Osaako nicehash kaivella tota raptoreumia?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Osaako nicehash kaivella tota raptoreumia?
Nopea kysymys: Jos homma nyt lähtee täysin lapasesta Raptoreumin kanssa (kuten nyt vaikuttaa), ja intel-paske rigit tulee vaihdettua AMD-rigeiksi (esim. 5800X:llä):
- Tarvitseeko jonkun näytönohjaimen olla kiinni emolevyn pcie x16 slotissa (ilman riseria) jotta käyttis (Windows) suostuu toimimaan? Vai toimiiko homma myös siten että vain johonkin riserilla kiinniolevista korteista lyö hdmi-piuhan tarvittaessa kiinni?
- Päteekö AMD-puolella samat bios-konffit jotta näyttikset tunnistuu risereilla oikein (alla)
Bios modifications to run 6x – 8x GPUs
[*][*][*]
- Go to BIOS Advanced\System Agent (SA) Configuration and enable Above 4G Decoding
- Advanced\System Agent (SA) Configuration\DMI/OPI Configuration, set DMI Max Link Speed to Gen2
- Advanced\System Agent (SA) Configuration\PEG Port Configuration, set PCIEX16_1 Link Speed to Gen2
- Advanced\PCH Configuration\PCI Express Configuration, set PCIe Speed to Gen2
- Advanced\Onboard Devices Configuration, set M.2_1 Configuration to PCIE
- Advanced\APM Configuration, set Restore AC Power Loss to Last State
- Save changes & Reset
- Onko muuta huomioitavaa?
Riippuu emolevystä. Osa vaatii 16x slotin miehitystä osa ei. Voi siis toimia muistakin sloteista, mutta jos kone tarvitsee näytön kiinni korttiin, niin siirtää vain riserin 16x slottiin?Nopea kysymys: Jos homma nyt lähtee täysin lapasesta Raptoreumin kanssa (kuten nyt vaikuttaa), ja intel-paske rigit tulee vaihdettua AMD-rigeiksi (esim. 5800X:llä):
- Tarvitseeko jonkun näytönohjaimen olla kiinni emolevyn pcie x16 slotissa (ilman riseria) jotta käyttis (Windows) suostuu toimimaan? Vai toimiiko homma myös siten että vain johonkin riserilla kiinniolevista korteista lyö hdmi-piuhan tarvittaessa kiinni?
Riippuu mitä aiot mainata, millaisilla laitteilla ja kuinka pitkään jne. Tärkein mielestäni on tuo kuinka pitkään, koska se vaikuttaa jäännösarvoon, joka on joka tapauksessa uusilla korteilla suurempi kuin rx 580 serrillä tai gtx 1060 korteilla. Täältä siis ääni uusille, vaikka LHR korteille. Eth louhintahan ei niillä ole tuottavinta, ainakaan viimeiseen kuukauteen ei ole ollutNoniin. Täällähän nämä kirjoittelevat ketkä ostaa kaikki näyttikset Heh.
Kysyn nyt täältä kun tietoa on, niin mitä näyttiksiä kannattaa ostaa? Mulla ei ole kokemusta näistä LHR tuotteista. Kannattaako niitä ajatella vai vanhempaa vaikka vievät enemmän virtaa?
Noniin. Täällähän nämä kirjoittelevat ketkä ostaa kaikki näyttikset Heh.
Kysyn nyt täältä kun tietoa on, niin mitä näyttiksiä kannattaa ostaa? Mulla ei ole kokemusta näistä LHR tuotteista. Kannattaako niitä ajatella vai vanhempaa vaikka vievät enemmän virtaa?
Katsokaa toi most difficult found share, oonko ehkä löytänyt blokin? En oo aikaisemmin nähnyt lähellekään vastaavaa lukemaa.
aika hyvä toi 295 tuhatta TH.
mun entinen ennätys oli jotain 10700 TH, ja tänä aamuna oli tullut 64700 TH
Katsot emolevyn piirisarjan/yms. sensoritietoja.Mikähän noista on se CPU-lämpötila jota pitäisi raptoreumissa vahtia? Tuntuu että nuo kaikki ovat ihan samassa kuin ennen louhinnan aloitusta. Vai johtuuko vain siitä että jäähdytys toimii hyvin?
minulla
Onkohan tuo edellisestä käynnistyksestä lähtien? Eilen käynnistin uudelleen, kun piti saada raptorit kuokan alle.
Puhdasta veroasiaahan tämä on eli tuo kryptoverotus -ketju lienee oikea paikka. Joustava työnantaja, jos hyväksyy toimistolla mainata "firman piikkiin" (?).En tiedä meneekö kyssäri enemmän verotuspuolelle mutta kun mainauksesta kyse niin..
Verotettava tulo:
1. Kun kryptokolikko siirtyy mun kryptotilille -> Binance/Coinmotion mun tapauksissa. Tästä siis lähtee jo vero ja se täytyy ilmoittaa verokarhulle?
2. Kun kryptokolikko siirtyy mun pankkitilille -> Osuuspankki mun tapauksessa. Tästä myös ilmoitetaan verokarhulle.
Verovähennys:
Voinko verovähentää täysin kotelon ja kaikki sen sisälmykset jos niistä olen jotain maksanut? Koska nuo laitteet on 100% kryptomainausta varten.
Mites sitten esim. kun on kaksi läppäriä jotka ovat myös peli- ja opiskelukäytössä. Pitääkö itse arvioida kuinka suuri osa käytöstä on mainauksessa? Esim. 50% ostohinnasta?
Sähköä en oikein voi verovähentää koska siitä en maksa mitään -> Työpaikka. Mites kun on kotona valtion sähkö? Kaikki laitteet lopulta siirtyy kotiin.
Puhdasta veroasiaahan tämä on eli tuo kryptoverotus -ketju lienee oikea paikka. Joustava työnantaja, jos hyväksyy toimistolla mainata "firman piikkiin" (?).
Minulle oli ainakin aamuun mennessä tullut huimat 30 RTM lompsaan kun illalla käynnistin mainauksen.mun wallet näkyy rpool.net mutta wallettiin ei ole vuorokaudessa tullut yhtään siirtoa sisään. Onko joku rajoitus määrälle mitä pitää olla louhittuna että maksavat ulos?
En tiedä meneekö kyssäri enemmän verotuspuolelle mutta kun mainauksesta kyse niin..
Verotettava tulo:
1. Kun kryptokolikko siirtyy mun kryptotilille -> Binance/Coinmotion mun tapauksissa. Tästä siis lähtee jo vero ja se täytyy ilmoittaa verokarhulle?
2. Kun kryptokolikko siirtyy mun pankkitilille -> Osuuspankki mun tapauksessa. Tästä myös ilmoitetaan verokarhulle.
Verovähennys:
Voinko verovähentää täysin kotelon ja kaikki sen sisälmykset jos niistä olen jotain maksanut? Koska nuo laitteet on 100% kryptomainausta varten.
Mites sitten esim. kun on kaksi läppäriä jotka ovat myös peli- ja opiskelukäytössä. Pitääkö itse arvioida kuinka suuri osa käytöstä on mainauksessa? Esim. 50% ostohinnasta?
Sähköä en oikein voi verovähentää koska siitä en maksa mitään -> Työpaikka. Mites kun on kotona valtion sähkö? Kaikki laitteet lopulta siirtyy kotiin.
Puusilmä minä. Tämä näyttää jo paremmalta. Sitä en tiedä onko nuo paljon vai vähän, koska tämä on ensimmäinen kerta kun olen näitä sovelluksia asentanut sen jälkeen kun lopetin kellotushommat ja vesijäähyjen rakentelut (15 vuotta sitten) ja siirryin ns. peruskäyttäjäksi.Katsot emolevyn piirisarjan/yms. sensoritietoja.
HWinfo pitäisi antaa erikseen CPU osiossa CPU Package Power ja Coren lämpötilat mitä pitää tillottaa. Ja huomioi että Raptoreum käyttää karusellimaisesti useaa eri pientä algoa joiden tehonsyönti vaihtelee huomattavasti.
Käppyröiden perusteella näyttää että ETH-louhinnan suorituskyky olisi viime päivinä pumpannut hirveästi edestakaisin. Tai en ainakaan muista että käppyrät olisi näyttäneet noin rajuilta esim kuukausi sitten. Tuli vaan mieleen, että ennakoiko se jotain muutosta markkinoilla tms? Vai tekeekö kone temppuja?
Ok, mikähän tuossa nyt oikein mättää. Noudatin näitä ohjeita täältä.Minulle oli ainakin aamuun mennessä tullut huimat 30 RTM lompsaan kun illalla käynnistin mainauksen.
Minimi payout r-poolilla on tosiaan 30RTM tunnin välein.Ok, mikähän tuossa nyt oikein mättää. Noudatin näitä ohjeita täältä.
edit: ja kuulemma minimi payout on juurikin tuo 30RTM
Uskaltaako tuommoisen Acer pakettikoneen RTX 3060 ti:llä louhia, kun eikös nämä pakettien mukana tulevat näyttikset ole huonommilla jäähdytyksillä? Versio on yllätykseksi on non-LHR vaikka valmistuspäivä elokuussa 21.
Itse tilailin just pari 3900x:ää. Taitaa olla paras hinta-tehosuhdeOlis kyllä ihan mielenkiintoinen idea päivitellä mainaus rigit aatamin aikaisesta tekniikasta ja pistää prossut töihin. Nyt noilla prossuilla ei taida tehdä yhtään mitään. Aika iso kyssäri silti, että tuleeko tuo maksamaan itseään takaisin mikä olisi aika oleellista jos tuon takia pävittää louhinta tekniikkaa. Toki verojenkin takia tässä voisi/pitäisi laittaa euroja taas kiertoon...
Mikä nyt olisi ns. best bang for buck prossu?
Itse tilailin just pari 3900x:ää. Taitaa olla paras hinta-tehosuhde
Nopealla googletuksella tuotto noissa on sama ja kuvittelisin 3900x olevan halvempi?Mitä eroa 5900X:ään? Siinä on pari tonnia enempi numeroita kuitenkin ja hinta about sama XD. En siis ole yhtään kärryillä prossukehityksestä... 8700k:lla pelannut tyytyväisenä pari kolme vuotta ja nyt käytössä ollut pakettikone missä 10700k...
On se lähes 100e kalliimpi ja sama hashrate. Toki jälleenmyynti varmaa helpompi 5900x:llä. Intelit huonoja rtm louhintaan.Mitä eroa 5900X:ään? Siinä on pari tonnia enempi numeroita kuitenkin ja hinta about sama XD. En siis ole yhtään kärryillä prossukehityksestä... 8700k:lla pelannut tyytyväisenä pari kolme vuotta ja nyt käytössä ollut pakettikone missä 10700k...
Ok. Mitäs tässä muuten sitten pitäisi ottaa huomioon. Joku sopiva B450 lankku varmaan paras vaihtoehto. Onko rammilla väliä? Riittääkö normi Wraith Prism jäähy?
Puhetta oli, että hiveos pystyisi mainaamaan myös, mutta ei niin tehokkaasti? En löytänyt tälle mitään lähdettä?
Tää jätkä ei ole vaivutunut edes virittämään GPU:ita perään vaan erikseen GPU rigi ja raptoreum vehkeet... Samoin kaikki nuo hiveos:ssä.
Joo b450 ja stock jäähy riittää ja muistin määrällä ei taida olla väliä. Päivittää vaa biosin uusimpaan. Kaksi kampaa kannattaa olla, mutta nopeuden merkityksestä ei tietoa. Itsellä 3600cl14 ja nyt tuleviin rigeihin tulossa 3200cl16. Saa nähdä miten vaikuttaa. Itse saan ainakin samat nopeudet hiveos:llä vaikka gpu:t louhii samaan aikaan. Oc kannatta tehdä manualilla (coren nopeus ja vcore) eikä pbo:lla.
eiköhän, kunhan katsoo ettei lämmöt nouse. laita aluksi ihan vakiokelloilla ja katso onko lämmöt ok. nosta vasta sitten kelloja pikkuhiljaa niin näet miten lämmöt käyttäytyy.Uskaltaako tuommoisen Acer pakettikoneen RTX 3060 ti:llä louhia, kun eikös nämä pakettien mukana tulevat näyttikset ole huonommilla jäähdytyksillä? Versio on yllätykseksi on non-LHR vaikka valmistuspäivä elokuussa 21.
B450 Tomahawk on B450 lankkujen parhaimmistoa VRM puitteissa.Verkkokaupassa olisi tarjouksessa: MSI B450 TOMAHAWK MAX II AM4 ATX-emolevy 74,90
Onko ihan susi emo? Aiemmin katoin: Asus ROG STRIX B450-F GAMING II AM4 ATX-emolevy 124,90 aika paljon kalliimpi.
Muistin kululla on siis väliä, ettei voi vaan heittää perus halvinta 4gb ddr 2600mhz kampaa sinne millä hiven saa ylös...
Toki msi vaan 5x pci-e tai no on mulla noita m-2 adaptereita ylimääräsenä niin saa 6x.
Vanhat 3060set pitäs toimia samalla lailla kuin ennenkin. Uudet kortit ei vissiin edes tunnistu 470.05 ajureiden kanssa.Vieläkös tuo vanhemmilla RTX 3060 ja 470.05-ajureilla on mahdollista? Pikainen googletus toi esiin ongelmia, ettei nuo beta-ajurit suostuisi asentumaan?
B450 Tomahawk on B450 lankkujen parhaimmistoa VRM puitteissa.
Asuksen Strix B450-F Gaming II on myös hyvä mutta samalla huomattavasti uudempi lankku, se julkaistiin B550 lankkujen julkaisun jälkeen ja käyttää Asuksen B550 lankkujen VRM rautaa. Alkuperäinen Strix (mikä on myös mukana alla olevassa videossa) oli aivan karseaa kuraa, tuo uusittu versio on aivan toista maata.
B450 Tomahawk on B450 lankkujen parhaimmistoa VRM puitteissa.
Asuksen Strix B450-F Gaming II on myös hyvä mutta samalla huomattavasti uudempi lankku, se julkaistiin B550 lankkujen julkaisun jälkeen ja käyttää Asuksen B550 lankkujen VRM rautaa. Alkuperäinen Strix (mikä on myös mukana alla olevassa videossa) oli aivan karseaa kuraa, tuo uusittu versio on aivan toista maata.
Vieläkös tuo vanhemmilla RTX 3060 ja 470.05-ajureilla on mahdollista? Pikainen googletus toi esiin ongelmia, ettei nuo beta-ajurit suostuisi asentumaan?
Ei mitään RTX3060Ti korttia kannata ajaa vakio kelloilla. Powerlimit luokkaan 60% ja coren kellot niin alas kuin vaan pystyy. Muistit kellottaa sinne missä on vielä vakaat ja antaa painaa ethereumia. Tämä siis ainakin non LHR korteille mistä oli kysymys.eiköhän, kunhan katsoo ettei lämmöt nouse. laita aluksi ihan vakiokelloilla ja katso onko lämmöt ok. nosta vasta sitten kelloja pikkuhiljaa niin näet miten lämmöt käyttäytyy.
Tuota tilhokatin linkkaamaa raptorium hashrate listaa katselin, kumpaa siinä kuuluisi katsoa, true average vaiko pool estimate? En ihan ymmärrä tuota kohkaamista tuosta, noi tuottoarvot eivät tunnu kummoisilta? Toki asensin tuon noden(eikö se ole node varsinaisesti, vaikka lompakoksi sitä kutsutaan?) ja päivitin sen blockchainin ajan tasalle.
Ja mitä katselin niin tuossa joutuisi vaihtamaan sen btc, ja sen ehkä siirtää toiseen pörssiin. Onneksi nyt btc siirrot on jotain 2 euron luokkaa.