Kuulokevahvistimet - yleisketju

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Tuollainen on ainakin paperilla ihan hyvä:
fx audio feixiang DAC X6 fever HiFi amp USB Fiber Coaxial Digital Audio Decoder DAC 16BIT / 192 amplifier TPA6120 Free shipping-in Amplifier from Consumer Electronics on Aliexpress.com | Alibaba Group

On myös mahdollista, että sain vain viallisen SMSL:n, ehkä muut on saaneet parempia. Ja SD-793ii oli loistava, kun vaihdoin oparin. Täällä oli pieni maalenkki (tai muu sähköongelma), niin USB-DAC toi hurinaa aina välillä, siksi käytin optical dac:ia. HD598 minulla ajoi.
Tähän olen törmännyt aiemmin. Harmiksi saavatuus heikkoa, Amazon.de ei shippaa Suomeen kun myyjä ei ole itse Amazon. Mieluummin tilaisi jostain muualta kun tuolta Aliexpressistä kun aina voi olla maanantaikappale. Vastaavahko saman hintaluokan kiinanihme SMSL M3. Tässä isona bonuksena se että virran saa oikeasti seinästä eikä USB:n kautta.



Saman tyypin hyvä yhteenvetopostaus Redditistä:

www.reddit.com/r/Zeos/comments/66xylk/guide_dac_amp_combo_units/

Review-linkit vie videoarvosteluun ja tämä on todella itse arvostellut-testannut jokaisen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
441
Vuonna 2011 tilasin ensimmäisen kuulokevahvistimen, Meier-Audion Corda Swing ja sillä olen pärjännyt reilut kuusi vuotta. En muista mitkä olivat ensimmäiset kuulokkeet, joita käytin vahvistimen kanssa mutta nykyiset Sennheiser HD595 ovat olleet käytössä viitisen vuotta ja olen tykännyt yhdistelmästä. Vahvistimen Crossfeed on myös ollut koko ajan käytössä, enkä ole kokenut tarvetta ottaa sitä pois käytöstä.

Vahvistin on täysin analoginen, joten tällä hetkellä dacin virkaa ajaa melko perinteinen Focusriten-usb interface. Saa nähdä milloin tulee hurahdettua tuohon maailmaan.

Muutaman kerran on messuilla tullut kuunneltua eri kuulokkeita ja vahvistimia, mutta vielä en ole kokenut tarvetta vaihtaa laitteita. En tiedä johtuuko asia yleisestä messuhälinästä tms. mutta mitään säväyttäviä kokemuksia ei ole tullut. Tosin ei ole ollut omia musikkejakaan noilla kerroilla mukana joten hankala on ollut arvioida laitteiden toistoa.

Meier oli noina vuosina todella suosittu kuulokevahvistinmerkki ja omistin itsekin yhden mallin kymmenisen vuotta sitten. Nykyään vaihtoehtoja ja parempia brändäyksiä on tullut markkinoille ja meier on tainnut jäädä vähän paitsioon. Olen kyllä edelleen siinä uskossa, että ne ovat suunnittelultaan järkeviä ja hyviä laitteita eikä vaihdolle sen puolesta varmasti ole, eikä tule olemaan mitään syytä.

Tuo oman musiikin puute kuunteluhetkellä on kyllä todella suuri ongelma ainakin itselleni ja pyrinkin kuuntelemaan aina omalla musiikilla. En ole sotifyn tasoa sokkotestannut mutta uskoisin sen olevan ns. täydellinen enkä kuule eroa alkuperäiseen, joten puhelimestakin voinee hyvin vetää musiikit, jos siihen on mahdollisuus. Ainakin mp3:lla ongelmat häviävät jo aika alhaisilla bitrateilla joitain äärimmäisen harvinaisia yksityiskohtia lukuunottamatta.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Tähän olen törmännyt aiemmin. Harmiksi saavatuus heikkoa, Amazon.de ei shippaa Suomeen kun myyjä ei ole itse Amazon. Mieluummin tilaisi jostain muualta kun tuolta Aliexpressistä kun aina voi olla maanantaikappale. Vastaavahko saman hintaluokan kiinanihme SMSL M3. Tässä isona bonuksena se että virran saa oikeasti seinästä eikä USB:n kautta.



Saman tyypin hyvä yhteenvetopostaus Redditistä:

www.reddit.com/r/Zeos/comments/66xylk/guide_dac_amp_combo_units/

Review-linkit vie videoarvosteluun ja tämä on todella itse arvostellut-testannut jokaisen.
AliExpress ostajan turva kyllä on ihan toimiva. Palautuskulut toki pitää itse maksaa jos lähettelet takaisin mutta voit vaatia osittaista rahojen palautusta pikkuvian takia tai jossei toimi ollenkaan niin täysin rahat takaisinkin saattaa onnistua.
Riippuu toki myyjästä mutta jos tulee vaikea myyjä vastaan ettekä pääse sovintoon niin itse AliExpress itse sitten astuu neuvottelupöytään. Muutaman kerran ollut tätä eikä ole jäänyt paha maku suuhun AE:n päätöksistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Tähän olen törmännyt aiemmin. Harmiksi saavatuus heikkoa, Amazon.de ei shippaa Suomeen kun myyjä ei ole itse Amazon. Mieluummin tilaisi jostain muualta kun tuolta Aliexpressistä kun aina voi olla maanantaikappale. Vastaavahko saman hintaluokan kiinanihme SMSL M3. Tässä isona bonuksena se että virran saa oikeasti seinästä eikä USB:n kautta.



Saman tyypin hyvä yhteenvetopostaus Redditistä:

www.reddit.com/r/Zeos/comments/66xylk/guide_dac_amp_combo_units/

Review-linkit vie videoarvosteluun ja tämä on todella itse arvostellut-testannut jokaisen.
Minulla on tuon kanssa vaan ongelmia. Siitä katoaa ääni parin tunnin käytön jälkeen ja pitää bootata - eli virrat pois ja vähän aikaa kiinni ja takaisin. En suosittele.

Ääni on kyllä ihan jees, kun sitä tulee.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
@Elvis Jagger jos et USBia tarvitse niin itse voin suositella tuota SD793ii:sta.
Löytyy Saksan Amazonista, esim mustana parilta myyjältä Fulfilled by Amazon a la 64,99€, yhdeltä myyjältä hopealla etumaskilla 62€.
 

copter

Last Man Standing
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
3 299
@Elvis Jagger jos et USBia tarvitse niin itse voin suositella tuota SD793ii:sta.
Löytyy Saksan Amazonista, esim mustana parilta myyjältä Fulfilled by Amazon a la 64,99€, yhdeltä myyjältä hopealla etumaskilla 62€.
Täältä myös ääni tuolle. Löytyy myös itseltä ja hyvin tyytyväinen olen ollut. ATH-M50x kuulokkeita tuolla ajanut ja perässä on lisäksi SMSL SA-36A amppi pienille kaiuttimille. Hyvä kombo työtilaan.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
@Elvis Jagger jos et USBia tarvitse niin itse voin suositella tuota SD793ii:sta.
Löytyy Saksan Amazonista, esim mustana parilta myyjältä Fulfilled by Amazon a la 64,99€, yhdeltä myyjältä hopealla etumaskilla 62€.
Tarvin, niin siksi sanoinkin että tuo uudempi SMSL M3 on "vastaava". Arvostelujen perusteella se taisi olla konkreettisin ero vs. SD793-II ulkonäön lisäksi vaikka sisuskalut noissa onkin erit. Tuo M3 on Amazon.de:ssä tilattavissa Suomeen kahdeltakin myyjältä (#1, #2).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 408
Minulla on tuon kanssa vaan ongelmia. Siitä katoaa ääni parin tunnin käytön jälkeen ja pitää bootata - eli virrat pois ja vähän aikaa kiinni ja takaisin. En suosittele.

Ääni on kyllä ihan jees, kun sitä tulee.
Siis X6:sta puhuit? Oletko lukenut forumeilta että onko yleisempikin vika?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
897
SMSL M3 on itselläni. Mietin tuon FX-Audio X6:n ja SD793ii:n välillä ostohetkellä kun optisena oli tarkoitus ottaa ääni. Tämä voitti koska ulkonäkö oli paras.

Oli Amazonissa kympin halvempi silloin syksyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Siis X6:sta puhuit? Oletko lukenut forumeilta että onko yleisempikin vika?
X6:sta puhun. Ei ole yhtään väliä, onko muillakin sama vika, enkä halua enää yhtään aikaa uhrata tuohon laitteeseen. Seuraavaksi rupean vaihtamaan pintaliitoskondensaattoreita, kun on aikaa, mutta ei ole aikaa tänä vuonna.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Hommasin Massdrop Objective 2 Desktop Edition Medium Gain (1.0x Low, 3.3x High) vahvistime. Pitäisi saapua luultavasti ensiviikolla (paketti luuhasi jossain New Jerseyssä eilen). Nämä HD 595:t kyllä huutaa täysiä suoraan Zx:n line outista vaikka voluumit olis lähellä 0%... Pitää katella miten hyvin tuo äänen säätö toimii tuossa. Varsinaisesti näitä varten en tuota ostanut (pitäisi jotain uutta piakkoin hommata), mutta jännä nähdä voiko tuon Zx:n mukana tulleen volume pot & mikin korvata tuolla.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Saapuihan se. Nyt sitten tosin pitää hommata virtalähde Saksasta.....
 
Liittynyt
05.09.2017
Viestejä
109
Minkälaista kuulokevahvistinta tekkikäiset suosittelisivat köyhälle jolla hd598? Köyhän budjetti ~100€
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
Minkälaista kuulokevahvistinta tekkikäiset suosittelisivat köyhälle jolla hd598? Köyhän budjetti ~100€
Ei noi kyllä vahvistusta kaipaa. Lähinnä vain sitä, että lähdön ohmit eivät ole liian suuret. Objective 2 (medium gain versio sit) lähtee varsin hyvään hintaan Massdropilta verojenkin jälkeen. 15V AC/AC adapteri olisi tosin hyvä löytyä valmiina.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Hei,

Kyselen täältä asiasta tietäviltä kuulokevahvistinta Hifimanin HE-400i kuulokkeille (Uusi 2.5mm malli). Nettiä selaillessa olen tullut ymmärrykseen, että putkivahvari olisi hyvä planareille, mutta Suomesta ei tunnu mitään saavan etäisesti järkevään hintaluokkaan.

Schiittiä näkee kehuttavan lähes joka foorumilla, mutta onko niitä mahdollista tilata Suomeen? Objective 2 on kehuttu hintalaadultaan, mutta ei ymmärtääkseni ihan ykkös pari kyseisten kuulokkeiden kanssa.

Tällä hetkellä ovat Creative Soundblaster Z:n perässä, soi ihan kelpoisesti nytkin, mutta välillä tuntuu että äänikortista uupuu teho. Eli kyselisin vinkkejä tai ehdotuksia vahvistimesta, mikäli jollain on antaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
109
@Viitain Sound blaster Z ulostuloimpedanssi on melko korkea, 22ohm luokkaa muistaakseni?
hifimanit kun on 35ohmiset niin alle 4ohm ulostulolla olevaa hakisin itse, ja about kaikki myytävät
vahvarit ja dacit täyttää tän kriteerin..

Olisko joku edukas DAC vain zetan perään niin pysyy se mitä zetalla on tarjota, ei mikään paha kortti
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Schiittiä näkee kehuttavan lähes joka foorumilla, mutta onko niitä mahdollista tilata Suomeen?
Saahan nyt toki. Päälle tietenkin postikulut ja mahdollisesti verot.

Olisko joku edukas DAC vain zetan perään niin pysyy se mitä zetalla on tarjota, ei mikään paha kortti
Tarkoittanet varmaan kuitenkin vahvistinta?
Sitähän tässä nimenomaan haetaan, eihän tuossa Z:ssa mitään vikaa taida olla DACcina, heittää vain line-in varustettu vahvistin perään ja avot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
761
Hei,

Kyselen täältä asiasta tietäviltä kuulokevahvistinta Hifimanin HE-400i kuulokkeille (Uusi 2.5mm malli). Nettiä selaillessa olen tullut ymmärrykseen, että putkivahvari olisi hyvä planareille, mutta Suomesta ei tunnu mitään saavan etäisesti järkevään hintaluokkaan.

Schiittiä näkee kehuttavan lähes joka foorumilla, mutta onko niitä mahdollista tilata Suomeen? Objective 2 on kehuttu hintalaadultaan, mutta ei ymmärtääkseni ihan ykkös pari kyseisten kuulokkeiden kanssa.

Tällä hetkellä ovat Creative Soundblaster Z:n perässä, soi ihan kelpoisesti nytkin, mutta välillä tuntuu että äänikortista uupuu teho. Eli kyselisin vinkkejä tai ehdotuksia vahvistimesta, mikäli jollain on antaa.
schiitillä on ihan oma kauppa euroopassa, tuli 5 arkipäivässä oma Lyr 2 perille:

Welcome at Schiit Audio Europe ! Modi - Bifrost - Magni - Asgard - Vali - Sys - Jotunheim

ei siis mitään ylimääräisiä veroja, tulleja yms.

Itsellä oli juurikin tuo Lyr 2 ja 400i. Noille kannattaa hankkia 2c51 kantaiset putket, ovat erittäin halpoja, saatavuus laaja ja hyvä-äänisiä.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Saahan nyt toki. Päälle tietenkin postikulut ja mahdollisesti verot.
Vähän tuli väärin kirjoitettua, piti tarkoittaa, että saako euroopasta tilattua ilman verotusta ja rankkoja posteja. Tähän kuitenkin @Kermeli vastasi. Olen kyseistä sivua käynyt katsomassa, mutta hirmuisesti "ei oota" tarjolla ja ajattelin Schiitin euroopan siiven loppuneen. Kiitos kuitenkin vahvistuksesta, että ainakin ollut toiminnassa.

Tosiaankin, olen melko amatööri näissä kuulokkeiden vahvistamis/dac hommeleissa ja lähinnä mutulla/nettiä selamalla yrittänyt hahmottaa että mikä olisi ko. kuulokkeille oikea.

Lyr 2 vaikuttaa hyvältä, mutta olisikohan turhan arvokas suhteessa kuulokkeisiin. Tulevaisuuden laajennusvaraa kuitenkin tarjoaisi, olisiko kuitenkin Vali 2 parempi minun käyttöön?

Kiitos kaikille vastauksista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
164
Hei,

Kyselen täältä asiasta tietäviltä kuulokevahvistinta Hifimanin HE-400i kuulokkeille (Uusi 2.5mm malli). Nettiä selaillessa olen tullut ymmärrykseen, että putkivahvari olisi hyvä planareille, mutta Suomesta ei tunnu mitään saavan etäisesti järkevään hintaluokkaan.

Schiittiä näkee kehuttavan lähes joka foorumilla, mutta onko niitä mahdollista tilata Suomeen? Objective 2 on kehuttu hintalaadultaan, mutta ei ymmärtääkseni ihan ykkös pari kyseisten kuulokkeiden kanssa.

Tällä hetkellä ovat Creative Soundblaster Z:n perässä, soi ihan kelpoisesti nytkin, mutta välillä tuntuu että äänikortista uupuu teho. Eli kyselisin vinkkejä tai ehdotuksia vahvistimesta, mikäli jollain on antaa.
Olen ajellut mm. Schiit stackin (magni 2 + modi 2 uuberit) ja joittenkin putkivahvistimien läpi: en ole huomannut yhdenkään suhteen ongelmia toistossa. Impedansseista ynnä muista en ole välittänyt, olen antanut kuulon kertoa. Ääntä on tullut kuulokkeisiin nähden sopivasti ulos. Samoilla vahvistimilla olen ajellut myös ääripäät venytettynä Sennheiserin HD 800 s ja Gradon halpiskuulokkeita: kaikki ovat tehneet sen mitä pitääkin.

Koska hifistely on taiteenlaji ja harrastus, on seuraavaksi ostoslistalla Schiit Mjolnir 2. Putkia on kyseisen vahvistimen syömään kantaan kotivarastossa hintahaarukassa 10 euron ja parin sadan per kappale. Mietin alussa myös Lyr2, mutta kallistuin Mjolnir 2:n puoleen ostoslistalle. Euroopan putiikista tilasin stackin, samasta kun varastoon saavat lähtee Mjolnir kohti Suomea.

Riittääkö pelkkä vahvistin? En keksi miten saat Soundblasterista kytkettyä äänen vahvistimelle, jos siinä on vain alanoginen sisääntulo (Lyr 2) kun siinä ei näytä olevan RCA-ulostuloja lainkaan.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
On tää jännää... Kun nyt vihdoin san tuon AC/AC adapterin niin pääsin testailemaan Objective 2 vahvistintani. Mutta... Omasta mielestä AE-5:n vahvistin on selvästi parempi varsinkin soundstagen suhteen. Lisäksi O2 kuulostaa jotenkin ohuelta (tiedä sitten mistä johtuu). Toisaalta nyt kun käy speksejä läpi, niin en nyt niin ihmettele.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
O2:sta oli jossain muuallakin haukuttu "litteä-ääniseksi", myös tuon äänenkuvan laajuuden osalta. Itsekin tulin ostaneeksi O2-yhdistelmän tältä foorumilta, niin pääsen joskus tällä viikolla toteamaan tuon saman asian. :D Pitäisi noin muuten olla hyvä paketti HD600:sten kaveriksi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Hei,

Kyselen täältä asiasta tietäviltä kuulokevahvistinta Hifimanin HE-400i kuulokkeille (Uusi 2.5mm malli). Nettiä selaillessa olen tullut ymmärrykseen, että putkivahvari olisi hyvä planareille, mutta Suomesta ei tunnu mitään saavan etäisesti järkevään hintaluokkaan.

Schiittiä näkee kehuttavan lähes joka foorumilla, mutta onko niitä mahdollista tilata Suomeen? Objective 2 on kehuttu hintalaadultaan, mutta ei ymmärtääkseni ihan ykkös pari kyseisten kuulokkeiden kanssa.

Tällä hetkellä ovat Creative Soundblaster Z:n perässä, soi ihan kelpoisesti nytkin, mutta välillä tuntuu että äänikortista uupuu teho. Eli kyselisin vinkkejä tai ehdotuksia vahvistimesta, mikäli jollain on antaa.
Project Polaris toimii oikein hyvin HE-400i:n kanssa:
Project Polaris High Powered Solid State Headphone Amplifier and Preamplifier

Samalta valmistajalta saa myös hyväksi todettuja putkivahvareita.

Mulla on tuo Polaris ja olen ollu erittäin tyytyväinen, vaikka olenkin joutunut muutaman kuukauden käyttämään emolevyn DAC:in kautta.
Polariksesta saa jumppereita vaihtelemalla muuteltua asetuksia, joten se sopii useille eri kuulokkeille.

HE-400i:stä saa esim. medium/high output resistance asetuksella rauhallisemmat ja synkemmät. Itse tykkään ajella low asetuksella,
jolla saa lisää trebleä ja soundstagea ja tuntuu kuin kuulokkeet heräisivät eloon.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Project Polaris toimii oikein hyvin HE-400i:n kanssa:
Project Polaris High Powered Solid State Headphone Amplifier and Preamplifier

Samalta valmistajalta saa myös hyväksi todettuja putkivahvareita.

Mulla on tuo Polaris ja olen ollu erittäin tyytyväinen, vaikka olenkin joutunut muutaman kuukauden käyttämään emolevyn DAC:in kautta.
Polariksesta saa jumppereita vaihtelemalla muuteltua asetuksia, joten se sopii useille eri kuulokkeille.

HE-400i:stä saa esim. medium/high output resistance asetuksella rauhallisemmat ja synkemmät. Itse tykkään ajella low asetuksella,
jolla saa lisää trebleä ja soundstagea ja tuntuu kuin kuulokkeet heräisivät eloon.
Kyseinen vahvistin vaikuttaa kyllä erittäin hyvältä vaihtoehdolta. Pitää vielä vilkuilla mitä vahvarista kerrotaan ja tehda mahdollinen hankinta.

Kiitos
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 331
O2:sta oli jossain muuallakin haukuttu "litteä-ääniseksi", myös tuon äänenkuvan laajuuden osalta. Itsekin tulin ostaneeksi O2-yhdistelmän tältä foorumilta, niin pääsen joskus tällä viikolla toteamaan tuon saman asian. :D Pitäisi noin muuten olla hyvä paketti HD600:sten kaveriksi.
Tuli testattua:

Noh, se siitä sitten... AE-5 ADC (SoundCore3D) on jopa selvänä pullonkaulana.

Aivan eri luokan vekottimia. En kuullut omiani (minusta ero on täysin selvästi kuultavissa). AE-5 on varmaan paras kombo mitä on tarjolla. Saa nähdä mitä Head-Fi:n uskovaiset sanoo kun melkein haukkuivat minut vainoharhaiseksi.


Taitaa oma mennä myyntiin... Ei tätä oikeastaan kannata pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
No niin, nyt on O2 + ODAC käytössä HD600:sten kanssa. Selvästi ajavat näitä Audioquestin DragonFly Blackiä paremmin lyhyen kuuntelun perusteella. :tup:

EDIT: No niin, nyt on vähän lisää kuuntelukokemusta O2:lla. Näköjään stereokuva on parantunut ja tarkentunut entisestään. Heräsivät siis eloon ylipäätään, on sillä vahvistimella selvä vaikutus. Varsinkin, kun aikaisempi ei jaksanut kunnolla ajaa näitä kuulokkeita. :)
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Project Polaris toimii oikein hyvin HE-400i:n kanssa:
Project Polaris High Powered Solid State Headphone Amplifier and Preamplifier

HE-400i:stä saa esim. medium/high output resistance asetuksella rauhallisemmat ja synkemmät. Itse tykkään ajella low asetuksella,
jolla saa lisää trebleä ja soundstagea ja tuntuu kuin kuulokkeet heräisivät eloon.
Damping factorin heiketessä kuulokkeet seuraavat signaalia aina heikommin/epätarkemmin, joten ei ihme jos kuulostavat epätarkoilta.
Sillä medium asetuksellakin damping factor olisi kehno yksi.
(kuulokkeiden impedanssi sama kuin lähtöimpedanssi)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
52
Nämä kuuloke, -vahvistin ja DAC-ketjut menee vähän päällekäin mutta laitetaan tänne.
Sennheiserin HD6xx tuli tilattua joulukuussa Massdropista ja niille kaveriksi Objective O2 vahvistin. Senkut ei ole vielä saapuneet, mutta vanhoilla logitechin UE6000silla tänään tuota vahvaria kokeilin. Kytkin siis vahvarin emon integroituun äänikorttiin (3.5mm-> 2x RCA) ja kuvittelin, että emon integroidussa olisi edes jonkinmoinen DAC mutta tuo soundihan oli ihan jäätävä, paljon huonompi mitä ilman vahvistinta välissä. Voiko tuo johtua yksinkertaisesti vain DACin puutteesta?

Jos/kun näin on, niin DACin hankinta edessä ja haussa joku jossa ois mahdollisimman hyvä vastine rahalle. Kuulokkeiden lisäksi kuuntelen musiikkia satunnaisesti myös iän vahnoilla logitechin saippuarasioilla. Mahdollisesti nämäkin kokevat päivityksen jossain vaiheessa, ja mietin, että millaisilla liitännöillä varustettu DAC kannattaa hommata? USB DACceja näkyy paljon, mutta kannattaako panostaa optisella liitännällä varustettuun? Esim. HiFimeDIY malleja tullut katseltua.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
2 133
Voiko tuo johtua yksinkertaisesti vain DACin puutteesta?
DAC = Digital (to) Analog Converter. Äänikortti on DAC.
Oliko mikä emolevy ja minkälaisilla piuhoilla yhdistit?
Itse nyt ensimmäisenä veikkaisin häiriöitä mitä tietokoneen sisältä tulee ja/tai harvinaisen paska laatuinen 3.5mm <> 2x RCA piuha joka sitten repii lisää niitä häiriöitä jostain..

Kyllä minä ainakin mieluummin hommaisin USB tai optical DACin jonkin sisäisen äänikortin sijaan. Saa poistettua erittäin äänekkään asian siitä yhtälöstä, ja äänekkäällä tarkoitan sähköisiä häiriöitä jne pärinöitä sun muita surinoita mitä tietokoneen sisälmys on täynnä.

Edit: Niin ja kai tietokoneen äänilähtö oli täysillä sekä kerroit mikälie Realtek tjsp audio managerissa että liitit kaiuttimet etkä kuulokkeita?
Äänilähtö kannattaa olla täysillä että signaali, eli se ääni, minkä vahvistin saa on mahdollisimman voimakas.
Lue: signal to noise ratio. Jos äänilähtö on melkein minimissä ja vahvistat sen vahvistimella sopivalle voimakkuudelle niin vahvistat sen signaalin lisäksi samalla sitä kohinaa ynnämuuta pärinää mitä puskee sen äänikortin läpi.​
Ja tuo headphones/speakers asetus käsittääkseni muuttaa jotain sen äänikortin suhteen että mitä se tekee, speakers asetuksella se äänilähtö pitäisi olla line out tasoinen jota se sun vahvistinkin haluaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
52
Häiriön syy löytyi. Objective2:ssa on siis 6.3mm naarasliitin kuulokkeita varten. Haman adapteri välissä 6.3mm->3.5mm jotta saa kuulokkeet kiinni. Työnsin aluksi pohjaan asti molemmat, adapterin ja kuulokkeiden liittimen, niinkuin järjellä voisi ajatella. Nyt kuitenkin pyörittelin noita johtoja uudestaan ja vähäsen kuulokkeiden johtoa irrottamalla pohjasta alkoi kuulumaan niinkuin kuuluukin. Logihellin laatu? :rofl: Kiitos kuitenkin @Lagittaja ehdotuksista.
 
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
778
Voi olla myös tuo haman adapteri syyllisenä jos korjaantuu tuolla tekniikalla. Ne on joskus tollasia.. mulla ainakin joku halpis adapteri toiseen suuntaan eli 6,5mm—>3,5mm oli suoraa pussista paskana ja toimi juuri samalla tavalla.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Project Polaris toimii oikein hyvin HE-400i:n kanssa:
Project Polaris High Powered Solid State Headphone Amplifier and Preamplifier

Samalta valmistajalta saa myös hyväksi todettuja putkivahvareita.

Mulla on tuo Polaris ja olen ollu erittäin tyytyväinen, vaikka olenkin joutunut muutaman kuukauden käyttämään emolevyn DAC:in kautta.
Polariksesta saa jumppereita vaihtelemalla muuteltua asetuksia, joten se sopii useille eri kuulokkeille.

HE-400i:stä saa esim. medium/high output resistance asetuksella rauhallisemmat ja synkemmät. Itse tykkään ajella low asetuksella,
jolla saa lisää trebleä ja soundstagea ja tuntuu kuin kuulokkeet heräisivät eloon.
Hei, hieman offtopic. Tilasin ehdottamasi vahvistimen. Paketti saapui muutamassa päivässä Suomeen, mutta nyt istunut tullipostissa ilman muutoksia tilaan. Tein ja maksoin maanantaina tullimaksut/verot, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Miten sinulla kyseinen tapahtuma eteni? Ymmärtääkseni ilmoitus tullauksesta olisi pitänyt tulla osoitteeseeni, mutta sitäkään ei ole tullut.

Ensimmäinen tilaus EU- alueen ulkopuolelta.

Kiitos ja anteeksi.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
1 722
Hei, hieman offtopic. Tilasin ehdottamasi vahvistimen. Paketti saapui muutamassa päivässä Suomeen, mutta nyt istunut tullipostissa ilman muutoksia tilaan. Tein ja maksoin maanantaina tullimaksut/verot, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Miten sinulla kyseinen tapahtuma eteni? Ymmärtääkseni ilmoitus tullauksesta olisi pitänyt tulla osoitteeseeni, mutta sitäkään ei ole tullut.

Ensimmäinen tilaus EU- alueen ulkopuolelta.

Kiitos ja anteeksi.
Tullilta pitäisi tulla kuitti kun maksu on tehty ja sitten he välittävät tavaran postin kuljetettavaksi. Se on kestänyt itsellä sen 2-3 päivää. Kun on ollut DHL:n paketteja niin seurantakoodejakin on joltain taholta tullut ja postin sivulla on voinut seurata missä menee.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Tullilta pitäisi tulla kuitti kun maksu on tehty ja sitten he välittävät tavaran postin kuljetettavaksi. Se on kestänyt itsellä sen 2-3 päivää. Kun on ollut DHL:n paketteja niin seurantakoodejakin on joltain taholta tullut ja postin sivulla on voinut seurata missä menee.
UPSin sivu päivitti noin 2vrk myöhässä tapahtumat. Kokeilulla huomasin postin sivulta paketin olevan jo Suomessa ja tullin hoteissa. Sitten tein verkossa tullauksen ja melkein samointein sain viestin hyväksynnästä. Eli huhhailevat muutaman päivän tullissa ennenkö saavat paketin postille.

Kiitos vastauksesta.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
UPSin sivu päivitti noin 2vrk myöhässä tapahtumat. Kokeilulla huomasin postin sivulta paketin olevan jo Suomessa ja tullin hoteissa. Sitten tein verkossa tullauksen ja melkein samointein sain viestin hyväksynnästä. Eli huhhailevat muutaman päivän tullissa ennenkö saavat paketin postille.

Kiitos vastauksesta.
USPS:in seuranta tuntuu päivittyvän todella hitaasti sen jälkeen kun paketti on saapunut Suomeen. Onneksi tosiaan Suomen postin seuranta löytää paketin samalla seurantakoodilla ja seurantatiedoista voi tulkita, milloin tullauksen voi hoitaa. Välillä menee jopa viikko ennen kuin tullaustiedot tulevat postin välityksellä perille, joten olen nyt viimeiset kerrat hoitanut tullauksen etukäteen seurantakoodia käyttäen. Lähetysmaa ja lähettäjä on yleensä tiedossa jo etukäteen ja paketin tarkalla painolla ei ole väliä.

Luultavasti nyt vaan Suomen posti hidastelee tullivarastolla, eivätkä ole saaneet heti pakettia liikkeelle. Kyllä sen sieltä pitäisi tulla, jos vaan tullatessa seurantakoodi meni oikein.

Jos ei hetkeen kuulu mitään, voit kysyä asiaa helposti esimerkiksi postin sivuilla olevan chatin kautta.

Kun saat vahvistimen, niin voidaan keskustella tarvittaessa eri jumppereista ja asetuksista :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Nyt on vahvistin viimein saapunut perille. Kyllä on silmää miellyttävän näköinen vekotin, ainakin näin insinöörin näkökulmasta. Säätö jumpperit on kyllä hieman hikoilua aiheuttava ratkaisu, säätäessä vääjämättä pieni pelko hajottamisesta. Tuskin niitä hyvän löytäessä tarvii paljolti vaihdella.

@Sword Of Damocles Millä asetuksilla itse ajelet? Tällä hetkellä High BW, Low Resistance.

edit. Hiukan hankala löytää selvitystä jumppereiden toiminnasta, tuosta ylhäällä olevasta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Nyt on vahvistin viimein saapunut perille. Kyllä on silmää miellyttävän näköinen vekotin, ainakin näin insinöörin näkökulmasta. Säätö jumpperit on kyllä hieman hikoilua aiheuttava ratkaisu, säätäessä vääjämättä pieni pelko hajottamisesta. Tuskin niitä hyvän löytäessä tarvii paljolti vaihdella.

@Sword Of Damocles Millä asetuksilla itse ajelet? Tällä hetkellä High BW, Low Resistance.

edit. Hiukan hankala löytää selvitystä jumppereiden toiminnasta, tuosta ylhäällä olevasta.
Hienoa, että posti sai vekottimen vihdoin perille! Melko ronskisti noita jumppereita voi säädellä, kunhan ei sivuille päin enempää taivuttele.
Löystyvät sopivasti muutaman irrotuksen jälkeen. Olen vaihdellut noita ihan rohkeasti virrat päällä volume nollassa. Jumpperin kiinnityksen aikana noin kuuluu vaimeahko napsahdus, muttei mitään sen suurempaa.

Mulla on kuulokkeissa ZMF Ori pehmusteet, joten kuulostavat hieman erilaiselta kuin mukana tulleilla padeilla.
Käytän näillä myös asetuksia High BW ja Low Resistance. Low Gain valittuna ja RCA-piuhojen kohdalta olen vaihtanut Attenuation moduulin jumpperin asentoon NA.
Oletuksena tuo Attenuaatio oli päällä, mutta mielestäni ilman sitä kuulostaa huomattavasti paremmalta. Toki Gainia tulee jonkin verran lisää, kun tuon ottaa pois päältä.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Hienoa, että posti sai vekottimen vihdoin perille! Melko ronskisti noita jumppereita voi säädellä, kunhan ei sivuille päin enempää taivuttele.
Löystyvät sopivasti muutaman irrotuksen jälkeen. Olen vaihdellut noita ihan rohkeasti virrat päällä volume nollassa. Jumpperin kiinnityksen aikana noin kuuluu vaimeahko napsahdus, muttei mitään sen suurempaa.

Mulla on kuulokkeissa ZMF Ori pehmusteet, joten kuulostavat hieman erilaiselta kuin mukana tulleilla padeilla.
Käytän näillä myös asetuksia High BW ja Low Resistance. Low Gain valittuna ja RCA-piuhojen kohdalta olen vaihtanut Attenuation moduulin jumpperin asentoon NA.
Oletuksena tuo Attenuaatio oli päällä, mutta mielestäni ilman sitä kuulostaa huomattavasti paremmalta. Toki Gainia tulee jonkin verran lisää, kun tuon ottaa pois päältä.
Hyvin samanlaisiin asetuksiin päädyin itse, tietämättä juuri Attenuationin toiminnasta, sen asennon vaihtaminen kuulosti paremmalta. Ei auta kuin testailla ja löytää se oma suosikki asetus. Koen kuitenkin itseni huonona erottelemaan pieniä eroja, etenkin kun se ei sormia näpäyttämällä vaihdu, vaan joutuu volyymit laskemaan.

Pitää miettiä josko kokeilisi toisia pehumsteita, mutta nykyset ainakin toistaseksi toiminut hyvin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 465
Hyvin samanlaisiin asetuksiin päädyin itse, tietämättä juuri Attenuationin toiminnasta, sen asennon vaihtaminen kuulosti paremmalta. Ei auta kuin testailla ja löytää se oma suosikki asetus. Koen kuitenkin itseni huonona erottelemaan pieniä eroja, etenkin kun se ei sormia näpäyttämällä vaihdu, vaan joutuu volyymit laskemaan.

Pitää miettiä josko kokeilisi toisia pehumsteita, mutta nykyset ainakin toistaseksi toiminut hyvin.
Ääni muuttuu eniten tuolla attenuation asetuksella ja resistance säädöllä. Ja jos treble sattuu korviin, niin medium BW riittää helpottamaan tilannetta.
Sanoisin, että kun attenuation on pois päältä, niin voit keskittyä pelkästään resistance asetuksen muuttamiseen.
Gainia ei oikeastaan tarvitse lisätä, ellet tykästy High resistance asetukseen. :)

Mukana tulevat pehmusteet kuulostavat ihan hyvältä (oikein kelvolliselta), mutta paksummilla nahkaisilla saa lisättyä matalia taajuuksia ja sound stagea.

Onko oma Polariksesi muuten alumiini- vai akryylikuorilla ja minkä värisen ledin otit? :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Ääni muuttuu eniten tuolla attenuation asetuksella ja resistance säädöllä. Ja jos treble sattuu korviin, niin medium BW riittää helpottamaan tilannetta.
Sanoisin, että kun attenuation on pois päältä, niin voit keskittyä pelkästään resistance asetuksen muuttamiseen.
Gainia ei oikeastaan tarvitse lisätä, ellet tykästy High resistance asetukseen. :)

Mukana tulevat pehmusteet kuulostavat ihan hyvältä (oikein kelvolliselta), mutta paksummilla nahkaisilla saa lisättyä matalia taajuuksia ja sound stagea.

Onko oma Polariksesi muuten alumiini- vai akryylikuorilla ja minkä värisen ledin otit? :D
Ai perhana, seuraavasta palkasta varmaan tilatta uudet pehmusteet. Vahvari on hyvin aukaissut kuulokkeet, mutta matalia taajuuksia vähän kaipaisi vahvistaa. Tai ainakin matalilla volyymeillä. EQ:lla saa varmasti myös vaikutettua asiaan.

Tilasin akryylin punaisella ledillä, näyttää niin mahtavalta "nakuna" ja koneella muuta valoa punaisena, vaikka sininen olisi ollut hienoin.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
37
Pahoittelut tuplista.

Ei ole ehkä oikea threadi aiheelle, mutta hyvin lähellä. Onko kenelläkään kokemusta APO Equalizerin käytöstä. Eniten kiinnostaisi kokeilla valmiita asetuksia, jotka on tehty kuulokkeiden koekuuntelun pohjalta, mutta en tiedä miten "Importata" wav. ja txt. tiedostot. Tämän pohjalta lähtä omaa korvaa miellyttävää käyrää muokkaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 042
Elämäni ensimmäinen kuulokevahvistin etsinnässä.

- Töihin konttorille, koneen usb-paikkaan kiinni
- Halpa
- Kompaktin kokoinen
- Volumesäädin

Kuuloke jota vahvistellaan on Superlux DT-660.

Ei väliä tilaanko Ebaysta, Amazonista, Kiinasta vai tekkiläiseltä käytettynä. Budjetti muutamissa kympeissä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 494
Viestejä
4 164 209
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom