No "lelujahan" nuo puutarhaliittimet ja letkut on. Letkut ei kestä montaa vuotta ja liittimien keinokumiset o-renkaat myöskään. Pääasia on että varsinainen seinässä oleva vesiposti väännetään kiinni aina kiinni kun vettä ei käytetä ja letku ei kulje niin piilossa ettet näe jos siihen tulee vuoto varsinkin jos sen on mahdollista vuotaessaan suhkuta rakennukseen päin. Sinänsähän sillä ei ole väliä jos se terassi on keskellä pihaa. Mulla noita puutarhaletkuja on aika monta kieppiä joita vetelen milloin minnekin kun pihaa on kymmeniä metrejä joka suuntaan. Joka kesä saa olla jotain ostamassa kun liittimet, jatkot ja letkut hajoaa. Letkuille on muuten myrkkyä se että vaikka suljet varsinaisen vesipostin niin letkuun jää paine. Eli vesiposti kiinni ja letkusta paineet pois kun lopetat käytön.Ihan perus kysymys enemmän puutarhapuolesta.
Ajattelin vetää vesipostista terassin alla (silmiltä piilosta) letkuliitoksen Gardena XL tuollaiseen seinätelineeseen, jotta saa sen telineenkin "pois silmistä" mutta kuitenkin järkevään paikkaan.
Millaisella letkuliitännällä tai letkulla tuo siirtymä noin 10m-15m kannattaa tehdä.
Tarkoitus olisi laittaa vesipostiin Y-haaraliitin (jotta saisi sitä liitintä muutenkin käytettyä), ja siitä sitten toinen haara tosiaan terassin alla läpi joka kiinnittyy sitten letkukelaan toisella seinustalla?
Onko tuossa väliä, millaisella letkullla tai letkuliitoksella tuon tekee? Esim. Kasteluletku 19mm (3/4") 20m Q3 | Fiskars tällä letkulla "kannattaako" tehdä? Vai jollain muulla ? Käsittääkseni Gardena letkukelalla on 13mm letkua sitten lopulta. Lähinnä kun se menee tuolla "katseilta piilossa" tuo letku, niin sillä mietin.
Saako muuten ostettua jotain "automaattista paineenpurkuventtiiliä" ?No "lelujahan" nuo puutarhaliittimet ja letkut on. Letkut ei kestä montaa vuotta ja liittimien keinokumiset o-renkaat myöskään. Pääasia on että varsinainen seinässä oleva vesiposti väännetään kiinni aina kiinni kun vettä ei käytetä ja letku ei kulje niin piilossa ettet näe jos siihen tulee vuoto varsinkin jos sen on mahdollista vuotaessaan suhkuta rakennukseen päin. Sinänsähän sillä ei ole väliä jos se terassi on keskellä pihaa. Mulla noita puutarhaletkuja on aika monta kieppiä joita vetelen milloin minnekin kun pihaa on kymmeniä metrejä joka suuntaan. Joka kesä saa olla jotain ostamassa kun liittimet, jatkot ja letkut hajoaa. Letkuille on muuten myrkkyä se että vaikka suljet varsinaisen vesipostin niin letkuun jää paine. Eli vesiposti kiinni ja letkusta paineet pois kun lopetat käytön.
No periaatteessa saa, kun letkuliitinjatkosta puuttuu toinen tiivisterengas paikassa missä pienellä vuodolla ei ole merkitystä niin ei se paine siellä pysy kun vesipostihanasta käy laittamassa hanan kiinni. Ei haittaa esim. painepesurin käyttöä ja letku ei mene pilalle jos se lojuu maassa päivän paineet päällä auringonpaisteessa. Noin esimerkkinä. Itse käyn vääntämässä hanan kiinni ja lasken letkusta paineet pois avaamalla jostain liitoksesta matkan varrella. Viitti sen kummemmin kikkailla.Saako muuten ostettua jotain "automaattista paineenpurkuventtiiliä" ?
Onhan niitä, muuta kaikille taitaa olla yhteistä, että letkun/putken toinen pää tulee olla avoin, ennenkuin venttiili aukeaa.Saako muuten ostettua jotain "automaattista paineenpurkuventtiiliä" ?
No tämähän se olisi ollut hyvä vaihtoehto. Seinässä ei ole siis valmiutta seinähanalle, mutta jos seinän railottaisi auki voisi saada sinne takaata putket laitettua, mutta voi olla vähä turha työläs.seinähana ja ejektorijuoksuputki, halutun mittainen? kuva voisi kertoa enemmän mitä halutaan. hana ulosvedettävällä juoksuputkella tai hana letkulla / jousella.
mulla voi olla varastossa joku käytetty tuollainen, voin illalla katsoa kun pääsen kotiin.No tämähän se olisi ollut hyvä vaihtoehto. Seinässä ei ole siis valmiutta seinähanalle, mutta jos seinän railottaisi auki voisi saada sinne takaata putket laitettua, mutta voi olla vähä turha työläs.
Tuo hana ulos vedettävältä juoksuputkella kuulostaa tässä kohtaa helpommalta toteuttaa.
Tosin hinta lienee moninkertainane mitä ajattelin.
Siis hana pinta-asennuksena, turha kai siellä tallissa on putkia upottaa?No tämähän se olisi ollut hyvä vaihtoehto. Seinässä ei ole siis valmiutta seinähanalle, mutta jos seinän railottaisi auki voisi saada sinne takaata putket laitettua, mutta voi olla vähä turha työläs.
Pitäisi ottaa kuva niin olisi helpompi havannoillistaa, mutta tällä hetkellä työpöytä on siis 150cm leveys jossa tuo allas on integroitu. Pitäisi kiertää tuo työtaso, jotta ne putket mahtuisi pintaasenteisena. Näyttää hölmöltä.Siis hana pinta-asennuksena, turha kai siellä tallissa on putkia upottaa?
Noin saa hanan myös ylemmäs esim. pitkällä käännettävällä juoksuputkella joka on monesti tallin hommissa näppärämpi. Tuohon vielä bidee/vastaava kuraharjalla niin ollaan jo varustelun ytimessä
Itselläni autotallissa maalämpöpumppu, sen varaaja ja putket niin en koe että tallin altaalle menevät pintavetoputket pilaisivat tilan estetiikanPitäisi ottaa kuva niin olisi helpompi havannoillistaa, mutta tällä hetkellä työpöytä on siis 150cm leveys jossa tuo allas on integroitu. Pitäisi kiertää tuo työtaso, jotta ne putket mahtuisi pintaasenteisena. Näyttää hölmöltä.
voihan putket vetää suoraan tason läpi, tai käyttää läpivientiliittimiä.Pitäisi ottaa kuva niin olisi helpompi havannoillistaa, mutta tällä hetkellä työpöytä on siis 150cm leveys jossa tuo allas on integroitu. Pitäisi kiertää tuo työtaso, jotta ne putket mahtuisi pintaasenteisena. Näyttää hölmöltä.
Ei toi seinän raiolottaminen mikään paha homma ole.
Juuri tuossa parisen kk sitten tein saman homman meidän olkkarissa, kun nostin pistorasioita 10cm ylemmäs.
oras stabila venttiili.Tunnistaisikohan joku minkä mallinen patteriventtiili kyseessä? Tuossa siis ollut aikaisemmin kiinni oras stabila termostaatti, joka menossa nyt vaihtoon älytermostaatin tieltä, pitäisi vaan tietää minkä tyyppinen tuo ventiilli on, että osaa hankkia oikeanlaisen adapterin.
Taitaa kaikilla älytermostaateilla mitä itse nähnyt olla adapterit eri venttiileihin. Toki omasta mielestäni älytermostaatti on melko turha keksintö. Kaikki vähäinenkin äly pitäisi olla lämmönjakohuoneissa.Kiitokset vastauksista, enpä tajunnut, että noissa voisi kaikilla valmistajilla olla omat venttiilit (huoh). Seuraavana kysymyksenä sitten, että saisikohan tuohon jotakin adapteria niin, että saisi Danfossin Ra venttiilin sopivan termostaattin kiinni?
lämmönjakohuoneesta voidaan ohjata vain piiri kohtaisesti, älytermostaateilla voidaan ohjata patterikohtaisesti. esim lämmönjakohuoneesta et voi ohjata makkarin patteriin yöpudotusta ilman älytermostattia.Taitaa kaikilla älytermostaateilla mitä itse nähnyt olla adapterit eri venttiileihin. Toki omasta mielestäni älytermostaatti on melko turha keksintö. Kaikki vähäinenkin äly pitäisi olla lämmönjakohuoneissa.
Ehkä juuri johonkin tuollaiseen yksittäiseen asiaan. Toki miksi nostaa makuuhuoneen lämpöä päivisinkään? Normaali termostaatti ajaisi saman asian jatkuvalla vaikkapa 19c jatkuvalla lämpötilalla ja esim lomalle lähtiessä koko asunnon etäsäätö on järkevämpää kuin yksittäisen patterin. Taloyhtiöissä nuo tuntuu aiheuttavan enemmän kustannuksia kuin säästöjä, kestoiät on alhaisia. Varsinkin, kuin lämpökäyrät on jo valmiiksi niin alhaisia, ettei pattereista irtoa yli 20-21c lämpötilaa vaikka haluaisi mikä aiheuttaa turhia huoltokäyntejä.lämmönjakohuoneesta voidaan ohjata vain piiri kohtaisesti, älytermostaateilla voidaan ohjata patterikohtaisesti. esim lämmönjakohuoneesta et voi ohjata makkarin patteriin yöpudotusta ilman älytermostattia.
no esim itsellä älytermostatti makkarissa koska käyttövesilemmitys yksiputkijärjestelmässä ja se aiheuttaa normaalin termostaattin kanssa ääniongelmia, älytermostatti pitää nukkumisen ajan automaattisesti patterin pois päältä jolloin ei ole ääniongelmia. ja esim boost toiminnolla voi vessan patterin laittaa täysille suihkun jälkeen. mutta kyllähän ennen pärjättiin pönttöuunilla koko talossa niin patterit ja termostaatit on sinänsä turhia keksintöjä.Ehkä juuri johonkin tuollaiseen yksittäiseen asiaan. Toki miksi nostaa makuuhuoneen lämpöä päivisinkään? Normaali termostaatti ajaisi saman asian jatkuvalla vaikkapa 19c jatkuvalla lämpötilalla ja esim lomalle lähtiessä koko asunnon etäsäätö on järkevämpää kuin yksittäisen patterin. Taloyhtiöissä nuo tuntuu aiheuttavan enemmän kustannuksia kuin säästöjä, kestoiät on alhaisia. Varsinkin, kuin lämpökäyrät on jo valmiiksi niin alhaisia, ettei pattereista irtoa yli 20-21c lämpötilaa vaikka haluaisi mikä aiheuttaa turhia huoltokäyntejä.
omakotitalossa ei mitään väliä, asoy:ssä yhtiö voi vaatia tyyppihyväksyntää ja ääniluokkaa. ammatti putkari asentaa kaikki. kiroaa syvimpään helvettiin paskat vehkeet. kysy siltä asentavalta putkarilta. eniten vituttaa se että asiakas on valmiiksi kysellyt foorumeilta tai sukulaisilta ja hankkinut valmiiksi väärät kamat.Meillä olisi tarkoitus uusia pikku vessan hana ja pesuallas. Selailin noita uusia hanoja ja osassa on VTT tyyppihyväksyntä ja osassa ei. Luin siinä sitten että mitä tuo suunnilleen tarkoitta, mutta onko isoa väliä jos ostaisi ei tyyppihyväksytyn? Toiseksi osassa hanoista mainitaan että liitäntätyyppi on joustavat -liitosletkut ja jossain taas sitä ei mainita (tai sanotaan jopa että ei ole joutavia letkuja) kuten tässä: Bathlife Pesuallashana Rena, mattamusta. Asennusohjeen kuvasta joka löytyy tuotteen tiedoista näkyy kuitenkin jonkinlaiset letkut liittimiä joten eroaako tuon liittäminen joten vaikka tähän: Pesuallashana Gustavsberg Nautic
Mä en itse ole tekemässä vaan mitään, yritän vain ymmärtää mitä kaikkea pitää ottaa huomioon kun putkari tulee.
on.Onko hyviä syitä tehdä käyttövesiputkistoa muusta kuin kuparista?
Silikaattiongelma ilmeisesti koskee lähinnä alueita, joilla käytetään pohjavettä.on.
hinta, vaihdettavuus, keveys, kestävyys, asennuksen nopeus. kaikki riippuu siitä haetaan.
Vesijohtoveden pii syövyttää yllättäen kupariputkia – isännöitsijä: Ikäviä uutisia 2000-luvun taloille
Vesijohtoihin kertyneet silikaattikerrostumat syövyttävät jo muutamassa vuodessa kupariputkia vaihtokuntoon. Pahiten ongelmat koettelevat 2000-luvulla rakennettuja taloja. Ongelmia on havaittu eri puolilla Suomea.yle.fi
Aika timmissä kunnossa 60-vuotiaaksi asennukseksi.Vanha asennus josta luultavasti poistettu eristeitä jossa ollut asbestia. Asennustapa ollut ihan ok joskus -60 luvulla.
Kupariputkille ei ole tietääkseni luvattu että kestää ikuisuuden vaan 50+ vuotta.
Ongelma on siinä, että mittarointi on taas yksi viherideologian pakottamisen muoto. Ei Suomessa ole yleisesti pulaa makeasta vedestä, joten veden säästäminen ei ole meillä mitenkään kriittistä. Säästämiseen pakottaminen taas on ehtaa vihreyttä. Jos yhtiö itse päättää asentaa mittarit, niin se on aivan ok mutta pakottaminen ei ole.Kupariputkien kestolla ja vesimittarivaatimuksen yhteenliittäminen vaatii kyllä jo jonkinlaista taipumusta salaliittoteorioihin. Vesimittarivaatimus on tullut että ihmiset tuhlaisivat vähemmän vettä, mikä on yleeensä katsottu hyväksi asiaksi.
Mitä tarkoittaa aikaisemmin... ja miksi kuparia mainostetaan edelleen samaan käyttöön v. 2022?Aikaisemmin on käytetty kupariputkia sadevesiviemäreihin ihan sen takia koska silloin aikanaan ei ollut pp/pe putkia taikka rosterin asentaminen huomattavan paljon kalliimpaa (en ole varma oliko silloin vielä edes rosteriputkia).
Virtaama | 440 l/tunti |
Sama valurautaviemäreiden kanssa. Ei kupari koskaan ole ikuisesti kestänyt. 30-50v sisällä alkaa ensimmäiset pistevuodot kulmissa tai kiertovesiputkessa, oli uutta tai vanhaa. Toki nykyään osittain ahneutta ja osittain tekniikan kehittymisen suhteen kaikissa säästetään tehtailla. Monesti miettii miksi jokin pieni asia on tehty helposti hajoavaksi vaikka säästö on ollut minimaalinen. Silti joku tuotantoinsinööri on siitä vetenyt bonukset liiviin ja osakkeenomistajat kiittelevät, kun volyymien ollessa isot, pienistä puroista kasvaa iso määrä rahulia.Nykyisten kupariputkien seinämävahvuus on jopa puolet pienempi kuin ennen,luulisi sillä olevan vaikutus kestoon
Jotain tällaista vähän arvelinkin. Myös liitokset kestävät painetta. Jos vesi on hyvin siivilöityä, niin melko pienikin putki pystyy johtamaan suuren vesimäärän pystyviemärissä.Huomautan tässä että niitä kupariviemäreitä käytettiin nimenomaan sisäpuolisten sadevesiviemäreiden tekemiseen. Noiden tulee kestää hapekasta vettä syöpymättä ja pitää painetta, mikäli verkosto tulvii ja pystyputkessa on vesipatsas. Voi kai niitä edelleen siitä tehdä jos jostain syystä haluaa, mutten ole oman urani aikana kuparisiin sadevesiviemäreihin törmännyt kuin saneerauskohteissa.
Milloin tuplavahvuisia putkia on käytetty? Kupari ei ole halpa raaka-aine, joten seinämävahvuudella on merkittävä vaikutus tuotantokustannuksiin."Nykyisten kupariputkien seinämävahvuus on jopa puolet pienempi kuin ennen,luulisi sillä olevan vaikutus kestoon"
Sama valurautaviemäreiden kanssa. Ei kupari koskaan ole ikuisesti kestänyt. 30-50v sisällä alkaa ensimmäiset pistevuodot kulmissa tai kiertovesiputkessa, oli uutta tai vanhaa. Toki nykyään osittain ahneutta ja osittain tekniikan kehittymisen suhteen kaikissa säästetään tehtailla. Monesti miettii miksi jokin pieni asia on tehty helposti hajoavaksi vaikka säästö on ollut minimaalinen. Silti joku tuotantoinsinööri on siitä vetenyt bonukset liiviin ja osakkeenomistajat kiittelevät, kun volyymien ollessa isot, pienistä puroista kasvaa iso määrä rahulia.
Tokkopa tuplapaksuista. Ei kupariputkien seinämäpaksuus ihan hirveästi ainakaan ole muuttunut jos on. Se vaatii ihan jo käytännön syistä tietyn verran materiaalia. Mutta totta on, että ongelmia kupariputkissa on eikä se johdu materiaalivahvuudesta.Milloin tuplavahvuisia putkia on käytetty? Kupari ei ole halpa raaka-aine, joten seinämävahvuudella on merkittävä vaikutus tuotantokustannuksiin.
Tuolloin on hyväksytty jopa 10-16 m/s virtausnopeus kytkentäjohdoissa mutta on tiedostettu, että se kuluttaa putkia ja on edellytetty putkien olevan vaihdettavissa. Ei niiden ole odotettukaan kestävän 50 vuotta.
Sitä minäkin, että ainakaan 50 vuoteen ei Cu-putkien seinämäpaksuudessa ole tapahtunut mitään. Putkikoot on ilmeisesti pikemminkin kasvaneet, kun virtausnopeutta on rajoitettu. Tällä on sitten kasvatettu korroosiolle altista pinta-alaa. Alhaisempi virtausnopeus lienee heikentänyt putkien käytönaikaista puhdistumista ja vihreät vettäsäästävät hanat alentavat virtausnopeutta entisestään. Putket kuitenkin mitoitetaan nimellisvirtaamalle.Tokkopa tuplapaksuista. Ei kupariputkien seinämäpaksuus ihan hirveästi ainakaan ole muuttunut jos on. Se vaatii ihan jo käytännön syistä tietyn verran materiaalia. Mutta totta on, että ongelmia kupariputkissa on eikä se johdu materiaalivahvuudesta.
menee suoraan. käytännössä kaikissa astianpesukoneissa Suomessa on 3/4 kierre, hanoissa on yleensä 1/2, mutta jos on jo 3/4 1/2 muunnosnippa paikoillaan niin menee suoraan. jos kyseessä asoy niin kannattaa selvittää vastuukysymykset itse kytkettäessä. ja "tuloputki" ainakin oraksissa on juotettu kiinni että älä sitä ala irti repimään. pyydä ammatilainen paikalle ENNEN vesivahinkoa.Astianpesukone asiaa! Ollaan saamassa uusi astianpesukone ja aloin noita liittimiä katsomaan (vesi-, viemäri- ja sähköliitännät ovat olemassa).
Nykyisestä koneesta löytyy löytyy tällainen aquastop-venttiili, mistä vesi tulee koneesee
Uudessa koneessa onkin sitten vain tällainen pää
jos tuon aquastop-venttiilin+ tuloputken ottaa pois, meneekö tuon uuden koneen tuloputki tuohon vesijohdon liittimeen vai tarvitako tuohon väliin joko adapteri tai mahdollisesti kokonaan uusi tuloputki?
Kiitos varmistuksesta! Ajattelinkin että se menee, mutta ajattelin vielä varmuudeksi kysästä. Selvittelin jo noita asoy asioita ja kun vesi-, viemäri- ja sähköliitännät ovat olemassa (eli korvataan uusi vanhalla) ja paikka valmiina niin sen saa tehdä itse.menee suoraan. käytännössä kaikissa astianpesukoneissa Suomessa on 3/4 kierre, hanoissa on yleensä 1/2, mutta jos on jo 3/4 1/2 muunnosnippa paikoillaan niin menee suoraan. jos kyseessä asoy niin kannattaa selvittää vastuukysymykset itse kytkettäessä. ja "tuloputki" ainakin oraksissa on juotettu kiinni että älä sitä ala irti repimään. pyydä ammatilainen paikalle ENNEN vesivahinkoa.
Millaiseen sopuhintaan?
ja tuollainen lähtee käytettynä sopuhintaan jos haluaa
Kyllähän tuo tuuletusviemäri rakennuskohtaisesti mainitaan jo aikaisemmissa D1:ssä, toki ohjetekstin puolella mutta noi ohjetekstit käytännössä on määräyksiä.Millaiseen sopuhintaan?
Kysymys LVI:stä:
Leikitellään ajatuksella, että viemärin tuuletus täytyisi laittaa vanhaan talliin jälkikäteen ettei lattiaviemäri lykkää hajuja tallin sisätiloihin. Näyttäisi ministeriö asettaneen tuon viemärin tuuletuksen rakennuskohtaiseksi ja pakolliseksi 2018. Onko seuraavanlainen toteutustapa hyväksytty:
-Tallin viemäri on oma haaransa ennen talon viemäriä liittymästä päin katsottuna
-Otetaan tallin haarasta sokkelin ulkopuolelta oma haara tallin viemärin tuuletukselle
-Viedään tämä uusi viemärin tuuletusputki hyvin eristettynä (finnfoam) sokkelin yläpuolelta seinästä sisään ja tallin sisällä vesikatolle ja sieltä ulos?
Ulkonahan tota viemärin tuuletusta ei saa viedä jäätymisen takia vaan siksi pitäis viedä lämpimänä, mutta oliskohan tuo tosiaan hyväksyttävä tapa jos se tuuletushaara tulis maasta ylös, kulmalla seinästä sisään, kulmalla vintille, kulmalla keskelle kattoa ja sieltä kulmalla ylös vesikatolle?
Alipaineventtiili haaraan ennen allasta ymmärsinkö oikein? Hajua tulee lattiakaivon kautta, joka valuttaa polttoaineen erottimen läpi veden kunnan viemäriin. Mahtaako alipaineventtiili auttaa kun on kaivo altaaseen nähden liittymän puolella?Kyllähän tuo tuuletusviemäri rakennuskohtaisesti mainitaan jo aikaisemmissa D1:ssä, toki ohjetekstin puolella mutta noi ohjetekstit käytännössä on määräyksiä.
Mikä vesilukko siellä kuivuu että pääsee hajut läpi?
Jos siellä tulee vaikka altaalle 75mm viemäri niin ensiksi laittaisin tuohon haaran ja siihen Durkon
Onhan tuo Vilpe Eco Ideal Wireless olemassa, ei oo kyllä mikään halpa laite että sillä hinnalla kyllä jaksaa käsin räpeltää sitä rullaaRivarin huippuimurin säätö tapahtuu tuollaisen portaattoman rullan avulla, vähän kuin kattolampun himmennin. Millähän nimellä löytäisi sellaisen, jossa olisi nappi jota painamalla saisi vaikka tunniksi pariksi tuon rullan säädön ohitettua että suihkun/saunan jälkeen voisi vain siitä painaa? Ei luulisi että kovin vaikea homma vaihtaa on tuollaista?
Magneettiventtiilit noissa on aika heikkoja. Eikä turhan halpoja jos ei takuuseen mene.Oraksen älykäs pesukoneventtiili tenii. Tänään ei lähtenyt enää auki. Napissa palaa n. sekunnin vihreä valo. Vaihdoin patterit sekä nappiin, että ohjausyksikköön, ei muutosta. Koitin parittaa nappia uudestaan, ei muutosta. Kävin uudet patterit molempiin, napin osalta toisilla uusilla cr2450 napeilla ei herää henkiin ollenkaan, noin muuten ei muutosta. Olisko kellään jotain vinkkiä mitä voisi vielä kokeilla vai onko se vaan soitettava huomenna Orakselle?
Kolmisen vuotta ollut käytössä ja aika paska kampe. Napin pitää olla just ohjausyksikön kohdalla tiskitason päällä, eikä se siltikään ole aina avannut hanaa. Pitänyt aina kuunnella se venttiilin naksaus, että toimiko.
Ikeasta tuo tilalle jos takuut loppu tai Oras ei tule vastaan KNYCKLAN Sähköinen astianpesukoneen sulkuyks - IKEAOraksen älykäs pesukoneventtiili tenii. Tänään ei lähtenyt enää auki. Napissa palaa n. sekunnin vihreä valo. Vaihdoin patterit sekä nappiin, että ohjausyksikköön, ei muutosta. Koitin parittaa nappia uudestaan, ei muutosta. Kävin uudet patterit molempiin, napin osalta toisilla uusilla cr2450 napeilla ei herää henkiin ollenkaan, noin muuten ei muutosta. Olisko kellään jotain vinkkiä mitä voisi vielä kokeilla vai onko se vaan soitettava huomenna Orakselle?
Kolmisen vuotta ollut käytössä ja aika paska kampe. Napin pitää olla just ohjausyksikön kohdalla tiskitason päällä, eikä se siltikään ole aina avannut hanaa. Pitänyt aina kuunnella se venttiilin naksaus, että toimiko.
Vaihdoitko oikeanlaiset AA paristot.pitää olla lithium ,tavallinen AA ei toimi. Vaihdoin joskus asiakkaalle ja ihmettelin että miksi ei toimi ja soitin orakselleOraksen älykäs pesukoneventtiili tenii. Tänään ei lähtenyt enää auki. Napissa palaa n. sekunnin vihreä valo. Vaihdoin patterit sekä nappiin, että ohjausyksikköön, ei muutosta. Koitin parittaa nappia uudestaan, ei muutosta. Kävin uudet patterit molempiin, napin osalta toisilla uusilla cr2450 napeilla ei herää henkiin ollenkaan, noin muuten ei muutosta. Olisko kellään jotain vinkkiä mitä voisi vielä kokeilla vai onko se vaan soitettava huomenna Orakselle?
Kolmisen vuotta ollut käytössä ja aika paska kampe. Napin pitää olla just ohjausyksikön kohdalla tiskitason päällä, eikä se siltikään ole aina avannut hanaa. Pitänyt aina kuunnella se venttiilin naksaus, että toimiko.
Eli kuten jo sanottiin niin vastaanottimeen litium paristot (ei alkali) mutta jos nappi ei enään mitään valoja vilkuttaa niin voi olla rikki. yhden kerran kolvasin kasaan kun paristonpidin oli irronnut piirilevystä. ja paritus vielä kannataa kokeilla uudestaan jos kaikissa laitteissa on virtaa.Oraksen älykäs pesukoneventtiili tenii. Tänään ei lähtenyt enää auki. Napissa palaa n. sekunnin vihreä valo. Vaihdoin patterit sekä nappiin, että ohjausyksikköön, ei muutosta. Koitin parittaa nappia uudestaan, ei muutosta. Kävin uudet patterit molempiin, napin osalta toisilla uusilla cr2450 napeilla ei herää henkiin ollenkaan, noin muuten ei muutosta. Olisko kellään jotain vinkkiä mitä voisi vielä kokeilla vai onko se vaan soitettava huomenna Orakselle?
Kolmisen vuotta ollut käytössä ja aika paska kampe. Napin pitää olla just ohjausyksikön kohdalla tiskitason päällä, eikä se siltikään ole aina avannut hanaa. Pitänyt aina kuunnella se venttiilin naksaus, että toimiko.