Kokeilin ihan huvikseen tätä väitettä 3080 näytönohjaimella. Testipelinä Overwatch, joka on vähiten tehoja vaativa peli mitä pelaan:
FPS tippui: ~140 (rajoitettu) -> 70-90
Hashrate tippui: ~96MH/s -> 17-20MH/s
Ajatuksena oli kokeilla vielä Controlia, mutta nyt jo näkee tulokset niin enpä edes viitsinyt. Tietysti jos pelaaminen tarkoittaa jotain CS:GO:ta lowilla ja kökköresoilla tai jotain muuta bubble shooteria niin ehkä sitten
Hyvä että kokeilit.
Sun korttimallisi on raskaasti lämpörajoitettu, niin GPUn kuin erityisesti muistien osalta. Mainaushan vetää vakiona noiden mallien muistit tappiin ja yleensä kai kortit throttlaa niiden muistien lämmön takia, ihan puhtaassa mainauksessa, eikö, ellei muistien jäähdytystä ole viritetty erikseen ylimääräisillä siileillä? Niin paljonko siinä kortilla voisi olla muistin siirtokapasiteettia reservissä vielä pelaamiseen sen lisäksi, luultavasti ei juuri yhtään. Luultavasti tämän takia niin pelit kuin hashrate ottaa reilua hittiä. Ja toisaalta, etkö sä tiputtanut resoluutiota?
Mutta kyllä, mun 3090/3080 spekulaationi perustui ensisijaisesti 3070 kokemukseen, ja selvästi oli virheellinen noiden osalta. Mä en ole sen muistin määrän takia pystynyt kokeilemaan mitään isompaa peliä, noissa kevyemmissä peleissä mä olen vaan tiputtanut resoluutiota 4k->HD ja toimii iloisesti. Ehkä voisin kokeilla jos CP2077 nousee pystyy HD resolla DLSS käyttäen, mutta pitäisi tehdä muita suurempia säätöjä sitä ennen.
Kummassakin tapauksessa kuitenkin Amperella pystyy pelaamaan ja mainaamaan samanaikaisesti. Radeonilla ei pystynyt yhtään, ja se ehkä on arkitehtuurin rajoite, tai sitten ne radeon minerit täytyy säätää eri tavalla tai kokeilla eri mainereita. Myös epäilen että vanhemmilla Nvidian arkitehtuureilla ei välttämättä pysty pelaamaan samanaikaisesti, niillähän coren kelloja joutuu nostamaan mainauksessa. 3070 mainaa iloisesti täydellä teholla vaikka core on alle 1 GHz.
Olisi kiva että muutkin kokeilee eri korteilla.