Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
Osaako nicehash kaivella tota raptoreumia?
Ei osaa, eikä Betterhash.

Itsellä sekä Nicehash, että Betterhash käytössä. Huomasin, että Betterhash saa joillain koneilla paremman louhintatehon irti. Itse tykkään noiden helppoudesta, ja puhelimella pystyy seuraamaan miten sujuu. Toki molemmat ottavat välistä, mutta samalla ei tarvitse arvuutella mikä algoritmi antaa parhaat tehot irti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Nopea kysymys: Jos homma nyt lähtee täysin lapasesta Raptoreumin kanssa (kuten nyt vaikuttaa), ja intel-paske rigit tulee vaihdettua AMD-rigeiksi (esim. 5800X:llä):
  • Tarvitseeko jonkun näytönohjaimen olla kiinni emolevyn pcie x16 slotissa (ilman riseria) jotta käyttis (Windows) suostuu toimimaan? Vai toimiiko homma myös siten että vain johonkin riserilla kiinniolevista korteista lyö hdmi-piuhan tarvittaessa kiinni?
  • Päteekö AMD-puolella samat bios-konffit jotta näyttikset tunnistuu risereilla oikein (alla)
  • Bios modifications to run 6x – 8x GPUs

    • Go to BIOS Advanced\System Agent (SA) Configuration and enable Above 4G Decoding
    • Advanced\System Agent (SA) Configuration\DMI/OPI Configuration, set DMI Max Link Speed to Gen2
    • Advanced\System Agent (SA) Configuration\PEG Port Configuration, set PCIEX16_1 Link Speed to Gen2
    • Advanced\PCH Configuration\PCI Express Configuration, set PCIe Speed to Gen2
    • Advanced\Onboard Devices Configuration, set M.2_1 Configuration to PCIE
    • Advanced\APM Configuration, set Restore AC Power Loss to Last State
    • Save changes & Reset
    [*][*]
  • Onko muuta huomioitavaa?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
54
Nopea kysymys: Jos homma nyt lähtee täysin lapasesta Raptoreumin kanssa (kuten nyt vaikuttaa), ja intel-paske rigit tulee vaihdettua AMD-rigeiksi (esim. 5800X:llä):
  • Tarvitseeko jonkun näytönohjaimen olla kiinni emolevyn pcie x16 slotissa (ilman riseria) jotta käyttis (Windows) suostuu toimimaan? Vai toimiiko homma myös siten että vain johonkin riserilla kiinniolevista korteista lyö hdmi-piuhan tarvittaessa kiinni?
  • Päteekö AMD-puolella samat bios-konffit jotta näyttikset tunnistuu risereilla oikein (alla)
  • Bios modifications to run 6x – 8x GPUs

    • Go to BIOS Advanced\System Agent (SA) Configuration and enable Above 4G Decoding
    • Advanced\System Agent (SA) Configuration\DMI/OPI Configuration, set DMI Max Link Speed to Gen2
    • Advanced\System Agent (SA) Configuration\PEG Port Configuration, set PCIEX16_1 Link Speed to Gen2
    • Advanced\PCH Configuration\PCI Express Configuration, set PCIe Speed to Gen2
    • Advanced\Onboard Devices Configuration, set M.2_1 Configuration to PCIE
    • Advanced\APM Configuration, set Restore AC Power Loss to Last State
    • Save changes & Reset
    [*][*][*]
  • Onko muuta huomioitavaa?

- Toimii ihan, että asennusvaiheessa pidät yhtä korttia kiinni riserilla emolevyssä ja hdmi-piuha siihen näyttikseen kiinni, windows toimii samalla tavalla.
- AMD:n puolella pitäisi olla minun mielestä ihan samanlaiset bios asetukset kuin intelinkin puolella.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Nopea kysymys: Jos homma nyt lähtee täysin lapasesta Raptoreumin kanssa (kuten nyt vaikuttaa), ja intel-paske rigit tulee vaihdettua AMD-rigeiksi (esim. 5800X:llä):
  • Tarvitseeko jonkun näytönohjaimen olla kiinni emolevyn pcie x16 slotissa (ilman riseria) jotta käyttis (Windows) suostuu toimimaan? Vai toimiiko homma myös siten että vain johonkin riserilla kiinniolevista korteista lyö hdmi-piuhan tarvittaessa kiinni?
Riippuu emolevystä. Osa vaatii 16x slotin miehitystä osa ei. Voi siis toimia muistakin sloteista, mutta jos kone tarvitsee näytön kiinni korttiin, niin siirtää vain riserin 16x slottiin?
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
690
Noniin. Täällähän nämä kirjoittelevat ketkä ostaa kaikki näyttikset Heh. :)

Kysyn nyt täältä kun tietoa on, niin mitä näyttiksiä kannattaa ostaa? Mulla ei ole kokemusta näistä LHR tuotteista. Kannattaako niitä ajatella vai vanhempaa vaikka vievät enemmän virtaa?
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Noniin. Täällähän nämä kirjoittelevat ketkä ostaa kaikki näyttikset Heh. :)

Kysyn nyt täältä kun tietoa on, niin mitä näyttiksiä kannattaa ostaa? Mulla ei ole kokemusta näistä LHR tuotteista. Kannattaako niitä ajatella vai vanhempaa vaikka vievät enemmän virtaa?
Riippuu mitä aiot mainata, millaisilla laitteilla ja kuinka pitkään jne. Tärkein mielestäni on tuo kuinka pitkään, koska se vaikuttaa jäännösarvoon, joka on joka tapauksessa uusilla korteilla suurempi kuin rx 580 serrillä tai gtx 1060 korteilla. Täältä siis ääni uusille, vaikka LHR korteille. Eth louhintahan ei niillä ole tuottavinta, ainakaan viimeiseen kuukauteen ei ole ollut
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
Noniin. Täällähän nämä kirjoittelevat ketkä ostaa kaikki näyttikset Heh. :)

Kysyn nyt täältä kun tietoa on, niin mitä näyttiksiä kannattaa ostaa? Mulla ei ole kokemusta näistä LHR tuotteista. Kannattaako niitä ajatella vai vanhempaa vaikka vievät enemmän virtaa?
Ihan sama minkä näyttiksen ostat. Kunhan ROI laskuri näyttää sellaista arvoa minkä haluat. Itselle ostoksissa, että maksaa takaisin alle 8kk aikana.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Mikähän noista on se CPU-lämpötila jota pitäisi raptoreumissa vahtia? Tuntuu että nuo kaikki ovat ihan samassa kuin ennen louhinnan aloitusta. Vai johtuuko vain siitä että jäähdytys toimii hyvin?
1632647229940.png
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
728
mun wallet näkyy rpool.net mutta wallettiin ei ole vuorokaudessa tullut yhtään siirtoa sisään. Onko joku rajoitus määrälle mitä pitää olla louhittuna että maksavat ulos?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Mikähän noista on se CPU-lämpötila jota pitäisi raptoreumissa vahtia? Tuntuu että nuo kaikki ovat ihan samassa kuin ennen louhinnan aloitusta. Vai johtuuko vain siitä että jäähdytys toimii hyvin?
Katsot emolevyn piirisarjan/yms. sensoritietoja.

HWinfo pitäisi antaa erikseen CPU osiossa CPU Package Power ja Coren lämpötilat mitä pitää tillottaa. Ja huomioi että Raptoreum käyttää karusellimaisesti useaa eri pientä algoa joiden tehonsyönti vaihtelee huomattavasti.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
199

minulla :D

Onkohan tuo edellisestä käynnistyksestä lähtien? Eilen käynnistin uudelleen, kun piti saada raptorit kuokan alle.
kaikissa mainereissä mitä olen käyttänyt niin ne näyttää/muistaa maximin mikä on ollut sinä aikana kun softa käynnissä. nollaa kun exen stoppaa ja käynnistää uudelleen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
En tiedä meneekö kyssäri enemmän verotuspuolelle mutta kun mainauksesta kyse niin..

Verotettava tulo:
1. Kun kryptokolikko siirtyy mun kryptotilille -> Binance/Coinmotion mun tapauksissa. Tästä siis lähtee jo vero ja se täytyy ilmoittaa verokarhulle?
2. Kun kryptokolikko siirtyy mun pankkitilille -> Osuuspankki mun tapauksessa. Tästä myös ilmoitetaan verokarhulle.

Verovähennys:
Voinko verovähentää täysin kotelon ja kaikki sen sisälmykset jos niistä olen jotain maksanut? Koska nuo laitteet on 100% kryptomainausta varten.
Mites sitten esim. kun on kaksi läppäriä jotka ovat myös peli- ja opiskelukäytössä. Pitääkö itse arvioida kuinka suuri osa käytöstä on mainauksessa? Esim. 50% ostohinnasta?
Sähköä en oikein voi verovähentää koska siitä en maksa mitään -> Työpaikka. Mites kun on kotona valtion sähkö? Kaikki laitteet lopulta siirtyy kotiin.
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
98
En tiedä meneekö kyssäri enemmän verotuspuolelle mutta kun mainauksesta kyse niin..

Verotettava tulo:
1. Kun kryptokolikko siirtyy mun kryptotilille -> Binance/Coinmotion mun tapauksissa. Tästä siis lähtee jo vero ja se täytyy ilmoittaa verokarhulle?
2. Kun kryptokolikko siirtyy mun pankkitilille -> Osuuspankki mun tapauksessa. Tästä myös ilmoitetaan verokarhulle.

Verovähennys:
Voinko verovähentää täysin kotelon ja kaikki sen sisälmykset jos niistä olen jotain maksanut? Koska nuo laitteet on 100% kryptomainausta varten.
Mites sitten esim. kun on kaksi läppäriä jotka ovat myös peli- ja opiskelukäytössä. Pitääkö itse arvioida kuinka suuri osa käytöstä on mainauksessa? Esim. 50% ostohinnasta?
Sähköä en oikein voi verovähentää koska siitä en maksa mitään -> Työpaikka. Mites kun on kotona valtion sähkö? Kaikki laitteet lopulta siirtyy kotiin.
Puhdasta veroasiaahan tämä on eli tuo kryptoverotus -ketju lienee oikea paikka. Joustava työnantaja, jos hyväksyy toimistolla mainata "firman piikkiin" (?).
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Puhdasta veroasiaahan tämä on eli tuo kryptoverotus -ketju lienee oikea paikka. Joustava työnantaja, jos hyväksyy toimistolla mainata "firman piikkiin" (?).
Laitan tuonne toiseen triidiin. Tosiaan joo osa laitteista töissä, firman piikkiin luvalla :) Ja osa kotona. Töissä tulee kohta muutto ja lienee avokonttoriin siirtymä niin mie siinä kohtaa siirrän kotio loputkin.
Onko täällä kenelläkään kotonaan valtion sähköä? Ihan mielenkiinnosta.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
mun wallet näkyy rpool.net mutta wallettiin ei ole vuorokaudessa tullut yhtään siirtoa sisään. Onko joku rajoitus määrälle mitä pitää olla louhittuna että maksavat ulos?
Minulle oli ainakin aamuun mennessä tullut huimat 30 RTM lompsaan kun illalla käynnistin mainauksen.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
En tiedä meneekö kyssäri enemmän verotuspuolelle mutta kun mainauksesta kyse niin..

Verotettava tulo:
1. Kun kryptokolikko siirtyy mun kryptotilille -> Binance/Coinmotion mun tapauksissa. Tästä siis lähtee jo vero ja se täytyy ilmoittaa verokarhulle?
2. Kun kryptokolikko siirtyy mun pankkitilille -> Osuuspankki mun tapauksessa. Tästä myös ilmoitetaan verokarhulle.

Verovähennys:
Voinko verovähentää täysin kotelon ja kaikki sen sisälmykset jos niistä olen jotain maksanut? Koska nuo laitteet on 100% kryptomainausta varten.
Mites sitten esim. kun on kaksi läppäriä jotka ovat myös peli- ja opiskelukäytössä. Pitääkö itse arvioida kuinka suuri osa käytöstä on mainauksessa? Esim. 50% ostohinnasta?
Sähköä en oikein voi verovähentää koska siitä en maksa mitään -> Työpaikka. Mites kun on kotona valtion sähkö? Kaikki laitteet lopulta siirtyy kotiin.
Tästä laitoin hiljattain tietoa tännekin, selaa ehkä pari-kolme sivua taaksepäin. En osaa linkata suoraan kyseistä kommenttia.
 

AnanasKana

Tukijäsen
Liittynyt
16.02.2018
Viestejä
306
Louhiiko kaikki raptoreumia r-poolissa/onko kukaan tehnyt vertailua eri poolien välillä?

Laitoin eilen yöksi r-poolin kaatumisen takia suprnovaan ja aamulla takaisin r-pooliin. Perstuntumalta en eroa huomannut.

Hitto että tää raptoreumi on paljon kiinnostavampi kuin eetteri/gpu-louhinta tällä hetkellä! Täytynee louhijan päivityksen yhteydessä kiristellä ainakin muisteja, ja ehkä kokeilla mitä tykkää jos kellottaa kaikki ytimet. Ajatuksissa käynyt 5900X:kin mutta koetan malttaa mieleni.
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Katsot emolevyn piirisarjan/yms. sensoritietoja.

HWinfo pitäisi antaa erikseen CPU osiossa CPU Package Power ja Coren lämpötilat mitä pitää tillottaa. Ja huomioi että Raptoreum käyttää karusellimaisesti useaa eri pientä algoa joiden tehonsyönti vaihtelee huomattavasti.
Puusilmä minä. :) Tämä näyttää jo paremmalta. Sitä en tiedä onko nuo paljon vai vähän, koska tämä on ensimmäinen kerta kun olen näitä sovelluksia asentanut sen jälkeen kun lopetin kellotushommat ja vesijäähyjen rakentelut (15 vuotta sitten) ja siirryin ns. peruskäyttäjäksi.

1632656167129.png
 

Liitteet

Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
199
Käppyröiden perusteella näyttää että ETH-louhinnan suorituskyky olisi viime päivinä pumpannut hirveästi edestakaisin. Tai en ainakaan muista että käppyrät olisi näyttäneet noin rajuilta esim kuukausi sitten. Tuli vaan mieleen, että ennakoiko se jotain muutosta markkinoilla tms? Vai tekeekö kone temppuja?

reported hashrate = se mitä sen miner tietää laskevansa sekunnissa (ja raportoi poolille = reported poolin näkökulmasta). tuo näyttää tasaiselta eli normaali menoa.

current hashrate on ilmeisesti se minkä pool näkee, eli löydetyt sharet. löydetyt sharet pohjautuu taas täysin randomiin milloin sun kortit sattuu löytämään sharen. erityisesti noin pienellä laskuteholla kuin ~130 MH/s heitot on helposti +- 30 MH/s.

average hashrate taas on liukuva keskiarvo current hashratesta, ja se näyttää olevan aika lähellä reported ratea, eli se minkä ns. tiedät korttisi laskevan.

täysin normaalia.


vrt esim. näihin mun lukuihin niin sama ilmiö näkyy.
reported 905 (se minkä tiedät korttien laskevan nykysäädöillä).
current voi sahaa jopa 1200 MH/s asti jos sattuu juuri silloin löytymään hyvin shareja. ja vastaavasti alaspäin.
average on sitten yleensä hyvin lähellä tuota reported.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
728
Minulle oli ainakin aamuun mennessä tullut huimat 30 RTM lompsaan kun illalla käynnistin mainauksen.
Ok, mikähän tuossa nyt oikein mättää. Noudatin näitä ohjeita täältä.

edit: ja kuulemma minimi payout on juurikin tuo 30RTM
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Ok, mikähän tuossa nyt oikein mättää. Noudatin näitä ohjeita täältä.

edit: ja kuulemma minimi payout on juurikin tuo 30RTM
Minimi payout r-poolilla on tosiaan 30RTM tunnin välein.
Tuolta voi käydä katsomassa minereiden touhua lompsan osoitteen perusteella (hidas, buginen ja kämäinen mutta riittävä): Pool for mining RTM (r-pool.net)
Ja huomioikaa että kalibrointivaiheessa se ei vielä oikein mainaile mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
6
Uskaltaako tuommoisen Acer pakettikoneen RTX 3060 ti:llä louhia, kun eikös nämä pakettien mukana tulevat näyttikset ole huonommilla jäähdytyksillä? Versio on yllätykseksi on non-LHR vaikka valmistuspäivä elokuussa 21.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Uskaltaako tuommoisen Acer pakettikoneen RTX 3060 ti:llä louhia, kun eikös nämä pakettien mukana tulevat näyttikset ole huonommilla jäähdytyksillä? Versio on yllätykseksi on non-LHR vaikka valmistuspäivä elokuussa 21.
Ihan hyvin uskaltaa. Ei tuo jäähy mikään paska ole, vaikka ei toki mikään strixikään. Vie ETH louhinnassa vain 130W, eli ei täydy edes tuulettimia huudattaa :)
 
Liittynyt
18.09.2021
Viestejä
6
Tänks, kiva kuulla. Saa vähän rahoja takaisin tuosta pelikoneesta. Eihän sitä tiiä vaikka ostais toisenkin koneen kun sai 1400€. Toki tuosta i7 11700f prossusta maksaa vähän turhaan.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Noniin, nyt meni Raptoreum aivan julkaisun alussa saavutetun ATH:n yli niin että ei kissaa kerennyt sanoa.

Pitää kai nuo 11700K setitkin viimeistään nyt pistää myös mainaamaan... Minerstat näyttää nykyisen 15KH/s kaluston kuukausituotoiksi 706€.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Pitäiskö sitä jaksaa laittaa 3900X mainaamaan tuota raptoreumia. Aiemmin kokeillut vaan moneroa ja sillä huonot tuotot vs virrankulutus
Millaiset tuotot tällä voisi saada? Saako euron päivässä edes? Jos ei niin silloin ei jaksa, tai voihan sitä mainata ja odottaa että kurssi nousisi.

Edit. Pistin nyt käyttäjän Tiihokatti ohjeiden mukaan lompsan latautuu ja 1.1.9 minerin jo imutin. Odotetaan että lompsa synkkautuu niin sitten pääsee testaamaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 628
Kai sitä pitäisi kans kokeilla pistää 5900X vähän töihin, niin näkee miten tuo raptoreum toimii :) Onko joku kokeillut mitä vaikutusta noilla poolin porteilla on?

Ports
Small miners: 3008 (<1kh/s)
Medium miners: 3032 (>1kh/s)
Big miners: 3256 (>8kh/s)

Defaultti on tuo 3008.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Olis kyllä ihan mielenkiintoinen idea päivitellä mainaus rigit aatamin aikaisesta tekniikasta ja pistää prossut töihin. Nyt noilla prossuilla ei taida tehdä yhtään mitään. Aika iso kyssäri silti, että tuleeko tuo maksamaan itseään takaisin mikä olisi aika oleellista jos tuon takia pävittää louhinta tekniikkaa. Toki verojenkin takia tässä voisi/pitäisi laittaa euroja taas kiertoon...

Mikä nyt olisi ns. best bang for buck prossu?
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
344
Olis kyllä ihan mielenkiintoinen idea päivitellä mainaus rigit aatamin aikaisesta tekniikasta ja pistää prossut töihin. Nyt noilla prossuilla ei taida tehdä yhtään mitään. Aika iso kyssäri silti, että tuleeko tuo maksamaan itseään takaisin mikä olisi aika oleellista jos tuon takia pävittää louhinta tekniikkaa. Toki verojenkin takia tässä voisi/pitäisi laittaa euroja taas kiertoon...

Mikä nyt olisi ns. best bang for buck prossu?
Itse tilailin just pari 3900x:ää. Taitaa olla paras hinta-tehosuhde
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Itse tilailin just pari 3900x:ää. Taitaa olla paras hinta-tehosuhde
Mitä eroa 5900X:ään? Siinä on pari tonnia enempi numeroita kuitenkin ja hinta about sama XD. En siis ole yhtään kärryillä prossukehityksestä... 8700k:lla pelannut tyytyväisenä pari kolme vuotta ja nyt käytössä ollut pakettikone missä 10700k...
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Mitä eroa 5900X:ään? Siinä on pari tonnia enempi numeroita kuitenkin ja hinta about sama XD. En siis ole yhtään kärryillä prossukehityksestä... 8700k:lla pelannut tyytyväisenä pari kolme vuotta ja nyt käytössä ollut pakettikone missä 10700k...
Nopealla googletuksella tuotto noissa on sama ja kuvittelisin 3900x olevan halvempi?

Sain minerstatin laskurilla päivätuotot luokkaan ~5e päivä (3900X). Ryzen 3600 kanssa taas jäätiin sinne ~2e/päivä. Tätä mainanneet voisivat kertoa, onko tuotto päivää kohden hehtaarilla?
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
344
Mitä eroa 5900X:ään? Siinä on pari tonnia enempi numeroita kuitenkin ja hinta about sama XD. En siis ole yhtään kärryillä prossukehityksestä... 8700k:lla pelannut tyytyväisenä pari kolme vuotta ja nyt käytössä ollut pakettikone missä 10700k...
On se lähes 100e kalliimpi ja sama hashrate. Toki jälleenmyynti varmaa helpompi 5900x:llä. Intelit huonoja rtm louhintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ok. Mitäs tässä muuten sitten pitäisi ottaa huomioon. Joku sopiva B450 lankku varmaan paras vaihtoehto. Onko rammilla väliä? Riittääkö normi Wraith Prism jäähy?

Puhetta oli, että hiveos pystyisi mainaamaan myös, mutta ei niin tehokkaasti? En löytänyt tälle mitään lähdettä?

Tää jätkä ei ole vaivutunut edes virittämään GPU:ita perään vaan erikseen GPU rigi ja raptoreum vehkeet... Samoin kaikki nuo hiveos:ssä.

 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
344
Ok. Mitäs tässä muuten sitten pitäisi ottaa huomioon. Joku sopiva B450 lankku varmaan paras vaihtoehto. Onko rammilla väliä? Riittääkö normi Wraith Prism jäähy?

Puhetta oli, että hiveos pystyisi mainaamaan myös, mutta ei niin tehokkaasti? En löytänyt tälle mitään lähdettä?

Tää jätkä ei ole vaivutunut edes virittämään GPU:ita perään vaan erikseen GPU rigi ja raptoreum vehkeet... Samoin kaikki nuo hiveos:ssä.

Joo b450 ja stock jäähy riittää ja muistin määrällä ei taida olla väliä. Päivittää vaa biosin uusimpaan. Kaksi kampaa kannattaa olla, mutta nopeuden merkityksestä ei tietoa. Itsellä 3600cl14 ja nyt tuleviin rigeihin tulossa 3200cl16. Saa nähdä miten vaikuttaa. Itse saan ainakin samat nopeudet hiveos:llä vaikka gpu:t louhii samaan aikaan. Oc kannatta tehdä manualilla (coren nopeus ja vcore) eikä pbo:lla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Joo b450 ja stock jäähy riittää ja muistin määrällä ei taida olla väliä. Päivittää vaa biosin uusimpaan. Kaksi kampaa kannattaa olla, mutta nopeuden merkityksestä ei tietoa. Itsellä 3600cl14 ja nyt tuleviin rigeihin tulossa 3200cl16. Saa nähdä miten vaikuttaa. Itse saan ainakin samat nopeudet hiveos:llä vaikka gpu:t louhii samaan aikaan. Oc kannatta tehdä manualilla (coren nopeus ja vcore) eikä pbo:lla.
Verkkokaupassa olisi tarjouksessa: MSI B450 TOMAHAWK MAX II AM4 ATX-emolevy 74,90

Onko ihan susi emo? Aiemmin katoin: Asus ROG STRIX B450-F GAMING II AM4 ATX-emolevy 124,90 aika paljon kalliimpi.

Muistin kululla on siis väliä, ettei voi vaan heittää perus halvinta 4gb ddr 2600mhz kampaa sinne millä hiven saa ylös...

Toki msi vaan 5x pci-e tai no on mulla noita m-2 adaptereita ylimääräsenä niin saa 6x.
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Vieläkös tuo vanhemmilla RTX 3060 ja 470.05-ajureilla on mahdollista? Pikainen googletus toi esiin ongelmia, ettei nuo beta-ajurit suostuisi asentumaan?
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
199
Uskaltaako tuommoisen Acer pakettikoneen RTX 3060 ti:llä louhia, kun eikös nämä pakettien mukana tulevat näyttikset ole huonommilla jäähdytyksillä? Versio on yllätykseksi on non-LHR vaikka valmistuspäivä elokuussa 21.
eiköhän, kunhan katsoo ettei lämmöt nouse. laita aluksi ihan vakiokelloilla ja katso onko lämmöt ok. nosta vasta sitten kelloja pikkuhiljaa niin näet miten lämmöt käyttäytyy.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Verkkokaupassa olisi tarjouksessa: MSI B450 TOMAHAWK MAX II AM4 ATX-emolevy 74,90

Onko ihan susi emo? Aiemmin katoin: Asus ROG STRIX B450-F GAMING II AM4 ATX-emolevy 124,90 aika paljon kalliimpi.

Muistin kululla on siis väliä, ettei voi vaan heittää perus halvinta 4gb ddr 2600mhz kampaa sinne millä hiven saa ylös...

Toki msi vaan 5x pci-e tai no on mulla noita m-2 adaptereita ylimääräsenä niin saa 6x.
B450 Tomahawk on B450 lankkujen parhaimmistoa VRM puitteissa.
Asuksen Strix B450-F Gaming II on myös hyvä mutta samalla huomattavasti uudempi lankku, se julkaistiin B550 lankkujen julkaisun jälkeen ja käyttää Asuksen B550 lankkujen VRM rautaa. Alkuperäinen Strix (mikä on myös mukana alla olevassa videossa) oli aivan karseaa kuraa, tuo uusittu versio on aivan toista maata.

 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Vieläkös tuo vanhemmilla RTX 3060 ja 470.05-ajureilla on mahdollista? Pikainen googletus toi esiin ongelmia, ettei nuo beta-ajurit suostuisi asentumaan?
Vanhat 3060set pitäs toimia samalla lailla kuin ennenkin. Uudet kortit ei vissiin edes tunnistu 470.05 ajureiden kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
B450 Tomahawk on B450 lankkujen parhaimmistoa VRM puitteissa.
Asuksen Strix B450-F Gaming II on myös hyvä mutta samalla huomattavasti uudempi lankku, se julkaistiin B550 lankkujen julkaisun jälkeen ja käyttää Asuksen B550 lankkujen VRM rautaa. Alkuperäinen Strix (mikä on myös mukana alla olevassa videossa) oli aivan karseaa kuraa, tuo uusittu versio on aivan toista maata.

Oukkidoukki säkillinen Tomahawkkeja siis tulemaan. 3900X:ia sitten sieltä mistä saa. Oletettavissa, että ne loppuu hetken päästä ellei heti kaikkialta kuitenkin taas pian. 500€ näyttää olevan sellanen hinta millä saa atm ainakin.

Mites noi muistit, määrällä ei väliä, mutta kululla on. Onko jotain yleistä konsensusta mikä näissä olisi bbfb jos prossuissa 3900x on sitä.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Mitä ihmettä siellä on raptoris tapahtunu.. Muutaman tunnit oot pois koneelta ni tälläsiä tapahtunu :o
Joutuu vissii itekki tilaamaa uutta mainerii :o
Mielenkiinnolla myös katellen mitä osia suosittelette
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Mitäs poppoo sanoo R9 290X ravencoin mainaukseen? Vai onko virrankulutus turhan suurta?
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
344
B450 Tomahawk on B450 lankkujen parhaimmistoa VRM puitteissa.
Asuksen Strix B450-F Gaming II on myös hyvä mutta samalla huomattavasti uudempi lankku, se julkaistiin B550 lankkujen julkaisun jälkeen ja käyttää Asuksen B550 lankkujen VRM rautaa. Alkuperäinen Strix (mikä on myös mukana alla olevassa videossa) oli aivan karseaa kuraa, tuo uusittu versio on aivan toista maata.

Kiitos tiedosta. Vaihdoin itse myös tuohon tomahawkiin tilaukset (aiemmin oli asuksen b450 tuf pro).
Tällainen löytyi redditistä:
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Vieläkös tuo vanhemmilla RTX 3060 ja 470.05-ajureilla on mahdollista? Pikainen googletus toi esiin ongelmia, ettei nuo beta-ajurit suostuisi asentumaan?
Ihan hyvin toimii. Itsellä kyllä tässä on vähän epävakautta ollut viikon aikaan, ja jokaisen kaatumisen jälkeen Windows tykkää lykätä kesäkuun ajureita tilalle. Kokeilin nyt laskea muistikelloja jos ne oli liikaa.

Mutta tuon 470 saa sitten samantien takaisin, ei mitään ongelmaa siinä.


Tuota tilhokatin linkkaamaa raptorium hashrate listaa katselin, kumpaa siinä kuuluisi katsoa, true average vaiko pool estimate? En ihan ymmärrä tuota kohkaamista tuosta, noi tuottoarvot eivät tunnu kummoisilta? Toki asensin tuon noden(eikö se ole node varsinaisesti, vaikka lompakoksi sitä kutsutaan?) ja päivitin sen blockchainin ajan tasalle.

Ja mitä katselin niin tuossa joutuisi vaihtamaan sen btc, ja sen ehkä siirtää toiseen pörssiin. Onneksi nyt btc siirrot on jotain 2 euron luokkaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
eiköhän, kunhan katsoo ettei lämmöt nouse. laita aluksi ihan vakiokelloilla ja katso onko lämmöt ok. nosta vasta sitten kelloja pikkuhiljaa niin näet miten lämmöt käyttäytyy.
Ei mitään RTX3060Ti korttia kannata ajaa vakio kelloilla. Powerlimit luokkaan 60% ja coren kellot niin alas kuin vaan pystyy. Muistit kellottaa sinne missä on vielä vakaat ja antaa painaa ethereumia. Tämä siis ainakin non LHR korteille mistä oli kysymys.
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Tuota tilhokatin linkkaamaa raptorium hashrate listaa katselin, kumpaa siinä kuuluisi katsoa, true average vaiko pool estimate? En ihan ymmärrä tuota kohkaamista tuosta, noi tuottoarvot eivät tunnu kummoisilta? Toki asensin tuon noden(eikö se ole node varsinaisesti, vaikka lompakoksi sitä kutsutaan?) ja päivitin sen blockchainin ajan tasalle.

Ja mitä katselin niin tuossa joutuisi vaihtamaan sen btc, ja sen ehkä siirtää toiseen pörssiin. Onneksi nyt btc siirrot on jotain 2 euron luokkaa.
Itsellekin hieman hämärän peitossa nää hashratet. Etenkin louhiessa, mitä tuo kolmas, sulkeissa oleva hashrate kuvaa? Olen olettanut, että tuo true average on se todellinen, joka myös näkyy tuossa louhiessa kyseisen ajon keskiarvona. Tuntuu, että nuo luvut esim. supernovan account infossa on ihan hatusta revittyjä, eivätkä oikein vastaa terminaalissa näkyviä lukuja.

Nyt olen ajanut vuorokauden verran ja ihan ilman mitään ylikellotuksia näytti tuottaneen reilut 3 USD:tä (about 2,1 kH/s) (ihan ilman tätä illan nousua). Power consumption näyttäisi olevan 100 W natiivina, joka lienee varsin korkea, mutta silti näillä spekseillähän tämmöinen Ryzen 7 5800x pelittää siis hieman paremmin kuin vaikkapa RTX 3060Ti, vaikka hintaa CPU:lla vain nelisen sataa. Ihan arpapeliähän tämä on, kauanko tätä hupia kestää.

Kävin kokeilemassa, ja kivuttomasti siirtyi varat TradeOrgeen. Siirtokulut käytännössä nollan luokkaa, ja myyntikomissiokin merkityksettömän pieni. Toki tuosta pitkot tai litecoinit pitäisi vielä kotiuttaa, ja tämä näyttäisi onnistuvan pienillä kuluilla tarpeen tullen vaikkapa Ravencoinina...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 431
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom