Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Onkos täällä jengiä jotka mainaa Ravencoinia? Kuinka olisi helpoin tapa siirtää tuota rahaa? Eli nyt louhin pocketraven.com wallettiin ja sieltä pitäs saada se.. johonkin.. Crypto.comiin ei pyge ja Nexossa tai Coinmotionissa ei ole edes koko Ravencoinia :)
Nevahööd walleteista en ikävä kyllä osaa sanoa, mutta binancessa saa ainakin RVN:n vaihdettua ethereumiksi ja sitä kautta myytyä
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Nevahööd walleteista en ikävä kyllä osaa sanoa, mutta binancessa saa ainakin RVN:n vaihdettua ethereumiksi ja sitä kautta myytyä
Pystyykö Ravenia louhimaan binanceen? Crypto.comissa siis on Ravencoin ja sitä voi ostaa/myydä, mutta deposit/withdraval ominaisuuksia ei ole vielä. Eli nyt pitäis tuolta meikäläisen Ravenin walletista saada se siirrettyä johonkin mistä mä saan vaikka sitten vaihdettua sen toiseen kryptoon ja sitä kautta myytyä. Jos ei siis onnistu suoraan RVN siirto johonkin palveluun.

Riittää, että olisi Ravencoinilla deposit.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Pystyykö Ravenia louhimaan binanceen?
Pystyy tai ainakin keväällä pystyi, kun vielä mainausta harrastin. Poolia ei binancella taida tuolle olla, joten itse käytin Etherminen poolia

edit. HP tupakka-askia taas Gigantilla -1049;-
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.07.2020
Viestejä
556
Ensi viikon keskiviikkona olisi sitten EIP:n julkaisu. Saapa nähdä millaisia vaikutuksia sillä on.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Ensi viikon keskiviikkona olisi sitten EIP:n julkaisu. Saapa nähdä millaisia vaikutuksia sillä on.
Gas fee on ollu jo jonkiin aikaa melkeen nolla, eli aikavähäset seuraukset tuolla. Kai. Jos eivät nyt sitten onnistu ryssimään koko verkkoa solmuun.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Binancessa ollut sepa withdraw poissa käytöstä monta päivää - googlettamisella löytyi vain tieto että deposit puoli olisi pois päältä, mutta withdrawal pitäis onnistua... Onneksi on oma kortti sinne, ja taitaa debit-kortillekin "visa siirto" onnistua, en ole kokeillut..
Näin oli tilanne ekaksi, mikä selittää googletuksen ehkä oudot tulokset. Mutta myöhemmin myös withdrawal otettiin pois, tämä jo joku pari viikkoa sitten. Visa kortilla homma toimii, siellä on nyt ilmaiset kulut oliko se ensi kuun loppuun asti. Mulla taisi viimeisin kotiutus tuolta onnistua jopa viikonloppuna päivässä. Mä olin odottanut että se menisi maanantaille.
 
  • Tykkää
Reactions: dmn
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 802
Näin oli tilanne ekaksi, mikä selittää googletuksen ehkä oudot tulokset. Mutta myöhemmin myös withdrawal otettiin pois, tämä jo joku pari viikkoa sitten. Visa kortilla homma toimii, siellä on nyt ilmaiset kulut oliko se ensi kuun loppuun asti. Mulla taisi viimeisin kotiutus tuolta onnistua jopa viikonloppuna päivässä. Mä olin odottanut että se menisi maanantaille.
Näyttää olevan myös myyntihistoria tyhjää. Taitaa tulla mukavaa joulukuussa, kun pitäisi "tilinpäätös" tehdä
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Hmm... Eikös tuossa HP Pavilion (4600G) koneessa ole yksi pcie x1 sekä yksi 8-pinninen virtaliitäntä vapaana? Tuohonhan saa täten kivasti laitettua kaksi korttia kiinni mainaamaan.

Ainoa mikä mietityttää on että riittääkö ATX12VO emolevyn kautta menevistä SATA-virtaliittimistä tarpeeksi mehua tuota x1 adapteria varten...
Edit: pah, ATX12VO ei sisällä 5v linjaa sata kaapeleille. Eli ei toimi. Edit2: ahaa, tuossa onkin ihan tuo 4-pinninen sata-kaapeli joten toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Hmm... Eikös tuossa HP Pavilion (4600G) koneessa ole yksi pcie x1 sekä yksi 8-pinninen virtaliitäntä vapaana? Tuohonhan saa täten kivasti laitettua kaksi korttia kiinni mainaamaan.

Ainoa mikä mietityttää on että riittääkö ATX12VO emolevyn kautta menevistä SATA-virtaliittimistä tarpeeksi mehua tuota x1 adapteria varten...
Riserilla toimii ja virta riittää. Ongelma tulee enemmänkin ilmankierron kautta, joka tuossa ja sen sukulaisissa on täysin riittämätön. Kyljelleen ja kylki auki jaksaa gput paremmin hengittää, mutta tuskin mikään optimaalinen sisustusratkaisu.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Riserilla toimii ja virta riittää. Ongelma tulee enemmänkin ilmankierron kautta, joka tuossa ja sen sukulaisissa on täysin riittämätön. Kyljelleen ja kylki auki jaksaa gput paremmin hengittää, mutta tuskin mikään optimaalinen sisustusratkaisu.
Koneessa on nyt kiinni True Spirit 120 joka ei mahdu sisään sivupelti kiinni. Mutta tuon jäähyn ja APU:n avulla Rocket League pyörii erinomaisesti ilman että mainaus tehot laskee.

Eli jos tuo tosiaan toimii ja virrat riittää niin kovaa ajoa vaan kunhan postissa tulee pcie x1 härpäkkeitä lisää.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Onko jengillä hyviä kokemuksia noista risereista? Nyt kun on pari konetta tupla PCI-E, niin toiseen voisi riserilla laittaa vielä kolmannenkin. Virtalähde sen verran pomminvarma yksilö.
 
Liittynyt
12.01.2020
Viestejä
169
Onko jengillä hyviä kokemuksia noista risereista? Nyt kun on pari konetta tupla PCI-E, niin toiseen voisi riserilla laittaa vielä kolmannenkin. Virtalähde sen verran pomminvarma yksilö.
Tälle vahva suositus: riseri+teline
Seuraksi ottaisin pciex1 liittimen 90 asteen kulmalla, niin johdot menee kivemmin
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
284
Gas fee on ollu jo jonkiin aikaa melkeen nolla, eli aikavähäset seuraukset tuolla. Kai. Jos eivät nyt sitten onnistu ryssimään koko verkkoa solmuun.
Kyllähän se Gas fee on kuitenkin ollut tässä taas viime aikoina koholla, eli noin 15-20% lähtee nykyisistä tuotoista ethereissä mitattuna samantien pois Eipin tulon jälkeen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Pitää katsoa miten paljon vaikuttaa kun pistää refu 6800XT kortin backplateen lämpötyynyt muisteille. Postissa tulossa lisäksi 6900XT (2 kappaletta) mihin on tarkoitus tehdä sama modaus.
Hyvillä tyynyillä ilmeisesti hyödyt olleet ihan 5 asteen luokkaa. Pitää katsoa että pistääkö sinne Thermalright Odyssey vai Arcticin sinistä tyynyä, Odyssey tyynyä vaan menossa 3080 EK blokkiin joten saa nähdä riittääkö siitä muille korteille.

Edit: Noniin, nyt on HP tupakkiaskissa kaksi 3060ti korttia mainaamassa samalla kun 4600G hoitaa HTPC-pelaamisen. Hyvin näyttää toimivan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
355
Onkos täällä jengiä jotka mainaa Ravencoinia? Kuinka olisi helpoin tapa siirtää tuota rahaa? Eli nyt louhin pocketraven.com wallettiin ja sieltä pitäs saada se.. johonkin.. Crypto.comiin ei pyge ja Nexossa tai Coinmotionissa ei ole edes koko Ravencoinia :)
Sivun mukaan pitäisi Crypto.comin olla tuettu lompakko. Wallets

Pystyykö Ravenia louhimaan binanceen? Crypto.comissa siis on Ravencoin ja sitä voi ostaa/myydä, mutta deposit/withdraval ominaisuuksia ei ole vielä. Eli nyt pitäis tuolta meikäläisen Ravenin walletista saada se siirrettyä johonkin mistä mä saan vaikka sitten vaihdettua sen toiseen kryptoon ja sitä kautta myytyä. Jos ei siis onnistu suoraan RVN siirto johonkin palveluun.

Riittää, että olisi Ravencoinilla deposit.
Pystyy ja Binance kautta voi treidata RVN- BNB ja sitä kautta euroiksi.

Binance ei ollut hakenut tarvittavia lupia kaikille tarjoamilleen kaupankäyntipalveluille monilla markkina-alueilla ja niiden SEPA-siirtojen välittäjä sano sopimuksen irti.
Alkaa Binancen tilanne olla tuskallinen, jos olisi hommannut tarvittavat luvat. Toi olisi toimiva alusta.
Eihän niitä mikään estä myöhemmin hakemasta tarvittavia lupia. Jos toiminta on täysin laillista.
Äkkiäkö Kiinan poika ottaa palvelimilta piuhat irti ja naureskelee matkalla pankkiin.
Crypto.comilla ei taida olla vastaavia ongelmia, siis eurojen lähetys tilille tai eurojen kotiutus?
Uutisissa ei ole osunut vastaavaa silmiin.
Ehkä pitäisi alkaa katselee Binancen tilalle muuta.

Saa nähdä miten cryptot tokenee juhannuksen jälkeisestä krapulasta, kun mennään syksyyn.
Ja mikä mukavinta, näyttisten hinnat tullut alas. Näyttää vielä jotkun pyytävän GTX10xx korteista pikkasen liikaa.

Näyttää olevan myös myyntihistoria tyhjää. Taitaa tulla mukavaa joulukuussa, kun pitäisi "tilinpäätös" tehdä
Kyllä ne sieltä löytyy. Ja jos ei löydy, voihan toi pientä ylimääräistä jumppaa aiheuttaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Onnistuuko Binancessa vielä Visalle siirto?? Ei ole tässä nyt konetta lähettyvillä ja mobiilissa ei ole tuettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Sivun mukaan pitäisi Crypto.comin olla tuettu lompakko. Wallets



Pystyy ja Binance kautta voi treidata RVN- BNB ja sitä kautta euroiksi.



Alkaa Binancen tilanne olla tuskallinen, jos olisi hommannut tarvittavat luvat. Toi olisi toimiva alusta.
Eihän niitä mikään estä myöhemmin hakemasta tarvittavia lupia. Jos toiminta on täysin laillista.
Äkkiäkö Kiinan poika ottaa palvelimilta piuhat irti ja naureskelee matkalla pankkiin.
Crypto.comilla ei taida olla vastaavia ongelmia, siis eurojen lähetys tilille tai eurojen kotiutus?
Uutisissa ei ole osunut vastaavaa silmiin.
Ehkä pitäisi alkaa katselee Binancen tilalle muuta.

Saa nähdä miten cryptot tokenee juhannuksen jälkeisestä krapulasta, kun mennään syksyyn.
Ja mikä mukavinta, näyttisten hinnat tullut alas. Näyttää vielä jotkun pyytävän GTX10xx korteista pikkasen liikaa.



Kyllä ne sieltä löytyy. Ja jos ei löydy, voihan toi pientä ylimääräistä jumppaa aiheuttaa.
Juu crypto.com pelittää ihan hyvin. Kerran parin päivän siirrot ei tulleet perille mutta pari päivää lisää niin alkoi valua taas.
 
Liittynyt
02.12.2020
Viestejä
91
Crypto.com näyttää toimivan lakien ja säännösten mukaan ja hankkii tarvittavat luvat ennen palveluiden tarjoamista. Muutenkin kaikki on toiminu niinkun pitääkin tuolla. Ja ihan hyvät edut noissa korteissakin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Onnistuuko Binancessa vielä Visalle siirto?? Ei ole tässä nyt konetta lähettyvillä ja mobiilissa ei ole tuettu.
Juu. Ja tosiaan on vielä about kolme viikkoa ilmaiset.

Onkohan tuossa Binancen omassa visakortissa millaiset kulut jos nostaa rahaa automaatilla. Mä vähän epäilen että siinä voisi olla prosentuaalisia kuluja, kun nykyään kotimaistenkin pankkien korteilla noissa on aika rajoituksia. Itse käytän Binancea vain sen takia että se on ripauksen halvempi kuin Coinbase. Tai tällä hetkellä enemmän tuon ilmaisuuden takia.

Itse en ole juuri yhtään nostanut käteistä varmaan 10 vuoteen, mutta jatkuvasti noita ilmoituksia tulee että noiden käteisnostoja ja kiertävää käteistä selvästi pyritään vähentämään. Sain just tuollaisen kortin, tuli yllättävän nopeasti ehkä parissa viikossa, otin sen vähän varmuuden vuoksi jos sillä pystyisi kiertämään noita Binancen ongelmia. Mutta ongelmana tosiaan itsellä on että mulla on yksinkertaisesti niin vähän tarvetta ostaa mitään, ettei mahdolliset korttiostokset millään kata mainaustuottoja ellei sitten jättäisi pitkäksi aikaa (tyyliin pariksi vuodeksi) rahaa sisään Binanceen, mikä luonnollisesti ei ole mikään mahdollisuus muodollisten riskien takia, enkä myöskään usko täysin että noi stablecoinit olisi 100% varmuudella taattuja jotta niitä uskaltaisi pitää jossain ulkopuolisessa walletissa, saati että USD-EUR kurssi vaihtelee miten sattuu myös.

En tiedä mitä sitten kun tuon Visa kotiutusten ilmaisuus poistuu, jos IBAN kotiutuksia ei saada palautettua. Mielestäni Binancen ongelmat on pitkälti sen takia että siellä voi lainata rahaa/coineja ja niillä sitten pelata päiväkauppiasta, mikä on melko itsestäänselvästi se mikä noita regulaattoreita hiertää. Coinbase on vetäytynyt tukemasta tavallisten asiakkaiden margin traidaamisesta jo viime vuonna, pareja voi vaihtaa mutta mitään sen ihmeempää ei voi tehdä. Ainakin asiakkaille päin Binance uskottelee hoitavansa noi KYC jutut kunnolla niin uskon että toi margin/leveraged trading on se mikä on Binancen ongelmien syy. Toki myös se että Binancen perustaja on kiinalainen. Toki myös ilmeisesti tuo Cryoto.com tarjoaa noita leveraged trading juttuja, että en tiedä. Crypto.com joskus harkitsin myös tutustua mutta pidättäydytään nyt näissä kahdessa mitkä itsellä on valmiina ja käyttökelpoiset.

Skenin uusin hassutus on stoner catit, jos joku miettii että mistä nuo eiliskeskiyön korkeat bensahinnat oli peräisin. Harmi että tuota animaatiota ei ainakaan suoraan pääse katselemaan ellei ole noita NTF:tä ostanut.

Ethereum Fees Get High with Stoner Cats, Then Swiftly Drop

 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
1 036
Onko kukaan muu ehtinyt tutustua louhintakoteloihin?
Itse sain hankittua "Cold Case Home 8" nimisen kotelon 8 näytönohjaimlle.
Yllättävän tehokkaasti viilentää kortteja ja pölytkin jää suodattimeen.
Idea on varsin yksinkertainen, mutta toimii huomattavasti paremmin kuil "Open Rig" tai kotelot, joissa ilma puhalletaan kotrrien välistä.

Onko kellään tietoa löytyykö vastaavia ratkaisuja EU:n sisäpuolella mistään?

CCH8.png
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Onko kellään tietoa löytyykö vastaavia ratkaisuja EU:n sisäpuolella mistään?
Ainakin mun autotallista! Mutta tuli itse todettua että järeimmistäkään laitetuulettimista (mulla 1 per korttislotti) ei oikein riitä puhti vaihtamaan tarpeeksi ilmaa kun lämpökuorma on yli 1kW kotelon sisällä ja suodatin lisäämässä imuvastusta. Laitoin pömpelin "pakokaasut" seinästä pihalle LVI kanavapuhaltimella (ei mikään biltema malli), niin alkaa olemaan sopiva. Voisi kyllä vieläkin tehokkaampi kanavapuhallin olla, tai toinen syöttämässä ulkoilmaa (nyt vaan imee ulkoa).

Tulikin mieleen että täytyy varmaan käydä tutkimassa mitä kaikkea on taas suodattimeen jäänyt, ei oo muutamaan viikkoon tullut käytyä edes koko aparaattia katsomassa
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
1 036
Ainakin mun autotallista! Mutta tuli itse todettua että järeimmistäkään laitetuulettimista (mulla 1 per korttislotti) ei oikein riitä puhti vaihtamaan tarpeeksi ilmaa kun lämpökuorma on yli 1kW kotelon sisällä ja suodatin lisäämässä imuvastusta. Laitoin pömpelin "pakokaasut" seinästä pihalle LVI kanavapuhaltimella (ei mikään biltema malli), niin alkaa olemaan sopiva. Voisi kyllä vieläkin tehokkaampi kanavapuhallin olla, tai toinen syöttämässä ulkoilmaa (nyt vaan imee ulkoa).

Tulikin mieleen että täytyy varmaan käydä tutkimassa mitä kaikkea on taas suodattimeen jäänyt, ei oo muutamaan viikkoon tullut käytyä edes koko aparaattia katsomassa
Onko sulla itse tehty kotelo vai ostettu jostain? Montako korttia mahtuu sisään?
Tässä ColdCase:ssa on 15 senttiset ja oikein paksut tuulettimet. 1,9A muistaakseni. Jaksaa työntää ilmaa oikein hyvin. 120mm tuulettimet ei kulemma riitä.
"Pakoputkea" tälle itsekin ajattelin virittää, mutta senkin on oltava vähintään 250mm ja korkeintaan muutaman metrin pituinen ilman jyrkkiä mutkia.
Pidemmällä "pakoputkella" kanavapuhallin on melkein pakollinen.
Jos jaksat niin ota kuvia omasta kotelosta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Katselin noita koteloita jossain vaiheessa, mutta olisivat olleet turhan arvokkaita joka rigille hankittavaksi. Päädyin tekemään kasvihuonemuovista teltan autotallin nurkkaan. Yksi kunnollinen kanavapuhallin imee ylhäältä teltan ilmat talon päädystä ulos, ja teltan alareuna on ulko-ovea vasten jossa 2*250mm reikää. n. 3,5-4kw tuolla on lämpökuormaa.

Tuollaisen kotelon voisi periaatteessa tehdä itsekin vaikka ohuesta vanerista, ja molemmat päädyt täyteen serverituulettimia. Korttien huolto ja muutostyöt on kuitenkin niin paljon helpompi hoitaa avorigeillä, etten vienyt tätä ajatusta pidemmälle.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
1 036
Katselin noita koteloita jossain vaiheessa, mutta olisivat olleet turhan arvokkaita joka rigille hankittavaksi. Päädyin tekemään kasvihuonemuovista teltan autotallin nurkkaan. Yksi kunnollinen kanavapuhallin imee ylhäältä teltan ilmat talon päädystä ulos, ja teltan alareuna on ulko-ovea vasten jossa 2*250mm reikää. n. 3,5-4kw tuolla on lämpökuormaa.

Tuollaisen kotelon voisi periaatteessa tehdä itsekin vaikka ohuesta vanerista, ja molemmat päädyt täyteen serverituulettimia. Korttien huolto ja muutostyöt on kuitenkin niin paljon helpompi hoitaa avorigeillä, etten vienyt tätä ajatusta pidemmälle.
Tässä kotelossa on juurikin tuo hyvä idea (jokainen kortti saa kylmää ilmaa eikä toisen kortin "pakokaasut" pääse toisen kortin ilmanottoon)
mikä mahdollistaa alhaiset lämpötilat.
15 astetta sain pois kuumimmasta kortista ja melutasokin sellainen "vaimon hyväksymä" verrattuna korttien vakiojäähyjen ulinaan.
Olen myös ajatellut rakentaa vesivanerista samantyyppisen kotelon, mutta miten paloturvallisuus? Ei kyllä viittis taloa sytytää jos jokin mene pieleen...
Sen takia kysynkin jos jollakin olisi tietoa kuka näitä vamistaisi EU:n sisällä.
Muuten laitan tilauksen vireille ja tuon naapurista vielä muutaman kotelon itselle ja kaverille.

Onhan noilla hintaa, mutta siinä saa tilattua kaikki tuulettimet, säätimet ja sudattimet samalla.
Kalliimmaksi tulee valmistaa itse ( materiaalina ohut pelti tai alumiini) yksittäisiä kapaleita.
Tarkoitus pitää kuumimmat kortit näisä koteloissa kerta kotelotkin saa pinottua päällekkäin nätisti vaikka autotalliin tai parvekkeelle - ei vie ylimääräistä tilaa.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Onko sulla itse tehty kotelo vai ostettu jostain? Montako korttia mahtuu sisään?
Tässä ColdCase:ssa on 15 senttiset ja oikein paksut tuulettimet. 1,9A muistaakseni. Jaksaa työntää ilmaa oikein hyvin. 120mm tuulettimet ei kulemma riitä.
"Pakoputkea" tälle itsekin ajattelin virittää, mutta senkin on oltava vähintään 250mm ja korkeintaan muutaman metrin pituinen ilman jyrkkiä mutkia.
Pidemmällä "pakoputkella" kanavapuhallin on melkein pakollinen.
Jos jaksat niin ota kuvia omasta kotelosta.
Tuosta käy idea selväksi. Pellistä tehty niin ei pala, jos joku menee mönkään. Joku kyseli joskus teenkö vastaavan isommalle määrälle kortteja johonkin hallin nurkkaan, niin että saisi ulkoilmaa käytettyä jäähdytykseen... Mutta tulin siihen lopputulokseen että halvemmalla pääsee kun rakentaa vaikka ihan gyprocista oman pienen paloturvallisen serverihuoneen, missä on avolouhos..
 

Liitteet

Liittynyt
16.07.2020
Viestejä
1 628
Tässä kotelossa on juurikin tuo hyvä idea (jokainen kortti saa kylmää ilmaa eikä toisen kortin "pakokaasut" pääse toisen kortin ilmanottoon)
mikä mahdollistaa alhaiset lämpötilat.
15 astetta sain pois kuumimmasta kortista ja melutasokin sellainen "vaimon hyväksymä" verrattuna korttien vakiojäähyjen ulinaan.
Olen myös ajatellut rakentaa vesivanerista samantyyppisen kotelon, mutta miten paloturvallisuus? Ei kyllä viittis taloa sytytää jos jokin mene pieleen...
Sen takia kysynkin jos jollakin olisi tietoa kuka näitä vamistaisi EU:n sisällä.
Muuten laitan tilauksen vireille ja tuon naapurista vielä muutaman kotelon itselle ja kaverille.
Tällaiseen joskus törmäsin: Home – Mineshop, Cryptocurrency Mining Hardware

Tiedä sitten kuinka toimitukset pelaa, itsellä ei ole noin pro-meininkiin ollut tarvetta, kun pari 30-sarjalaista rouskuttaa ylihintojaan pois :)
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
1 036
Tällaiseen joskus törmäsin: Home – Mineshop, Cryptocurrency Mining Hardware

Tiedä sitten kuinka toimitukset pelaa, itsellä ei ole noin pro-meininkiin ollut tarvetta, kun pari 30-sarjalaista rouskuttaa ylihintojaan pois :)

Ne on sitten OIKEASTI kalliita.
Minulla oli vastaava ratkaisu, missä ilma vain puhallettiin kotelon läpi, muttei se ollut läheskään tarpeeksi tehokas kuumille korteille.

Ja taas siinä minun Cold Case kotelossa suurena etuna on se hyvin suunniteltu ilmavirta, mikä ei anna kuuman ja viileän ilman sekoittua kotelossa.
Tuoksena huomattavasti viileämmät kortit ja vähemmän melua. Ilma ei mene pelkästän kotelon läpi vaan tuulettimet työntää ilmaa nimenomaan näyttisjäähyjen läpi. Otin korttien omat ropellit kokonaan irti korteista, jätin vain jäähdytysiilet. Toimii myös iman jäähyjen irrottamista, mutta irrotetuilla ropelleilla toimii mielestäni hieman paremmin.

Täytyy varmaan tilata sitten samasta paikasta uudelleen, jos joku muu haluaa mukaan tilaukseen niin laittakaa viestiä.
Valmistus kestää pari viikkoa ja toimitus riippuu hieman koronatilanteesta sun muista seikoista, joten mistään nopeasta toimituksesta ei nyt puhuta.
Valikoiman ja hinnaston voi vilkaista täältä: Закрытый корпус для майнинг фермы из видеокарт купить
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Tuotot nousseet hieman jälleen/Ethereum pompsahtanut yli 2000€ jälleen.. Ei muuta kuin hold hold!
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
284
Tuotot nousseet hieman jälleen/Ethereum pompsahtanut yli 2000€ jälleen.. Ei muuta kuin hold hold!
Jännä kyllä nähdä että onko tämä pysyvämpää nousua, vaiko sittenkin kyseessä bull trap. Kompensoisi kyllä mukavasti sitä ensi viikolla alkavaa EIP:in jälkeistä aikaa, jos tästä nyt tulisikin pysyvämpää kurssiliikettä ylöspäin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Ei kyllä tuotto ole nousut vaan kurssi pelkästään. Tuotot oli pari päivää sitten ylempänä kiitos tämän: Cats cause chaos on Ethereum again as Mila Kunis’ project sells out in 35 minutes

Tuon jälkeen tippuneet takaisin. Vaikeustason nousu kiinan dropin jälkeen jatkaa kuitenkin tasaisen tappavaa nousua: Ethereum Difficulty Chart joten kurssin pienet nousut häviää sinne.

Vaikka on noita muita saitteja niin tykkään edelleen eniten zoomailla tätä what to minen mitä yksi 3070 jauhaa: Ethereum (ETH) Mining Profit Calculator - WhatToMine

Mutta joo toivotaan silti, että kurssit vetää rakettina ylös :). Vaikka itse siihen en usko...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
274
Erikoinen homma, kasasin uudelleen rigiä ja laitoin yhdestä raiserista väärinpäin sen 1x pcie liittimen emolevyyn vahingossa. Huomasin vasta kun olin käynnistänyt koneen ja ajattelin että salettiin on kortti palanut jne. kun ei ilmaantunut käyttikseen. Noooh. Kortti kuitenkin toimii kun sen laittaa suoraan emolevyyn?! kokeilin toisella riserit ja toista korttia samalla paikalla joka toimi. Tämä kortti ei toimi nyt riserillä. Miten se voi olla rikki?
 
Liittynyt
21.04.2017
Viestejä
497
Sanoinko tämän tuolla dc kannulla mitä aavisteltiin että chainlink nousee kovaa. Nyt se alottanu nousun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Piti aloittaa mainaus rigin kasaus lasitetulle parvekkeelle kun kortteja tulossa taas 3 lisää ja tila/kotelot loppuu kesken. Parvekkeen rakenteen raotkin tuli aikaisemmin tiivistettyä polyuretaanilla niin enää ei siitepölyä sun muuta töhnää tunge sisään joka paikasta.

Pohjana rigille tulee toimimaan Ikean kenkäteline/penkki, tuohon saa kyllä mahtumaan korttia kerrakseen. Parvekkeelle tuli jo heitettyä yksi 3 kortin 5600xt/5700xt setti, muistien lämmöt noin 10 astetta matalammat kuin vaatehuoneessa missä se oli aikaisemmin mainaamassa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 629
Itselläni ollut Bilteman kenkätelineet loistavia rigin kehikkoja Kokonaiskustannus noin 12€ alumiinilistan kanssa.

Oma setti on vielä halvempi, kenkäteline on edellisen asukkaan peruja eikä sille ollut itsellä mitään käyttöä (teki eteisestä turhankin ahtaan).
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
199
Jännä kyllä nähdä että onko tämä pysyvämpää nousua, vaiko sittenkin kyseessä bull trap. Kompensoisi kyllä mukavasti sitä ensi viikolla alkavaa EIP:in jälkeistä aikaa, jos tästä nyt tulisikin pysyvämpää kurssiliikettä ylöspäin.
luodaanko uusia Ethereumeja vielä sen jälkeen samaan tahtiin/vähemmän kun PoW muuttuu PoS:ksi? miten palkkiot tulee menemään?

mietin vaan, että jos niitä tulee vähemmän niin arvo voisi nousta pitkällä tähtäimellä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
luodaanko uusia Ethereumeja vielä sen jälkeen samaan tahtiin/vähemmän kun PoW muuttuu PoS:ksi? miten palkkiot tulee menemään?

mietin vaan, että jos niitä tulee vähemmän niin arvo voisi nousta pitkällä tähtäimellä.
Eikös ens viikon päivityksen jälkeen ala tuhoutua ethiä siirtomaksuina niin, että suurin osa uudesta luomisesta kompensoituu.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Erikoinen homma, kasasin uudelleen rigiä ja laitoin yhdestä raiserista väärinpäin sen 1x pcie liittimen emolevyyn vahingossa. Huomasin vasta kun olin käynnistänyt koneen ja ajattelin että salettiin on kortti palanut jne. kun ei ilmaantunut käyttikseen. Noooh. Kortti kuitenkin toimii kun sen laittaa suoraan emolevyyn?! kokeilin toisella riserit ja toista korttia samalla paikalla joka toimi. Tämä kortti ei toimi nyt riserillä. Miten se voi olla rikki?
Toi on muuten helvetin yllättävän yleinen virhe. Kannattaa todella huolellinen olla noiden kanssa, kun pienellä jutulla saa niin ison vahingon aikaan. Oliskohan joku datalinja vetänyt rikki ja se pystyy toimimaan kaikilla muttei yhdellä. Kannattaa myös testata peliteho, voi hyvin olla ottanut hittiä.

luodaanko uusia Ethereumeja vielä sen jälkeen samaan tahtiin/vähemmän kun PoW muuttuu PoS:ksi? miten palkkiot tulee menemään?

mietin vaan, että jos niitä tulee vähemmän niin arvo voisi nousta pitkällä tähtäimellä.
Ennusteiden mukaan niitä tuon mergen jälkeenkin edelleen luodaan enemmän kuin poltetaan. Nyt muutaman päivän päästä tuleva uudistus on siis vain tuo osittaisten siirtomaksujen poltto, merge vasta joskus Q1 2022. Sitten kun kaukaisemmassa tulevaisuudessa tulee sharding niin siirtokustannusten pitäisi vähentyä entisestään, ja vähemmän ethiä poltetaan.

hauska seurata mikä on isoin löydetty share: nyt napsahti 4835.3 TH

jokohan tuolla olisi pooli saanut yhden ETH:n? vai mistä se ratkaistaan, suurimmasta löydetystä?
Difficulty pitää olla suurempi kuin verkon difficulty, jotta sillä voidaan luoda uusi lohko. Tällä hetkellä tuo on luokkaa 7 petaa eli tuo oli silti liki 3 petaa liian pieni.
 
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
1 768
Kun täällä juttua ollut tuosta HP:n "tupakka-askin" sisältä löytyvästä 3060ti:stä, niin kannattaako HP:lta edes kysyä uutta tuuletinta siihen, kun on alkanut ikävästi pitämään matalaa "kahinaa"... Takuuseen en ala kyllä vielä laittamaan kun ei voi tietää milloin saa uutta tilalle...
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
199
Kun täällä juttua ollut tuosta HP:n "tupakka-askin" sisältä löytyvästä 3060ti:stä, niin kannattaako HP:lta edes kysyä uutta tuuletinta siihen, kun on alkanut ikävästi pitämään matalaa "kahinaa"... Takuuseen en ala kyllä vielä laittamaan kun ei voi tietää milloin saa uutta tilalle...
tilaa aliexpressistä tai ebaysta uusi tuuletin. yksi 2060 fan oli rikki, avasin sen, tuuletin irti ja tuulettimen tarkka koodi esille. sillä löytyi ebaysta noin 11 eur hintaan tms. halvin ja helpoin tapa
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Vaihdoin tässä heinäkuun aikana Binanceen louhimaan, kun möin noita vehkeitä alkukesästä pois. Tässä nyt pienimuotoista kikkailua vielä jäljellä, niin tuotto niin pientä, ettei järkeä ollut Ethermineen enää louhia. Nythän tuo toki tulee taas muuttumaan, kun siirtomaksut tulevat louhijan kustannettavaksi, niin palataan pienempiin pykäliin.

Mutta tähän liittyen tuli mieleen, että säästääkö nyt Binancessa sitten nuo siirtokustannukset, kun ei käsittääkseni mining walletista pääwallettiin siirtämisessä ole kuluja? Taidan joka tapauksessa jatkaa tätä pienimuotoista toimintaa Binanceen, kun sen sinne muutin, pienillä tuottoeroilla tai kustannuksilla ei tällä levelillä juuri merkitystä ole. Lähinnä tarkoitus on saada mielenrauhaa tämän hieman ylihintaisen jäljelle ja käyttöön jääneen GPU:n hinnan kohtuullistamiseksi :)
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 683
Vaihdoin tässä heinäkuun aikana Binanceen louhimaan, kun möin noita vehkeitä alkukesästä pois. Tässä nyt pienimuotoista kikkailua vielä jäljellä, niin tuotto niin pientä, ettei järkeä ollut Ethermineen enää louhia. Nythän tuo toki tulee taas muuttumaan, kun siirtomaksut tulevat louhijan kustannettavaksi, niin palataan pienempiin pykäliin.

Mutta tähän liittyen tuli mieleen, että säästääkö nyt Binancessa sitten nuo siirtokustannukset, kun ei käsittääkseni mining walletista pääwallettiin siirtämisessä ole kuluja? Taidan joka tapauksessa jatkaa tätä pienimuotoista toimintaa Binanceen, kun sen sinne muutin, pienillä tuottoeroilla tai kustannuksilla ei tällä levelillä juuri merkitystä ole. Lähinnä tarkoitus on saada mielenrauhaa tämän hieman ylihintaisen jäljelle ja käyttöön jääneen GPU:n hinnan kohtuullistamiseksi :)
Aika varma että Binancen poolista Binancen exchangeen ei ole mitään kuluja. Nehän on kummassakin tapauksessa jo Binancessa sisällä. Esim. kaikki ETH joka mulla tulee (toisista) pooleista tuonne Binancen exchangeen, ne ETHit jää siihen osoitteeseen lojumaan. Kun taas Coinbase automaattisesti siirtää ETHit muualle 3-5 siirrolla, aina vähän ihmetellyt kun siitä tulee vaikka kuinka turhia kuluja, ja varsinkin sitä että miksi ne siirrellään osissa.


Tuli testattua tuota Binancen Visaa Otolla ja Nostolla. Kummallakaan ei tullut ylimääräisiä kuluja. Toisen automaatin kanssa oli vähän ongelmaa kun yritin väärään läpeen ja automaatti herjaa vaan jotain toimintahäiriötä. Lopulta älysin yrittää S-pankin kortilla, ja sillä se herjasi että sirullinen kortti toiseen aukkoon. En ole varmaan yli kymmeneen vuoteen automaatteja käyttänyt, sen tiesin että noin se periaatteessa menisi, mutta kun se mitä ensiksi yritin, ei se kortti uponnut kokonaan sinne kuten aikaisemmissa automaateissa olisi.

Eli varmaankin kun 2,5 viikon päästä tuo oikealle Visalle/pankkitilille tehdyt nostot palautuvat maksullisiksi, tulee tuota sitten tulevaisuudessa käytettyä. Ehkä voisi jopa antaa rahan kertyä tuonne Binanceen jotta voisi yrittää tilata jotain näyttistä tms. Lähimaksu tuosta myös löytyy.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 637
Monet huoltoasemat hylkäävät suoraan Binancen kortin, ja hotellissa oli muistaakseni sama juttu. Voisikohan liittyä siihen ettei sieltä saa tehtyä katevarausta...
 
Liittynyt
14.04.2020
Viestejä
1 701
Semmonen huomio myös, että Binanceen louhiessa ei juuri tule staleja tai rejectiä. Onko poolissa eroja vai Etherminessä vain ruuhkaa, kun mulla tahtoi sen kanssa aina silloin tällöin tulla stale-kuoppa...

Ja kyllä tuo Binancen tilasto näyttää yhdelle kortille nyt 24h lukemaksi 62,9 MH/s, mitä tää 3070 mulla paahtaakin. Että olisko Binanceen vaan voinut jauhaa ennenkin ihan hyvin... Muistelen vaan kuulleeni, että Etherminen piti peitota se tehokkuudessa.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 351
Kyllä se 24/h on tarkempi. On mullakin 3080 jauhanyt 3 tuntia 210Mh/s tasolla. Mut pikällä juoksulla (mikä on se tärkein) tasottuu kummasti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 695
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom