Tässä keskustelua seuranneena olisi mielenkiintoista tietää, kuinka iso osa porukasta myy välittömästi tuottonsa euroiksi ja kuinka iso osa hodlaa. Kaikki tuntuu olevan niin huolissaan kyseisen hetken tuotosta, että luulisin suurimman osan myyvän asap. Vai katotteko päivän tuottoa vaan verotusmielessä?
No tietysti jokaisella on omat systeeminsä.
Mä en ole ottanut payouttia yli 6 kuukauteen. Ei näillä nykyisillä hinnoilla ole mitään järkeä. Toi payout ajankohta määrittelee sen saadun ethin (verotus)arvon, riippumatta yhtään mitä sä sillä teet. (*)Mulla on niin paljon vähennyksiä ettei ansiotuloveroja kuitenkaan pysty tulemaan. Luulen ettei edes tulisi vaikka eth hyppäisi 5k. Mutta se arvo määrittelee samalla myös tulevaa pääomatuloveroa, en oikein näe miten 3k olisi riittävän suuri arvo että sitä kannattaisi myydä. Payoutin kyllä haluaisin ottaa muttei pysty kun jos tähtäisin että myisin 4k, niin jollain 2k arvolla arvonnousuksi tulisi 2k ja siitä sitten veroa, ihan liikaa ja pahoin pelkään että vuoden lopussa tilanne on vielä huononpi.
Selvästi mun olisi kannattanut ottaa tuossa pari kuukautta sitten jossain 3k arvossa ulos noi. Trendi on selvästi laskeva, mä luulen että tänä vuonna ei 3k enää tule näkymään. Mä tarvittaessa "holdaan" noita pitkään(varsinaista lopullista myyntiä) mutta jossain vaiheessa noille täytyy lyödä verotusarvo, viimeistään mergessä, joka sitten ratkaisee sen tulevan pääomavoiton. Ja kun näyttää että noiden verotusarvo jää jonnekin 2k- 1,5k välille.(siis ansiotulon suhteen, joka on noiden vähennysten takia yhdentekevä koska niiden jälkeen nolla on nolla)
Ei noille voi yhtään mitään mutta ajattelin kirjoittaa. Muutaman kerran aikaisemminkin olin tästä kirjoittanut vähän jossain sopivassa kohtaa, mutta en viitsinyt postata. Tuossa on selvästi että mitä pidempään ei ole välittänyt noiden päivänarvosta, sitä vähemmän se itseä liikuttaa. Se on tälläinen itseään ruokkiva juttu. Mutta tuon tulevan pääomatuloveron takia sillä olisi väliä, mutta kun se arvo ei ole lähelläkään järkevää ja koko ajan vaan tippuu huonompaan suuntaan. Suurimmalla osalla kai ei täällä ole tuollaisia vähennyksiä jotka nollaa ne ansiotuloverot, Elmolla ja mulla on.
(*) Noi Stoner cats NFT:t on kiinnostaneet tässä pitkään. Toisaalta noi julkaisee noita uusia jaksoja(siitä piirretystä mitä voi katsoa noilla NFT:llä) todella uskomattoman hitaasti. Ihan tyypillisessä huijauksessa luvataan kaikkia hienoa ja fantastista, eikä koskaan toimiteta juurikaan mitään.
Tuo on todella huono(idioottimainen) julkaisumalli tehdä animaatioita, suoraan kättelyssä ne tekee vitusti hilloa alkujulkaisussa myyden noita NFT:tä hitosti hypen yms takia, ja sen jälkeen niillä ei ole mitään taloudellista motiivia toimittaa. Ne siis on noita hitaasti julkaissut, mutta mitä saatanan vittua tuollainen tahti on. Yksi joku 10 minuutin jakso per puoli vuotta, ja noiden alkumyynti oli ymmärtääkseni aika kova. Paljon isommatkin produktiot pystyy tuottamaan jaksoja ihan eri tahtiin. Ja nyt ne on vielä julkaisseet merc shopin jossa ne myy fanikrääsää, ihan kuin rahaa ei olisi tarpeeksi.(toki tuo nettisivu voi olla eri porukan käsissä ja niillä voi olla oikeus rahoittaa sitä tuota kautta)
Että ei noi mun mielestä sinänsä yritä huijata, eikä tuo ole varsinainen huijaus, mutta ne myi paljon kalliilla ja isoilla lupauksilla, eivätkä siitä huolimatta pysty tekemään matskua juuri mitenkään järjelliseen tahtiin. Tuollainen on todella huono asetelma, ihan heidän itsensäkin sisäisten motivaatioiden takia. Olisivat tehneet jokaisen jakson erikseen, julkaisseet sen jollain todella paskalla EGA tarkkuudella kaikille esikatseltavaksi, ja sitten myisivät täyden resoluution jakson jokaiselle halukkaalle sen jälkeen kun se on tehty samalla mekanismilla kuin nyttekin, eli omista tuollainen NFT, niin saat katsoa sen jakson nettisivun kautta.