Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kuvittelin että juuri nopeampien muistien takia 2070 Super työpöytämalli ois nopeampi kuin 2070 perus mobiilimalli. Mutta eihän tuo kaverinkaan 2070S tuota kuin just tuon 44MH/s kun sille opastelin homman.Muistikelloistahan se on täysin riippuvainen. Toinen tekijä on ajoitukset jotka vaihtelee muistipiiri valmistajasta riippuen 45mhs tosi hyvä tulos 2070S:lle
Jos tarkoitus on tehdä max.500 eurolla ”voittoa” tässä muutaman kuukauden sisään niin eihän kai tuollaisista nyt verottajaa tarvi infota, ja tuskin pankissakaan mikään automaattihälytys laukeaa
Jos tarkoitus on tehdä max.500 eurolla ”voittoa” tässä muutaman kuukauden sisään niin eihän kai tuollaisista nyt verottajaa tarvi infota, ja tuskin pankissakaan mikään automaattihälytys laukeaa
Eikös itse louhitut mene ansiotulona, joten pitää ilmoittaa ensimmäisestä sentistä lähtien. Jos taas suoraan ostaa kryptoja ja myöhemmin myy niin silloin pätee sama max. 1000e verovapaa myynti mitä arvopapereissakin?
Joo, joo , kyllä, kyllä.Ootko muuttanut sitä sun asetusta maksuvälistä? Se on vakiona 1ETH. Onko varmasti lompakon osoite oikein mitä käytät, ja näkyyhän sun workerit online siellä?
Joo, joo , kyllä, kyllä. Mikään paviaani oo, 0.1 muutettu ja sen alle pitäs räpshätää kerran viikossa.
Kiitokset nollapostauksesta, et ollut avuksi.
Vieläkö joku yrittää teutaroida 4 GB RX-korttien kanssa? Zombie-asetuksella pystyy kai jotain saamaan aikaan? Tuli muun romun mukana sellanen, niin olishan se kiva, jos siitä jotain iloa olisi. Onko muuten 3 GB 1060-kortilla sama ongelma kuin AMD:n 4 GB raja?
Olen todella kömpelö veroasioissa kuten myös matematiikassa joka saattoi selvitä aiemmin kehtaako joku sanoa mihin tuolla verottajan sivuilla voi nuo tulot sitten ilmoittaa? Ilmeisesti lasketaan ansiotuloiksi. Työstä saan palkan kerran kuussa ja verokortti on koko vuodelle arvioitu. Miten nuo louhintatulot siis lisätään tuohon päälle?
Vieläkö joku yrittää teutaroida 4 GB RX-korttien kanssa? Zombie-asetuksella pystyy kai jotain saamaan aikaan? Tuli muun romun mukana sellanen, niin olishan se kiva, jos siitä jotain iloa olisi. Onko muuten 3 GB 1060-kortilla sama ongelma kuin AMD:n 4 GB raja?
Minulla tulee 43MH/s - 140w:n kulutuksella Gigabyten Windforce 2070s:llä. 68% PL, +980, -450, puhallin 53%. Lämmöt 45.Joo tuo 41 MH/s voi olla vähän yläkanttiin ja 40 MH/s oikeampi. Tuo 170W kulutus on sen sijaan todella paljon liikaa.
Kyllä toi perus 3070 pitäis 60mhs päästä helposti.Onko tuo Nicehash järkevä paikka?
Kokeilin piruuttani 3070 56.5MH/s, 120w.
Power 50%, Core -500, Muisti +1000.
Kuulostaako järjelliseltä?
Eli pitäisi onnistua myös Phoenix minerilla, onko windows ongelma?2 kpl rx 470 4gb korttia yhdessä linux-koneessa itsellä kiinni, lolminerilla zombie-modella 25-27mh/s per kortti. Saavat mainailla siihen asti kunnes keksin jotain järkevämpää käyttöä noille.
Windowsissa en ole itse kokeillut, mutta lukeman perusteella windows varaa itselleen enempi vramia näytönohjaimelta mitä linux, joten saattaa jarruttaa enempi mh/s-lukemia mitä linuxissa. Ja näytönohjain pitää olla kytkettynä suoraan emolevylle x16-slottiin että noihin nopeuksiin pääsee, x4 slotissa kokeilin linuxissa ja nopeudet oli ~12mh/s luokkaa.Eli pitäisi onnistua myös Phoenix minerilla, onko windows ongelma?
Juu kyllä se tuosta näköjään nousi. Ihan tuolla Nicehashin softalla kokeilin.Kyllä toi perus 3070 pitäis 60mhs päästä helposti.
Mikä maineri käytössä?
Juu kyllä se tuosta näköjään nousi. Ihan tuolla Nicehashin softalla kokeilin.
Mikä mulla tossa mättää? Phoenixminer kyseessä, binancessa lompakko ja sinne miner tilin tein. Tiliin laitoin siis "teemu2" workkeriks ja eth lompakon ostteen tohon. ethermine.orgissa ei näy ainakana mitään et ois workkeri työssä eikä binancessa ja yli puol tuntii oon mainannu.
Mikä mulla tossa mättää? Phoenixminer kyseessä, binancessa lompakko ja sinne miner tilin tein. Tiliin laitoin siis "teemu2" workkeriks ja eth lompakon ostteen tohon. ethermine.orgissa ei näy ainakana mitään et ois workkeri työssä eikä binancessa ja yli puol tuntii oon mainannu.
Ethereum-lompakkoon Ethereumin mainaaminen ei onnistu Ethereum Classicin poolilla kokeiltu on itsekinMikä mulla tossa mättää? Phoenixminer kyseessä, binancessa lompakko ja sinne miner tilin tein. Tiliin laitoin siis "teemu2" workkeriks ja eth lompakon ostteen tohon. ethermine.orgissa ei näy ainakana mitään et ois workkeri työssä eikä binancessa ja yli puol tuntii oon mainannu.
Kerro mikä sun kokoonpano on, ja millä ohjelmilla ja kelloilla jne.
Mitä nyt yrität mainata, Ethereumia (ETH) vai Ethereum classicia (ETC)eth
Mites se pitää tehdä?Ethereum-lompakkoon Ethereumin mainaaminen ei onnistu Ethereum Classicin poolilla kokeiltu on itsekin
Etsit Etherminen sivuilta niiden ETH-osoitteen ja pistät sen siihen sun ETC-osoitteen tilalle. Kannattaa myös pistää varapool, eli -pool2 ja sit se toinen osoite sieltä siihen kaveriksMites se pitää tehdä?
Itx-pöytäkone jossa sisällä powercolorin rx5700 xt 8gb, ryzen 5 2600, nestejäähy prossulla, 16gb ram, 650w virtalähde muistaakseni
Käytän phoenixmineriä näillä foorumilta lainatuilla asetuksilla
PhoenixMiner.exe -pool eu1.ethermine.org:4444 -wal [lompakko] -worker iokone -epsw x -mode 1 -log 0 -mport 0 -etha 0 -ftime 55 -retrydelay 1 -tt 65 -tstop 79 -coin eth
pause
Näyttistä ei ole kellotettu eli 1795MHz(Game) /up to 1650MHz (Base) / up to 1905MHz(Boost)
On kyl tää verohomma tehty turhan vaikeeksi, kun verottaja vaan vie eikä tietenkään tappioissa ole tukena. Eipä tullu vastausta siihen Nicehash väittämään luvatussa viidessä päivässä. Kai sen Nicehash vois vuokratuloina tulkita ja sit jos tulee seuraamuksia käy hallinto-oikeudessa paperisotaa sit.
Samaa kuten aina. Ei ne hashrate mul muutu tai hypi
Aivan järkyttävää alisuoritumista ollut aika lailla päivän ajan jo etherminessä, kenelläkään mulla ollut samaa?
Toki, koska DAG filu on jo ~ 5GB? Seuraavaksi putoaa pois 6GB kortit
Näköjään tuo coinmotionin lompakko oli ihan hyvä idea luoda, koitin äsken siirtää noin 0.02ETH Trust-lompsasta tuonne coinmotioniin ja network fee oli karkeasti 50% tuosta summasta jatkossa nuo pienet roposet sitten suoraan tuonne mistä ne voi kotiuttaa tilille.
Kyllä, mutta sekään ei tilannetta hirveästi helpota tällä hetkellä pienissä summissa, sillä gas feet tulevat maksettavaksi myös silloin, kun kotiuttaa rahaa fiatiksi pörssistä.
Gas feet tosiaankin helposti sen 50% siirrettävästä summasta atm, ja pienissä summissa jopa yli 100% siirtomaksut ovat yleisiä (esim. olet kotiuttamassa 30 euroa, gas fee voi olla 40 euroa = et luonnollisesti saa euroakaan pankkitilillesi). Ja tähän koko hommaan sisältyy vielä ansiotuloverot ja pääomatuloverot (ja työlästä asiakirjojen täyttöä), kauppapaikan omat kulut ja tietysti sähkölasku. Käteen ei jää käytännössä yhtään mitään. pienlouhijoille.
Itse lopetin rahanteko mielessä -louhimisen kuukauden kokeilun jälkeen täysin kannattamattomana. Gas feet ovat sen verran järjettömät tällä hetkellä eikä Suomen verohallinto helpota asiaa. Päivätienestit huiteli 12 dollarissa, mutta kaikkien kulujen jälkeen todelliset päivätienestit oli hyvä jos 2 dollaria. Nyt louhiskelen enää desktop-wallettiin omaksi ilokseni ja lopettelen kun kassassa on 500 dollarin arvosta ETH:ta. Onpahan edes jotain jännitettävää tuleviksi vuosiksi, jos vaikka pörssi raketoisi ja nykyinen gas fee -tilanne olisi korjaantunut.
Tässä tämmöinen pieni reality check kaikille nille, jotka miettivät rahankuvat silmissä Ethereumin louhinnan aloittamista.
No juu u, eipähän oo kyllä itellä näitä ongelmia vastaan Siirrot eri palveluiden välillä teen Stellar Lumenseissa tai Rippleinä, kulut 0.01XLM/XRP per siirto.. (~45snt arvoisia kolikoita joten siirtomaksu 45snt x 0.01).
Tuosta verotuksest ku nyt höpisööttä niin maksatteko joka kuukausi verot vai kerran vuodessa vai mitenkä? Ilmotatteko verottajalle vuoden loputtua toteutuman vai etukäteen arvion?
Tämän kun joku vielä varmistaisi verottajalta ja laittaisi tänne "mustaa valkoisella"Itse taidan louhia ainoastaan Nicehashillä, jotta verotus menee pääomaverona ansiotuloverotuksen sijaan.
Itellä on 2miners poolin kautta Trex käytössä ja 3070 kortilla asetukset seuraavat: 58% powerlimit, Core -502, memory clock +1400 ja tuulettimet 90%. Tasaisesti tulee 62,5 - 63 MH/s.tälläset asetukset ja rtx 3070 jauhaa sen 50-60 mhs aika vaihteleva tuo. 60% powerlimit ja muisti + 1000
phoenixMiner.exe -pool eu1.ethermine.org:4444 -ewal lomppakko -eworker spegu -epsw x -mode 1 -dbg -1 -mport 0 -etha 0 -ftime 55 -retrydelay 1 -tt 0 -ttli 70 -tstop 79 -ethi 7 -mcdag 1 -coin eth
pause
toi poolin nopeus taitaa vissiin vaikuttaa tai jotain. enmä näistä niin tiedä tämäkin riittää kone jauhaa tätä aina kun en pelaa jotain raskasta peliä. tosin muksu pelaa päivisin aika paljon silloin tippuu noin 30-40mh/s. trexiä kokeilin mutta en siihen osaa noita asetuksia laittaa. pitäis varmaan ajatuksella noita katsella mutta karanteeni tehny aivoista muusia.Itellä on 2miners poolin kautta Trex käytössä ja 3070 kortilla asetukset seuraavat: 58% powerlimit, Core -502, memory clock +1400 ja tuulettimet 90%. Tasaisesti tulee 62,5 - 63 MH/s.
Asetukset on ainakin helppo laitella MSI After Burnerilla, lataat ja luonnollisesti asennat sen. Sitten vain nämä asetukset kohdilleen, niin pitäisi tulla näitä lukemia. En tosin mene vannomaan onko nämä järkeviä asetuksia, mutta ainakin hyöty/virrankulutus on järkevällä tasolla minun mielestä ja vakaasti toimii, ei mitään ongelmia ole ollut.toi poolin nopeus taitaa vissiin vaikuttaa tai jotain. enmä näistä niin tiedä tämäkin riittää kone jauhaa tätä aina kun en pelaa jotain raskasta peliä. tosin muksu pelaa päivisin aika paljon silloin tippuu noin 30-40mh/s. trexiä kokeilin mutta en siihen osaa noita asetuksia laittaa. pitäis varmaan ajatuksella noita katsella mutta karanteeni tehny aivoista muusia.
kyl mä afterburnenin osaan. lähinnä nuo trexin asetukse vai millä noita nyt kutsutaan. esim ttli 70 -tstop 79 ja mcdag asetukset ehkä pitäis selvin päin koittaa noita lukea miten ne tuohon trexiin tulee. ens viikolla pitäis eka payout jos siihen sais aikaseks nuo katsoaAsetukset on ainakin helppo laitella MSI After Burnerilla, lataat ja luonnollisesti asennat sen. Sitten vain nämä asetukset kohdilleen, niin pitäisi tulla näitä lukemia. En tosin mene vannomaan onko nämä järkeviä asetuksia, mutta ainakin hyöty/virrankulutus on järkevällä tasolla minun mielestä ja vakaasti toimii, ei mitään ongelmia ole ollut.