Täytyy kyllä kommentoida sen verran, että silmään pistää tuo katsojakunnan halveksuminen aika kovasti. Manaat sitä, miten ne muut eivät osaa arvostaa sitä tai tuota - miten muut ovat lukutaidottomia idiootteja jne.
Yksi kysymys tulee väistämättä mieleen tässä nyt kyllä - Miksi ja kenelle sinä näitä vidoita teet oikeasti? Oletko miettinyt?
Manaat samaan aikaan kuinka kukaan ei katso videoita oikealla tavalla tai tarpeeksi - samaan aikaan jääräpäisesti toitotat, miten teet vain sitä omaa juttua, etkä suostu ottamaan kritiikkiä vastaan.
Jos kerta teet vain sitä omaa juttua nyt sitten, niin ikävä kyllä sillon sinun prioriteettisi ei pitäisi olla katselukerrat. Sinun täytyy vain hyväksyä se, että youtuben maailma pyörii omalla tavallaan ja se sinun oma juttusi jää jalkoihin.
Eli minun mielestä tässä on nyt tasan yksi ongelma: Se, että sinä teet omaa juttuasi.
Sinun täytyy nyt jo varmaan tässä vaiheessa ymmärtää, että joko sinä kilpailet niistä katselukerroista yms muista asioista kuten markkinoilla kuuluu tehdä tai teet vain tosiaan sitä omaa juttua ja unohdat katselukerrat kokonaan.
Kyllä, youtube voi olla tietyllä tavalla nirso noissa mainitsemissasi asioissa. Tämä viesti ei ole vittuilua, tämä on realistinen katsaus tilanteesta.
En tiedä, mutta voisiko logiikka olla se, että tekisit engalnniksi tekstiykset - kerralla kunnon video tekstityksineen - > katselukerrat nousee, josta seuraa se että saat ktaselukertoja yhdellä englanninkielisellä enemmän kuin monella suomalaisella? Vain ajatus. Tiedän että tyrmäät ajatuksen heti.
Aihepiiri on rajallinen - katsojakunta on rajallinen ja siihen kun vielä otetaan tuo kieli niin ns "markkinat" ovat todella kapeat.
Kyllä saan silloin halveksua semmoisia katsojia jos ei videon otsikosta osata päätellä millä kielellä video on.
Teen omaa juttuani on ongelmani... no ehkäpä. Mutta olen siitä saanut myös paljon kehuja että teen omaa juttuani mikä erottautuu joukosta.
Olen kyllä kokeillut lyhyempää video formaattia ja niin on kokeiltu myös englannin kielisiä tekstityksiä ja mitenkäs nämä menestyivät ?
Ihan yhtä paskasti kuin kaikki muukin.
Miksi kirjoittaa tekstejä jos 5 - 10% niitä sitten vaan loppujen lopuksi käyttää ? Ja loput lopettaa videon katsomisen välittömästi kun ei ollut englanniksi.
Eli täysin ajan hukkaa.
Ja olen kyllä olen luovuttanut youtuben suhteen jo ajat sitten ja katselukerrat sekä tilaaja määrä syöksyy alaspäin ja loppu on lähellä ei siinä mitään.
Nyt oli vaan mukava tehdä tuo testi kun youtube gurut väittää että jokusen viikon kun painaa videoita ulos päivittäin niin se herättää youtube kiinnostuksen.
Nyt viikko testiä menty ja mitään muutosta ei ole havaittavissa... paitsi että nuorten katsojien osuus on räjähtänyt ylöspäin.
Tämä ja ens viikko vielä videoita lähes joka päivä ulos ja sitten kuukauden tauko... tai useammankin.
SItä en ymmärrä näissä teidän kritiikeissänne ja ideoissa että kokoajan että suorituskyky testejä vakio asetuksilla. Että ettekö vieläkään ole tajunneet että intohimoni on YLIKELLOTUS ja haluan sitä jakaa muille. SIksi vapaa muotonen rento videokin aiheesta.
Pointtini ei ole mikää suorituskyky sitä ja ja suorituskyky tätä. Ne ovat ihan eri videoita ne.
Tiedän toki että ylikellotus on aika marginaali touhua sekä suurinta osaa katsojista kiinnostaa vaan fps:t pelissä mikä lie.
Mutta tämä on HARRASTUKSENI ei työni.
Joten keskityn siihen MIKÄ MINUSTA ON PARAS ratkaisu jakaa infoa eteenpäin.
Ja suomalais yleisö tuntuu katsovan videoita ihan kiitettävästi, mitä noita käppyröitä olen katsonut. Eli kun pääsis ulkomaalais katsoja porukasta eroon niin kaikki olisi kanavankin tulevaisuuden kannalta ihan hyvin.
Mutta se ei taida olla mahdollista, joten ideani on tässä joo pitää tauko. Sitten testailla kestosuosikkeja eli G3258, 4670K, 4690K, 4770K, 3570K, 3770K, 2500K sekä 2600K. Näiden jälkeen keskittyä retro ylikellotteluun eli s462, s478, s754 ja s939 kamoihin.
Ja niiden jälkeen varmaankin lopetan.
Youtube tekee bisnestä, ei hyväntekeväisyyttä, siksi niitä ei kiinnosta marginaalikama. Ja ihan asiallista palautetta tosiaan Henriquezilta. Toki toi on harmi, että YT sorsii ulkomaalaisia, mut ei sille mitään voi.
Pitää vaan löytää oma yleisönsä jonkun toisen somen kautta tms., tee vaikka videoista shortteja febuun, instaan ja tiktokkiin, jos et muuta keksi. Sitä ne monet nykyään näyttää streamipuolella tekevän, koska lyhytvideoilla on ihan järjetön vetovoima mobiilipuolella, jossa suurin osa käyttäjistä nykyään on. Tietty eri asia onko just sun kohderyhmä siellä.
Nyt olenkin kokeillut youtube shortteja. Normaalin kone projekti videon sijaan tehnyt tuon shorttien muodossa. Ja vetänyt paljon nuorempaa porukkaa katselijoiksi siis sitä 18 - 27 vuotiasta.
Jostain syystä muuten youtube ei näytä edes kanava sivuillani nuoremmalle porukalle kuin youtube shorttini ja jäsen videot.
Kokeilin nimittäin 13v poikani youtube tilillä asiaa ja olin ihmeissäni että miksi näin.
Myöskin outona 300€ pelikone 2022 videota en löydä minä eikä kukaan mukaan youtuben haulla vaikka mitä hakusanoja käyttäisi. Google haulla löytyy kyllä heti, mutta ei Youtuben haulla
Ja sen videon katselut kaikki ovatkin tulleet kanava sivuilta tai ulkoisesta lähteestä.
EDIT: Ai niin kokeilin ihan uuttakin asiaa vasta: