Kunnollinen rengaspainemittari

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
34
Nyt meni jo toinen halpis rengaspainemittari rikki, ja ajattelin hankkia jonkun paremman. Nykyisissä ongelmana on ollut kumitiivisteen pettäminen/irtoaminen venttiiliin tulevassa liittimessä. Ehdotelkaapa kestävämpiä malleja.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Tuosta Fixus:esta halvemmalla http://www.fixusnet.fi/fin/rengaspainemittari_eurodainu-p-559296-66834/

En lähtisi kokeilemaan nuita IKH:n kiinalaisia mittareita tuohon hintaan, voi olla että ovat helkutin hyviä, mutta voivat olla aivan luokattomiakin.
Ei se nyt mitenkään huonolta tuntunut kun sillä oman auton rengaspaineet katsottiin. Minulla on ollut käsitys, että IKH ei myisi mitään luokatonta paskaa. Onko näin?

EDIT: Tuohon malliin saa vaihdettua molemmat liittimet jos ne hajoavat jostain syystä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
IKH:n tuotteet ovat keskimääräisesti parempia, kuin Bilteman tai Motonetin myymät kiinankurat, mutta joskus sattuu IKH:llekkin ostossa fiba tai toimittaja vaihtaa tuotteen huonompaan tilauksen saamisen jälkeen.
Joitain kertoja on IKH:n paketista löytynyt sellainen kiinalainen halppis viritelmä, että eikun takaisin pakettiin ja palautukseen, ovat kyllä aina ottaneet palautuksen vastaan ja rahat paluttaneet mukisematta.

Testaamallahan tuo selviää, onko tuosta mittarista mihinkään.
Jos ei ole, niin eikun vie takaisin ja ostaa sitten paremman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
Tilasin tämmöisen jostain moottoripyöräilywebbikaupasta pari vuotta sitten, oisko maksanut n. 30 euroa toimitettuna. Aivan loistava vehje ja en ole vielä tarkempaa tavannut.

Oisko toi ollu kuvauksena just jotain "Flaig tyre pressure gauge 0-4 bar with blow-off valve"



Haasteena oli lähinnä löytää missä myytiin suoralla adapterilla (vaihdettavissa). Kuvan mittarissa on 90 asteen kulmassa, ei välttämättä sovi henkilöauton vanteen sekaan tuollaisenaan, motoiluun parempia noi kulmassa olevat.

Kun tuossa on tuo poistoventtiili, niin voi esimerkiksi hieman ylitäyttää renkaat huoltsikalla ja sitten tasaa paineet aamulla kylmästä renkaasta juuri ja tasan kohdalleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
24
http://www.ebay.com/itm/LCD-Digital...ash=item58c5655e83:g:3KoAAOSwpdpVXtAC&vxp=mtr

Itse tilasin viime vuonna tuollaisen kokeiluksi, kun ei tuohon hintaan ole paljon menetettävää.

Tuli tuossa kesällä ostettua uudet takarenkaat ja kysyin siinä sitten asentajalta, että paljon laittaa painetta ja sanoi laittavansa 2.6bar. Kokeilin sitten piruuttaani, että mitä tää kiinan härpäke näyttää ja positiivisenä yllätyksenä 2.6bar.
Tiedä sitten koska tuo kalibrointi kusee ja alkaa näyttää omiaan, mutta on ainakin nyt vuoden palvellut hyvin ja on omaan käyttöön passeli.
 

VesiHeikki

Haluamani titteli
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
20
http://www.ebay.com/itm/LCD-Digital...ash=item58c5655e83:g:3KoAAOSwpdpVXtAC&vxp=mtr

Itse tilasin viime vuonna tuollaisen kokeiluksi, kun ei tuohon hintaan ole paljon menetettävää.

Tuli tuossa kesällä ostettua uudet takarenkaat ja kysyin siinä sitten asentajalta, että paljon laittaa painetta ja sanoi laittavansa 2.6bar. Kokeilin sitten piruuttaani, että mitä tää kiinan härpäke näyttää ja positiivisenä yllätyksenä 2.6bar.
Tiedä sitten koska tuo kalibrointi kusee ja alkaa näyttää omiaan, mutta on ainakin nyt vuoden palvellut hyvin ja on omaan käyttöön passeli.
Itsellä vastaavanlainen clas ohlsonilta, olisikohan 8-9 euroa maksanut. Joko en vain osaa tai mittari on aivan susi peli. Ennen on rengas tyhjä kuin tuon taulussa lukemat, jotka nekin joka kerta erilaiset. Täytyy johonkin parempaan investoida kun saa aikaiseksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
Mulla on kanssa toi. Kyllä se minun mielestä lukemat näyttää oikein, mutta helvetin epäkäytännöllinen kun käytännössä sitä ei saa mitenkään venttiiliin kiinni ilman että lukemat olisi väärinpäin lukijaan nähden.

Kuten näette niin myyntikuvassakin lukemat on väärinpäin siihen mittaria pitävään henkilöön nähden...

Täysin aivopieru tuon vempaimen design.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
61
http://www.homedepot.com/catalog/productImages/1000/87/87fc7406-0b90-4c76-9bc3-f4af4e62a70b_1000.jpg

Tuon tyylinen täysmetallinen mittari oli pari vuotta, kunnen siitä porsi jotkin tiivisteet ja lopetti toimimasta.

Tilalle tuli Topeakin sähköinen mittari: http://www.cyclingweekly.co.uk/reviews/pumps-puncture-repair/topeak-smartgauge-d2-pressure-gauge

se on jaksanut useamman vuoden originaaliparistolla, ja toimii hyvin. Tarkkuudesta ei tosin ole ns. varmaa tietoa, mutta muutaman internetistä löytyneen testin mukaan pitäisi olla kohtuu tarkka.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
24
Mulla on kanssa toi. Kyllä se minun mielestä lukemat näyttää oikein, mutta helvetin epäkäytännöllinen kun käytännössä sitä ei saa mitenkään venttiiliin kiinni ilman että lukemat olisi väärinpäin lukijaan nähden.

Kuten näette niin myyntikuvassakin lukemat on väärinpäin siihen mittaria pitävään henkilöön nähden...

Täysin aivopieru tuon vempaimen design.
Tuossa tuli taas keskiviikkona kokeiltua, kyseistä mittaria kun talvinakit alle laittoi.
Eihän sillä nyt mitään väliä ole miten päin lukemat ovat silloin kun mittari venttiilissä kiinni. Lukemahan säilyy näytöllä n.10 sec :geek:
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
34
Tilasin tämmöisen jostain moottoripyöräilywebbikaupasta pari vuotta sitten, oisko maksanut n. 30 euroa toimitettuna. Aivan loistava vehje ja en ole vielä tarkempaa tavannut.

Oisko toi ollu kuvauksena just jotain "Flaig tyre pressure gauge 0-4 bar with blow-off valve"



Haasteena oli lähinnä löytää missä myytiin suoralla adapterilla (vaihdettavissa). Kuvan mittarissa on 90 asteen kulmassa, ei välttämättä sovi henkilöauton vanteen sekaan tuollaisenaan, motoiluun parempia noi kulmassa olevat.

Kun tuossa on tuo poistoventtiili, niin voi esimerkiksi hieman ylitäyttää renkaat huoltsikalla ja sitten tasaa paineet aamulla kylmästä renkaasta juuri ja tasan kohdalleen.
Ääni tälle. Itse tilasin Flaigin tuolta: http://magnetpro.fi/shop/flaig-rengaspainemittari/

Poistoventtiili on vähän makuasia. Itse en ole kaivannut.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
94
Jos hakusessa on hyvä ja halpa, niin voin kokemuksesta suositella Walmecin Asturomec PG/S:ää. Itse mittari on tunnetun puljun (WIKA, ITEC jne.) valmistama, joten tarkkuus pitäisi olla tee-se-itse miehelle vähintäänkin riittävä. Ainakin yksi kiinakuramittari heitti 0,3bar alaspäin tähän verrattuna, joten hyvän rengaspainemittarin hinnan saattaa suht nopeastikin säästää bensassa takaisin, kun ei tule ajettua liian alhaisilla rengaspaineilla.

Renkaantäyttölaite Walmec Asturomec PG/S 283-M1-50106
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Näyttää ihan samalta, jonka joskus Motonetista vuosia sitten ostin ja se oli ainakin ihan susipaska. Jos ei mittarissa ole kalibrointiruuvia, niin ei tee mitään.
Miksi normaalissa autossa pitäisi olla kalibroitu mittari? Laittaa vaikka 0,5bar extraa niin ongelma on poissa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
No kyllä 0,5bar heitto on jo aika suuri, myös ihan "normiautoon" (mikä tämä käsite nyt edes sitten onkaan).
Sillä ei ole vitunkaan väliä onko renkaassa 2.5 vai 3bar ilmaa jos nyt niin epäilyttää, millään mittarilla et pääse alle 0.3bar tarkkuuteen joten tavallinen tallaaja ei tuon tarkempaa tarvii. Alkaa menemään vähän hifistelyksi kun 1.2tsi pitää olla 0,1 bar tarkkuudella rengaspaineet.:rofl:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Sillä ei ole vitunkaan väliä onko renkaassa 2.5 vai 3bar ilmaa jos nyt niin epäilyttää, millään mittarilla et pääse alle 0.3bar tarkkuuteen joten tavallinen tallaaja ei tuon tarkempaa tarvii. Alkaa menemään vähän hifistelyksi kun 1.2tsi pitää olla 0,1 bar tarkkuudella rengaspaineet.:rofl:
No kyllä minä ainakin huomaan omassa autossani ihan normaalissa ajamisessa eron, jos renkaissa on 0,5bar yli/alle "oikeat" rengaspaineet.
Varsinkin näillä härmän uraisilla asfalttiteillä väärillä paineilla ajaminen lisää uraherkkyyttä huomattavasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
0.5 on kyllä jo ihan jäätävä ero ajotuntumassa. Ja kyllä tuolla omalla mittarilla saa alle 0.1 barin tarkkuudella saman mitä autokin renkaalle näyttää jo kahden auton otannalla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Miten mä pärjään mun elämässä kun yksi mittari näyttää 2.7, toinen 2.5 ja auto näyttää vielä kolmatta eriä ja eri puolille vielä eri painetta!?:dead: 2.5bar tai 3bar eroa et huomaa.

Sitten jos siellä on se 4bar painetta niin oikeasti huomaa että nyt on paineita tai vastaavasti jos vain 2bar niin selvästi lulla.


Toki tästäkin saadaan hifistely aikaseksi kun oikein haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Noh, toinen pärjää, toinen ei.

Hifistely aika kaukana jos tosiaan vielä puhutaan jostain 0,5bar eron huomattavuudesta. Imo.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Noh, toinen pärjää, toinen ei.

Hifistely aika kaukana jos tosiaan vielä puhutaan jostain 0,5bar eron huomattavuudesta. Imo.
Pointti asiassa on nyt se että tavallinen autoilija joka ajaa sillä volkkarilla, skodalla, rellulla tai pösöllä normaaleita teitä sen 15tkm/v ei ole vitunkaan väliä onko renkaissa 2,5bar vai 3bar ja kun sanoin että jos on epävarma mittarista niin laittaa mielummin enemmän kuin liian vähän. Liian korkea rengaspaine kun ei vaikuta kuin mukavuuteen kun taas liian löysä on jo turvallisuusriski.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 077
Pointti asiassa on nyt se että tavallinen autoilija joka ajaa sillä volkkarilla, skodalla, rellulla tai pösöllä normaaleita teitä sen 15tkm/v ei ole vitunkaan väliä onko renkaissa 2,5bar vai 3bar ja kun sanoin että jos on epävarma mittarista niin laittaa mielummin enemmän kuin liian vähän. Liian korkea rengaspaine kun ei vaikuta kuin mukavuuteen kun taas liian löysä on jo turvallisuusriski.
Itse olen nyt vain erimieltä tuosta 2,5 vs 3bar.
Mutta samaa mieltä olen, että ennemmin vähän yli kuin alle.

Tosin liian korkeat paineetkin syövät rengasta ihan eritavalla kuin ns. oikeat...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
572
No ehkä kaikissa autoissa ei sitten huomaa. Sen kyllä tiedän että suurinta osaa kuskeista ei kiinnosta yhtään miltä se auto tuntuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
oma auto ei edes iskaritestissä saanut järkeviä arvoja tauluun 3 barilla, vaan piti tiputtaa sinne johonkin normilukemiin... tuntuihan se ehkä vähän pompottavalta kun tarkemmin mietti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 728
Jos hakusessa on hyvä ja halpa, niin voin kokemuksesta suositella Walmecin Asturomec PG/S:ää. Itse mittari on tunnetun puljun (WIKA, ITEC jne.) valmistama, joten tarkkuus pitäisi olla tee-se-itse miehelle vähintäänkin riittävä. Ainakin yksi kiinakuramittari heitti 0,3bar alaspäin tähän verrattuna, joten hyvän rengaspainemittarin hinnan saattaa suht nopeastikin säästää bensassa takaisin, kun ei tule ajettua liian alhaisilla rengaspaineilla.

Renkaantäyttölaite Walmec Asturomec PG/S 283-M1-50106
Itellä on tuo pg/s ja nyt näyttää 0.2bar yläkanttiin. Saakohan tohon vaihdettua tuota mittaria jossa olisi järkevämpi alue, esim 0-4 bar? Vaikea lukea näillä normipaineilla tuosta älyttömästä mittausalueesta. Tolla tulee myös fillarin renkaisiin pistettyä paineet kanssa koska jalkapumpussa susipaska liitin. Ei tuo liitin tässäkään mikään paras ole, saa murjoa aika lujaa venttiiliin kiinni ettei vuoda.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 799
tekeekö noilla motonetin ja bilteman vajaan 10e digitaalisilla mittareilla mitään?
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 772
Itsellä kaks tollasta halpis-digiä, ne näyttää 0.4bar eri lukemaa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 483
Viestejä
4 163 813
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom