkokauppa.com on päättänyt jakaa Keltainen Kuljetus 21 kuljetuksen Posti Kotipaketti Monipakettilähetyksenä (MPS). Onko kokemusta, että kaipa tuo kotiinkuljetuksen yhteishinta pysyy samana? Se on sentään tilauksessa sovittu. Ja ennen tilauksen tekemistä varmistelin, että he lähettävät tilauksen eteenpäin vasta kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Nyt he ovat lähettäneet kuitenkin kaksi erillistä Posti Kotipaketti Monipakettilähetystä, ja osa tuotteista jää vielä odottamaan, vaikka ne ovat olleet koko ajan saatavilla (WTF).

Verkkokauppa.com on päättänyt jakaa Keltainen Kuljetus 21 kuljetuksen Posti Kotipaketti Monipakettilähetyksenä (MPS). Onko kokemusta, että kaipa tuo kotiinkuljetuksen yhteishinta pysyy samana? Se on sentään tilauksessa sovittu. Ja ennen tilauksen tekemistä varmistelin, että he lähettävät tilauksen eteenpäin vasta kun kaikki tuotteet ovat saatavilla. Nyt he ovat lähettäneet kuitenkin kaksi erillistä Posti Kotipaketti Monipakettilähetystä, ja osa tuotteista jää vielä odottamaan, vaikka ne ovat olleet koko ajan saatavilla (WTF).
Itelle tuli 2 pakettia joulun alla yhestä tilauksesta. Toinen lähti klo 12 ja tounen samana päivänä klo15. Hain sitten postista yhtä aikaa, toinen oli vielä uudelleen ohjattu viereiseen väliaikaiseen pakettipisteeseen. Hinta ei muutu sovitusta.

Kuka on postissa diilannut sopimukset ulkomaille? Suomessa joudut maksamaan X määrän pätäkkää kaikesta mutta esim Kiinasta paketti tulee ilmaiseksi postin kuskaamana lähimpään postiin. Hinnalla millä Kusti ei sylkäisikään pakettia kohti.

Kuka on postissa diilannut sopimukset ulkomaille? Suomessa joudut maksamaan X määrän pätäkkää kaikesta mutta esim Kiinasta paketti tulee ilmaiseksi postin kuskaamana lähimpään postiin. Hinnalla millä Kusti ei sylkäisikään pakettia kohti.
Luin jostain että kansainvälisten pakettien hinnoittelu on maailmanlaajuisesti sovitettu yleiseen tulotasoon. Koska kekiverto kiinalainen tienaa 1% suomalaisesta niin meillä on 100 kertaa suuremmat pakettikulut. Ei ihan noin mustavalkoinen mutta en löytänyt sitä taulukkoa minkä joskus luin. On laskettu tyyliin että joku paketti matkustaa 10usd:llä kiina-eurooppa välin niin kiinalaiset maksaa 1-2usd ja eurooppalaiset 20-50usdia samasta laatikosta.

Passin hausta sen verran, että edellinen passi haettu 2012, kadotin / jäi entisen likan nurkkiin pyörimään niihin aikoihin myös. Nyt ajattelin hakea uutta kun ensi kuussa Englantiin. Onko nuo nykyään miten monta vuotta voimassa? 5v? Varmaan tarvitsee ilmoittaa tuo vanha kadonneeksi, ennen kun voi hakea uutta..

Passin hausta sen verran, että edellinen passi haettu 2012, kadotin / jäi entisen likan nurkkiin pyörimään niihin aikoihin myös. Nyt ajattelin hakea uutta kun ensi kuussa Englantiin. Onko nuo nykyään miten monta vuotta voimassa? 5v? Varmaan tarvitsee ilmoittaa tuo vanha kadonneeksi, ennen kun voi hakea uutta..
Se vanha passihan on jo vanhaksi mennyt, niin ei sitä tarvitse kadonneeksi ilmoittaa. Toki sen voi samalla ilmoittaa kadonneeksi. 5 vuotta on passi voimassa. Jos on alle 6 vuotta vanha allekirjoitus ja sormenjäljet poliisin tietokannassa, niin voit tilata passin suoraan netistä, kunhan ensin otat passikuvan (valokuvaamot laittaa sen suoraan poliisin lupapalveluun).

Missähän olisi edullisin iPhonen panssarilasin poisto / vaihto Tampereella?

Tiedän että sen saa kyllä itsekin mutta en osaa tai viitsi.

Kahden reunan kulmasta särkynyt vähän se niin haluaisin sen pois.
Kyllä se lähtee irti ihan kun vain nostat vaikka kynnellä sitä lasikalvoa. Jos ei kynsi kestä, niin sitten jollain muovilla (vaikka kirjastokortti).

Miksihän tämä foorumi loggaa minua jatkuvasti ulos? Millään muulla foorumilla ongelmaa ei ole. Selaimena Chrome, käyttis Win 7 Pro. Freedome käytössä, mutta yhteys ei pätki.

Ehdotelkaas hyvää toimistotuolia! Saisi olla kuvan mukainen "johtajamalli". Järkevän hintaisia :geek:
toimistotuoli.jpg

Miksihän tämä foorumi loggaa minua jatkuvasti ulos? Millään muulla foorumilla ongelmaa ei ole. Selaimena Chrome, käyttis Win 7 Pro. Freedome käytössä, mutta yhteys ei pätki.
Ettei kyse olisi tästä (Sisään- ja uloskirjautuminen bugittaa (POISTA EVÄSTEET!)):
Kun kirjaudut sisään niin kai täppäät sen valinnan "muista kirjautumiseni"? Muutenhan Xenforo kirjaa sinut ulos tietyn ajan jälkeen. Olisikohan ollut 30 minuutin epäaktiivisuuden jälkeen mutta Xenforon tukifoorumilla käyttäjät ovat raportoineet sen kirjaavan ulos jopa muutamassa minuutissa. Tämä nyt tulee minulla ensimmäisenä mieleen...

Miten saan Dyna Blasterissa tietää kentän koodin? Lapsena oli aina iso lista kun niitä kerättiin sitä mukaa kun peli etenee. Nyt pelasin ja lopetin enkä mielestäni nähnyt koodia.

Löytäähän ne netistä mutta olisi kiva itse kerätä :)

EDIT: kuolemalla niin että elämät loppuu tuntui ainakin saavan. Luulin että lopettamallakin saisi tuon koodin.

Viimeksi muokattu:
Osaako joku sanoa mistä sivustolta löytyy tälläiset lähisääasemat?

Ulkomaalainen Weather Underground löytää tälläisiä, mutta en löydä niitä mistään suomalaisesta sivustosta, että jostain tuo Weather Underground kaivaa nuo tiedot. Lieneekö olevan yksityisten viritelmiä.

Kattelin omalta lähialueelta noita niin oli kesällä paljon enemmän toiminnassa kuin mitä nyt tuolta Weather Undergroundista löytyy.

Osaako joku sanoa mistä sivustolta löytyy tälläiset lähisääasemat?

Ulkomaalainen Weather Underground löytää tälläisiä, mutta en löydä niitä mistään suomalaisesta sivustosta, että jostain tuo Weather Underground kaivaa nuo tiedot. Lieneekö olevan yksityisten viritelmiä.

Kattelin omalta lähialueelta noita niin oli kesällä paljon enemmän toiminnassa kuin mitä nyt tuolta Weather Undergroundista löytyy.

Siis minkälaisia?
Ilmatieteenlaitoksen sivuilta näkee sääasemien tietoja.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 280
Jäsenet
78 810
Uusin jäsen
Sparksi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom