Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Tavallinen puukko ei ole muuksi esineeksi naamioitu esine, joten tuo pykälä ei tähän määritelmäkysymykseen liity.
Nii siksi laitoinki, että sitä autoa ei ole mainittu seuraavassa pykälässä, johon nää puukotki liittyy. Menis vähä hankalaksi, jos pitäis esim. takakontti aina tarkastaa, että siellä ei varmasti mitää vahingoittamiseen kykenevää esinettä ole, ku lähtee liikkeelle kotoa :D

On kyllä ihan uskomatonta miten paksusta rautalangasta pitäs kysymys vääntää, kun haluttu vastaus on tasoluokkaa yksi linkki johtonkin lähteeseen mitä ei nyt itse onnistu löytämään :D
No mitäs alat vetämään kesken kysymyksen sivuraitelle. Saat ihan itseäsi syyttää että porukka on sivuraitella. Ei ole mistään raulangan paksuudesta kiinni.

Katellaan tässä perheen kanssa (2 aikuista, 2 lasta) lomareissua.

Sanokaapa fiksummat mistä johtuu tämmöinen:
2 aikuista, suorat lennot ja hotellihuone, hinta: 1200€
2 aikuista 2 lasta, suorat lennot ja hotellihuone, hinta: 2400€

Varmistin vielä että kummassakin tapauksessa hotellihuone on sama, ja niitä on kummassakin tapauksessa vain yksi.

-> Sama tulee varata kaksi eri matkaa samalle ajankohdalle, samaan hotelliin ja samaan lentokoneeseen. Saa ylimääräisen huoneen hinta pari euroa kalliimpi.

Matkatoimistona TUI
Johtuu siitä, että lapsiperheen kohdalla katsotaan olevan hyväksyttävämpää nyhtää rahaa. Toki lennotkin maksaa jotain.

Samanlainen ilmiö on havaittavissa kun varaat hotellihuonetta melkein mistä vain. Sama huone yhdelle hengelle maksaa enemmän kuin kahdelle. Ehkä siinä ajatellaan, että ihmiset oikeasti käyttää rahaa hotellissa muuhunkin kuin yöpymiseen ja yhden hengen varauksessa jää osa tuotosta muuten saamatta.

Sanokaapa fiksummat mistä johtuu tämmöinen:
2 aikuista, suorat lennot ja hotellihuone, hinta: 1200€
2 aikuista 2 lasta, suorat lennot ja hotellihuone, hinta: 2400€
Varmaan oleellista on lasten ikä. Se, onko kyseessä vaikka kaksi sylissä matkustavaa alle 2-vuotiasta on eri asia kuin pari teiniä.

Varmaan oleellista on lasten ikä. Se, onko kyseessä vaikka kaksi sylissä matkustavaa alle 2-vuotiasta on eri asia kuin pari teiniä.
Niin siis ihan sama minkäikäiset lapset olisi niin sama hinta on joka tapauksessa kahdella huoneella ja yhdellä huoneella. Omassa skenaariossa iät 2v ja 4v.
Pointti oli siis se että jos varaan kaksi erillistä matkaa samoihin aikoihin samaan hotelliin niin saan yhden lisähuoneen.
-> eli siitä ei saanut alennusta jos perheenä koko sakki menee yhteen huoneeseen.

Neljä aikuista samassa huoneessa vs. kaksi huonetta neljälle aikuiselle skenaario tuottaa näköjään saman tuloksen. Hinta sama mutta saat yhden ylimääräisen huoneen. Joo taidan varata matkani jostain muualta kuin näistä pakettimatka-firmoista :D

Jep, itse olen about 25v kantanut leathermania vyöllä eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Toki jos olen mennyt esimerkiksi baariin, olen siksi ajaksi jättänyt vähintään itse leathermanin kotiin, monesti ottanut myös kotelon pois vyöltä.

Muista sitten jättää se kotiin myös passia hakiessa ettei tarvi ostaa sen jälkeen uutta.

Tarvitsisin pitemmän kaapelin näytölleni. Näyttö on 4k 240hz. Eli millainen displayport kaapeli varmasti jaksaa siirtää tuon?

Muista sitten jättää se kotiin myös passia hakiessa ettei tarvi ostaa sen jälkeen uutta.
Miksi? Ei R-kioskilla ole mitään turvatarkastusta. Läheiselle R-kioskilla ainakin viimeksi oma passi tuli noin viikon päästä tilauksesta. Toki jos johonkin poliisilaitokselle tai vastaavaan paikkaan olen menossa missä on turvatarkastus tai mahdollisuus aiheuttaa pahennusta kantamalla teräasetta niin suosiolla jätän Leathermanin sun muut kotiin tai autoon asioinnin ajaksi.

Miksi? Ei R-kioskilla ole mitään turvatarkastusta. Läheiselle R-kioskilla ainakin viimeksi oma passi tuli noin viikon päästä tilauksesta. Toki jos johonkin poliisilaitokselle tai vastaavaan paikkaan olen menossa missä on turvatarkastus tai mahdollisuus aiheuttaa pahennusta kantamalla teräasetta niin suosiolla jätän Leathermanin sun muut kotiin tai autoon asioinnin ajaksi.

Ei kai nyt poliisiasemalla mitään turvatarkastusta ole?

Taitaa olla lahinna PKS virastoja joissa on turvatarkastuksia. Ja joku leatherman voi kylla menna virastatalon turvatarkastuksesta lavitse.

Ei kai nyt poliisiasemalla mitään turvatarkastusta ole?
Et ihan vasta ole käyny tai asioinu vaan pikkukaupungissa?
Tuossa Turku ja sama myös Joensuussa
turvatarkastus_2880x940-2048x668.jpg

Et ihan vasta ole käyny tai asioinu vaan pikkukaupungissa?
Tuossa Turku ja sama myös Joensuussa

En oo, viis vuotta sitten kävin Tikkurilan poliisiasemalla Vantaalla passia hakemassa, ei siellä silloin ainakaan ollut.

Siitä oon kyllä tietoinen että oikeustaloilla noita metallinpaljastimia on ollut pitkään, mutta en oo aatellut että
poliisiasemalla olisi tarvetta.

En oo, viis vuotta sitten kävin Tikkurilan poliisiasemalla Vantaalla passia hakemassa, ei siellä silloin ainakaan ollut.

Siitä oon kyllä tietoinen että oikeustaloilla noita metallinpaljastimia on ollut pitkään, mutta en oo aatellut että
poliisiasemalla olisi tarvetta.
Noi molemmat taitaa olla all-in-one konsepteja. meet yhestä ovesta sisälle olit hakemassa passia tai oikeutta. Aseenkäsittelylle on sit oma ovensa

Haluaisin tälle koneelle Windowsin sisäänkirjautumisen tunnuksin pakolliseksi, nyt menee automaattisesti sisään enkä osaa oikein tätä muuttaa. Kyseessä on Win10

Google antaa ohjeeksi ajaa netplwiz ohjelman, johon pääsen. Vaan minun näkymä on erilainen. Missä mättää...

kirjautuminen.png

kirjautuminen2.png

kirjautuminen3.png

Haluaisin tälle koneelle Windowsin sisäänkirjautumisen tunnuksin pakolliseksi, nyt menee automaattisesti sisään enkä osaa oikein tätä muuttaa. Kyseessä on Win10

Google antaa ohjeeksi ajaa netplwiz ohjelman, johon pääsen. Vaan minun näkymä on erilainen. Missä mättää...
Vaihtoehto 1, tämä pois päältä eli kuvan mukaisesti asetus:
1739921640960.png
Vaihtoehto 2, adminina powershelliin:
Koodi:
(REG Add "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\PasswordLess\Device" /V "DevicePasswordLessBuildVersion" /T REG_DWORD /D 0 /F)
Sen jälkeen pitäisi tuo laatikko ilmestyä.

Erikoista. Olevinaan oon järjestelmänvalvoja omalla koneella. Tuo vaihtoehto 1:n otin pois päältä, kirjauduin ulos, käynnistin uudelleen, ei vaikutusta. vaihtoehto 2 sanoo error, käyttö estetty :)
edit: voi jatkaa mulle privassa jos siltä tuntuu. turha paskoa tätä threadia

Viimeksi muokattu:
Erikoista. Olevinaan oon järjestelmänvalvoja omalla koneella. Tuo vaihtoehto 1:n otin pois päältä, kirjauduin ulos, käynnistin uudelleen, ei vaikutusta. vaihtoehto 2 sanoo error, käyttö estetty :)
Käynnistitko powershellin run as administartor?

Ei kun juurikin tähän ketjuun. Ainakin loppuratkaisu. Saattaa auttaa muitakin nyt tai tulevaisuudessa.

Voiko korvien päälle tulevat kuulokkeet palauttaa? In-ear-kuulokkeita ei yleensä voi palauttaa.
Riippuu myyjän palautusehdoista. Palautusoikeuttahan ei lain vaatimuksena ole, muutakuin etämyynnissä vähintään 14 vrk, ja poikkeuksena hygieniatuotteet.

Hygieniatuotteille ole yksiselitteistä määritelmää, mutta en ainakaan itse näkisi, että korvien päälle tulevat kuulokkeet olisivat hygieniatuote.

Pyykkikone rupesi edellisen pesun jälkeen tiputtamaan kylmää vettä rumpuun n. 0,5 tippaa/sekunti nopeudella. Tiputus loppuu, kun väännän hanan kiinni seinästä.

Pyykkikone on saman tyylinen kuin tällä videolla näkyvä kone, ja videon korjausohje varmaan soveltuu hyvin myös minun tapaukseeni:

Kysymykseni on, että millä todennäköisyydellä pyykkejä voisi vielä muutaman kerran pestä ilman, että vika vaikuttaa pesutulokseen tai että kone hajoaa kokonaan? Vai onko pakko korjata hetimmiten, ennen seuraavaa käyttökertaa?

Pyykkikone rupesi edellisen pesun jälkeen tiputtamaan kylmää vettä rumpuun n. 0,5 tippaa/sekunti nopeudella. Tiputus loppuu, kun väännän hanan kiinni seinästä.

Pyykkikone on saman tyylinen kuin tällä videolla näkyvä kone, ja videon korjausohje varmaan soveltuu hyvin myös minun tapaukseeni:

Kysymykseni on, että millä todennäköisyydellä pyykkejä voisi vielä muutaman kerran pestä ilman, että vika vaikuttaa pesutulokseen tai että kone hajoaa kokonaan? Vai onko pakko korjata hetimmiten, ennen seuraavaa käyttökertaa?

Videota katsomatta sanoisin että magneettiventtiilissä on roskaa. ei vaikuta pesutulokseen niin että saisi mitään merkittävää mittausdataa. riittää että on pieni roska kalvon välissä niin ei sulkeudu tiiviisti. Useampia tullut putsattua muista laitteista. luultavasti toimii seuraavat sata pesukertaa. tai jos kalvo rikki niin hajoaa kun hajoaa.

Miksi muiden ihmisten valmistama ruoka maistuu yleensä paremmalta kuin itse kokattu, vaikka olisi käytetty samaa reseptiä ja samoja ainesosia?
Kun teen jotain todella maukasta lihaa, kanaa, kalaa yms maukkaalla kastikkeella ja lisukkeilla, kyläilleen tulleet porukat nuolee lautaset ja sanoo että ikinä näin hyvää ole syönyt niin itselle se maistuu vaan ihan tavalliselle.

Viimeksi muokattu:
Miksi muiden ihmisten valmistama ruoka maistuu yleensä paremmalta kuin itse kokattu, vaikka olisi käytetty samaa reseptiä ja samoja ainesosia?
Kun teen jotain todella maukasta lihaa, kanaa, kalaa yms maukkaalla kastikkeella ja lisukkeilla, kyläilleen tulleet porukat nuolee lautaset ja sanoo että ikinä näin hyvää ole syönyt niin itselle se maistuu vaan ihan tavalliselle.

Koska itsetehtyä kohtaan on kriittisempi ja miettii mitä olisi voinut tehdä toisin. Se ei myöskään ilmesty siihen eteen, vaan tulee verrattua makua nähtyyn vaivaan.

Joskus tulee kyllä ilahduttua, kun jokin kokeellisempi on parempaa kuin odotti.

Koska itsetehtyä kohtaan on kriittisempi ja miettii mitä olisi voinut tehdä toisin. Se ei myöskään ilmesty siihen eteen, vaan tulee verrattua makua nähtyyn vaivaan.

Joskus tulee kyllä ilahduttua, kun jokin kokeellisempi on parempaa kuin odotti.
Ja tietty sekin että jos itse on samaa ruokaa tehnyt useamminkin niin noiden aiemmin mainittujen lisäksi todennäköisesti olet tehnyt siitä juuri samanlaista kuin ennenkin joten siinä ei ole mitään uutta ja yllättävää. Jos joku toinen tekeekin ihan samalla reseptillä niin silti siitä tulee toisen tekemänä aavistuksen erilaista ja saattaa maistua senkin takia paremmalta.

Statistiikka

Viestiketjuista
268 681
Jäsenet
76 275
Uusin jäsen
heebo313

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom