Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan hyvä peli, mutta hinta on aika suolainen.
Varmaan hyvä peli, mutta hinta on aika suolainen.
Ei se nyt mitenkään huonolta tuntunut kun sillä oman auton rengaspaineet katsottiin. Minulla on ollut käsitys, että IKH ei myisi mitään luokatonta paskaa. Onko näin?Tuosta Fixus:esta halvemmalla http://www.fixusnet.fi/fin/rengaspainemittari_eurodainu-p-559296-66834/
En lähtisi kokeilemaan nuita IKH:n kiinalaisia mittareita tuohon hintaan, voi olla että ovat helkutin hyviä, mutta voivat olla aivan luokattomiakin.
http://www.ebay.com/itm/LCD-Digital...ash=item58c5655e83:g:3KoAAOSwpdpVXtAC&vxp=mtr
Itse tilasin viime vuonna tuollaisen kokeiluksi, kun ei tuohon hintaan ole paljon menetettävää.
Tuli tuossa kesällä ostettua uudet takarenkaat ja kysyin siinä sitten asentajalta, että paljon laittaa painetta ja sanoi laittavansa 2.6bar. Kokeilin sitten piruuttaani, että mitä tää kiinan härpäke näyttää ja positiivisenä yllätyksenä 2.6bar.
Tiedä sitten koska tuo kalibrointi kusee ja alkaa näyttää omiaan, mutta on ainakin nyt vuoden palvellut hyvin ja on omaan käyttöön passeli.
Mulla on kanssa toi. Kyllä se minun mielestä lukemat näyttää oikein, mutta helvetin epäkäytännöllinen kun käytännössä sitä ei saa mitenkään venttiiliin kiinni ilman että lukemat olisi väärinpäin lukijaan nähden.
Kuten näette niin myyntikuvassakin lukemat on väärinpäin siihen mittaria pitävään henkilöön nähden...
Täysin aivopieru tuon vempaimen design.
Tilasin tämmöisen jostain moottoripyöräilywebbikaupasta pari vuotta sitten, oisko maksanut n. 30 euroa toimitettuna. Aivan loistava vehje ja en ole vielä tarkempaa tavannut.
Oisko toi ollu kuvauksena just jotain "Flaig tyre pressure gauge 0-4 bar with blow-off valve"
Haasteena oli lähinnä löytää missä myytiin suoralla adapterilla (vaihdettavissa). Kuvan mittarissa on 90 asteen kulmassa, ei välttämättä sovi henkilöauton vanteen sekaan tuollaisenaan, motoiluun parempia noi kulmassa olevat.
Kun tuossa on tuo poistoventtiili, niin voi esimerkiksi hieman ylitäyttää renkaat huoltsikalla ja sitten tasaa paineet aamulla kylmästä renkaasta juuri ja tasan kohdalleen.
Ääni tälle. Itse tilasin Flaigin tuolta: Flaig rengaspainemittari 4 bar
Poistoventtiili on vähän makuasia. Itse en ole kaivannut.
Miksi normaalissa autossa pitäisi olla kalibroitu mittari? Laittaa vaikka 0,5bar extraa niin ongelma on poissa.Näyttää ihan samalta, jonka joskus Motonetista vuosia sitten ostin ja se oli ainakin ihan susipaska. Jos ei mittarissa ole kalibrointiruuvia, niin ei tee mitään.
Miksi normaalissa autossa pitäisi olla kalibroitu mittari? Laittaa vaikka 0,5bar extraa niin ongelma on poissa.
No kyllä 0,5bar heitto on jo aika suuri, myös ihan "normiautoon" (mikä tämä käsite nyt edes sitten onkaan).
Sillä ei ole vitunkaan väliä onko renkaassa 2.5 vai 3bar ilmaa jos nyt niin epäilyttää, millään mittarilla et pääse alle 0.3bar tarkkuuteen joten tavallinen tallaaja ei tuon tarkempaa tarvii. Alkaa menemään vähän hifistelyksi kun 1.2tsi pitää olla 0,1 bar tarkkuudella rengaspaineet.
Noh, toinen pärjää, toinen ei.
Hifistely aika kaukana jos tosiaan vielä puhutaan jostain 0,5bar eron huomattavuudesta. Imo.
Pointti asiassa on nyt se että tavallinen autoilija joka ajaa sillä volkkarilla, skodalla, rellulla tai pösöllä normaaleita teitä sen 15tkm/v ei ole vitunkaan väliä onko renkaissa 2,5bar vai 3bar ja kun sanoin että jos on epävarma mittarista niin laittaa mielummin enemmän kuin liian vähän. Liian korkea rengaspaine kun ei vaikuta kuin mukavuuteen kun taas liian löysä on jo turvallisuusriski.
Jos hakusessa on hyvä ja halpa, niin voin kokemuksesta suositella Walmecin Asturomec PG/S:ää. Itse mittari on tunnetun puljun (WIKA, ITEC jne.) valmistama, joten tarkkuus pitäisi olla tee-se-itse miehelle vähintäänkin riittävä. Ainakin yksi kiinakuramittari heitti 0,3bar alaspäin tähän verrattuna, joten hyvän rengaspainemittarin hinnan saattaa suht nopeastikin säästää bensassa takaisin, kun ei tule ajettua liian alhaisilla rengaspaineilla.
Renkaantäyttölaite Walmec Asturomec PG/S 283-M1-50106