Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
274
Jos euroiksi haluaa ja eikä ahdista jakaa passitietoja sinne, niin sieltähän ne saa kaikkein parhaiten euroiksi, ei mene fee:tä?
Euroiksi joo. Coinmotionin kautta ollut tarkoitus pyöräyttää just siksi kun en tahtoisi passista kuvia laittaa. Varmaan turhaa varovaisuutta, tiedän.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
122
Joo tajusin itsekin just, aamupöhnän syyksi :D
Joo, mulla on tavoite että noin karkeasti 6-7 päivän välein haluan saada poolista sen 0.05 payoutin ulos eli siihen tavoitteeseen nähden arvioin tuottotasoa. Esim nyt weekly estimate yli 0.06 eth, joten kirkkaasti ylittyisi ko. tavoite.
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
103
Euroiksi joo. Coinmotionin kautta ollut tarkoitus pyöräyttää just siksi kun en tahtoisi passista kuvia laittaa. Varmaan turhaa varovaisuutta, tiedän.
Aika kalliiks tulee jos siirrät ethereumia lompakoiden välillä. Esimerkiksi XRP siirto lompakoiden välillä maksaa huomattavasti vähemmän, jos et saa suoraan nicehashista siirrettyä euroina tilille.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
274
Aika kalliiks tulee jos siirrät ethereumia lompakoiden välillä. Esimerkiksi XRP siirto lompakoiden välillä maksaa huomattavasti vähemmän, jos et saa suoraan nicehashista siirrettyä euroina tilille.
Täytyypä perehtyä eri vaihtoehtoihin. Kiitos!
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Nyt muuten kannattaa torista ostella käytetyt ilmastointilaitteet pois, voi niitä sitten kesän kuumimpina päivinä myydä niitä yhtä kiskurihintaan kun näytönohjaimia, jos ei louhintavehkeet tarvii jäähdytystä :)
 
Liittynyt
01.09.2017
Viestejä
46
Ensimmäistä kertaa ajattelin siirtää varoja nicehashista. Järjestelmä varoittelee "Warning! High Network Fee due to current blockchain conditions. Try again later, to save on fees."? Milloin on yleensä halvinta siirtää? Vai onko tällaisille yhen kortin pikkulouhijoille kuten itse olen aina kallista? :D
Kun valitset review withdraw (ennen siirron vahvistusta). näet paljonko se fee on. Se vaihtelee, eikä parhainta aikaa oikein pysty sanomaan. Monasti sunnuntaisin on ollut halpaa iltapäivällä/illalla paitsi nyt viime sunnuntaina.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
274
Aika kalliiks tulee jos siirrät ethereumia lompakoiden välillä. Esimerkiksi XRP siirto lompakoiden välillä maksaa huomattavasti vähemmän, jos et saa suoraan nicehashista siirrettyä euroina tilille.
Kun valitset review withdraw (ennen siirron vahvistusta). näet paljonko se fee on. Se vaihtelee, eikä parhainta aikaa oikein pysty sanomaan. Monasti sunnuntaisin on ollut halpaa iltapäivällä/illalla paitsi nyt viime sunnuntaina.
Vaihdoin BTC -> XRP nicehashissa ja siirsin XRP Coinmotioniin. Lähes 9€ enemmän jäi itselle verrattuna BTC-siirtoon. Tämä hiukan alle 50€ arvoisella siirrolla.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
958
Ensimmäistä kertaa ajattelin siirtää varoja nicehashista. Järjestelmä varoittelee "Warning! High Network Fee due to current blockchain conditions. Try again later, to save on fees."? Milloin on yleensä halvinta siirtää? Vai onko tällaisille yhen kortin pikkulouhijoille kuten itse olen aina kallista? :D
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745
Joku vois kertoa mikä mättää. Tuntuu että olis thermal throttlea vaikka junktionit sanoo Max 90 astetta ja core temp 54. Avaan parvekkeen oven niin hashrate nousee kun core temp tippuu muutamalla asteella (Phoenix mainerissa tippui jopa 1mh/s, T-rexissä tippuu noin 0.3mh/s) ja junktionitkin menee sinne 88 sekä core temp takaisin 54>51ja hashrate palaa normaaliksi 96.3mh/s. Afterburnerissa core temp Max 90 ja mainerissa ei mitään säätöä moiselle.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Jos toi throttle alkaa siinä pikkuhiljaa 90C:ssä niin tuohan on normaalia (ja kuulostaa ihan järkevältä).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
On kyllä ajankohtainen huomautus, kannattaa ainakin miettiä ylipäätään reilu ylipaineistus konetilalle, esim:
  1. IV-läpivienti/suodatin, Ilmanvaihtotarvikkeet - Biltema.fi vaihtaa tilalle esim. PILP suodatinkangasta tai valmiin pussisuodattimen.
  2. IV-putkea ja kanavatuuletin perään.
    1. Samalla kun käy biltemasta/tms ostamassa kaikki romut voi paikallisesta sähköliikkeestä käydä lainmukaisen pistotulppaliitännän (5-10€), näitä ei saa liittää itse verkkoon vaikka jokainen osaa sokeripalan yhdistää.
    2. Esim. Puhallin, rupes muuten jäähtyyn.
  3. Säilyy raudat viileinä läpi kesän ilman jatkuvaa (siite)pölyn ym. puhdistamista.
Edit. Tämä vastaavan lainen hässäkkä esimerkiksi autotallissa sisääntulevaan ilman suodattimeen ;)
Joo huomaa kyllä, että munkin koppi missä 3kW edestä näyttiksiä ja ilmanvaihto olematon niin alkaa ilppi jo yskimään. Ei tuolla voi kesällä noin paljoa lämpökuormaa pitää...
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Onhan täällä tallin parvellakin jo 25C, hieman huono kun kaikki lämmin ilma pakkautuu tänne ylös. Laitoin ensiapuna ilmastointilaitteen vain kierrättämään ilmaa ympäri hallia. Mutta pitää käydä vähän tarvikkeita ja kanavapuhallin hakemassa, jäähtyy kyllä mukavasti kun yöllä lataa koko hallin kylmää ulkoilmaa täyteen... Eikä täällä nyt ole kuin reilun 400MH/s edestä lämmitysvehkeitä.

Alkuperäinen idea olikin lämmittää tallia "ilmaiseksi" yhdellä kahdella kortilla, onnistui yli odotusten koko homma :)
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 004
Milläs periaatteella toi MH/s seilaa? välillä se on jotain 35+ ja välillä niinku nyt yli 40. Korttina 1080Ti

Ja miten rx580 8gb kannattaa säätää mainaamaan? nää eri koneissa kun molempia käytetään kokonaisina laitteina, kuhan mainaavat sen lopun 23h päivässä ku niillä ei muuta tehä.

Niin ja rx 580 4gb malllillako ei kannata mainata?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Onhan se aika paljon halvempaa ajaa suodattimen läpi puhdasta viileää ja ylätasolla olevasta reiästä passiivisesti puhaltaa ulos.
Vrt. puhallin 30-50W ja jäähdytin 500-2000W.
Toki jos sen saa toteutettua. Kovin herkästi en lähde taloa rei'ittämään tuon takia.

Kesäksi voisi harkita jotain suljettua crowtenttiä autotalliin jossa olisi juuri koneellinen tulo ja poisto. Ja sitten läjä suodattimia edessä ettei tule kaikki siitinpölyt ja ötökät mainareihin. Kyllähän tollanen ilppi vie aika mukavasti sähköä, että pitäs päästä eroon sen käytöstä.

Myydäänkö Suomessa noita siirretäviä kasvihuoneita jossain?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Noita chilin kasvatus telttoja ainankin myy puutarhaliikkeet ja hippikaupat. Hinnat semikovat, varmaan jokuhalpisversiokin löytyy.

Ehkä tommosen kyhäis ittekkin.

 
Liittynyt
10.03.2021
Viestejä
112
Missä pooleissa louhitte ja miksi? Osaako joku ammattilainen neuvoa olisiko binancen tilalla jossain toisessa poolissa paremmat tulot vai pitääkö vaan testailla kaikki läpi?

firefox_X0Ov7EK85M.png
 
Liittynyt
16.05.2019
Viestejä
745

Täältä halvalla telttoja kotiovelle.

Edit: veikkaisin noi mammoth litet olevan parasta valuea mainaukseen. Plus kanavapuhaltimia saa myös tuolta halvalla nii saa teltassa ilman liikkumaan
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
HP:n 3080 jatkaa vielä huomattavaa stale-% verrattuna muihin, laitoin nyt menemään WiFi:n kautta nettiyhteyden verkkopiuhan sijaan. Normaalikäytössä verkko toimii mitä parhaiten kyllä tässä, mutta esim. linuxissa oli pahoja ongelmia verkkokortin eri virransäästöominaisuuksien kanssa, putos liikennenopeudet muutamaan megaan. Toivotaan että sama ongelma on Windowssiakin pohjalla, mutta niin näkymättömissä ettei normaalikäytössä huomaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438

Täältä halvalla telttoja kotiovelle.

Edit: veikkaisin noi mammoth litet olevan parasta valuea mainaukseen. Plus kanavapuhaltimia saa myös tuolta halvalla nii saa teltassa ilman liikkumaan

Tuohan vaikuttaisi oikein passelilta. Sit vaan jäätävät puhaltimet, että ilmaa liikkuu. Välttämäti ei tarttis ees rigien 120-140mm föönejä kun ilmavirta oli suoraan alhaalta ylös.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Missä pooleissa louhitte ja miksi? Osaako joku ammattilainen neuvoa olisiko binancen tilalla jossain toisessa poolissa paremmat tulot vai pitääkö vaan testailla kaikki läpi?

Binancen poolissa olen itse louhinut jo muutaman kuukauden, vaihdoin etherminen poolista.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Saako Binance poolista kaivuusta jotain etua jos on siellä esim exchange tili tai lompakko?
Ei saa, siirrot tietty ilmaisia poolin lompakosta exchangeen. Samat eduthan sitä tietysti saa kun louhii suoraan Binancen lompakkoon.

Itse louhin siellä päivittäisen maksun takia.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
226
Noita vip leveleitä kertyy jos louhii niitten poolissa. Tuo päivittäinen maksu on kiva mutta maksaako esim ethermine enemmän?
Taitaa koskea vaan BTC-poolia, ei ETH louhinnasta ainakaan mulle ole kertynyt mitään. Toki tuossa on luku PH/s?

Onko se oikea lompakko silti, eli sillä voi allekirjoittaa viestejä?
Sori, mutta nyt meni kysymys yli hilseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Jos nyt alkaa hifistelemään tuota kasviteltta ideaa. Niin välikatto olisi mainio paikka ellei se olisi sauna kesällä. Tuolta olisi helppo ohjata myös ilma taloon sisälle talvella ja tällöin se korvausilma rigeille otettaisiin myös sisältä talosta jolloin painesuhde pysyy kunnossa. Kesällä sitten ulkoilmaa suodattimen läpi ja sen puhallus takaisin ulos.

Ainut ongelma tuossa on se, että siellä on oikeasti varmaan sen 40-50C kesähelteellä. Riittäisiköhän riittävä ilmavirta pitämään kuitenkin rigit ulkolämpötilassa vaikka teltan ulkopuolella olisikin huomattavasti kuumempaa :hmm:
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 656
Kyllä varmaan, kunhan on riittävä ja riittävästi ylimitoitettu ilmamäärät... Mutta kun jokin menee vikaan onkin sitten sitäkin kuumemmat oltavat :)

Tai sitten vaikka tekee tontin varjoiseen nurkkaan perunakellarin konesalin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Minerstattiin tosiaan saa automaagisen sammutuksen kun lämmöt nousee. Ulkona tarttis suojata säältä aika hyvin ja lisäksi tärkein idea tossa on mulla saada lämpö talteen tässä sähkölämmitystalossa. Suht järkevillä hormimatkoilla. Ilman, että sotken koneellista ilmanvaihtoa (kovin paljoa ainakaan). Toki jos miettii paloturvallisuuden kannalta niin todella huono paikka.

En mä ens talveksi halua mitään hurisevia laitteita enää sisälle. Ne vähentää kuitenkin asumisviihtyvyyttä. Kesän vois olla tallissa kun ei tartte lämmitellä mitään, mutta kyl täs tarttis miettiä lämmityskautta kanssa. Sekin on toki yksivaihtoehto, että talvet välikatolla ja kesät varastossa. Mutta jaksaako tollasia alkaa roudailemaan pari kertaa vuodessa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Takana 48 tuntia keskeytyksetöntä louhintaa ja näyttäisi kulkevan vaihteeksi mainiosti, kunnes taas kohta tuotto tipahtaa alas kuten yleensä on käynyt.

Viime sunnuntaina tuli tuottoa kahdelta viikolta vain 0.03569437 ETH.

mainaus-48h.PNG
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Milläs periaatteella toi MH/s seilaa? välillä se on jotain 35+ ja välillä niinku nyt yli 40. Korttina 1080Ti

Niin ja rx 580 4gb malllillako ei kannata mainata?
En nyt periaatteista sen syvällisemmin ymmärrä, mutta toi hashraten heittely on ominaisuus 1080ti:lle. Itellä tekee oma ihan samaa, joskus ei jaksa yhtäkkiä 28 mh/s enempää. Ei auta kellotusten resetöinti eikä "kaivurin" uudelleen käynnistys. Mutta kun koneen boottaa niin taas palaa sinne 40 mh/s pintaan. Epäilisin ton olevan joku DDR5X-juttu.

Kyllä 4gb korteilla ainakin Ravencoinia pitäis saada louhittua.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
122
Takana 48 tuntia keskeytyksetöntä louhintaa ja näyttäisi kulkevan vaihteeksi mainiosti, kunnes taas kohta tuotto tipahtaa alas kuten yleensä on käynyt.

Viime sunnuntaina tuli tuottoa kahdelta viikolta vain 0.03569437 ETH.

Tällä hetkellä tuottoja kertyy erittäin anteliaasti. Nyt vaan annetaan laitteiden laulaa korkeelta ja kovaa!
 
Liittynyt
02.12.2018
Viestejä
90
Olisihan tuo lystiä, jos tällä tasolla jatkuisi. Kuukauden arvio reipas 1800€. 5x3070, 3060ti ja 2080ti (jonka sainkin yllättäen huollosta viittä viikkoa etuajassa).
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Parhaimmillaan oli hetki sitten oma kuukausiarvio 370€ pinnassa. Ei ois kyl pitkässä juoksussa huono 1080ti+1660S kalustolla.

Taitaa olla vissiin pörssiromahduspelkoja ilmassa. Ostajan markkinat :schampagne:

E: Ensimmäinen kerta muuten tänä vuonna, kun ETH-verkon vaikeusaste ei ole enää kasvanut yli viikkoon. Kääntyykö tuosta peräti laskuun?
 
Liittynyt
20.03.2017
Viestejä
1 455
Parhaimmillaan oli hetki sitten oma kuukausiarvio 370€ pinnassa. Ei ois kyl pitkässä juoksussa huono 1080ti+1660S kalustolla.

Taitaa olla vissiin pörssiromahduspelkoja ilmassa. Ostajan markkinat :schampagne:
Paljon vaihdellaan kolikkoja, niin nousee louhijoille maksettavat palkkiot hyvin. Helmikuussa oli sama muutaman päivän kestänyt iso piikki kunnes romahti oikein kunnolla tuotot.

1618941427964.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Paljon vaihtoa, koska porukat myyvät kolikkojaan. Helmikuussa oli sama muutaman päivän kestänyt iso piikki kunnes romahti oikein kunnolla tuotot.

Pienellä jälkisytytyksellä muistan. Helmikuun lopussa taisi munkin vaatimattomalla kalustolla päivätuottojen piikit olla 20 euron tuntumassa.

Vaikka euromäärissä tuotot on tässä buumissa pyöriny ajoittain samoissa kuin 2017-18 niin BTC/ETH yksiköissä ei taideta olla samoissa. En muista lukemia, mutta huomasin tuossa Walletin vanhoja tapahtumia selattuani, että keväällä 2018 olin nostanut euroiksi lähes 0.02 BTC. Nyt ei ole vielä lähellekään tuota summaa kasassa. Kyllä vähän harmittaa etten tajunnu hodlata noita aiempia tuottoja.

E: Jos BTC-hintahistoriaan peilaa niin varmaan aika lähellä totuutta se, että tuplasti enemmän tienasi kryptoissa 2018.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Minerstatissa saa kyllä hienoja arvioita tuotoista aina välillä. Niiden kanssa kelpaa myydä rigejä jos vaikka joku uskois.

1,5giga hässillä:
Screenshot_20210416-182021.jpg


Toi on siltä päivältä ku eth huiteli yli 2k€.

e: Tänään se arpoo 'vain' 5,6k€/kk tuottoja.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Minerstatissa saa kyllä hienoja arvioita tuotoista aina välillä. Niiden kanssa kelpaa myydä rigejä jos vaikka joku uskois.

1,5giga hässillä:


Toi on siltä päivältä ku eth huiteli yli 2k€.
Minua aina vähän naurattaa kun täällä joku n. 100MH/s mainaaja alkaa puhumaan viikko tai kuukausituotoista, kun jo pelkästään se, että saa kasaan sellaisen märän mikä siirretään tilille kestää sen verran, että kun ne ETH:it vihdoin tilillä on niin se summa on todennäköisemmin ihan jotain muuta, näin myös allekirjoittaneella. Sitten toki ihan eri asia kun alkaa kalustoa olemaan kuten sinulla tai joillain vielä enemmän mainaavilla jolloin noilla nousuilla ja laskuilla on oikeastikin merkitystä ja niitä voi ja kannattaa vähän katsellakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 438
Minua aina vähän naurattaa kun täällä joku n. 100MH/s mainaaja alkaa puhumaan viikko tai kuukausituotoista, kun jo pelkästään se, että saa kasaan sellaisen märän mikä siirretään tilille kestää sen verran, että kun ne ETH:it vihdoin tilillä on niin se summa on todennäköisemmin ihan jotain muuta, näin myös allekirjoittaneella. Sitten toki ihan eri asia kun alkaa kalustoa olemaan kuten sinulla tai joillain vielä enemmän mainaavilla jolloin noilla nousuilla ja laskuilla on oikeastikin merkitystä ja niitä voi ja kannattaa vähän katsellakin.
No emmä tiiä musta tänne mahtuu toistaseksi kaikki jutustelu yhden kortin mainaajista tehtaisiin. Yhdellä mäkin alotin kokeilemaan tämän vuoden puolella. Sattu vaan olee 30k käteistä joutilaana ja uskallusta lähteä hukkaamaan niitä tähän touhuun. En tiedä miten olisi mennyt jos ei olisi olisi ollut vapaat varat tiukemmassa.

On edes jotain pöhinää pienempien mainaajien toimesta kun isommat mainaajat puhu täällä yhtään mitään kun veronkierto mielessä halutaan pitää digitaaliset jalanjäljet vähissä :devilish:. Sen rapian 2kk mitä täällä pyörinyt niin sprawl on ainut mikä mulla on jäänyt mieleen, mutta hän monesti maininnut maksavansa verot jne. Muuten hiljasta kuin huopatossutehtaalla. Mielenkiinnolla lukis isommista setupeista ja kaikesta mahdollisesta mikä niihin liittyy.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
122
Minua aina vähän naurattaa kun täällä joku n. 100MH/s mainaaja alkaa puhumaan viikko tai kuukausituotoista, kun jo pelkästään se, että saa kasaan sellaisen märän mikä siirretään tilille kestää sen verran, että kun ne ETH:it vihdoin tilillä on niin se summa on todennäköisemmin ihan jotain muuta, näin myös allekirjoittaneella. Sitten toki ihan eri asia kun alkaa kalustoa olemaan kuten sinulla tai joillain vielä enemmän mainaavilla jolloin noilla nousuilla ja laskuilla on oikeastikin merkitystä ja niitä voi ja kannattaa vähän katsellakin.
Olen eri mieltä. Vaihtokurssit heittelee toki, mutta kyllä siinä on iso ero miten ETHta louhinnasta kertyy hyvien ja huonojen aikojen välillä. Täytyy muistaa, että louhinnasta kotioloissa aiheutuu erinäisiä haittoja. Melua ja tarpeetonta lämmöntuottoa, eikä näiden kokemiseksi todellakaan tarvitse olla mikään farmi vaan väheksymäsi 100 mhs sen jo helposti tekee.

Kyllä tästä touhusta pitää saada tietty määrä taloudellista hyötyä, että jaksaa haittoja sietää.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 852
Kokoilin itsekin tänään pari hp runkoa pelikoneen lisäksi tositoimiin, kun ei ole ollut niille mitään käyttöä. Nyt tuottavat sentään sen 150-160mhs, kunnes käyvät kaupaksi.

Näillä ansioilla eivät toki kauaa louhisi omaa pyyntihintaansakaan, mutta täytyy ne silti myydä :D
 

Liitteet

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Olen eri mieltä. Vaihtokurssit heittelee toki, mutta kyllä siinä on iso ero miten ETHta louhinnasta kertyy hyvien ja huonojen aikojen välillä. Täytyy muistaa, että louhinnasta kotioloissa aiheutuu erinäisiä haittoja. Melua ja tarpeetonta lämmöntuottoa, eikä näiden kokemiseksi todellakaan tarvitse olla mikään farmi vaan väheksymäsi 100 mhs sen jo helposti tekee.

Kyllä tästä touhusta pitää saada tietty määrä taloudellista hyötyä, että jaksaa haittoja sietää.
Niin enkö minä sanonut itsekkin olevani vastaava 100 MH/s mainaaja? Minä vain totesin, että turha vilkuilla montako euroa päivässä/viikossa muka saa, kun ne maksetaan 0,05 tai 0,1 ETH määrissä ja vasta kun ne on tilillä, niin ne voi vaihtaa euroiksi ja silloin sen ETH:in hinta on ihan muuta kuin tällä hetkellä.
 
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
122
Niin enkö minä sanonut itsekkin olevani vastaava 100 MH/s mainaaja? Minä vain totesin, että turha vilkuilla montako euroa päivässä/viikossa muka saa, kun ne maksetaan 0,05 tai 0,1 ETH määrissä ja vasta kun ne on tilillä, niin ne voi vaihtaa euroiksi ja silloin sen ETH:in hinta on ihan muuta kuin tällä hetkellä.
Kyllä, mutta keskeistä onkin kiinnittää huomiota siihen, miten hyvin sitä ETHta kertyy louhinnasta. Se on vertailukelpoinen mittari ja periaatteessa riippumaton kolikon lyhyen ajan heittelevistä vaihtoarvosta, monethan myös holdaa. Mut joo, olen samaa mieltä kanssasi siitä että usd tuottojen osalta ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä ennen ku ehkä payout-hetkellä, jos heti vaihtaa.
 

BlackWolf

Suomen Michael Jackson
BANNED
NOSTO
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 797
Kyllä, mutta keskeistä onkin kiinnittää huomiota siihen, miten hyvin sitä ETHta kertyy louhinnasta. Se on vertailukelpoinen mittari ja periaatteessa riippumaton kolikon lyhyen ajan heittelevistä vaihtoarvosta, monethan myös holdaa. Mut joo, olen samaa mieltä kanssasi siitä että usd tuottojen osalta ei kannata tehdä mitään johtopäätöksiä ennen ku ehkä payout-hetkellä, jos heti vaihtaa.
Joo, se toki onkin ihan eri asia katsella vaikeutta ja sitä kautta "tuottoa" jos sitä mittaa vain ETH määrässä. Hinta sitten on mitä se on ja milloin sitä haluaa myydä. Toki nyt sen verran kannattaa katsella jos ei ihan HODL ole, että nyt sentään sähköt saa pois, mutta muutoin viikkosummien tuijottaminen kun ehkä saat sen ETH:in kasaan joka vaaditaan minimissään siirtoon 2 viikon päästä, niin on aika huono mittari. Että kyllähän tässä pitää myös olla vähän luottoa siihen, että arvo pysyy edes jotenkin, eli arpapeliähän tämä on jossain määrin aina näillä vaikeuksilla.
 
Liittynyt
13.02.2021
Viestejä
583
Kukin tyylillään. Toki tässä markkinatilanteessa haluaisin olla enemmän kuin "100mh/s" louhija, mutta edellisen buumin jälkeen markkinoiden seuraaminen jäi kokonaan ja missasin tämän toisen junan kokonaan, mitä uuden laitteiston hankkimiseen tulee. Toisekseen en kyllä ole edes valmis maksamaankaan uusimmista RTX-korteista markkinahintaa. Antaa niiden käyttää liitua jotka ovat valmiita uhrauksiin :)

Sitten vielä yksi seikka on soveltuvan tilan puute. Kyllä näin kerrostalokämpässä aika maksimi mun mielestä on yksi 4-6 kortin rigi.

Tämä on harrastus, joka jossain kohtaa jopa tuottaa ihan kivasti. Aina myös oppii lisää virheistään. Liiallisesta harkinnasta ja vitkuttelusta jää helposti tyhjä arpa käteen. Riskienhallintataidot ovat kultaa tässä lajissa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 722
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom