Hmm, mulla oli teininä Antec SLK3000B jossa Bilteman vaimennusmattoa ja oli käytännössä äänetön pönttö, toimisikohan edelleen..?
Mulla oli tuosta se pianomusta versio millä nimellä se menikään. Ja oli kyllä siihen aikaan oikein kiva kotelo, mutta tuskin tätä nykyä tuntuis niin hyvältä
Meillä ei hallitus sallinut olkkariin tornikoteloa tai muutakaan isoa koppaa HTPC käyttöön.
Joten itse rakensin Ryzen 3 2200G ITX pohjaisen setin myös Antecin koppaa jossa oli slim bluray asema samassa.
Tuo Ryzen on kyllä tuohon hommaan mahtava ja tuon Vegastakin löytyy sen verran potkua että töllössä voi pelaillakkin töllö pelaamiseen sopivia pelajä kuten:
Crazy Taxi
Geometry Wars 3
Nex Machina
R-type Dimensions EX
Sky Force Reloaded
Tempest 4000
ym. vastaaviin peleihin.
Nuo pelit ovat myös semmoisia mitä ei kiinnosta pelata tietokoneella istuessa jostain syystä.
Ja asiasta toiseen, että olleet kyllä nää mun LGA1155 Sandyt kyllä aika surkeita tapauksia. Eli se 2500K meni 4.9GHz älyttömillä 1.55 voltilla ja nyt 2600K taipu vain tähän:
4.8GHz:ssä ei ole vakaa edes 1.51 voltilla jolloin kuumin ydin huitelee jo 97-99 asteessa p95 small fft:llä.
No toivottavasti nuo Ivyt kulkis vähän paremmin ja olenkin suunnitellut kivan virityksen niille.
Eli kun ei löydy edelleenkään nestemetallia nurkista, niin ajattelin kokeilla ajaa 3570K ja 3770K ilman lämmönlevittäjää.
Mutta se tarkoittaa että pitää prossun tuo pidike metallia häkkyrä purkaa pois, että vesiblockki ottaa edes kiinni CPU siruun.
Tietenkin tässä on riski että rikon tuon itse sirun, kuten monelle kävi aikoinaan Athlon Thunderbirdejen ja Athlon XP:t kanssa.
Syykin selvisi muuten siihen miksei FX-8320:llä näkynyt MFS:ssä mittaristoa... oli pelissä näemmä bugi mikä on nyt 1.10 versiossa korjattu. Kun näky lukeneen muutos logissa.
Eikä ainakaan 2500K:lla enää FPS:t romahtaneet kun mittaristoa katsoi. Että aika buginen peli vaikuttais tuo olevan.
2500K testi videon myötä settiini tuli uusi pelikin, kun huomasin vasta että Serious Sam sarjalle tullut jatkoa eli neloinen. Ja jatkaakin mahtavasti sarjaa aivottomalla räiskinnällä eli minulta heti
Laittoi muuten 2500K:n polvilleen, tai jos tarkkoja ollaan niin tässä esiintyi sama ilmiö kuin Crysis Remastedissa eli FPS ihan hyvät, mutta jatkuvasti ärsyttävää micro nykimistä.
Myöskin olen päättänyt että nämä kolme peliä ainakin tulee testipeleiksi noihin SERien SER prossu testeihin:
Crash Bandicoot N.Sane Trilogy
Halo: The Master Chief Collection
Spyro Reigited Trilogy
eli vähän kevyempää mutta uutta peliä olisi idea testailla noilla Athlon 64 X2:lla, Phenom 1:llä, Core 2 Duoilla ym.. ikälopuilla prossuilla.
Ja kuten aikaisemmin mainitsin niin harkitsen vielä vanhemmista peleistä Doom (2016), GTA V, Overwatchia ja Rocket Leaguea. Sekä myös Quake Champions on harkinnassa.
Mutta mene ja tiedä mitä noista sitten nappais settiin ja mitä tuonne 525gigan SSD:lle mahtuu Windows 7:n kera
Niin ja kuten tuossa ylempänä ehdotettiin Crysistä, eli voishan noita testata myös tuolla uudella Crysis Remasteredilla. Kun ainakin Phenom 2:n jaksaa siinä pelissä paremmin kuin orginaalissa Crysiksessa.
Eli sen pitäis ainakin teoriassa toimia noilla muillakin vanhemmilla, jollei tuo vaadi jotain käskylaajennusta toimiakseen.