Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Wanhan kansan tapa lohkoa kiviä: Porataan kiveen reikiä ja täytetään ne vedellä. Hakataan puutulpat reikiin ja annetaan jäätyä.
Veikkaisin että tuo kiehuva vesi pakkasella saattaa jotain kiviä lohkoa mutta todennäköisesti aika heikosti lohkeaa ja varmaan vain pinnasta lähtee jotain säröjä.
Sokea mies käyttää dynamiittia ja rakensi uskomattoman paikan.Lisättäköön, että oletuksena on puhe kivistä eikä sepelistä. Isompaan kiveen saisi aikamoisen satsin heittää kiehuvaa vettä
@living_death legenda.
Ei mennyt oikein. Tuo kertoo vain, että reitittimesti toimii NAT:ina, jolloin antaa "aina" koneelle privaattiosoitteen (oikeammin osoitteen poolista, joka siihen on konfattu).Tilasin julkisen (vaihtuvan) IP-osoitteen, mutta se ei tunnu tulevan käyttöön. Siksi kysynkin, että onko käyttämäni menetelmä sen tarkistamiseen oikea.
Olen siis katsonut reitittimen hallinnasta ulkoverkon IP:n ja whatismyip.com:ista oman IP:ni. Ne eivät ole samat, joten osoite ei ole julkinen. Meneekö oikein?
Tuota juuri olen verrannut. Ehkä selitin väärin.WAN-osoitteesi
Tuota juuri olen verrannut. Ehkä selitin väärin.
Mutta sitä ei kuulu verrata LAN-osoitteeseeen vaan katsoa, onko se WAN-osoite julkinen osoite (google auttaa).Tuota juuri olen verrannut. Ehkä selitin väärin.
Mutta sitä ei kuulu verrata LAN-osoitteeseeen vaan katsoa, onko se WAN-osoite julkinen osoite (google auttaa).
Olennaisempaa on: Miksi haluat julkisen osoitteen?
Kyse lienee mobiiliyhteydestä? Kysy palveluntajoaltasi. Esim. Elisalla piti joskus APN muuttaa "internet4". Olethan bootannut modeemin? Elisalla noi taitaa olla lukemani mukaan ipv6-osoitteita, joten sekin on yks tsekkaustapa?Tilasin julkisen (vaihtuvan) IP-osoitteen, mutta se ei tunnu tulevan käyttöön. Siksi kysynkin, että onko käyttämäni menetelmä sen tarkistamiseen oikea.
Olen siis katsonut reitittimen hallinnasta ulkoverkon IP:n ja whatismyip.com:ista oman IP:ni. Ne eivät ole samat, joten osoite ei ole julkinen. Meneekö oikein?
On tehty. APN:n vaihdoin heti ja modeemin olen pariin kertaan käynnistänyt uudelleen.Kyse lienee mobiiliyhteydestä? Kysy palveluntajoaltasi. Esim. Elisalla piti joskus APN muuttaa "internet4". Olethan bootannut modeemin?
On tehty. APN:n vaihdoin heti ja modeemin olen pariin kertaan käynnistänyt uudelleen.
Löytyy esim. hakusanalla kiilakehys.Mistä löytyy sellaisia puukehikoita, joiden ympärille maalaukset pingotetaan?
Kun kävin lounaalla, niin katseliin Nordeaan olevan melkein sadan metrin jonon. Joskus muulloinkin ihmisiä on sinne jonottanut, mutta en näin pitkää muista nähneeni. Miksi ihmeessä ihmiset jonottavat pankkiin? Mitä ei voi hoitaa netin kautta (oli paljon muitakin kuin eläkeläisiä) tai ajanvarauksella? Miksi ihmeessä joku edes jatkaa asiakkaana pankissa, jossa pitää jonottaa säännöllisesti? Omassa pankissa silloin noin kerran 2-3 vuotta kun on tarvinnut ilman ajanvarausta mennä jotain hoitamaan, niin max 5 min istuminen mukavassa tuolissa on riittänyt.
Veronpalautukset? Nordealta hiekka loppu, niin asiakkaita houkuteltu ilmaisilla ämpäreillä?
Varmaan tarkoitti, että ihmiset eivät ole ilmoittaneet verottajalle tilinumeroaan, jolloin ne palautetaan maksuosoituksena, joka pitää lunastaa paikan päällä Nordeassa.Eikö ihmisillä ole pankkikorttia? Käsittääkseni luottotiedontonkin saa pankkikortin ilman luotto-ominaisuutta. Ja ei kai ne rahat sieltä tililtä ilmaan katoa, mitä järkeä niitä on jonottaa.
vaikuttaa että crucial ei enää myy niitäOnkohan joku tietty syy miksi Crucial Ballistix Sport LT muistit on kadonnut markkinoilta kokonaan?
Varmaan tarkoitti, että ihmiset eivät ole ilmoittaneet verottajalle tilinumeroaan, jolloin ne palautetaan maksuosoituksena, joka pitää lunastaa paikan päällä Nordeassa.
+ koronatilanne, joten jonoa pukkaa. Itsekin jouduin op:n pihalla jonottaa, ku piti käydä 2fa puhelinnumero nollaamassa.Juuri tätä hain, anteeksi etten liittänyt lähdettä.
20:51 ilman filttereitä, mutta joo. Jännä.
Edelleen näyttää olevan sama tilanne, eli tästä voinee päätellä, ettei palvelun ylläpidolla ole päivystyssopimusta.20:51 ilman filttereitä, mutta joo. Jännä.
Veikkaan, että eivät tiedä tilanteesta itsekään. Näinköhän siellä on sen kummemmin päivystystä sometilien hoidon, kuin ylläpidonkaan osalta.Erikoista tässä on, ettei Amppareiden Facebook tai Twitter -sivuilla ole annettu mitään tietoa häiriöstä.
Mutta nythän se on osa almamediaa. Olisko käyny niin että tuli ensimmäinen syvempi hikka ja yrityskaupoissa on joku osaaja jäänyt matkasta?Erikoista tässä on, ettei Amppareiden Facebook tai Twitter -sivuilla ole annettu mitään tietoa häiriöstä.
Palvelu taisi siirtyä lähes 10 vuotta sitten Oravamedian haltuun ja tämän vuoksi he eivät ole hyväksyneet io-techin uutisia palveluunsa.
Ampparit (otavamedia) boikotoi io-techiä joten minä boikotoin Amppareita
Tämä oli mulle ihan uutta tietoa että otavamedia on noin raukkamainen eikä suostu io-tech uutisia listoilleen ottamaan. Onneksi on kilpailija olemassa, kaipaisin silti amppareiden "ei urheilua, ei viihdettä" ominaisuutta tuonne HIGH.FI - Uutiset. Kaikki yhdestä paikasta. Paremmin. sivustolle.bbs.io-tech.fi
Nyt näköjään lähti Amppareiden uutissisältö taas päivittymään.
Öööh, sensuroituihin uutisiin?Miksi luotat sensuroituihin uutisiin?
Öööh, sensuroituihin uutisiin?
Ampparit on mainosblokkerin kanssa tämän hetken paras kotimainen uutiskeräin, joka ei ota millään tavalla kantaa listaamiensa uutisten sisältöihin. Se siis listaa vain linkkejä eri sivustoilla julkaistuihin uutisiin/artikkeleihin.
Varmaan tarkoitit tuolla kommentillasi kuitenkin sitä, että Ampparit on pahasta, koska siellä ei löydy vanhojen kaunojen vuoksi iotechin uutisia, eikö niin? Vaan tiesitkös, että sinne voi lisätä omiakin uutislähteitä? Sitä kautta minulla näkyy siellä myös iotech (kts. kuvat alla).
Ihan normikamaa. Todennäköisesti aiemmin vuotaneita tietoja on myyty/hyödynnetty jossakin.Mikä datavuoto nyt on käynyt?
Tänään tullut 2 puhelua jostain Irlannista ja Espanjasta. Nyt tuli sähköpostiin maili Googlen spammi filterin läpi jossa on liitteenä html tiedosto. Wtf
Ihan normikamaa. Todennäköisesti aiemmin vuotaneita tietoja on myyty/hyödynnetty jossakin.
Tarkista kuitenkin tunnustesi tilanne täältä:
Have I Been Pwned: Check if your email has been compromised in a data breach
Have I Been Pwned allows you to search across multiple data breaches to see if your email address or phone number has been compromised.haveibeenpwned.com
Tuskin nuo Irlannin ja Espanjan puhelut mistään vuodosta ovat, taitaa edelleen olla niitä Microsoft-huijauspuheluita joita soitellaan ihan satunnaisiin numeroihin. Niitä on nyt ruvennut tulemaan faijallekin vaikka hän ei ole ikinä internetissä käynytkään.Näyttäisi olevan Facebookin huhtikuun vuoto. Ainoa jossa myös puhelinnumero on vuotanut.
Täältä löytyy tätä kysymystä paremmin palveleva alue.Ulkoinen kiintolevy. Valokuville ja videoille.
Mikä merkki/malli olisi sellainen kultainen keskitie ? 2TB vaikka. Ei mitään hajua näistä. Kun katsoin, niin malleja ja merkkejä on todella paljon. Kiitos avusta!