En minä löytänyt tuolta asetuksista mitään kohtaa, jossa tuon paskeen saisi pois päältä. Auttakee!
Rattaan takaa Asetukset, Asettelu ja Lajiteltu Saapuneet-kansio.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
En minä löytänyt tuolta asetuksista mitään kohtaa, jossa tuon paskeen saisi pois päältä. Auttakee!
Rattaan takaa Asetukset, Asettelu ja Lajiteltu Saapuneet-kansio.
Todennäköisesti siksi, että ainakin jossain vaiheessa oli näin, että jos olit vaikka syksyksi 2012 päässyt yliopistoon, niin se opinto-oikeus 7 vuotta laskettiin tuosta päivästä. Jos sitten lykkäsit sitä intillä, niin se opinto-oikeus sitten jatkui sen ajan(vuoteen 2018). Jos taas lykkäät jostain muusta epäpätevästä syystä(esim. työ), nii opinto-oikeus lyheni vaikka et varsinaisesti paikalla opiskellutkaan. Eli opinto-oikeutta oli enää 6v jäljellä. Nyt nää on käsittääkseni entisestään kiristynyt, eli jossain vaiheessa oli joku 12kk tms. mahdollisuus lykätä opintoja, mutta nykyään pitää olla hyvä syy tai muuten opinto-oikeus vuodet vähenee.Miksi ihmeessä TOAS tarvii todistuksen siitä, että opiskelun aloituksen lykkäämisen syynä on ollut intti (tai sivari jos sinnepäin on kallellaan)? Ei riittänyt toteamus että kyllä, tein pinkkapunkkaa vuoden tuossa välissä, joka opintotodistuksessa näkyy.
En siis ole heidän kämpissään asunut ja olen kyllä kirjoilla oppilaitoksessa, mikä myös näkyy toimittamassani opintotodistuksessa.
Libreoffice on nykypäivän valinta.Pitäisikö OpenOfficella saada auki .docx eli evotanko nyt vaan?
Libreoffice on nykypäivän valinta.
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Ainakin itse olen sillä saanut auki ne vähät, mitä on ollut tarve.Silläkö aukeaa vaikka OO:lla ei?
Ainakin itse olen sillä saanut auki ne vähät, mitä on ollut tarve.
Ei ole mitään koskaan kysynyt, avaa vain suoraan sen dokumentin. Ei tosin koskaan ole niissä tiedostoissa ollut mitään makroja tai muuta sellaista monimutkaisempaa.Minkä suodattimen olet niissä valinnut? Vai kysyykö tuo libre sitä edes vai avaako suoraan?
Valepesä. Puhalla ilmapallo noin 10 cm halkaisijamittaan, jonka jälkeen tee sanomalehdestä silppua ja laita sekaan vettä ja tavallista puuliimaa. Jos ilkiät uhrata tehosekoitinta hommaan, ni saat tehtyä semmoista hienoa tahnaa siitä tavarasta. Sen jälkeen laitat ilmapallon päälle liimaa ja alat mättämään sitä seosta siihen, luoden ampiaispesän näköisen objektin. Kuivata vuorokausi ja ripusta jonnekkin sinne parvekkeelle.
Eihän kimalaiset ees yleensä tee mitään ihmisille ja ei heistä välitä. Ja kaikki, ampiaiset, kimalaiset ja mehiläiset, ovat reviiritietoisia, joten valepesän pitäisi pitää kaikkia vähän loitolla.
Uudenkarhean (julkisivuremppa loppui juuri kun muutin tähän kämppään 1.3) parvekeoven tuo metallivarsi (se minkä avulla oven voi lukita mihin asentoon tahansa) pitää vähän "rahisevaa" ääntä, milläs öljyllä tuota kannattaisi liukastaa?
Etra - AT Teflon sprayUudenkarhean (julkisivuremppa loppui juuri kun muutin tähän kämppään 1.3) parvekeoven tuo metallivarsi (se minkä avulla oven voi lukita mihin asentoon tahansa) pitää vähän "rahisevaa" ääntä, milläs öljyllä tuota kannattaisi liukastaa?
Omaan ovipumppuun olen käyttänyt yleensä ensimmäistä öljyä mitä kaapista löytyy eli jotain polkupyörän ketjujen teflonöljyä. Eikai se nyt niin justiinsa ole millä niitä liikkuvia osia voitelee? Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään rannekellon koneisto tai muu hienomekaniikka.Uudenkarhean (julkisivuremppa loppui juuri kun muutin tähän kämppään 1.3) parvekeoven tuo metallivarsi (se minkä avulla oven voi lukita mihin asentoon tahansa) pitää vähän "rahisevaa" ääntä, milläs öljyllä tuota kannattaisi liukastaa?
Käytänkin ihan tuollaisia pullotettua öljyjä enkä mitään "puhdistavia" liuottimia sisältäviä CRC-aerosoleja. Jos öljy lupaa puhdistavansa jotain niin se kannattaa jättää kauppaan. Ei tule montaa käyttökohdetta mieleen jossa tuollainen haihtuva voitelu olisi hyödyllinen.No siinämielessä on hyvä muistaa, että jotkut spray-öljyt kuivuvat melko äkkiä, ni vaiva palaa takaisin. Hyvänä esimerkkinä esim. huoltomies, joka voitelee alaoven saranat jollain CRC:llä ja parin kuukauden päästä taas vinkuu.
Uudenkarhean (julkisivuremppa loppui juuri kun muutin tähän kämppään 1.3) parvekeoven tuo metallivarsi (se minkä avulla oven voi lukita mihin asentoon tahansa) pitää vähän "rahisevaa" ääntä, milläs öljyllä tuota kannattaisi liukastaa?
Teflon öljy ei kuitenkaan sotke paikkoja, joten se on parempi vaihtoehto.
Totta tuokin. Jos ei hirveästi läträä sen kanssa, niin toimii hyvin. Pyyhkäisee vain ylimääräiset pois, niin hyvä tulee.Juu, mut jos semmoista ei satu olemaan, niin rypsiöljy toimii ihan hyvin. Ei sekään sotke, ellei saranaa valele sillä.
Nyt kun on maanantai niin pirauta diilerille.Mulla on kuuden kuukauden määräaikainen sähkösopimus. Sopimus on tullut voimaan 18.12.2016. Päättymispäivää ei ole erikseen kirjattu. Pitääkö mun tehdä uusi sopimus alkamaan 18. vai 19. kesäkuuta jos haluan että sähkön jakelu ei katkea?
Mulla on kuuden kuukauden määräaikainen sähkösopimus. Sopimus on tullut voimaan 18.12.2016. Päättymispäivää ei ole erikseen kirjattu. Pitääkö mun tehdä uusi sopimus alkamaan 18. vai 19. kesäkuuta jos haluan että sähkön jakelu ei katkea?
Mulla on kuuden kuukauden määräaikainen sähkösopimus. Sopimus on tullut voimaan 18.12.2016. Päättymispäivää ei ole erikseen kirjattu. Pitääkö mun tehdä uusi sopimus alkamaan 18. vai 19. kesäkuuta jos haluan että sähkön jakelu ei katkea?
Kysymys Googlen mainoksista hakutuloksissa.
Jos googletan jonkin yrityksen nimen päästäkseni heidän verkkosivuilleen, vaikka "prisma" koska olen laiska paska ja en jaksa kirjoittaa sitä .fi siihen perään, ja hakutuloksissa on ensimmäisenä "mainos"-tägätty linkki prisman sivuille ja sen jälkeen heti ekana varsinaisena hakutuloksena sama linkki prisman sivuille, niin onko mitään eroa kumpaa linkkiä painan?
Kysymykseni liittyy siihen, että maksaako mainostaja googlelle näkyvyyden vai klikkien mukaan? Eli yksinkertaistettuna, jos painan sitä mainos-tägättyä nappulaa, niin maksaako tämän linkin painaminen erikseen jotain prismalle? Ei googlen hinnoittelu varmaan näin yksinkertaistettua ole, mutta periaatteessa?
Leikittelen siis ajatuksella, että klikkaamalla sitä "ilmaista" linkkiä voisin tukea firmoja joista pidän. Ja taas kääntäen kiusallani voin painaa sitä mainoslinkkiä jos en hirveämmin pidä mainoksen maksajasta.
Onko Atte Jääskeläinen verrattavissa tavalliseen siivoojaan vai kenties jonkin firman toimitusjohtajaan? Eikö näillä herraisoherroilla ole keskimäärin aika hyvät sopparit näitten suhteen. Voit vaikka ajaa firman perikatoon ja silti pyörähtää 18 miltsiä tilille ettei tuu potkuista paha mieli yms.Atte Jääskeläinen lähti YLE:ltä kuuden kuukaudes irtisanomisajalla mutta ilman työssäolovelvoitetta,
Jos tavallisella työntekijällä on kuukauden irtisanomisaika ja YT-neuvottelet, onko irtisanotuilla työssäolovelvoite koko tuon kuukauden ajan? Onko poliittisella eliitillä samat säännöt kuin tavallisilla rivityöntekijöillä ja toimihenkilöillä?
Onko Atte Jääskeläinen verrattavissa tavalliseen siivoojaan vai kenties jonkin firman toimitusjohtajaan? Eikö näillä herraisoherroilla ole keskimäärin aika hyvät sopparit näitten suhteen. Voit vaikka ajaa firman perikatoon ja silti pyörähtää 18 miltsiä tilille ettei tuu potkuista paha mieli yms.
Puolen vuoden palkka eli 90ke käteen. Normikuviohan se on että noista hommista lähdetään samantien, ettei lisävahinkoa pääse tulemaan. Kai tuo palkka johonkin lakiin perustuu luulisin, tai riippuen sopparista emt.
SK: Yleltä eroavalle Jääskeläiselle maksetaan yli 90 000 euron palkka
Jos tavallinen toimihenkilö irtisanotaan vastaavalla irtisanomisajalla, tuleeko hänen tehdä tuottavaa työtä 6-kuukauden ajan? Mitä laki sanoo asiasta?
Jos tavallinen toimihenkilö irtisanotaan vastaavalla irtisanomisajalla, tuleeko hänen tehdä tuottavaa työtä 6-kuukauden ajan? Mitä laki sanoo asiasta?
Puhumalla esimerkiksi kameranputkiasiaa samalla, kun herrasmies nostaa laukkuasi junan hyllyltä.Miten iskeä nörttimies?
Pesäpallomailalla? Ei ne huomaa näytön ympäristöä....Miten iskeä nörttimies?
Ainoa tapa ottaa yhteyttä on puhua kasvotusten, mutta ujous Kun tietäis edes nimen, niin vois stalkata fb:stäOttamalla yhteyttä häneen.
Jos vain käviski joku tän kaltainen tilanne, että olis ns. tekosyy puhua hänellePuhumalla esimerkiksi kameranputkiasiaa samalla, kun herrasmies nostaa laukkuasi junan hyllyltä.
Junassa nähdään aina ja kyllä se on huomannu Taitaa vaan olla sekin ujon puoleinen.. Pitääkin hankkia pesäpallomailaPesäpallomailalla? Ei ne huomaa näytön ympäristöä....
Siksi, että kokemuksen perusteella nörttimies on paras vaihtoehto, toki se on ihan henkilöstä itsestään kiinni Haluanko jonkun kunnon bodaajan joka pullistelee vain peilin edessä ja asuu vapaa-ajat salilla, haluanko jonkun rikkaan pelimiehen joka keikistelee pukupäällä Helsingin hienoimmissa kuppiloissa, haluanko jonkun juopon vai sitten sen nörttimiehen Okei, onhan toi aika kärjistettyä, mutta tää henkilö vaikuttaa kiltiltä ja luotettavalta tyypiltä. Ja plussaa jos tykkää pelataHerää kuiteskin kysymys, että mikä on motiivi kyseisen yrityksen takana, miksi siis nörttimies ? Ja millainen nörttimies ?
Olet oikeilla jäljillä. Mutta, on muutama asia kerrottavana, mistä varmasti on hyötyä, kun sitä kumppania valitsee.
Ensinnäkin, on tärkeää löytää semmoinen mies, joka luo kompromisseja siihen parisuhteeseen ja sen arkeen, on kätevä käsistäänsä, osaa ja tekee kotihommia oma-aloitteisesti ja mukisematta, osaa edes vähän kokata, ja vaikka se istuisi koneella paljon, se ajattelee sitä parisuhdetta ja suunnittelee siihen kaikenmoista kivaa. Nörttimies istuu paljon koneella, joten joudut antamaan aika runsaasti siimaa, koska sitä hän tarvitsee, jos paljon tekee asioita koneella. Mutta, mikäli hän myös ajattelee sinua edes sen 15 min päivässä, ni silloin ei ole mitään hätää. Mutta, sinun täytyy myös olla valmis tiettyihin kompromisseihin ja tietyt mielen ''oikut'' voivat toisinaan olla rasittavia, mutta jos et kohtaa väkivaltaa missään muodossa hänen kanssaan, ni aika helpolla pääset.
Ja loppuun lisäyksenä vielä se vinkki, että autoakaan ei osteta ilman koeajoa.
Väkivallalla tarkoitin sen monia muotoja, en pelkästään fyysistä. Loukkaaminen, haukkuminen, kontrollointi, liiallinen mustasukkaisuus, vaunoharhaisuus, itseppäisyys, ne eivät ole toivottuja asioita, jos menee liiallisuuksiin.
Eli kyseessä on joku anonyymi henkilö netissä, johon et ole saanut kontaktia ?
Kyseessä on siis henkilö joka kulkee mun kanssa monesti samalla junalla aamuisin. Ja sen kyllä huomaa, että molemmin puolin on kiinnostusta