Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
512
Toimistohotellien huoneiden hintaan muuten usein sisältyy sähkö.
Varmaan käytännössä aina. Eihän tuo sähkön kuuluminen vuokraan ole mitenkään ennenkuulumatonta. Itseä vaan arveluttaa kuinka tehokkaasti ja pitkään näitä pystyy hyväksikäyttämään niin ettei tule vuokraehtoihin muutoksia, tsjp.

Toimistohotellissa lämpö ja/tai käy nopeasti niin sietämättömäksi ettei varmaan pitkään mene läpi. Joku palstalainenhan voisi kokeilla vuokrata tästä Espoosta perunakellarin alta kolmeen sataan (ALVia ei kait tuohon lisätä) ja laittaa isohkon kiertoilmauunin tulille takomaan rahaa Saton piikkiin: Vuokrataan 30 m² varastotila Espoossa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Samperi kun jostain saisi selville onko nuo Lenovo OEM RTX 3070 korttiset jonkun tietyn PCB:n mukaiset, mihin kävisi tietty blokki. Tietysti sitä itte ei viitsisi laskea hashia parin tunnin takia että repisi yhden auki. Samalla tietysti saisi selvitettyä lämpötyynyjen paksuudet, ja niiden tarpeen.
Onko joku muuten aukonut noita, onko mitään huomionarvoista vinkkiä ennenkuin lähden tähän kuitenkin itse? HP:n rimpuloista joku sanoi että oli "erikoisia virityksiä" orggisjäähyä purkaessa?
Noniin. revin siis itse auki:

rtx_oem_3070 front.jpg
rtx_oem_3070 cooler.jpg

Silmämääräisesti tarkasteltuna lämpötyynyt näyttivät kovin ohuilta. Eihän niitä irti voinut repiä kun olisivat murentuneet saman tien. Väitän että 1mm ja 2mm ostoksilla selviää hyvin.
Oli muuten aukirepiminen aivan lastenleikkiä, eniten meni aikaa kaapista iFixit ruuvikärkisetin etsimiseen:
  1. Backplate irti (kaksi pidempää ruuvia IO-platen päässä, muut backplaten ruuvit olivat identtisiä)
  2. IO-plate irti (IO-platessa kolme paksumpaa ruuvia)
  3. Jäähdyttimen neljä ruuvia kannan ympäriltä auki
  4. Jäähyn nitkuttaminen irti

Nyt sitten kurkkimaan jos joku Alphacoolin B-wareista osuisi tuohon.


edit: Se olisi lähes FE design (kortin oikeassa reunassa komponentit kyllä samassa järjestyksessä kuin FE:ssä, mutta vain typerästi etäänpänä), eli tuskin taitaa löytyä mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
74
Meille valmistuu omakotitalo, johon tulee oma erillinen sähköllä lämmitettävä 12 m2 varasto. Sähkö on edullista 2023 loppuun asti ja jossain kohtaa sähkön hintaa näennäisesti laskee myös aurinkopaneelit. Mietin että olisin louhinnalla kuitannut suurimman osan tuosta sähkölämmityksestä.

Helpoimpana ratkaisuna tulee mieleen joku HP Omenin pelikone, jossa pitäisi luukkua auki. Mahtaakohan tuollainen 3080 Ti tms. jaksaa tuottaa niin paljon lämpöä että lämmittelisi 12 m2 tilaa?
 
Liittynyt
09.03.2017
Viestejä
254
Meille valmistuu omakotitalo, johon tulee oma erillinen sähköllä lämmitettävä 12 m2 varasto. Sähkö on edullista 2023 loppuun asti ja jossain kohtaa sähkön hintaa näennäisesti laskee myös aurinkopaneelit. Mietin että olisin louhinnalla kuitannut suurimman osan tuosta sähkölämmityksestä.

Helpoimpana ratkaisuna tulee mieleen joku HP Omenin pelikone, jossa pitäisi luukkua auki. Mahtaakohan tuollainen 3080 Ti tms. jaksaa tuottaa niin paljon lämpöä että lämmittelisi 12 m2 tilaa?
Mulla meni tollasen vähän isomman 20neliön varaston lämmittämiseen 2x 3070 ja 1x 3060ti hp/lenovo paketteina. Talvella taisi olla 12-14 astetta
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 344
Mikä v**** on kun Teamredminer (0.8.7) käynnistyy nyt tikulta, mutta kun kansion kopioi Downloadsiin ja yrittä sieltä käynnistää, niin ei tapahdu yhtään mitään? Kansio on Windows Securityn Exclusions-listassa, kun taas Tikun kansio ei ole. Auttakkee..
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
608
Meille valmistuu omakotitalo, johon tulee oma erillinen sähköllä lämmitettävä 12 m2 varasto. Sähkö on edullista 2023 loppuun asti ja jossain kohtaa sähkön hintaa näennäisesti laskee myös aurinkopaneelit. Mietin että olisin louhinnalla kuitannut suurimman osan tuosta sähkölämmityksestä.

Helpoimpana ratkaisuna tulee mieleen joku HP Omenin pelikone, jossa pitäisi luukkua auki. Mahtaakohan tuollainen 3080 Ti tms. jaksaa tuottaa niin paljon lämpöä että lämmittelisi 12 m2 tilaa?
Kannattaa odottaa 4080 syksylle, sitten riittää ja muutenkin taloudellisesti kannattava liike (veikkaan, olen ollut aina väärässä).
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
608
Ja odota parivuotta että saat sen julkaisussa ostetun kortin :hmm:
Ehkä, veikkaan kyllä et tällä kertaa tarjonta on parempi mutta varmaan taas väärässä :D
Voihan sitä pistää vaikka parista 4070:sta ja uudesta ryyzenistä purkit, Monero lienee on ja pysyy "järkevänä" louhittavana. Noita varmaan ainakin saa.
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
539
Ehkä, veikkaan kyllä et tällä kertaa tarjonta on parempi mutta varmaan taas väärässä :D
Voihan sitä pistää vaikka parista 4070:sta ja uudesta ryyzenistä purkit, Monero lienee on ja pysyy "järkevänä" louhittavana. Noita varmaan ainakin saa.
Pakko kysyy tästä moneron mainaamis kommentista. Tuotot tuohon kyseiseen kolikkoon on niin alhaiset et vaikka asuisit jossain intian kaduilla keräämässä muovia nälkäpalkalla, toi moneeron mainaaminen on vieläkin sitä vähempi palkkaista hommaa. En ole koskaan tajunnut et joku tota moneroa hehkuttaa koska jos markkinoiden parhaimmallakaan prossulla tota mainaa ja tienaa kuukaudes alle 20€, niin täs kohtaa tipahan vähän kärryiltä.

Prossu mainaaminen oli oman kokemuksen kanssa hetken järklevää kun raptoreumia pysty nakuttelee prossulla hyvillä tuotoilla. Nyt tosin tuottokäyrä buumin myötä lopahti kuin lehmän häntä mutta silti sitä jotkut jaksaa mainaa. Ite lopetin siinä kohtaa kun päivätuotot alko olee sen verran et tienaan enemmän kun käyn kauppaan palauttamassa 0,33l tölkin :D
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
53
Tässä keskustelua seuranneena olisi mielenkiintoista tietää, kuinka iso osa porukasta myy välittömästi tuottonsa euroiksi ja kuinka iso osa hodlaa. Kaikki tuntuu olevan niin huolissaan kyseisen hetken tuotosta, että luulisin suurimman osan myyvän asap. Vai katotteko päivän tuottoa vaan verotusmielessä?
 
Liittynyt
28.02.2021
Viestejä
330
Tässä keskustelua seuranneena olisi mielenkiintoista tietää, kuinka iso osa porukasta myy välittömästi tuottonsa euroiksi ja kuinka iso osa hodlaa. Kaikki tuntuu olevan niin huolissaan kyseisen hetken tuotosta, että luulisin suurimman osan myyvän asap. Vai katotteko päivän tuottoa vaan verotusmielessä?
Myin viimeksi joulukuussa pari eetteriä pois kun kurssit olivat korkealla. Tämän hetken laskusuhdanteessa myymistä en pidä ollenkaan järkevänä.

Toisaalta olenkin harrastaja enkä gigahashiluokissa painiva ammattilainen.
 
Liittynyt
12.06.2017
Viestejä
313
Tässä keskustelua seuranneena olisi mielenkiintoista tietää, kuinka iso osa porukasta myy välittömästi tuottonsa euroiksi ja kuinka iso osa hodlaa. Kaikki tuntuu olevan niin huolissaan kyseisen hetken tuotosta, että luulisin suurimman osan myyvän asap. Vai katotteko päivän tuottoa vaan verotusmielessä?
Itsellä on strategiana pitää kiinteä määrä bitcoinia ja ethereumia pitkän aikavälin sijoituksena, joten tuloutan joka kuukausi heti kaiken ethereumin mitä lompakkoon poolista tulee. Ei välttämättä optimaalinen tapa, mutta johonkin pitää vetää riskin suhteen raja, koska tällä hetkellä henkilökohtaisen velan määrä ylittää osakkeiden, kryptojen ja kaluston yhteenlasketun summan. :cigar2: Verotuksella ei käytännössä ole ollut minulle louhinnan osalta mitään merkitystä, koska viimeiset 6v on mennyt opiskeluiden parissa, joten vuositulot ovat olleet alhaisia ja tuotot ansiotuloina verotettua. Ensi vuoden osalta sitten pitääkin alkaa enemmän miettiä onko hommassa mitään järkeä, kun verotus nousee olennaisesti, sikäli kun gpu-louhinta edes pysyy kannattavana.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
823
Voiko olla, että EU-alueella tullaan vielä kieltämään kryptot? Nyt on herätty siihen, että sähkö on aivan törkeä kallista, ja kiirehditään saamaan lisää energiaa, niin nopeasti kuin mahdollista. Venäjän energiasta on pakko irtaantua, eikä siihen voi enää luottaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 410
Voiko olla, että EU-alueella tullaan vielä kieltämään kryptot? Nyt on herätty siihen, että sähkö on aivan törkeä kallista, ja kiirehditään saamaan lisää energiaa, niin nopeasti kuin mahdollista. Venäjän energiasta on pakko irtaantua, eikä siihen voi enää luottaa.
Ei, eulla omakin digikillinkin tulossa. Louhinta ei ole ongelma.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 496
Voiko olla, että EU-alueella tullaan vielä kieltämään kryptot?
En näe tätä kovin realistisena. Se onnistuu ehkä jossain totaalitäärisessä yhteiskunnassa kuten Kiinassa tms, jossa ihmisten seuranta on hyväksyttävämpää. Kieltoa olisi hankala perustella niin että se menisi läpi, ja sen valvominen olisi yksityishenkilöiden välisissä transaktioissa ainakin mahdotonta. Tuskin tulisivat kotiin ratsaamaan konettakaan, että louhitaanko sillä vai ei. Varsinkin kun jopa virustorjuntaohjelmalla pystyy nykyään louhimaan siinä sivussa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
53
Ja tähän keskusteluun on pakko todeta, että ethereumin tai bitcoinin voi ihan rauhassa yrittää kieltää. Bnb tai Solana onkin sitten jo ihan eri tarina, kun ovat yhden tahon hallussa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Voiko olla, että EU-alueella tullaan vielä kieltämään kryptot? Nyt on herätty siihen, että sähkö on aivan törkeä kallista, ja kiirehditään saamaan lisää energiaa, niin nopeasti kuin mahdollista. Venäjän energiasta on pakko irtaantua, eikä siihen voi enää luottaa.
Ruotsihan koitti ajaa tässä alkuvuodesta eu säädöstä että btc ja muiden pow coinien mainaus pitäisi kieltää koko eu:n alueella mutta ei mennyt läpi.
Nopeasti googlettamalla löysin nyt nämä jutut
Limiting Proof-of-Work Crypto Back on the Table as EU Parliament Prepares Virtual Currencies Vote
Sweden, EU Discussed Bitcoin Proof-of-Work Ban: Report
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Tässä keskustelua seuranneena olisi mielenkiintoista tietää, kuinka iso osa porukasta myy välittömästi tuottonsa euroiksi ja kuinka iso osa hodlaa. Kaikki tuntuu olevan niin huolissaan kyseisen hetken tuotosta, että luulisin suurimman osan myyvän asap. Vai katotteko päivän tuottoa vaan verotusmielessä?
No tietysti jokaisella on omat systeeminsä.

Mä en ole ottanut payouttia yli 6 kuukauteen. Ei näillä nykyisillä hinnoilla ole mitään järkeä. Toi payout ajankohta määrittelee sen saadun ethin (verotus)arvon, riippumatta yhtään mitä sä sillä teet. (*)Mulla on niin paljon vähennyksiä ettei ansiotuloveroja kuitenkaan pysty tulemaan. Luulen ettei edes tulisi vaikka eth hyppäisi 5k. Mutta se arvo määrittelee samalla myös tulevaa pääomatuloveroa, en oikein näe miten 3k olisi riittävän suuri arvo että sitä kannattaisi myydä. Payoutin kyllä haluaisin ottaa muttei pysty kun jos tähtäisin että myisin 4k, niin jollain 2k arvolla arvonnousuksi tulisi 2k ja siitä sitten veroa, ihan liikaa ja pahoin pelkään että vuoden lopussa tilanne on vielä huononpi.

Selvästi mun olisi kannattanut ottaa tuossa pari kuukautta sitten jossain 3k arvossa ulos noi. Trendi on selvästi laskeva, mä luulen että tänä vuonna ei 3k enää tule näkymään. Mä tarvittaessa "holdaan" noita pitkään(varsinaista lopullista myyntiä) mutta jossain vaiheessa noille täytyy lyödä verotusarvo, viimeistään mergessä, joka sitten ratkaisee sen tulevan pääomavoiton. Ja kun näyttää että noiden verotusarvo jää jonnekin 2k- 1,5k välille.(siis ansiotulon suhteen, joka on noiden vähennysten takia yhdentekevä koska niiden jälkeen nolla on nolla)

Ei noille voi yhtään mitään mutta ajattelin kirjoittaa. Muutaman kerran aikaisemminkin olin tästä kirjoittanut vähän jossain sopivassa kohtaa, mutta en viitsinyt postata. Tuossa on selvästi että mitä pidempään ei ole välittänyt noiden päivänarvosta, sitä vähemmän se itseä liikuttaa. Se on tälläinen itseään ruokkiva juttu. Mutta tuon tulevan pääomatuloveron takia sillä olisi väliä, mutta kun se arvo ei ole lähelläkään järkevää ja koko ajan vaan tippuu huonompaan suuntaan. Suurimmalla osalla kai ei täällä ole tuollaisia vähennyksiä jotka nollaa ne ansiotuloverot, Elmolla ja mulla on.


(*) Noi Stoner cats NFT:t on kiinnostaneet tässä pitkään. Toisaalta noi julkaisee noita uusia jaksoja(siitä piirretystä mitä voi katsoa noilla NFT:llä) todella uskomattoman hitaasti. Ihan tyypillisessä huijauksessa luvataan kaikkia hienoa ja fantastista, eikä koskaan toimiteta juurikaan mitään.

Tuo on todella huono(idioottimainen) julkaisumalli tehdä animaatioita, suoraan kättelyssä ne tekee vitusti hilloa alkujulkaisussa myyden noita NFT:tä hitosti hypen yms takia, ja sen jälkeen niillä ei ole mitään taloudellista motiivia toimittaa. Ne siis on noita hitaasti julkaissut, mutta mitä saatanan vittua tuollainen tahti on. Yksi joku 10 minuutin jakso per puoli vuotta, ja noiden alkumyynti oli ymmärtääkseni aika kova. Paljon isommatkin produktiot pystyy tuottamaan jaksoja ihan eri tahtiin. Ja nyt ne on vielä julkaisseet merc shopin jossa ne myy fanikrääsää, ihan kuin rahaa ei olisi tarpeeksi.(toki tuo nettisivu voi olla eri porukan käsissä ja niillä voi olla oikeus rahoittaa sitä tuota kautta)

Että ei noi mun mielestä sinänsä yritä huijata, eikä tuo ole varsinainen huijaus, mutta ne myi paljon kalliilla ja isoilla lupauksilla, eivätkä siitä huolimatta pysty tekemään matskua juuri mitenkään järjelliseen tahtiin. Tuollainen on todella huono asetelma, ihan heidän itsensäkin sisäisten motivaatioiden takia. Olisivat tehneet jokaisen jakson erikseen, julkaisseet sen jollain todella paskalla EGA tarkkuudella kaikille esikatseltavaksi, ja sitten myisivät täyden resoluution jakson jokaiselle halukkaalle sen jälkeen kun se on tehty samalla mekanismilla kuin nyttekin, eli omista tuollainen NFT, niin saat katsoa sen jakson nettisivun kautta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Tuo on todella huono(idioottimainen) julkaisumalli tehdä animaatioita, suoraan kättelyssä ne tekee vitusti hilloa alkujulkaisussa
No tuohan jo selittää, miksi tehdä enempää kun loppu elämä on jo turvattu taloudellisesti kun muutaman jakson teki ja oli muutama nimekäs hollywood näyttelijä(tär) mukana. Ahneella voi olla paskainen loppu. Itseä kiinnosti tuo sen verran että sen ensimmäisen jakson katsoin, eikä ollut mitenkään ihmeellinen. Ehkä tuo oli vaan testi miten saadaan myytyä uutta animaatiosarjaa ilman suuria studioita ja levittäjiä.
Ketä nyt haluaa omistaa jonkun jakson jostain piirretystä jota ei ketään edes muista ensi vuonna kun hype juna meni jo ohi?
Eiköhän toi koko NFT scene tule laantumaan tässä aika hyvinkin ja ihan syystäkin sen kaiken hypen jälkeen mitä tässä on syötetty joka puolelta.
Ja ei olla enää niin innoissaan jostain web 3 omistus/vuokratonteista sun muista hölyn pölyistä ja apina kuvilla on ne suurimmat massit jo tehty.
Esim että joku yritys haluaisi mainostamaan itseään johonkin web 3 peliin tai alustaan (mitkä ovat jo nyt aika kuolleita, tai toisin sanoen mikään niistä ei ole lähtenyt menestymään) missä ei ketään käy.
Joku TJ paahtaa osakkeiden omistajille että oli pakko ostaa landscapea kun sai vain muutamalla miljoonalla pari eekkeriä tilaa sieltä, ja jos joskus sinne tulisi enemmän porukkaa kuin nykyiset 100 kävijää kuukaudessa katsomaan meidän virtuaalista myymälää niin silloin on sijoitus kannattanut:).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
608
Pakko kysyy tästä moneron mainaamis kommentista. Tuotot tuohon kyseiseen kolikkoon on niin alhaiset et vaikka asuisit jossain intian kaduilla keräämässä muovia nälkäpalkalla, toi moneeron mainaaminen on vieläkin sitä vähempi palkkaista hommaa. En ole koskaan tajunnut et joku tota moneroa hehkuttaa koska jos markkinoiden parhaimmallakaan prossulla tota mainaa ja tienaa kuukaudes alle 20€, niin täs kohtaa tipahan vähän kärryiltä.

Prossu mainaaminen oli oman kokemuksen kanssa hetken järklevää kun raptoreumia pysty nakuttelee prossulla hyvillä tuotoilla. Nyt tosin tuottokäyrä buumin myötä lopahti kuin lehmän häntä mutta silti sitä jotkut jaksaa mainaa. Ite lopetin siinä kohtaa kun päivätuotot alko olee sen verran et tienaan enemmän kun käyn kauppaan palauttamassa 0,33l tölkin :D
Ehkä syytä tarkentaa *Monero-ocean" vai mikä olikaan ja maksut monerona. Kaivaa sitä mikä prossulla sattuu olemaan kannattavinta ja maksaa XMR. Kyllähän se tuotto huono on varsinkin nyt javarmasti heikkenee, ajatus että ethin POS siirtymä ei vaikuta ja seuraavasaa supercyclessä maksuun.

Veikkaan että ainakin 3v takaisinmaksu, sen hetken kursseilla kun prossun saa. Eli spekulatiivista, mutta luulis XMR pitävän hintansa ja vanha rauta pitää hintansa paremmin kuin GPU.

E. Itseasiassa xmr löytyy myös unmineablena ja onhan se nicehashikin jos tahtoo bitcona tms.
E. @leffo Tuli 1200€ verotettavaa vähennysten jälkeen, tälle vuodelle "pakko" ostaa lisää rautaa.. Mutta nyt pitäisi 4v vähennettävien toimia parhaiten, kun saa apuja viimevuodelta osasta. Siksipä prossut kiinnostavatkin enemmän kuin aikaisemmin :)
E. Ja eniten kiinnostaa ASIC,mut pitäis löytää sopiva.. Bitcoinia louhivia ei pysty ostamaan ilman suurta tilausta, eli joku alttikolikko.. Romahtakaas nyt että hinta asettuu ostohommiin sopivaksi, en kylläkään ole ehtinyt perehtyä yhtään mikä olisi sellainen joka kestäisi hengissä 2025 asti
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
No tietysti jokaisella on omat systeeminsä.

Mä en ole ottanut payouttia yli 6 kuukauteen. Ei näillä nykyisillä hinnoilla ole mitään järkeä. Toi payout ajankohta määrittelee sen saadun ethin (verotus)arvon, riippumatta yhtään mitä sä sillä teet. (*)Mulla on niin paljon vähennyksiä ettei ansiotuloveroja kuitenkaan pysty tulemaan. Luulen ettei edes tulisi vaikka eth hyppäisi 5k. Mutta se arvo määrittelee samalla myös tulevaa pääomatuloveroa, en oikein näe miten 3k olisi riittävän suuri arvo että sitä kannattaisi myydä. Payoutin kyllä haluaisin ottaa muttei pysty kun jos tähtäisin että myisin 4k, niin jollain 2k arvolla arvonnousuksi tulisi 2k ja siitä sitten veroa, ihan liikaa ja pahoin pelkään että vuoden lopussa tilanne on vielä huononpi.

Selvästi mun olisi kannattanut ottaa tuossa pari kuukautta sitten jossain 3k arvossa ulos noi. Trendi on selvästi laskeva, mä luulen että tänä vuonna ei 3k enää tule näkymään. Mä tarvittaessa "holdaan" noita pitkään(varsinaista lopullista myyntiä) mutta jossain vaiheessa noille täytyy lyödä verotusarvo, viimeistään mergessä, joka sitten ratkaisee sen tulevan pääomavoiton. Ja kun näyttää että noiden verotusarvo jää jonnekin 2k- 1,5k välille.(siis ansiotulon suhteen, joka on noiden vähennysten takia yhdentekevä koska niiden jälkeen nolla on nolla)

Ei noille voi yhtään mitään mutta ajattelin kirjoittaa. Muutaman kerran aikaisemminkin olin tästä kirjoittanut vähän jossain sopivassa kohtaa, mutta en viitsinyt postata. Tuossa on selvästi että mitä pidempään ei ole välittänyt noiden päivänarvosta, sitä vähemmän se itseä liikuttaa. Se on tälläinen itseään ruokkiva juttu. Mutta tuon tulevan pääomatuloveron takia sillä olisi väliä, mutta kun se arvo ei ole lähelläkään järkevää ja koko ajan vaan tippuu huonompaan suuntaan. Suurimmalla osalla kai ei täällä ole tuollaisia vähennyksiä jotka nollaa ne ansiotuloverot, Elmolla ja mulla on.
Mulla oli viime vuonna toi tilanne, että hankintoja enempi kuin tuloja. Aika reilustikkin yli :|. Hankintanappi laitettiin pohjaan sillon joskus lokakuusta ja oli helmikuun alkuun asti.

Eli vaikka tuotot romahtaneet tänä vuonna niin kalustoa on aika paljon jotta tuottokin tullut tähän asti monta tonnia enempi ku hankintoja. näillä näkymin jos sitä muutaman 40x0 ostaa testiin niin silti reilusti joutuu verolle pantavaksi. Ehkä sitten jotain paniikki hankintoja loppuvuodesta. Riippuu vähän millasen sähkösopimuksen saa myös ensi vuodelle...

Yhtä pessimistinen olen kurssien suhteen, mutta mennään tässä silti kerran aloitettu. Pakko sitä on osa jätää hodliin vaikka suurimman osan myykin. Se mahdollinen ylituotto kuitenkin tehdään vain niistä hodlatuista kolikoista jotka raketoi tulevaisuudessa. GPU hankinta -> kolikon heti myynti ei oikein koskaan tee ylituottoa koska GPU:n hinnat raketoi kun kun kolikot raketoi. Pitää altistaa itsensä riskille jotta profittia olisi tulossa. Jolloin riskinä tietenkin on se, että jää pakkaselle kun ei raketoi... Mutta eiköhän se sieltä joskus 5v sisällä taas nouse :)
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 114
Mikähän sielunelämä näis nyt on? RX6600 ja GTX1060 samassa koneessa. Uusimmat GPU ajurit sekä mainausohjelmistot. Jos laitan GTX1060 mainaa, RX6600 ei suostu sitä tekemään, ja toisinpäin. 750W poweri kiinni, ei jää siitä kiinni. Tyytyväisesti vihreä ja punainen leiri on useimmiten tehnyt yhteistyötä, mutta nyt nää tappelee keskenään.

GTX1060 joko valittaa että muisti loppuu tai sitten menee vaa idleen JOS RX6600 on mainauksessa ennen tuota.
Vastaavasti jos GTX1060 rupee mainaa niin RX6600 heittää errorin (en muista tarkalleen).
On se kumma :)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
952
Helpoimpana ratkaisuna tulee mieleen joku HP Omenin pelikone, jossa pitäisi luukkua auki. Mahtaakohan tuollainen 3080 Ti tms. jaksaa tuottaa niin paljon lämpöä että lämmittelisi 12 m2 tilaa?
Mulla oli joskus ~20 m2 tallissa 2x gtx460 korttia laskemassa ihan muita juttuja, se kone vei ehkä maksimissaan 300w, sillä pysyi suurimman osan talvesta lämpötila jossain 5 asteen nurkilla ilman mitään muuta lämmitystä(kovilla pakkasilla tuo ei toki riittänyt). Eli sanoisin, että ei tuollaiseen 12 neliön varastoon kovin montaa korttia tarvitse.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Lopetin RTM mainauksen. Rupesi olemaan liian plus miinus nolla sähkönkulutuksen ja tuoton suhteen viikkotasollakin, siis tyyliin arviolta viikon mainaustuoton nettotuotto sähkön jälkeen on alle 5 dollarisenttiä, per prossu.

Mun RTM holdingien arvo oli jotain 40 euroa. Vai dollaria, taisi olla dollaria. RTM:llä on pikku puoliintumisensa kuten Bitcoinillakin, mutta eri tavalla. Sen arvo puolittuu jokusen viikon välein.

Teknisesti mulla on yksi kone vielä jauhemassa tuota, kun tuo supernova on vähän ollut aina hämärä sen suhteen mitä ne numerot tarkoittavat. Yritän katkaista silloin kun confirmed+unconfirmed on hieman yli 10. Se on just että mä en tiedä mitä noi tarkottaa, mutta tulkitsen että molemmat on maksamattomia. Ei tuolla sinänsä olisi mitään väliä suuntaan tai toiseen. Muilta osin kuin tuon todella hämärän dashbording osalta, tuo supernova on toiminut mulla ihan hyvin. En ole koskaan silleen niin tarkkaan miettinyt että olisiko joku toinen pooli parempi, siis lähinnä tuottoisampi. Tekemällä tuonne tunnuksen ja käyttämällä sitä mainauksessa, pelkän osoitteen sijaan, olisi kai tuolla ollut enemmän ominaisuuksia, mutta se 10 RTM payout limit sopi mulle joten en jaksanut lähteä turhanpäiten säätämään mitään.

[/SPOILER]
(edit:oli aamulla vielä yksi kone, ei ole enää, poolille jäi kai 0,6 RTM bonuksena jonka ne saa pitää, ellei ne maksa sitäkin sitten myöhemmin kun on nyt lopettanut.)


Ehkä, mutta tää on ehkä, katson Moneroa myöhemmin. Monerolla on hyvä syy olla olemassa ja se on vakiintunut. Tällä hetkellä arvo on sen verran hiipunut että pitäisi olla "tuottoisaa" sen mainaus, ja sitten seuraavassa syklissä/boomissa voisi odottaa saavansa jonkun hinnan sille. Raptoreumin suhteen on fifty-sixty että onko se enää olemassa seuraavassa syklissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
poolille jäi kai 0,6 RTM bonuksena jonka ne saa pitää, ellei ne maksa sitäkin sitten myöhemmin kun on nyt lopettanut.
Eli kaikki se 0,6x 0,003364$ = ~0,002$ :D

Itsekkin olen miettinyt että turha tuota on enää mainata vaikka omassa setupissa toi ei vie kuin noin 40W extraa mutta kun tulot on luokkaa 4-6$ kuukaudessa :rofl:
Täytyy jättää tuo lompakossa oleva ~14K RTM odottelee parempia päiviä kun eipä noista nyt paljoa tosiaan saa, about 47$ tällä hetkellä
Voi niitä päiviä kun raptoreumin arvo oli edes sen 0,01$ :) ATH hinnoista puhumattakaan.

Edit
Raptoreumin suhteen on fifty-sixty että onko se enää olemassa seuraavassa syklissä.
Tämä myös totta, ei kauheaa uskoa ole tuohon
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Mergeä lupaillaan tällä hetkellä elokuussa. Tuosta muutama minsa eteenpäin. Vähän liian varmasti puhuvat tuosta, ei enää sitä some say ... juttua kuin alkuvuodesta.


Tuossa oli toki tuo reorg muutama päivä sitten mutta ei kuulostanut tarpeeksi vakavalta.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
512
Mergeä lupaillaan tällä hetkellä elokuussa. Tuosta muutama minsa eteenpäin. Vähän liian varmasti puhuvat tuosta, ei enää sitä some say ... juttua kuin alkuvuodesta.
Jos kaikki menee hyvin. Mites muuten eikö tuossa alunperin pitänyt olla konsensusmuutoksen lisäksi muutakin, mm. BLS allekirjoitukset jotka käsittääkseni vaativat muutoksia clienttiin (mm. lompakot, pörssit, jne.). Miten mahtaa tämä puoli olla kunnossa. Kannattaako yliheitto jos paljon menee paskaksi vaikka itse verkko toimisi?

P.S. Jossain osui silmään että LHR unlock on "yllättäen" lopettanut toimintansa ajurien uudemmissa versioissa, joten kannattanee lukita ajurit.
 
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
527
P.S. Jossain osui silmään että LHR unlock on "yllättäen" lopettanut toimintansa ajurien uudemmissa versioissa, joten kannattanee lukita ajurit.
Totta.
Tuo 512.77 on viimenen toimiva ajuri tuolle 100% unlockille. Uudempi vetää suoraan 50%. Tuli huomattua heti, kun ajuri tuli saataville.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
199
Totta.
Tuo 512.77 on viimenen toimiva ajuri tuolle 100% unlockille. Uudempi vetää suoraan 50%. Tuli huomattua heti, kun ajuri tuli saataville.
Kumma että Nvidia tykkää ampua itseään jalkaan kusemalla miningin.

Eilen: Nvidia falls short on guidance, stock down 9% after hours.

Veikkaa heikompaa myyntiä Q2:lle.
Nvidia (NVDA) reported its Q1 earnings after the bell Wednesday, beating analysts' expectations on revenue and earnings per share, but falling short on Q2 estimates.

Luulisi minereiden rahat kelpaavan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Kumma että Nvidia tykkää ampua itseään jalkaan kusemalla miningin.

Eilen: Nvidia falls short on guidance, stock down 9% after hours.

Veikkaa heikompaa myyntiä Q2:lle.
Nvidia (NVDA) reported its Q1 earnings after the bell Wednesday, beating analysts' expectations on revenue and earnings per share, but falling short on Q2 estimates.

Luulisi minereiden rahat kelpaavan.
Tuskin tuo vaikuttaa mitään kurssiin. Pisätä vaan vanhat ajurit sisään... Aika harvassa on ne kutka tällä hetkellä tankkaa kaupasta kortteja. Nyt jos ostaa niin käytettyjä varmaan paljon järkevämpi metsästää.
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
512
Kumma että Nvidia tykkää ampua itseään jalkaan kusemalla miningin.
Tuskin tuo vaikuttaa mitään kurssiin. Pisätä vaan vanhat ajurit sisään... Aika harvassa on ne kutka tällä hetkellä tankkaa kaupasta kortteja. Nyt jos ostaa niin käytettyjä varmaan paljon järkevämpi metsästää.
Nvidia sai aika nimelliset 5.5 miljoonan sakot asiaan liittyen, joten olisiko osa sopimusta että jatkossa tehdään "kaikkensa" tätä estääkseen ja ehkä nimenomaan Ethereum mainittu. Muutenkin kyllä jännä dynamiikka tässä touhussa. Ethereumin devitiimi ei halua mainaajia, Nvidia ei halua mainaajia. Mainaajat eivät halua PoSia (tietenkään) ja muiden ei syystä tahi toisesta tarvitse (tai eivät halua) "suosia pelaaajia" LHR-lukoilla.

LHR lukosta nyt pidetään kuitenkin kiinni vaikka käytännön merkitys pitäisi olla aika häviävä jos PoS on melko varmasti tulossa elokuussa. Foliohattu päässä voi tietty ajatella että tämä LHR unlock oli kädenojennus ETH-louhijoille ja jos PoS sattuukin (taas) lykkääntymään niin saadaan 30xx LHR varastot myytyä koska uusilla korteilla vanhat ajurit ei tietenkään toimi, mutta unlockin kerran julkaistuja ajureita ei koskaan saa vedettyä pois kierrosta.

40xx korteissa varmaan LHR rajoitus on, mutta millainen? Mielenkiintoista on jos kattavuutta laajennetaan muihin algoritmeihin. Jos ei, niin Nvidian "for teh gamerz" -narratiivi hajoaa käsiin jos kryptopuuhasteluissa ollaan mukana virallisien kumppanuuksien merkeissä: Flux Crypto Turns Up Web 3.0 Development With Nvidia Partnership
 
Liittynyt
17.10.2019
Viestejä
356
Luovuin RTM-louhinnasta nyt jo toisella koneella. Pitää varmaan lopettaa tuo viimeinenkin kone. Mitähän tuolla lompakossa olevalla kymppitonnilla tekisi? Varmaan pitää säilyttää se toivoen että nousee edes vähän, vaikka todennäköisesti putoaakin vähitellen nollaan. Eli sähköä on kulunut mutta tulot on nolla. Mielenkiintosta...
 
Liittynyt
30.08.2019
Viestejä
512
todennäköisesti putoaakin vähitellen nollaan. Eli sähköä on kulunut mutta tulot on nolla. Mielenkiintosta...
Tilanne on siis erinomainen verrattuna siihen että olisit laittanut kivitalon kiinni pitkoon tai aaveeseen. Vuoden päästä ehkä tilanne taas eri. Turha näitä miettiä liikaa.
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 496
Kumma että Nvidia tykkää ampua itseään jalkaan kusemalla miningin.

Eilen: Nvidia falls short on guidance, stock down 9% after hours.

Veikkaa heikompaa myyntiä Q2:lle.
Nvidia (NVDA) reported its Q1 earnings after the bell Wednesday, beating analysts' expectations on revenue and earnings per share, but falling short on Q2 estimates.

Luulisi minereiden rahat kelpaavan.
Mainaajalle riittää että on joku driveriversio jolla unlock toimii. Mainauksessa ihan sama mitä versiota käyttää, kunhan toimii. Toki muutama peli-PC -mainaaja kärsii jatkossa, mutta se on kuitenkin hyvin marginaalista isoilla rigeillä mainaajiin verrattuna.

Ja mitä olen nettikauppojen saldoja seurannut, niin ei LHR unlock ole juurikaan myyntiä nostanut. Hinnat laskettelee ja näyttiksiä on hyvin saatavilla ihan kuin ennenkin unlockia. Kun ETH PoS lähestyy ja kryptojen arvo luisuu niin uusia ei vaan osteta enää, toki vanhoista saa nyt enemmän irti mutta se ei Nvidian tuloksessa näy. Eli olen sitä mieltä että Nvidian tulokselle on aikalailla se ja sama toimiiko unlock uusimmilla drivereilla tai 4000-sarjalla. Tulos laskee joka tapauksessa kun mainaajat eivät enää samalla lailla investoi kuin viime vuoden puolella.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Eli mikäli olisit jättänyt laitehankinnat tekemättä, ylitsepursuavat sähkölaskut keräämättä ja nyt ostanut tuolla reilu 40eurolla Raptoreumia - olisit roimasti vähemmän miinuksella. :D Vain sen 40eur. Verottaja ja sähköfirman kassojen saranat kiittävät tosin. :)
Laitehankintoja ei ole tehty kun oli tämä 3900X ryzen pelikoneessa kiinni jo ennen kuin koko raptoreum oli edes keksitty.
En näköjään muistanut mainita että otin jo silloin talvella sen verran raptoreumia ulos että olisi maksettuna kokovuoden sähköt mitä tuo rapton mainaus vie. Joten en saa tätä mitenkään miinus merkkiseksi.
Tuolla ylimääräisellä 40W kulutuksella ei saisi muutenkaan mitään ylitsepursuavia sähkölaskuja aikaiseksi :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Kumma että Nvidia tykkää ampua itseään jalkaan kusemalla miningin.

Eilen: Nvidia falls short on guidance, stock down 9% after hours.

Veikkaa heikompaa myyntiä Q2:lle.
Nvidia (NVDA) reported its Q1 earnings after the bell Wednesday, beating analysts' expectations on revenue and earnings per share, but falling short on Q2 estimates.

Luulisi minereiden rahat kelpaavan.
Nvidialle mainaajat on ongelma, ja näyttää että merge on osumassa paljon huonompaan saumaan kuin, 1000 sarjassa tapahtunut hitaampi feidaaminen. Silloinkin mainaus oli jossain määrin ongelma. Se ongelma on että se mainaus ei ole pitkäaikaista niin ne näytönohjaimet tulee aina jossain vaiheessa kolmansille markkinoille haittamaan uusien näytönohjaimien myyntiä. Ja mitä ennemmän niitä tulee, sitä enemmän ne haittaa.

Siis ongelma on erityisesti nää isot farmit. Sieltä pitäisi olla tulossa paljon 3060 Ti, ja saattaa noilla olla kivoja määriä jopa 3080 joka on täysin rinnastettavissa uusiin 4060 (ti) malleihin. Luulen että 3070 on niillä vähän harvinaisempi. Nvidialla ei ole mitään RTX on, DLSS on kikkaa mitä rummuttaa toisin kuin AMD:ta vastaan, koska kaikki noi pätee 3000 sarjaan yhtä hyvin kuin 4000 sarjaan.

Noista ajureista, no tietysti Nvidia on korjannut sen ongelman jonka myötä 100% LHR kierto oli mahdollista. Bugi se silti on vaikkakin merkityksetön.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Nvidialle mainaajat on ongelma, ja näyttää että merge on osumassa paljon huonompaan saumaan kuin, 1000 sarjassa tapahtunut hitaampi feidaaminen. Silloinkin mainaus oli jossain määrin ongelma. Se ongelma on että se mainaus ei ole pitkäaikaista niin ne näytönohjaimet tulee aina jossain vaiheessa kolmansille markkinoille haittamaan uusien näytönohjaimien myyntiä. Ja mitä ennemmän niitä tulee, sitä enemmän ne haittaa.

Siis ongelma on erityisesti nää isot farmit. Sieltä pitäisi olla tulossa paljon 3060 Ti, ja saattaa noilla olla kivoja määriä jopa 3080 joka on täysin rinnastettavissa uusiin 4060 (ti) malleihin. Luulen että 3070 on niillä vähän harvinaisempi. Nvidialla ei ole mitään RTX on, DLSS on kikkaa mitä rummuttaa toisin kuin AMD:ta vastaan, koska kaikki noi pätee 3000 sarjaan yhtä hyvin kuin 4000 sarjaan.

Noista ajureista, no tietysti Nvidia on korjannut sen ongelman jonka myötä 100% LHR kierto oli mahdollista. Bugi se silti on vaikkakin merkityksetön.
Tiedäppä tuota, ilman mergeäkin tässä varmaan olisi samoihin aikoihin osuva farmien sammutus buumi ja sitä myöten korttien floodaus markkinoille. Jos ja kun kurssit jatkaa tätä rataa kesän läpi.

Mutta joo todella huono jutu nvidialle koska suurin osa pelaa 1080p näytöllä ja juuri 3060ti on aika sweetspot kortti joita varmaan tulee eniten markkinoille ja hinnat tulee olemaan reilusti alle uuden vastaavan 40x0 kortin. Samoin juuri nuo 3080:t mitkä kuittaa saman 1440p resolla. Ei voi nvidia pistää kovia katteita tai jää uudet gpu:t hyllyyn.

About 1/3 tuotosta sähköihin näyttää nyt toukokuun madonluvut. Ei paljon uusia gpu:ita maksella takaisin, joten jos jotain roi laskuja laski viime kuussa niin niillä voi pyyhkiä persuksensa kuten on voinut tässä about koko ajan XD. Ensin ne meni toisinpäin... kortit maksoikin huomattavasti nopeammin itsensä takaisin ja tämän puolen vuotta päivämäärät juosseet kauemmas ja kauemmas.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 257
Tai sitten riippuen omista systeemeistä niin tällänenkin voi olla vaihtoehto näille..

Noctua 140 x 140 x 25mm NF-A14 industrialPPC-3000 PWM - 26,90€

Ilmavirta: 269,3 m³/h

Itellä testailua ghetto viritystä kun en vielä tiiä miten laittasin niin tollanen 120mm versio ampumassa putkistoon lämmintä ilmaa missä ilmotettu Ilmavirta: 186,7 m³/h

Ihan päteviä testailuun.. siihen vielä joku vanha ulkosen kovon molex virtaliitin etc ja siihen tuuletin kiinni ni pyörii 100% lasissa jatkuvasti eikä tarttee miettii mistä 3/4 pinnistä virtaa sais tähä hätää.. eikä nuo piä hirveesti ääntäkää
Mietin jos tuon laittaisi ulkovarastoon poistamaan ilmaa. Mitkä oli kokemukset, riittikö tuo mihinkään?
 

Wintikka

Make ATK Great Again
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
268
Pienessä Suomessakin voi mennä vähäksi aikaa markkinat sekaisin, jos yht´äkkiä pölähtää yli 10 000 käytettyä näyttistä myyntiin!? Olisi hauska tietää, paljonko noita pelkästään mainaukseen hankittuja kortteja oikeasti on?
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Pienessä Suomessakin voi mennä vähäksi aikaa markkinat sekaisin, jos yht´äkkiä pölähtää yli 10 000 käytettyä näyttistä myyntiin!? Olisi hauska tietää, paljonko noita pelkästään mainaukseen hankittuja kortteja oikeasti on?
PALJON...
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Pienessä Suomessakin voi mennä vähäksi aikaa markkinat sekaisin, jos yht´äkkiä pölähtää yli 10 000 käytettyä näyttistä myyntiin!? Olisi hauska tietää, paljonko noita pelkästään mainaukseen hankittuja kortteja oikeasti on?
Jonkun jutun luin jostain että viime vuonna myydyistä arviolta 25% meni mainareille.
Laskeskelin nopsaan tuosta ethermine.org 300 TH/s että kortteja olisi siellä mainaamassa tällä hetkellä noin 7 miljoonaa.
Saattaa olla jotta laskin päin sitä itseään mutta tällä mennään niin kauan kuin joku korjaa sekoiluni :rolleyes:
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
539
Jonkun jutun luin jostain että viime vuonna myydyistä arviolta 25% meni mainareille.
Laskeskelin nopsaan tuosta ethermine.org 300 TH/s että kortteja olisi siellä mainaamassa tällä hetkellä noin 7 miljoonaa.
Saattaa olla jotta laskin päin sitä itseään mutta tällä mennään niin kauan kuin joku korjaa sekoiluni :rolleyes:
Mainaaminen oli n. 1v-1,5v aivan törkeen kannattavaa, siksi kortteja myytiin enemmän kuin oli kauppiaalla hyllys tavaraa. Tosi nopeessa ajassa kannattavuus prosentti tippu alas, joka tietenkin tekee forumeille / toriin ison piikin käytettyjen korttejen suhteen.

Itel onneks jarrutti oma talous sen verta etten ostanu ku 2 korttii, peli käyttöön ja toisen vain mainaamaan, pelas sit tai ei.
Pienil panoksil ku pelaa niin voitotkin on pienet mut toisaalta sit on kyl tappiotkin. 3090 ja 3060ti tehokaksikko puskee n. 4-5€ päivää kohden, aluks kun tuli hommattuu 3090, se teki päiväs sen 12-15€.

3060ti lähti remmiin mukaan n. puolen vuoden viiveel, makso seki ittensä pois 3-4kk ajassa koska tuotto oli niin hyvä ja powerin tarjouksesta sain kortin niin edukkaasti, forumeil kortin hinta oli n. 1000€ ja maksoin siit n. 500€. (paketti kone, nyppäsin vaa kortin veke ja myin loppurungon hilppeineen pikku broidille).

Nyt sähköjen jälkeen näppiin jää niin vähän et mietin jo et kannattaako kämppääni enää ees turhaa lämmittää kesällä kun kone jauhaa 24/7. Tosin tekee vielki sen n. 100-150€ vaikka kurssit sukeltaa. Jos nyt aattelen vähän kauemmas tulevaisuuteen et kurssi sieltä viel nousee ja sit vasta myyn, tän hetkinen 5€ päivätuotto voikin muuttua 10€ tai jos oikeen kurssi joskus viel raketois, n. 15€ päivätuotoksi.

Voi olla haaveajattelua mutta ei ne sieltä coinbasesta vissiin mihinkään haihdu? Ihan hauska seurailla kursseja kun ei ole oma leipä siitä kiinni onko kurssi ylhääl vai alhaal. Miehel pitää aina harrastuksii olla.

Onko monel kotona esim jossain makkaris jauhamas kryptoo? Itel lämmittää yläkertaa omakotitalos, meinaa näitten päivien jälkeen kun ulkona on n. 21 astet lämmintä on sisäl makkaris 30 astetta kuuma. Noin 600 wattii nappaa töpselistä tää tohotin, meinaa hiki valuu kun koneel istuu ja datailee!

Tosin kesäsin pidän lämpöpumppuu viilennys asennol, oli sit kryptot päällä tai ei, niiin siinä mieles ihan sama jos makkaris puskee kuumaa. Talos musta peltikatto, tekee yläkerrasta huonosti lämmitetyn saunan joka tapaukses, siin enää yks kryptomylly paljoo paina kun yläkerran lämpötila on 32 astetta jos viilennyskone ei huuda niin kovaa kun säädöt antaa anteeks.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Onhan täs samoja ajatuksia jo heränny et onko tässä järkeä enää yhellä kortilla louhia. Päivätuotot siinä 2€ nurkilla yhellä 3080 lapulla. Toisaalta ei tää virtaa ime kun 200w ja se lämmöntuotto on tälläsessä yksiössä aika yks lysti, näytöt ja telkkari + hellat ruuanlaiton aikana vaikuttaa jokatapauksessa enemmän ja kohtapuoliin on jokatapauksessa laitettava toi pingviini mölisemään nurkkaan.

Sähköä nyt onneks saa vielä elokuun loppuun asti 5snt/kwh hinnalla niin sekään nyt ei juurikaan kirpase. Sen jälkeen on kyllä yks varma juttu et se hinta ei jatkossa tuu olemaan yksnumeroinen kilowattia kohden. Et viimeistään sit siinä vaiheessa pitää pohtia et kannattaako vaiko ei, vaikka aikalailla säästöönhän näitä tässä nykyhetkessä runtataan.

Kaukana ollaan siitä jostain 2021 helmikuusta kun samalla kortilla sai 25usd päivätuotot, ainakin hetken :dead:
 
Liittynyt
07.02.2018
Viestejä
125
Onhan täs samoja ajatuksia jo heränny et onko tässä järkeä enää yhellä kortilla louhia. Päivätuotot siinä 2€ nurkilla yhellä 3080 lapulla.

Kaukana ollaan siitä jostain 2021 helmikuusta kun samalla kortilla sai 25usd päivätuotot, ainakin hetken :dead:
Yhdellä 3080 voi olla aika turhaa louhia, jos maksaa sähköistä jotain. Tai en tiedä, voihan sitä tukea verkkoa harrastusmielessä :)

Olen itse alkanut jo toivoa, että koko ETH-projekti räjähtäisi silmille (elokuussa) PoSin takia.

1653670936824.png
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Onko monel kotona esim jossain makkaris jauhamas kryptoo? Itel lämmittää yläkertaa omakotitalos, meinaa näitten päivien jälkeen kun ulkona on n. 21 astet lämmintä on sisäl makkaris 30 astetta kuuma. Noin 600 wattii nappaa töpselistä tää tohotin, meinaa hiki valuu kun koneel istuu ja datailee!
Keskiviikkona muutti minulta noin 3000 wattia puhaltamassa sisältä lämmintä ulkoruokintaan ja nyt saa laittaa villasukkaa jalkaa kämpässä perkule.
Ihania nämä Suomen kesät.
Ei jaksanut Ilppikään enää pitää alkuviikosta kämppää viileänä vaikka oli 16 astetta asetettu tauluun :sfacepalm:
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
539
Keskiviikkona muutti minulta noin 3000 wattia puhaltamassa sisältä lämmintä ulkoruokintaan ja nyt saa laittaa villasukkaa jalkaa kämpässä perkule.
Ihania nämä Suomen kesät.
Ei jaksanut Ilppikään enää pitää alkuviikosta kämppää viileänä vaikka oli 16 astetta asetettu tauluun :sfacepalm:
Mainaajan unelma = kylmä kesä!

Talvel kätevä toi crypto lämmitys, tosin kesät jos ampuu hellelukemiin, voi olla ton lämmityksen kaa snadisti ongelmis.

Ilmalämpöpumppu on tosi kätevä mut jos sul noin paljon lämmityskuormaa huushollis, ei tota pitäs varmaa viileenää vaik sul olis 2 tai 3 ilppii siel huutamas ;D
 

micce28

Mining 0,0 GH/s
Liittynyt
25.02.2021
Viestejä
363
Mainaajan unelma = kylmä kesä!

Talvel kätevä toi crypto lämmitys, tosin kesät jos ampuu hellelukemiin, voi olla ton lämmityksen kaa snadisti ongelmis.

Ilmalämpöpumppu on tosi kätevä mut jos sul noin paljon lämmityskuormaa huushollis, ei tota pitäs varmaa viileenää vaik sul olis 2 tai 3 ilppii siel huutamas ;D
No juu.
Viime kesänä tais olla noin 1500 wattia ja nekin joutui ulkoruokintaan silloin kun alkoi armas aurinko lämmittämään.
200 m2 omakotitalon tuolla 3000 watilla lämmitin hienosti kyllä viime talven.
Pesuhuoneessa oli ainoastaan lattialämmitys päällä talvella jotta sai lattian kuivaksi :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Yhdellä 3080 voi olla aika turhaa louhia, jos maksaa sähköistä jotain. Tai en tiedä, voihan sitä tukea verkkoa harrastusmielessä :)

Olen itse alkanut jo toivoa, että koko ETH-projekti räjähtäisi silmille (elokuussa) PoSin takia.

On se tällä nykysellä sopparilla ihan fine vielä, menee joku 4-5kw päivässä ja hintaa tolle tulee sen 50snt karkeesti siirron kanssa. Eihän tolla juhlimaan todellakaan ruveta, mut tälleen opiskelijana se n. 50€ kuussa mitä nykyhetkellä abouttiarallaa lähtee sähköjen jälkeen on sellanen sopiva taskuraha mikä mahollistaa sen ettei ihan niin persaukinen oo mitä periaatteessa olis.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom