KVM-kytkimet

Liittynyt
28.09.2020
Viestejä
4
Olen etsiskellyt KVM-kytkintä kotitoimistokäyttöön. Periaatteessa usb-kytkinkin voisi riittää, sillä näytön signaalin vaihto ei ole työlästä. Onko kokemuksia joistain vekottimista? Alunperin mietin uuden näytön hankkimista, jossa olisi tuo kytkin sisäänrakennettuna, mutta silloin joutuu luopumaan muista ominaisuuksista.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Minulla on ollut pelkkää hiiren ja näppiksen vaihtoa varten tämä Ugreen
EDIT: Ugreen:llä näyttäsi olevan myös HDMI KVM switch valikoimissa hintaan 26.95 euroa. Tästä ei ole omakohtaista kokemusta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Toimiiko tuo hyvin ilman virtaa pelkän hiiren ja näppiksen kanssa?
Minulla on koko ajan ollut kytkettynä lisävirtaan, kun kytkimeen on liitettynä RGB -oheislaitteita (mekaaninen RGB -näppis, RGB -pelihiiri ja RGB -hiirimatto). Mutta testimielessä nyppäsin virtajohdon irti, ja kaikki kyllä toimivat ilman lisävirtaa tätä kirjoittaessa täydellä valaistuksella :lol:
 
Liittynyt
31.05.2020
Viestejä
90
Aten US224 manuaalinen USB 2.0 -kytkin 23,90
Aten US234 USB3.0 -hubi kahdelle tietokoneelle 54,90

Itse olen kahden vaiheilla, että kumman ostaisi. US224 saisi heti ja US324 joutuisi odottelee. Jälkimmäinen kuiteskin enemmän future-proof ja designiltaan siistimpi, vaikkakin tulisi pöydän alle piiloon.

Näissä etuna Ugreeniin nähden on langallinen kauko-ohjain. Eli laitteen voipi pistää piiloon ja vain kaken tuoda sitten esille, tai vaikka pöydän alapintaan etureunaan teipillä kiinni. Eipä ole sit pöydällä pyörimässä johtoja.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Tuli uuden näytön myötä tarve KVM kytkimelle missä displayport liittimet. Amazon.de löysin sitten tämän edullisen mallin.

IMG_20211005_084432.jpg


Yhden illan perusteella tuntuu toimivan.
Itsellä kiinni kytkimessä vain Logitech Unifying USB-palikka sekä PC ja läppäri. PC on kiinni displayport -kaapelilla ja läppäri USB-C to displayport -kaapelilla kytkimessä. Näyttö on 3440 x 1440@96Hz, jolloin PC ulostaa 96Hz signaalia ja läppäri 75Hz. Kytkimestä menee näyttöön displayport -kaapeli. Kaikki johdot ovat 1,5 metrisiä. Kytkimelle tulee lisävirta normaalilla micro-USB kaapelilla. Ilman lisävirtaa tuntui, että langaton näppäimistö hieman lagasi. Lisävirralla ei ongelmia.
Ei valittamista, toimii ja tekee mitä tarvitsen, kun vaatimukseni eivät olleet kummoiset: piti vain saada kaksi konetta kiinni yhteen näyttöön displayport kaapelilla ja jakaa hiiri/näppis koneiden kesken.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2018
Viestejä
113
Aten US224 manuaalinen USB 2.0 -kytkin 23,90
Aten US234 USB3.0 -hubi kahdelle tietokoneelle 54,90

Itse olen kahden vaiheilla, että kumman ostaisi. US224 saisi heti ja US324 joutuisi odottelee. Jälkimmäinen kuiteskin enemmän future-proof ja designiltaan siistimpi, vaikkakin tulisi pöydän alle piiloon.

Näissä etuna Ugreeniin nähden on langallinen kauko-ohjain. Eli laitteen voipi pistää piiloon ja vain kaken tuoda sitten esille, tai vaikka pöydän alapintaan etureunaan teipillä kiinni. Eipä ole sit pöydällä pyörimässä johtoja.
Tulikos lopulta hommattua Atenilta kytkin? Itsellä mietinnässä tuo US234. Toinen vaihtoehto on ottaa ebay yms joku vastaava.
 
Liittynyt
31.05.2020
Viestejä
90
Tulikos lopulta hommattua Atenilta kytkin? Itsellä mietinnässä tuo US234. Toinen vaihtoehto on ottaa ebay yms joku vastaava.
Tuli ostettua ja on toiminut moitteitta. Varsin mukava tuo johdollinen nappula koneen valintaan. Saa tuon aparaatin piiloon ja pieni nappula sit käden ulottuville. Itselläni on kuulokkeiden USB dongle näppiksessä kiinni, joka on tuossa Atenissa ja näin saa näppärästi käytettyä dongella kahdella koneella.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
28
Intohimoisen Googlettelun jälkeen olen omissa tutkimuksissani päätynyt siihen, että tarvitsisin jonkinlaisen KVM-kytkimen. Tällä hetkellä minulla on käytössä läppäri, jossa on kiinni 2560x1440-näyttö (USB-C -> displayport) ja 1920x1080-piirtonäyttö (HDMI+USB). Ostin juuri uuden Lenovo Legion T5 -pöytäkoneen, jonka näytönohjaimessa näyttäisi olevan 1 Displayport- ja 3 HDMI-liitäntää. Haluaisin siis (pää)näytön ja piirtonäytön kiinni myös pöytäkoneeseeni ilman suurempaa johtojen vaihtelua, kun konetta vaihdan. Tähän ilmeisesti tarvitsisin KVM-kytkimen, mutta en ole ihan varma millaisen. Ilmeisesti kytkimessä pitäisi olla kaksi ulostuloa näytöille, mutta tämä näyttäisi olevan Googlettelun perusteella hieman harvinaisempaa (tai ainakin tällaisten kytkimien hinta nousee suhteellisen nopeasti). Osaisikohan täällä joku auttaa ongelmaani?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
114
Intohimoisen Googlettelun jälkeen olen omissa tutkimuksissani päätynyt siihen, että tarvitsisin jonkinlaisen KVM-kytkimen. Tällä hetkellä minulla on käytössä läppäri, jossa on kiinni 2560x1440-näyttö (USB-C -> displayport) ja 1920x1080-piirtonäyttö (HDMI+USB). Ostin juuri uuden Lenovo Legion T5 -pöytäkoneen, jonka näytönohjaimessa näyttäisi olevan 1 Displayport- ja 3 HDMI-liitäntää. Haluaisin siis (pää)näytön ja piirtonäytön kiinni myös pöytäkoneeseeni ilman suurempaa johtojen vaihtelua, kun konetta vaihdan. Tähän ilmeisesti tarvitsisin KVM-kytkimen, mutta en ole ihan varma millaisen. Ilmeisesti kytkimessä pitäisi olla kaksi ulostuloa näytöille, mutta tämä näyttäisi olevan Googlettelun perusteella hieman harvinaisempaa (tai ainakin tällaisten kytkimien hinta nousee suhteellisen nopeasti). Osaisikohan täällä joku auttaa ongelmaani?
No yksi budjettiratkaisu olisi ostaa Aliexpressistä pari kytkintä. Itselläni on käytössä tällainen DP-kytkin 20.71€ 20% OFF|Displayport 1.4 Switch 144Hz Displayport Bi direction splitter switcher Displayport 2X1 1X2 Display port 8K@30Hz,4K@120Hz|KVM Switches| - AliExpress
Sitten ostaa toisen vastaavan HDMI:lle. Tämä ei ole kovin tyylikäs ratkaisu, johdot menee vähän miten sattuu. Mutta jos saa järkevästi aseteltua/piiloon, niin ajaa asiansa.
 
Liittynyt
26.11.2019
Viestejä
28
No yksi budjettiratkaisu olisi ostaa Aliexpressistä pari kytkintä. Itselläni on käytössä tällainen DP-kytkin 20.71€ 20% OFF|Displayport 1.4 Switch 144Hz Displayport Bi direction splitter switcher Displayport 2X1 1X2 Display port 8K@30Hz,4K@120Hz|KVM Switches| - AliExpress
Sitten ostaa toisen vastaavan HDMI:lle. Tämä ei ole kovin tyylikäs ratkaisu, johdot menee vähän miten sattuu. Mutta jos saa järkevästi aseteltua/piiloon, niin ajaa asiansa.
Tämähän olisi tosiaan yksi vaihtoehto; tosin siinä HDMI-kytkimessä olisi varmaan hyvä olla myös USB-paikkoja tuota piirtonäyttö sekä näppistä ja hiirtä varten. Yksi laite olisi toki elegantimpi ratkaisu, mutta itse en tosiaan pikaisella etsiskelyllä sellaista löytänyt ainakaan kohtuu hintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
114
Tämähän olisi tosiaan yksi vaihtoehto; tosin siinä HDMI-kytkimessä olisi varmaan hyvä olla myös USB-paikkoja tuota piirtonäyttö sekä näppistä ja hiirtä varten. Yksi laite olisi toki elegantimpi ratkaisu, mutta itse en tosiaan pikaisella etsiskelyllä sellaista löytänyt ainakaan kohtuu hintaan.
Jep. Tässä 14.69€ 37% OFF|4k Kvm Switch Hdmi-compatible 2 Port Box Usb For Shared Monitor Keyboard And Mouse Adaptive Edid / Hdcp Printer Plug And Play - Kvm Switches - AliExpress olisi USB-paikat ja ei ole hinnalla pilattu.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
13
Nostellaas hieman vanhaa ketjua. Onko pelaaminen mahdollista tuollaisen KVM kytkimen kautta? Tarkoituksena olisi siis että voisi työkoneen ja peliläppärin välillä vaihtaa näytön, hiiren, näppiksen jne nappia painamalla. Googlesta kun koittaa asiaa selvitellä niin ei ainakaan suoraa vastausta löydy.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
1 244
Mulla on ollut vuoden päivät käytössä tämä.
Sekä oma pöytäkone (PC / Windows 11) että työläppäri (PC / Windows 10) on kytkettynä displayport kaapeleilla kytkimeen ja kytkimestä lähtee displayport kaapeli näyttöön. Näyttö on 3440 x 1440p ja molemmat koneet suoltaa tuon 3440 x 1440p reson kytkimen läpi näyttöön. Läppäri on rajoittunut vain 75Hz mutta pöytäkone on 96Hz. Korkeampien taajuuksien toiminnasta en tiedä, kun näyttö ei tue tuota 96Hz korkeampaa (vakiona oli 75Hz, kellotettuna tuo 96Hz).
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 485
Viestejä
4 192 679
Jäsenet
70 744
Uusin jäsen
Dunlop

Hinta.fi

Ylös Bottom