Kuulokkeet, mikrofonit ja headsetit (peli- ja peruskäyttö)

Tuli tilattua videoiden tekoa varten AKG:n K-92:t, jotka pitäisi olla suljetut. Mulla on musiikin kuunteluun AKG:n avoimet, mutta niitä en ole käyttänyt videoiden teossa. Vähän pelännyt onko tuo konkkamikki turhan herkkä ja poimii ääntä myös sieltä.
 
Minulla on tyhmä kysymys: Minkälainen/niminen johto toimii headsetin 3.5mm uros-naaras jatkojohtona? Eli kuulokkeet ja mikki samassa johdossa.

Olen nyt kokeillut kolmea jatkojohtopätkää, eikä yhdelläkään niistä mikki suostu toimimaan. Pitäisi tulla jatkamaan Sennheiser HD560S+HD500BAM -kombon johtoa.
 
Minulla on tyhmä kysymys: Minkälainen/niminen johto toimii headsetin 3.5mm uros-naaras jatkojohtona? Eli kuulokkeet ja mikki samassa johdossa.

Olen nyt kokeillut kolmea jatkojohtopätkää, eikä yhdelläkään niistä mikki suostu toimimaan. Pitäisi tulla jatkamaan Sennheiser HD560S+HD500BAM -kombon johtoa.
TRRS 4pin 3,5 mm uros - 3,5 mm naaras
 
Minulla on tyhmä kysymys: Minkälainen/niminen johto toimii headsetin 3.5mm uros-naaras jatkojohtona? Eli kuulokkeet ja mikki samassa johdossa.

Olen nyt kokeillut kolmea jatkojohtopätkää, eikä yhdelläkään niistä mikki suostu toimimaan. Pitäisi tulla jatkamaan Sennheiser HD560S+HD500BAM -kombon johtoa.
Onko tuo HD500BAM minkä tasonen mikki? Olin jo unohtanu sen olemassaolon...
 
Onko tuo HD500BAM minkä tasonen mikki? Olin jo unohtanu sen olemassaolon...
Ainakin omasta mielestä ääni on ihan hyvä ja kohtalaisen luonnollisen kuuloinen. Eikä kavereiltakaan ole pelatessa valituksia kuulunut.
Puolisen vuotta ollut käytössä ja mikillä on edelleen kaikki hyvin eikä ole ongelmia ollut.

Johto on kyllä aivan liian lyhyt.
 
Käväsimpä sitten tänään hakemassa tuon mikin itsekkin. Johdolla ei tosiaan ihan liikaa pituutta ole, mutta omassa käytössä riittäisi just ja just jos menee takapaneeliin. Ulkoisella Sound Blasterilla jää vielä löysiäkin. Pitipähän vaan hieman tunkata ja googlailla, että sai mikin toimimaan tuon äänikortin läpi Linuxissa :speechless:
 
Juh. Toi ständin hinta vois olla hyvä jos se olis tehty yhdestä palasta, mutta ei, se on kolmesta osasta tehty.
Onhan ne alumiinista ja puusta pääosin tehty.
Odottelen enemmään arvioita tuotteista.
 
Kellään kokemuksia Hyperx Cloud III wireless S:stä? Kovin kehutut hintaluokassaan mutta kiinnostaisi onko täällä kellään kokemuksia
 
Kellään kokemuksia Hyperx Cloud III wireless S:stä? Kovin kehutut hintaluokassaan mutta kiinnostaisi onko täällä kellään kokemuksia
Itse ostin nuo juuri parisen kuukautta sitten.

Huomasin että Audeze Maxwellit eivät olleet kovinkaan tarkat paikallistamaan ääntä comptetitive peleissä ja nämä on hieman painavat eikä muutenkaan sovi itsellä pidempiin sessioihin vaikka pääpannan ja kuppien pehmusteetkin vaihtanut. Ennen Maxwellejä langattomina pelikuulokkeina oli käytössä Cloud Alpha Wirelessit, mutta alkoi olla niin kulahtaneet että menivät sen takia vaihtoon ja olin pitkään kaivannutkin hieman parempia äänenlaadun osalta olevia langattomia pelikuulokkeita.

Cloud III S Wirelessit eivät kyllä äänenlaadullaan lähelläkään samaa luokkaa kuin Maxwellit, mutta mukavammat päässä pidemmän aikaa pidettäessä, sekä vihollisten paikantaminen ja tiettyjen äänien erottelu parempaa. Akun kesto aika samaa luokkaa näissä molemmissa, mutta ei kyllä mitenkään yllä Cloud Alpha Wirelessien tasolle. Audio puolesta vs Cloud Alpha Wireless en osaa sanoa, kun no Maxwellit tuossa välissä olivat, mutta hämärän muistikuvan perusteella sanoisin että aika lähellä toisiaan.

Nykyään siis comppi pelejä pelatessa käytän noita Cloud III S Wirelessei, johon käyttöön ne sopivat todella hyvin itsellä. Sitten jos jotain yksinpeliä pelaan tai haluan kuunnella musiikkia langattomilla kuulokkeilla, niin laitan Maxwellit päähän, vaikka kyllähän sekin tietenkin onnistuisi noilla HyperX:llä. Toki löytyy sitten vielä erikseen piuhalliset avoimet kuulokkeet ja IEM:t aina kun kaipaa jotain erillaista eikä piuhasta ole haittaa.

Mikrofonista en osaa sanoa oikein, sillä olen näistä aina irroittanut heti mikrofonin (irroitettava mikki oli itsellä yksi kriteerikin hankinnassa) ja käyttänyt vain erillistä mikrofonia.

Varmaan EQ:lla noista Cloud III S Wirelessistä voisi saada enemmän irti, mutta itse en ole jaksanu säätää sen kanssa kun omaan käyttötarkoitukseen juuri passelit. Jos kuluttaisin näillä jotain mediaa kuten musiikkia tai leffoja, tai haluaisin yksinpeleistä enemmän fiilistä, niin sitten olisi ollut pakko tutkia EQ asetuksiakin.
Mitään surround asetuksia en myöskään käytä, vaan ihan stereona. Kerran testimielessä olisin kokeillut tämän kanssa surroundia, mutta ngenuityn ratkaisu tähän on luoda joku 5 erillistä audio laitetta windowsiin. Mutta kun näitä audiolaitteita itsellä jos sen verran, niin sanoin tuolle ominaisuudelle heti kokeilematta ei kiitos ja poistin nuo samantien häiritsemästä.

Kuulokkeina siis ihan ok perus pelikuulokkeet. Ei mitään merkittävän negatiivista tai positiivistakaan tule mieleen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 364
Viestejä
5 248 917
Jäsenet
83 489
Uusin jäsen
persereikä69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom