Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
~1,5KH/s ilman kikkailuja menee 3600.
Tuolla voi laskea tuotot hashraten perusteella:
![]()
Coins to mine | minerstat
Find the mineable coins from the list of proof of work (PoW) coins.minerstat.com
Mutta kannattaa pitää mielessä että jos ei ole aikomus hodlata niin fiatiksi muuttaminen vaatii kikkailua (RTM-->BTC-->€).
Aika normaalilta toi käppyrä näyttää. Käytät vissiin konetta muussakin käytössä niin sen takia käppyrät vähän heittelee ja/tai lisäksi kellotukset vähän liian kireällä, mutta, mielestäni normaalilta muuten näyttää...Käppyröiden perusteella näyttää että ETH-louhinnan suorituskyky olisi viime päivinä pumpannut hirveästi edestakaisin. Tai en ainakaan muista että käppyrät olisi näyttäneet noin rajuilta esim kuukausi sitten. Tuli vaan mieleen, että ennakoiko se jotain muutosta markkinoilla tms? Vai tekeekö kone temppuja?
![]()
1. Älä missään nimessä sulje defenderiä. Pistä pelkästään poikkeus-sääntö sinne kansioon mihin asensit minerin, silloin ei defender ala valittamaan ja koneen tietoturva pysyy kunnossa (kunhan itse maineri ei ole joku venäläisestä linkistä ladattu viruskikkare).Kaamea kohtalo ja ryöstö on tapahtunut! Olin saanut mainattua n 1,5k racencoinia "ravencore" nimiseen lompsaan.
Tietysti olen säätänyt kaikki mahdolliset defenderit yms. pois päältä, koska windows ei oikein tykännyt asentaa mineria koneelle.
Ja nyt huomasin, että pari päivää sitten lompakosta on tehty siirto, millä kaikki Coinit on siirretty jonnekin muualle.
Oppirahoja maksellaan ja myönnän heti, että mitäänhän en näistä oikeasti ymmärrä, mutta osaisikohan kukaan sanoa, että mitähän tässä pitäisi tehdä, ettei noin tapahdu uudestaan?
Entä onko kenelläkään käsitystä, mitä tässä on oikeasti käynyt?
Pitääkö lompakkoa jotenkin salata/suojata? Jos keskustelussa on sivuttu aihetta aikaisemmin, niin saa vinkata, mistä kohdasta lähden lukemaan.
Jäähynä Wraith Prism, Jonsbo CR-1400, Noctua NH-L12S, Zalman cnps17x, jne.Millaisia CPU-lämpöjä jengillä on CPU:lla louhiessa? Joskus kokeilin Moneroa pikaisesti mainata, mutta lämmöt meni niin korkeelle, että totesin, ettei kannata lähteä leikkimään. Tällä hetkellä näytti, et raptoreumin full tunea aloittaessa oli noin 50-55 astetta Afterburnerin mukaan, ja nyt tuunatessa heilunut jossain 70 ja 90 välillä. Alla Ryzen 7 5800x.
Ootteko te, jotka Raptoreumia louhii, ni huomanneet merkittävää eroa muistien kellotuksilla, tai muuten käyttäneet jotain Ryzen Clocktuneria tai Masteria? Mietin, että miten paljon tämän kanssa kannattaa nähdä vaivaa, jos alla vaan muutamat 5800x:t ja i7-11700K:t.
Onkos kellään tietoa, saako raptoreumia louhittua Macbookeilla? Olisi muutamat duunin Macbook Prot i9:eillä ja 64 gigan rammeilla, jotka vois laittaa laulamaan, jos on kannattavaa. Ei tosin mineria näyttänyt olevan mäkeille.
Maistuis isosti louhintalaitteiston kasvattaminen, kun alkaa säät viilenemään, ni sais lasitetun parvekkeen lämpimäks. Ei nuo 3-5 GPU:ta tunnu puskevan tarpeeks lämpöä partsille...
Näköjään pystyy mainaamaan Raptoreumia HiveOS:n kautta nii pistin 5900X ja muut osat tilaukseen ja rakentaa mainaus/pelikone![]()
No perhana. Pitää toivoa että tulee päivityksiäMuistelisin lukeneeni Raptoreumin discordissa että HiveOS käyttää huonoo maineria ja hashrate ei olis paras mahdollinen.
Pitää vaa valita minerin asetuksista fork=gr. Sillä saa sen 1.1.9 minerin käyttöön. Alustuu oletuksena rplant, mikä on paska. Kohta pitäisi tulla v1.2, jolla saa vähän lisää hashrateaMuistelisin lukeneeni Raptoreumin discordissa että HiveOS käyttää huonoo maineria ja hashrate ei olis paras mahdollinen.
Jäähynä Wraith Prism, Jonsbo CR-1400, Noctua NH-L12S, Zalman cnps17x, jne.
Pienellä jäähyllä 5800X esimerkiksi kannattaa curve optimizer (+muuta kivaa) asetuksia hinkkaamalla pistää virtapihimmäksi joka laskee lämpöjä reilusti.
Esimerkiksi 5800X noiden videoiden perusteella tuunattuna pyörii NH-L12S jäähyllä keskimäärin 70C hujakoilla. Piikit tietenkin hieman korkeammat, 77C.
Edit: väärä kirjain Noctuan mallissa.
Erinomainen vinkki! Kannattaako autotune vetää uudestaan PBO2 säätämisen jälkeen? Oletan että tottakai.Esimerkiksi 5800X noiden videoiden perusteella tuunattuna pyörii NH-L12S jäähyllä keskimäärin 70C hujakoilla. Piikit tietenkin hieman korkeammat, 77C.
Edit: väärä kirjain Noctuan mallissa.
Kaamea kohtalo ja ryöstö on tapahtunut! Olin saanut mainattua n 1,5k racencoinia "ravencore" nimiseen lompsaan.
Tietysti olen säätänyt kaikki mahdolliset defenderit yms. pois päältä, koska windows ei oikein tykännyt asentaa mineria koneelle.
Ja nyt huomasin, että pari päivää sitten lompakosta on tehty siirto, millä kaikki Coinit on siirretty jonnekin muualle.
Oppirahoja maksellaan ja myönnän heti, että mitäänhän en näistä oikeasti ymmärrä, mutta osaisikohan kukaan sanoa, että mitähän tässä pitäisi tehdä, ettei noin tapahdu uudestaan?
Pitääkö lompakkoa jotenkin salata/suojata? Jos keskustelussa on sivuttu aihetta aikaisemmin, niin saa vinkata, mistä kohdasta lähden lukemaan.
Onko jotain tietoa mistä nuo oranssilla olevat johtuvat?
![]()
Millaisia CPU-lämpöjä jengillä on CPU:lla louhiessa? Joskus kokeilin Moneroa pikaisesti mainata, mutta lämmöt meni niin korkeelle, että totesin, ettei kannata lähteä leikkimään. Tällä hetkellä näytti, et raptoreumin full tunea aloittaessa oli noin 50-55 astetta Afterburnerin mukaan, ja nyt tuunatessa heilunut jossain 70 ja 90 välillä. Alla Ryzen 7 5800x.
Ootteko te, jotka Raptoreumia louhii, ni huomanneet merkittävää eroa muistien kellotuksilla, tai muuten käyttäneet jotain Ryzen Clocktuneria tai Masteria? Mietin, että miten paljon tämän kanssa kannattaa nähdä vaivaa, jos alla vaan muutamat 5800x:t ja i7-11700K:t.
Onkos kellään tietoa, saako raptoreumia louhittua Macbookeilla? Olisi muutamat duunin Macbook Prot i9:eillä ja 64 gigan rammeilla, jotka vois laittaa laulamaan, jos on kannattavaa. Ei tosin mineria näyttänyt olevan mäkeille.
Maistuis isosti louhintalaitteiston kasvattaminen, kun alkaa säät viilenemään, ni sais lasitetun parvekkeen lämpimäks. Ei nuo 3-5 GPU:ta tunnu puskevan tarpeeks lämpöä partsille...
Millaisia CPU-lämpöjä jengillä on CPU:lla louhiessa? Joskus kokeilin Moneroa pikaisesti mainata, mutta lämmöt meni niin korkeelle, että totesin, ettei kannata lähteä leikkimään. Tällä hetkellä näytti, et raptoreumin full tunea aloittaessa oli noin 50-55 astetta Afterburnerin mukaan, ja nyt tuunatessa heilunut jossain 70 ja 90 välillä. Alla Ryzen 7 5800x.
r-pooli alhaalla vissiin. Ollut siis jo monta tuntia. rplant.xyz kasvanut huolestuttavan suureksi, 63% jo.Onko jotain tietoa mistä nuo oranssilla olevat johtuvat?
![]()
r-pooli alhaalla vissiin. Ollut siis jo monta tuntia. rplant.xyz kasvanut huolestuttavan suureksi, 63% jo.
Kaamea kohtalo ja ryöstö on tapahtunut! Olin saanut mainattua n 1,5k racencoinia "ravencore" nimiseen lompsaan.
Mitäs noille nyt sitten tapahtuu? Tuo batti tuolla rullaa, mutta mihin ne kolikot menee ja näkeekö niitä jostain? Samantien tuonne lompakkoon, vai pitääkö se jotenkin määritellä kuinka usein tilitetään jne kuten etherminessa? Tuo vasta laskee noita configgeja, joten voi olla että olen liian hätäinen kyselyissäni.Huom! Kyseinen krypto on vielä sen verran nuori että vaikeusaste on pohjalukemissa ja hintakehitys on ollut sellaista että hodlaus on tällä hetkellä vahvasti suositeltavaa.
Jos tiedät mitä teet: Lisäksi voit sijoittaa mainattuja Raptoreumeja Smart Nodeihin mistä saat ihan hyvää "talletuskorkoa".
Tällä hetkellä r-pool (mikä on vakiona valittuna pooliksi) on totaalisen solmussa jonka takia maksut tulevat myöhässä lompakkoon. Normaalisti maksut tulisivat tasaista tahtia tunnin välein yms.Mitäs noille nyt sitten tapahtuu? Tuo batti tuolla rullaa, mutta mihin ne kolikot menee ja näkeekö niitä jostain? Samantien tuonne lompakkoon, vai pitääkö se jotenkin määritellä kuinka usein tilitetään jne kuten etherminessa? Tuo vasta laskee noita configgeja, joten voi olla että olen liian hätäinen kyselyissäni.
Osaako nicehash kaivella tota raptoreumia?
Nopea kysymys: Jos homma nyt lähtee täysin lapasesta Raptoreumin kanssa (kuten nyt vaikuttaa), ja intel-paske rigit tulee vaihdettua AMD-rigeiksi (esim. 5800X:llä):
- Tarvitseeko jonkun näytönohjaimen olla kiinni emolevyn pcie x16 slotissa (ilman riseria) jotta käyttis (Windows) suostuu toimimaan? Vai toimiiko homma myös siten että vain johonkin riserilla kiinniolevista korteista lyö hdmi-piuhan tarvittaessa kiinni?
- Päteekö AMD-puolella samat bios-konffit jotta näyttikset tunnistuu risereilla oikein (alla)
Bios modifications to run 6x – 8x GPUs
[*][*][*]
- Go to BIOS Advanced\System Agent (SA) Configuration and enable Above 4G Decoding
- Advanced\System Agent (SA) Configuration\DMI/OPI Configuration, set DMI Max Link Speed to Gen2
- Advanced\System Agent (SA) Configuration\PEG Port Configuration, set PCIEX16_1 Link Speed to Gen2
- Advanced\PCH Configuration\PCI Express Configuration, set PCIe Speed to Gen2
- Advanced\Onboard Devices Configuration, set M.2_1 Configuration to PCIE
- Advanced\APM Configuration, set Restore AC Power Loss to Last State
- Save changes & Reset
- Onko muuta huomioitavaa?
Riippuu emolevystä. Osa vaatii 16x slotin miehitystä osa ei. Voi siis toimia muistakin sloteista, mutta jos kone tarvitsee näytön kiinni korttiin, niin siirtää vain riserin 16x slottiin?Nopea kysymys: Jos homma nyt lähtee täysin lapasesta Raptoreumin kanssa (kuten nyt vaikuttaa), ja intel-paske rigit tulee vaihdettua AMD-rigeiksi (esim. 5800X:llä):
- Tarvitseeko jonkun näytönohjaimen olla kiinni emolevyn pcie x16 slotissa (ilman riseria) jotta käyttis (Windows) suostuu toimimaan? Vai toimiiko homma myös siten että vain johonkin riserilla kiinniolevista korteista lyö hdmi-piuhan tarvittaessa kiinni?
Riippuu mitä aiot mainata, millaisilla laitteilla ja kuinka pitkään jne. Tärkein mielestäni on tuo kuinka pitkään, koska se vaikuttaa jäännösarvoon, joka on joka tapauksessa uusilla korteilla suurempi kuin rx 580 serrillä tai gtx 1060 korteilla. Täältä siis ääni uusille, vaikka LHR korteille. Eth louhintahan ei niillä ole tuottavinta, ainakaan viimeiseen kuukauteen ei ole ollutNoniin. Täällähän nämä kirjoittelevat ketkä ostaa kaikki näyttikset Heh.
Kysyn nyt täältä kun tietoa on, niin mitä näyttiksiä kannattaa ostaa? Mulla ei ole kokemusta näistä LHR tuotteista. Kannattaako niitä ajatella vai vanhempaa vaikka vievät enemmän virtaa?
Noniin. Täällähän nämä kirjoittelevat ketkä ostaa kaikki näyttikset Heh.
Kysyn nyt täältä kun tietoa on, niin mitä näyttiksiä kannattaa ostaa? Mulla ei ole kokemusta näistä LHR tuotteista. Kannattaako niitä ajatella vai vanhempaa vaikka vievät enemmän virtaa?
Katsokaa toi most difficult found share, oonko ehkä löytänyt blokin? En oo aikaisemmin nähnyt lähellekään vastaavaa lukemaa.
aika hyvä toi 295 tuhatta TH.
mun entinen ennätys oli jotain 10700 TH, ja tänä aamuna oli tullut 64700 TH![]()
Katsot emolevyn piirisarjan/yms. sensoritietoja.Mikähän noista on se CPU-lämpötila jota pitäisi raptoreumissa vahtia? Tuntuu että nuo kaikki ovat ihan samassa kuin ennen louhinnan aloitusta. Vai johtuuko vain siitä että jäähdytys toimii hyvin?
![]()
![]()
minulla
Onkohan tuo edellisestä käynnistyksestä lähtien? Eilen käynnistin uudelleen, kun piti saada raptorit kuokan alle.
Puhdasta veroasiaahan tämä on eli tuo kryptoverotus -ketju lienee oikea paikka. Joustava työnantaja, jos hyväksyy toimistolla mainata "firman piikkiin" (?).En tiedä meneekö kyssäri enemmän verotuspuolelle mutta kun mainauksesta kyse niin..
Verotettava tulo:
1. Kun kryptokolikko siirtyy mun kryptotilille -> Binance/Coinmotion mun tapauksissa. Tästä siis lähtee jo vero ja se täytyy ilmoittaa verokarhulle?
2. Kun kryptokolikko siirtyy mun pankkitilille -> Osuuspankki mun tapauksessa. Tästä myös ilmoitetaan verokarhulle.
Verovähennys:
Voinko verovähentää täysin kotelon ja kaikki sen sisälmykset jos niistä olen jotain maksanut? Koska nuo laitteet on 100% kryptomainausta varten.
Mites sitten esim. kun on kaksi läppäriä jotka ovat myös peli- ja opiskelukäytössä. Pitääkö itse arvioida kuinka suuri osa käytöstä on mainauksessa? Esim. 50% ostohinnasta?
Sähköä en oikein voi verovähentää koska siitä en maksa mitään -> Työpaikka. Mites kun on kotona valtion sähkö? Kaikki laitteet lopulta siirtyy kotiin.
Puhdasta veroasiaahan tämä on eli tuo kryptoverotus -ketju lienee oikea paikka. Joustava työnantaja, jos hyväksyy toimistolla mainata "firman piikkiin" (?).
Minulle oli ainakin aamuun mennessä tullut huimat 30 RTM lompsaan kun illalla käynnistin mainauksen.mun wallet näkyy rpool.net mutta wallettiin ei ole vuorokaudessa tullut yhtään siirtoa sisään. Onko joku rajoitus määrälle mitä pitää olla louhittuna että maksavat ulos?
En tiedä meneekö kyssäri enemmän verotuspuolelle mutta kun mainauksesta kyse niin..
Verotettava tulo:
1. Kun kryptokolikko siirtyy mun kryptotilille -> Binance/Coinmotion mun tapauksissa. Tästä siis lähtee jo vero ja se täytyy ilmoittaa verokarhulle?
2. Kun kryptokolikko siirtyy mun pankkitilille -> Osuuspankki mun tapauksessa. Tästä myös ilmoitetaan verokarhulle.
Verovähennys:
Voinko verovähentää täysin kotelon ja kaikki sen sisälmykset jos niistä olen jotain maksanut? Koska nuo laitteet on 100% kryptomainausta varten.
Mites sitten esim. kun on kaksi läppäriä jotka ovat myös peli- ja opiskelukäytössä. Pitääkö itse arvioida kuinka suuri osa käytöstä on mainauksessa? Esim. 50% ostohinnasta?
Sähköä en oikein voi verovähentää koska siitä en maksa mitään -> Työpaikka. Mites kun on kotona valtion sähkö? Kaikki laitteet lopulta siirtyy kotiin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.