Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Ei, pistoriasian / sokeripalan irroittaminen ei kuulu maallikon oikeuksiin. Ei ole juuri tarjota finlexistä oikeaa kohtaa mutta tuossa ylen uutinen

Tämä uutinen on vanha ja pelisäännöt ovat sen jälkeen muuttuneet. Sokeripalan saa asentaa/vaihtaa/korvata.
 
Tämä uutinen on vanha ja pelisäännöt ovat sen jälkeen muuttuneet. Sokeripalan saa asentaa/vaihtaa/korvata.
Hienoa, aina olen niitä valojen kytkentöjä sovitellut vaikka koulutus on alle 50V ja sähköasennuksia tehny työkseni alle puolivuotta parikymppisenä ( lupia ei tartte jos koku tarkistaa mitä teet )
 
Mistähän tunnistaa, onko nämä oikeita Artekin jakkaroita (ei ole tarroja tms enään pohjassa)? Tulivat talokaupan mukana, kun ostin talon vanhalta pariskunnalta muutama vuosi sitten.. vanhoja nuo ainakin ovat kuin mitkäkin.

Huomasin torissa vuan tuosta vasemmanpuoleisesta jonkun myynti ilmoituksen, niin ajattelin onkohan nämä muuta kuin perus 10€ jakkaroita?

IMG_20230419_085310.jpg


IMG_20230419_085324.jpg


IMG_20230419_085416.jpg


IMG_20230419_084920.jpg
 
iOS:llä näen kuvat erittäin huonosti. Vasemmanpuoleisesta ei mitään hajua.

Nuo kaksi muuta. Onko jalat/istuin umpipuuta?

Jos on, niin sitten tarkempaa tutkimusta, mutta jos vaneria (istuin tai jalat), niin varmuudella kopioita.
 
Mistähän tunnistaa, onko nämä oikeita Artekin jakkaroita (ei ole tarroja tms enään pohjassa)? Tulivat talokaupan mukana, kun ostin talon vanhalta pariskunnalta muutama vuosi sitten.. vanhoja nuo ainakin ovat kuin mitkäkin.

Huomasin torissa vuan tuosta vasemmanpuoleisesta jonkun myynti ilmoituksen, niin ajattelin onkohan nämä muuta kuin perus 10€ jakkaroita?

IMG_20230419_085310.jpg


IMG_20230419_085324.jpg


IMG_20230419_085416.jpg


IMG_20230419_084920.jpg

Ruuvit / ruuvien asettelu ainakin poikkeaa aidoista.

Mites nuo jalan sahausaukot, näyttääkö samalta?" Aidon Aalto-jakkaran tunnistaa helpoiten jalan taivutuskohdan sahausaukoista. Kuvan jakkarassa näitä on viisi.".

Tuolla on jotain ohjeita, mutta vain tilaajille: Näin erotat aidon Aalto-jakkaran jäljitelmästä, neuvovat ammattilaiset

9d221ab9e70f4663853a0ab22b31c147.jpg.webp
 
Vieläkö suomalaisilla lentoasemilla tarkistetaan hammastahnaputkilon kokoja vai voiko sinne ottaa mukaan ihan ison tuubin?
 
Vieläkö suomalaisilla lentoasemilla tarkistetaan hammastahnaputkilon kokoja vai voiko sinne ottaa mukaan ihan ison tuubin?
Tyydy siihen normaalikokoiseen hammastahnaan eli 50ml tai 75ml niin ei tule ongelmia millään lentokentällä.

Edit. Ja lisätään vielä, että tuo koskee siis käsimatkatavaroita. Sinne hihnalle menevään matkalaukkuun voit sen ekstrajättikokoisen hammastahnatuubin kyllä pakata, jos sellainen pitää saada mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Viime kesänä Helsinki-Vantaalla aloin kaivamaan laukusta jotain ja olin että kas vain kaljaa ja naksautin auki.
 
Vähän heikko ymmärrys tietokoneista ja pitäisi vanhaan HP läppäriin (Elitebook 820 G1) ostaa lisää keskusmuistia ennenkuin annan sen eteenpäin. Latasin HWInfon ja siellä tiedot seuraavat:
DD3 SDRAM SO-DIMM
800mhz DDR3-1600/PC3-12800

Osaako joku linkata mahd halvan tuohon sopivan muistin, joko 4 tai 8gb. Koitin yhden jo ostaa, mutta ei se ollutkaan oikeanlainen kun kone ei sitä tunnistanut. Käykö esim tämä:
 
Viimeksi muokattu:
Vähän heikko ymmärrys tietokoneista ja pitäisi vanhaan HP läppäriin (Elitebook 820 G1) ostaa lisää keskusmuistia ennenkuin annan sen eteenpäin. Latasin HWInfon ja siellä tiedot seuraavat:
DD3 SDRAM SO-DIMM
800mhz DDR3-1600/PC3-12800

Osaako joku linkata mahd halvan tuohon sopivan muistin, joko 4 tai 8gb. Koitin yhden jo ostaa, mutta ei se ollutkaan oikeanlainen kun kone ei sitä tunnistanut. Käykö esim tämä:
siis tuossahan on juuri ongelma että pitää tietää aika tarkasti mitä muisteja se kone / bios / emolevy tukee että niitä voidaan lisätä. myöskin sitten jos lisäät hitaampaa muistia rinnalle niin se yhdistelmä toimii hitaamman ehdoilla ja pitää toivoa että se hyväksyy ne asetukset. Voi olla että esimerkiksi pelkästään yksi/kaksipuoleiset tuettuna, tai jotain muuta esim jännitevaatimukset.

Itse hakisin koneen mallilla varaosanumeron ja sillä sit yhteensopivia

sillä löytää tämmöisiä sivuja joissa mainitaan tuo yhteensopivuus varaosanumeron perusteella

1682003252877.png
 
Finnairin lentopisteitä menossa pian vanhaksi. Mikä on edullisin tapa pitää ne voimassa? (=tapahtuma pistetilille)
 
Asus USB-BT400, Bluetooth 4.0 USB-adapteri (Tarjous! Norm. 17,90€) - 12,90€ Saako tämmöisellä vanhaan 2016 Telkkariin siten, että saa kuulokkeet yhdistettyä ja kuunneltua tv:n ääniä tuota kautta?
Ei. Ennemminki tällaisen tarvit:

korjaus:

tai vastaavan, joka ottaa äänen rca tai kuulokeliitännästä. usb:lla et telkusta ääniä saa ulos.
 
Viimeksi muokattu:
Ei. Ennemminki tällaisen tarvit:

tai vastaavan, joka ottaa äänen rca tai kuulokeliitännästä. usb:lla et telkusta ääniä saa ulos.
Ja tuokin palikka taitaa olla väärään suuntaan eli tuo vastaanottaa ääntä BT:llä ja työntää RCA:sta ulos.
 
Pitäis huippuimuriin (vilpe) saada tänää pk seudulta kondensaattori.. partko on kii.. mistä sen sais?

Edit. purkasin sen ja se ois 2uf konkka johdoilla.. mut mistä sen sais tänään.... akseli nurmijärvi espoo
 
Viimeksi muokattu:
Tiedän, että Fortum tällä hetkellä huonossa valossa, mutta se ei nyt auta. Eli, Fortumilta tuli lasku, ja tässä kuussa paljon yllättäviä menoja joten päätin jakaa laskun kahdelle kuulle, tämä onnistui aspachatissa helposti mutta tästä ei tullut mitään 'mustaa valkoiselle' Oma Fortumiin tai muualle, joten mietityttää onko asia OK, kysäisin uusiksi toiselta aspalta ja asia oli näkyvissä heille ja kuulemma käytäntö on, ettei siitä tule tietoa mihinkään, mutta mietityttää voiko tuosta tulla ongelmia kun sivulla näkyy edelleen alkuperäinen summa ja eräpäivä.

Onko kokemuksia?
 
Tiedän, että Fortum tällä hetkellä huonossa valossa, mutta se ei nyt auta. Eli, Fortumilta tuli lasku, ja tässä kuussa paljon yllättäviä menoja joten päätin jakaa laskun kahdelle kuulle, tämä onnistui aspachatissa helposti mutta tästä ei tullut mitään 'mustaa valkoiselle' Oma Fortumiin tai muualle, joten mietityttää onko asia OK, kysäisin uusiksi toiselta aspalta ja asia oli näkyvissä heille ja kuulemma käytäntö on, ettei siitä tule tietoa mihinkään, mutta mietityttää voiko tuosta tulla ongelmia kun sivulla näkyy edelleen alkuperäinen summa ja eräpäivä.

Onko kokemuksia?
Ei tule uutta laskua korjatulla summalla. Maksat vanhan laskun tiedoilla. Muutama euro voi tulla korkoa seuraavaan laskuun.
 
Tiedän, että Fortum tällä hetkellä huonossa valossa, mutta se ei nyt auta. Eli, Fortumilta tuli lasku, ja tässä kuussa paljon yllättäviä menoja joten päätin jakaa laskun kahdelle kuulle, tämä onnistui aspachatissa helposti mutta tästä ei tullut mitään 'mustaa valkoiselle'
Siitähän saa "mustaa valkoiselle" ottamalla ruutukaappauksen chatista.
 
Minulle on kertynyt kaappiin muutama vanha kovalevy. Joskus oli epäily, että joku näistä levyistä saattaisi olla elinkaarensa lopussa. Mikä olisi järkevä ohjelma, jolla voisi testata nämä levyt?
 
Minulle on kertynyt kaappiin muutama vanha kovalevy. Joskus oli epäily, että joku näistä levyistä saattaisi olla elinkaarensa lopussa. Mikä olisi järkevä ohjelma, jolla voisi testata nämä levyt?

CrystalDiskInfo nyt alkuun. Mitään kovin arvokasta en silti säilöis noihin
 
Kuinka pääsee eroon Suomen Puhelinluettelo oy laskusta. Laitoin viestiä sinne etten ole kirjallisesti mitään sopimusta hyväksynyt, luulisin että ehkä vastaavat, mutta onko kokemuksia miten edetä ?
 
Kirjallinen sopimus ei sinänsä ole mikään edellytys laskutukselle, joten sikäli reklamaatiosi on vähän hassusti muotoiltu. Toki jos kyseessä kuluttaja niin silloin myyjän tulee toimittaa etämyynnissä tilausvahvistus.

Onko tuo siis yritykselle/elinkeinonharjoittajalle tullut lasku, vai sinulle kuluttajana henkilökohtaisesti? Jos yritykselle/elinkeinonharjoittajalle niin silloin kuluttajansuojalakia ei sovelleta.

Tuollaista yritystä kuin Suomen Puhelinluettelo Oy ei näytä olevan olemassa. Onko laskulla myyjän Y-tunnus?
 
Kirjallinen sopimus ei sinänsä ole mikään edellytys laskutukselle, joten sikäli reklamaatiosi on vähän hassusti muotoiltu. Toki jos kyseessä kuluttaja niin silloin myyjän tulee toimittaa etämyynnissä tilausvahvistus.

Onko tuo siis yritykselle/elinkeinonharjoittajalle tullut lasku, vai sinulle kuluttajana henkilökohtaisesti? Jos yritykselle/elinkeinonharjoittajalle niin silloin kuluttajansuojalakia ei sovelleta.

Tuollaista yritystä kuin Suomen Puhelinluettelo Oy ei näytä olevan olemassa. Onko laskulla myyjän Y-tunnus?

Suomen puhelinluettelot - Suomen Numerokeskus Oy [23.04.2023]

Y-tunnus 2382309-3

Minulla on kevytyritys, eli y-tunnus. Lasku on 156e sis alv.

Sen verran noobie olen tässä yritystouhussa että onko minun mahdollisuutta saada laskua mitätöityä. Olen laittanut spostia kyseisen paikan laskutukseen ja sanonut riitauttavani laskun ja irtisanovani kaikki sopimukset 23.4.2023.
Laskuhan tuli 21.4.2023 eräpäivällä 21.4.2023.

Googleen kun syöttää kyseisen firman, niin löytyy huijaamisesta aika paljon tekstiä.

Puhelulla he ottivat yhteyttä, epäselvästi puhuivat, enkä tiennyt aluksi mitä tämä koko touhu maksaa, aluksi kielsin kaiken, lopuksi kuulin sanan 10e ja ajattelin että olkoot, pääsen eroon. Mutten missään vaiheessa ole sanonut "kyllä, minä tilaan tälläisen palvelun". Koko palvelustahan ei ole mitään hyötyä, hakukonehan ei sitä löydä, eli täydellinen rahastus/huijaus.

2. Sopimuksen synty
Sopimus syntyy, kun asiakkaan tiedot on rekisteröity tietokantaan, joko asiakkaan omasta toimesta tarkoitukseen tehdyn rekisteröitymislomakkeen kautta, tai tekemällä tilauksen yhtiön asiakaspalveluun soittamalla tai kirjallisesti. Yhtiön tekemän puhelinmarkkinoinnin kautta tilaussopimus syntyy suullisesti. Jokaisesta tilauksesta asiakkaalle lähetetään oikovedos numeropalveluun tulevista tiedoista sekä lasku. Asiakkaan on tarkastettava tietojensa oikeellisuus oikovedoksesta ilmoitettava mahdolliset virheet.

Kaikki reklamaatiot, koskien tietoja ja laskua, on tehtävä mahdollisimman pian.
Sopimus on voimassa toistaiseksi kuusi (6) tai kaksitoista (12) kuukautta sen syntymisestä lukien. Sopimus jatkuu sen jälkeen kuuden (6) tai kahdentoista (12) kuukauden pituisissa jaksoissa, ellei sitä irtisanota vähintään 45 päivää ennen sopimusjakson päättymistä. Asiakkaalla ei ole oikeutta valtuuttaa kolmatta osapuolta hoitamaan puolestaan sopimuksen irtisanomista. Asiakas ei voi siirtää sopimusta kolmannelle osapuolelle eikä sanoa sopimusta irti kolmannen osapuolen toimesta eikä valtuuttaa kolmatta osapuolta irtisanojaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Okei joo eli yritys on Suomen Numerokeskus Oy.

Ei kai siinä auta muuta kun reklamoida että ei ole tilannut palvelua.

En tiedä oliko sama firma, mutta itselle joskus joku teki niin että tarjoavat ensin "vuodeksi tutustumistarjouksena ilmaiseksi" ja sitten vuoden päästä soittelivat että "teillä on vuoden ollut nämä tiedot, voidaan varmaan pistää toiseksikin vuodeksi." Totesin siihen että samaan nollan euron hintaan voi toki laittaa. Mutta yleisesti helpoimmalla varmaan pääsee kun sanoo vaan jokaiselle joka ehdottaa ilmaista tai maksullista tietojen laittamista tai "tarkistaa että tiedot on oikein" niin saman tien, että ei halua mitään tietojaan mihinkään.
 
Suomen puhelinluettelot - Suomen Numerokeskus Oy [23.04.2023]

Y-tunnus 2382309-3

Minulla on kevytyritys, eli y-tunnus. Lasku on 156e sis alv.

Sen verran noobie olen tässä yritystouhussa että onko minun mahdollisuutta saada laskua mitätöityä. Olen laittanut spostia kyseisen paikan laskutukseen ja sanonut riitauttavani laskun ja irtisanovani kaikki sopimukset 23.4.2023.
Laskuhan tuli 21.4.2023 eräpäivällä 21.4.2023.

Googleen kun syöttää kyseisen firman, niin löytyy huijaamisesta aika paljon tekstiä.

Puhelulla he ottivat yhteyttä, epäselvästi puhuivat, enkä tiennyt aluksi mitä tämä koko touhu maksaa, aluksi kielsin kaiken, lopuksi kuulin sanan 10e ja ajattelin että olkoot, pääsen eroon. Mutten missään vaiheessa ole sanonut "kyllä, minä tilaan tälläisen palvelun". Koko palvelustahan ei ole mitään hyötyä, hakukonehan ei sitä löydä, eli täydellinen rahastus/huijaus.

2. Sopimuksen synty
Sopimus syntyy, kun asiakkaan tiedot on rekisteröity tietokantaan, joko asiakkaan omasta toimesta tarkoitukseen tehdyn rekisteröitymislomakkeen kautta, tai tekemällä tilauksen yhtiön asiakaspalveluun soittamalla tai kirjallisesti. Yhtiön tekemän puhelinmarkkinoinnin kautta tilaussopimus syntyy suullisesti. Jokaisesta tilauksesta asiakkaalle lähetetään oikovedos numeropalveluun tulevista tiedoista sekä lasku. Asiakkaan on tarkastettava tietojensa oikeellisuus oikovedoksesta ilmoitettava mahdolliset virheet.

Kaikki reklamaatiot, koskien tietoja ja laskua, on tehtävä mahdollisimman pian.
Sopimus on voimassa toistaiseksi kuusi (6) tai kaksitoista (12) kuukautta sen syntymisestä lukien. Sopimus jatkuu sen jälkeen kuuden (6) tai kahdentoista (12) kuukauden pituisissa jaksoissa, ellei sitä irtisanota vähintään 45 päivää ennen sopimusjakson päättymistä. Asiakkaalla ei ole oikeutta valtuuttaa kolmatta osapuolta hoitamaan puolestaan sopimuksen irtisanomista. Asiakas ei voi siirtää sopimusta kolmannelle osapuolelle eikä sanoa sopimusta irti kolmannen osapuolen toimesta eikä valtuuttaa kolmatta osapuolta irtisanojaksi.
Koita vielä soittaa ja sanot vieväsi asian käräjille. Sitä ennen reklamaatio vaikka paperisena, jos sähköpostilla ei ole vaikutusta.
Teille jää vielä mahdollisuus vedota siihen, että käsititte sopimuksen astuvan voimaan vasta ehtojen allekirjoittamisella ja käsititte puhelinkeskustelun vasta sopimusneuvotteluina, ettekä tienneet sitoutuneenne mihinkään. Toki tämän onnistuminen riippuu siitä, mitä olette puhelinkeskustelun aikana sanonut. Näitä kannattaa yrittää ja jos muu ei auta, niin tinkimällä saanette ainakin hintaa alas. Näillä yrityksillä ei ol erityistä hinkua lähteä oikeuteen riitelemään.

e: ja suomi24:ssä oli ans iha hyviä neuvoja, esim:
Reklamoi sähköpostitse aiheettomasta laskusta äläkä missään nimessä maksa sitä. He saattavat uhata perinnällä, mutta yksikään perintätoimisto ei ota juttua, jos lasku on riitautettu reklamoinnilla. Tuo toimintapa on tälle firmalle tyypillistä ja käsittämätöntä, että se vaan sitä jatkaa ja jatkaa. Itselleni tulleessa "laskussa" ei ollut edes tämän firman sähköpostiosoitetta mihin reklamoida, mutta onneksi onnistuin sen kuitenkin saamaan reklamaatiota varten. Älkää yrittäjät antautuko tämän firman edessä!

Tuonne pistin reklamoinnin: laskutus@suomenpuhelinluettelot.fi
 
Viimeksi muokattu:
Ja siis tosiaan lisään vielä että vaikea sanoa varmaksi että mitä kannattaa tehdä, kun ei tiedä mitä olet puhelimessa(?) jutellut. Oletan kuitenkin että oman käsityksesi mukaan et ole tilannut.

Itse olen jo useamman vuoden ajan sanonut ihan jokaiselle puhelinmyyjälle että en tilaa mitään puhelinmyyjiltä. Jos joku sattuu tarjoamaan jotain oikeasti kiinnostavaa niin pyydän lähettämään tarjouksen sähköpostilla, jotta saan harkita omassa rauhassa. Eipähän tarvitse miettiä mitä niillä ehkä on nauhoitteella. Tietysti toinen vaihtoehto olisi nauhoittaa kaikki omat puhelut, niin voisi tarkistaa.
 
Koita vielä soittaa ja sanot vieväsi asian käräjille. Sitä ennen reklamaatio vaikka paperisena, jos sähköpostilla ei ole vaikutusta.


e: ja suomi24:ssä oli ans iha hyviä neuvoja, esim:

Laitoin spostia tänään kyseisen laskutukseen :

Olette laittaneet minulle laskun ( xxxxx ), jonka vastaanotin 21.4.2023 xxxxtie 1 , xxxxxxki. Laskussa xxxxxx oli eräpäivä 21.4.2023 eli sama päivä kun vastaanotin sen, 21.4.2023

En hyväksy tätä laskua, koska en ole tehnyt kirjallisesti teidän kanssanne minkäänlaista sopimusta ja täten minä xxxxxxxx RIITAUTAN laskun xxxxxxx ja irtisanon kaikki sopimukset Suomen Puhelinluettelot OY kanssa xxxxxx 23.4.2023.

Jos lasku lähtee perintään, olen antanut teille 23.4.2023 tiedon riitauttavani laskun, jolloin lasku palautuu teille takaisin.

Teidän toiminnastanne on monta ennakkotapausta, joten oikeusteitse tämä asia kääntyy teitä vastaan.
Toimin kevytyrittäjänä OP-palvelussa ja vakuutukseni on IF vakuutusyhtiössä ja olen valmis käyttämään heidän lakimies palveluja tämän asian hoidossa.

E: Laitoin myös palaute boksin kautta laskusta reklamaation aiheettomana ja vääränä.

E2: Tänään 24.4 soitin aamulla aspaan ja siirsivät eräpäivää ja lupasivat olla yhteydessä. Pyysin että ovat sähköpostitse yhteydessä ja sen jälkeen teen rikosilmoituksen. Väitti naisääni siellä samaa mitä vuositolkulla on väitetty "ettei mikään kuluttusuoja päde tässä."

E3: 26.4 tuli vastaus :
Hei,

Laskunne xxxxxxxx on peruttu, voitte hävittää oman kappaleenne.

Jatkossa vastaavissa tilanteissa kertokaa myyjälle selkeästi ellette halua lähteä mukaan palveluun.
 
Viimeksi muokattu:
Uskomatonta mutta näin mulle vain kerrottiin. Siis tilaisin pari kuukautta sitten lennot Finnarin lennoille edes takaisin. Menomatka meni kuin pitkin mutta kun aloin tekemään lähtöselvitystä paluumatkalle niin sanottiin ota yhteyttä Finnairin deskiin. Ja tosiaan tuo applikaatio ei näyttänyt enää ollenkaan istuinpaikkaa.

Ja sit tää asiakaspalvelija sanoi vain että joo näin lentoyhtiöillä vain voi käydä.
 
Uskomatonta mutta näin mulle vain kerrottiin. Siis tilaisin pari kuukautta sitten lennot Finnarin lennoille edes takaisin. Menomatka meni kuin pitkin mutta kun aloin tekemään lähtöselvitystä paluumatkalle niin sanottiin ota yhteyttä Finnairin deskiin. Ja tosiaan tuo applikaatio ei näyttänyt enää ollenkaan istuinpaikkaa.

Ja sit tää asiakaspalvelija sanoi vain että joo näin lentoyhtiöillä vain voi käydä.
Mikä se kysymys oli?

Mobiilisovellus ei näyttänyt lippua? Lippu oli kuitenkin olemassa Finnairin deskin kautta?
 
Mikä se kysymys oli?

Mobiilisovellus ei näyttänyt lippua? Lippu oli kuitenkin olemassa Finnairin deskin kautta?

Kaikki liput kyllä tuli sähköpostiin kun maksoin liput meno-paluu.siis 2 kuukatutta etukätenen.. Mutta yhtäkkiä se paluu just kun olin menossa kentälle!! olikin että mene ja selvitä liput deskin kautta.
 
Kaikki liput kyllä tuli sähköpostiin kun maksoin liput meno-paluu.siis 2 kuukatutta etukätenen.. Mutta yhtäkkiä se paluu just kun olin menossa kentälle!! olikin että mene ja selvitä liput deskin kautta.
On kyllä hankalasti artikuloitua tekstiä. Niin oliko se sitten ongelma sinänsä, että piti käydä siellä deskillä, vai etkö päässyt varaamallesi paikalle istumaan? Oliko tuo lisämaksullinen istuinpaikka?
 
On kyllä hankalasti artikuloitua tekstiä. Niin oliko se sitten ongelma sinänsä, että piti käydä siellä deskillä, vai etkö päässyt varaamallesi paikalle istumaan? Oliko tuo lisämaksullinen istuinpaikka?

Kun olin tekemässä paluumatkan boardingia kännykällä sanottiin että ei minulla mitään paikkaa olekaan. Vaikka alun perin tietysti kaikki oli kunnossa. Sit tää akka vain tiskillä sanoi että näin nää lentoyhtiöt toimii. :sgottarun:
 
Miksi tuota tehdään. Tuleeko peruutuksia niin paljon että pakko myydä että yhtiö pyörii. Mutta vittumaista näin asiakkaana.

Kyllä, tietty prosentti matkustajista ei nouse kyytiin syystä tai toisesta (edellinen lento myöhästyi, kissa poiki, kännissä).
 
Vehkeestä on kyllä sille matkustajalle joka nousisi koneeseen johon ei mahdu. Näin maailma pyörii. Koneen oltava myyty täyteen, että sen lentäminen olisi kannattavaa.

Mitä niille matkustajille jotka jää ulos. Eikö tuo nyt enemmän maksa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 271
Viestejä
4 502 288
Jäsenet
74 376
Uusin jäsen
wookie

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom