Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
07.02.2022
Viestejä
36
Louhin n. 2v sitten nicehashilla, sitten lahjoitin RTX3060 ti kortit lapsille ja louhintakoneesta tuli työkone. Nyt katolta löytyisi 7kW aurinkopanelit joiden ylituotannolla voisi vaikka louhia ja lämmittää hukkalämmöllä autotallia näin keväällä ja syksyllä. Mulla on vanha emo, risereita, 1kpl RTX3060 ti kortteja, lisäohjaimiin ja poweriin budjetoisin n. 1000€. Minkälaista settiä
kannattaisi alkaa rakentaa vai onko parempi unohtaa koko homma? En ole tätä lajia seurannut senjälkeen kun purin louhintakoneen pois...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 444
Louhin n. 2v sitten nicehashilla, sitten lahjoitin RTX3060 ti kortit lapsille ja louhintakoneesta tuli työkone. Nyt katolta löytyisi 7kW aurinkopanelit joiden ylituotannolla voisi vaikka louhia ja lämmittää hukkalämmöllä autotallia näin keväällä ja syksyllä. Mulla on vanha emo, risereita, 1kpl RTX3060 ti kortteja, lisäohjaimiin ja poweriin budjetoisin n. 1000€. Minkälaista settiä
kannattaisi alkaa rakentaa vai onko parempi unohtaa koko homma? En ole tätä lajia seurannut senjälkeen kun purin louhintakoneen pois...
Sanoisin, että ei maksa vaivaa tällä hetkellä investoida laitteisiin. Vanhoilla jo maksetuilla vehkeillä jotain kannattaa puuhastella, mutta hyvin kaukana ollaan siitä, että nyt investoimalla ne olisi maksettu tyyliin 6-12kk ajanjaksolla.

Tuurilla voi osua tulevat arvonnousut kohdalleen, mutta se nyt on sitten ihan tuuria ja jos siihen luottaa niin ennemmin ostelee sitten sillä rahalla niitä kolikkoja ja niin voitto todennäköisesti isompi.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
721
Siirsin CPU:ni takaisin Zephiin, kun tuolta Qubic.li:stä ei tullut keskiviikkona mitään ja vanhatkin solutionit nollautuivat.
Nytkin siellä jotain ongelmia, ei nettiliittymä toimi kunnolla.
 
Liittynyt
30.05.2017
Viestejä
317
Siirsin CPU:ni takaisin Zephiin, kun tuolta Qubic.li:stä ei tullut keskiviikkona mitään ja vanhatkin solutionit nollautuivat.
Nytkin siellä jotain ongelmia, ei nettiliittymä toimi kunnolla.
Taidan itsekkin pistää takaisin Nicehashiin, en yhtään solutionia löytänyt niin ei tuolta mitään tulisikaan
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
58
Subspacen kehitystyö teki lopulta vaikutuksen, joten parit spacemesh kolikot myyntiin ja vehkeet plottaamaan levyjä subspaceen. Mainetin julkaisu taitaa olla Q3 ja kaikki plotit menee uusiksi, joten hyvä opetella perusteita pienellä panostuksella.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
577
Subspacesta; eikös noi testnetissä louhituista saa jonkinlaisen hyvityksen kun mainnet alkaa. Itsellä nyt n. 2TB;tä plotattuna
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
58
Subspacesta; eikös noi testnetissä louhituista saa jonkinlaisen hyvityksen kun mainnet alkaa. Itsellä nyt n. 2TB;tä plotattuna
Saa kyllä. Eli jokainen blokki ja ääni antaa jotain kun mainnet julkaistaan. Vielä ei ole kerrottu millä suhteella muunnos tulee tapahtumaan. Eli saldolla ei ole merkitystä, vaan hyvitys tulee noiden kahden perusteella.

Minkä verran tuollaisella 2TB saa tuottoa esim. Viikossa? En ole vielä itse päässyt nauttimaan tuloksista ja homma on muutenkin vielä aivan alussa osaltani.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
612
Kokemuksia Kryptex Miner ?
Ei ole, käyttänyt HiveOs kautta. En ole itseasiassa kuullut kenenkään koskaan käyttävän niiden apsia.

Itsellä pyörinyt Subspace jo jonkin aikaa, tuleeko tästä muka jotain palkintojakin? En ole kertaakaan vilkaissut lompakkoon. Luulin että tulee sitten mainnetin myötä palkkiot :)
 
Liittynyt
21.08.2023
Viestejä
207
Ei ole, käyttänyt HiveOs kautta. En ole itseasiassa kuullut kenenkään koskaan käyttävän niiden apsia.

Itsellä pyörinyt Subspace jo jonkin aikaa, tuleeko tästä muka jotain palkintojakin? En ole kertaakaan vilkaissut lompakkoon. Luulin että tulee sitten mainnetin myötä palkkiot :)
Toimii hyvin, nappia painaa eikä mitään ongelmaa. 40€/kk arviolta tällä kokoonpanolla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 098
aika hauska selata vanhoja lompakoita mitä kaikkia roskakolikoita tullut louhittua.

Olin jo alephiumin unohtanut, ja niidenkin arvo on jo kymmenkertaistunut louhinnan jälkeen.

Laitoin myös subspacen kokeiluun teran levylle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Jollain tästä ilmeisesti suomalais lähtöisestä hoosat networkista tarkempaa tietoa? Pitihän tuota laittaa hieman kokeiluun.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
338
Gram noussut hashrate.no-sivustolla tuottoisimmaksi, joten piti kokeilla sitäkin. AMD-ohjaimilla pääsee helposti sivustolla mainittuun hashrate-lukemaan ja kortit pysyy yllättävänkin viileänä.

Pool fee on 50% oikeastaan kaikissa pooleissa, meinaako tämä siis sitä, että pooli ottaa tuon verran tuotoista välistä ennen tilitystä? Eli esim ton.ninja-poolin sivulla näkyvästä "tuotosta" on jo vähennetty tuo fee?
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 538
Oho, onpa iso pool fee. Osaakohan laskurit tosiaan huomioida tuon? Mietin että olisiko tuo keino saada kolikko tuottolistan kärkeen. Sehän näyttää kaksinkertaista tuottoa jos ei pool fee ole vähennetty.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
338
Oho, onpa iso pool fee. Osaakohan laskurit tosiaan huomioida tuon? Mietin että olisiko tuo keino saada kolikko tuottolistan kärkeen. Sehän näyttää kaksinkertaista tuottoa jos ei pool fee ole vähennetty.
Tämä kävisi kyllä tietyllä tapaa järkeen.

Toisaalta kyllä tuo tuotto näyttää vajaan vuorokauden osalta osimoilleen tuon mitä laskuri eli tiedä häntä sitten. Ehkä mulla on vielä liian pieni otanta tuoton laskentaan kuitenkin.

EDIT// otetaas pois hiljainen myynti-ilmo.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 423
Vaatii muuten älyttömästi netiltä, tämä Subspace :dead: Tai ainakin oma "5G" ulkomodeemi menee aivan juntturaa. Siksi käytän netlimitteriä vähän rajoittamaan, että voi tehdä muutakin samaan aikaan. Ehkä reititin välissä auttaisi :think: Nyt tulee suoraan siltaavalta modeemiltä jakoboxin kautta koneelle.

Oli suuri virhe täpätä "fast networking", koska silloin ei saanut enää etäyhteyttä koneeseen.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 098
Saa helposti, lisää vain uuden kansion. Subspace vaatii kuitenkin suht nopeita levyjä, normi HDD ei riitä.
Mutta 2,5" ssd kelvannee?

Edit. ilmeisesti nuo sata SSD levyt ei sittenkään ole kovin hyviä. Ehkäpä sitten riserilla lisäkortti jotta saa pari M2 levyä kiinni. Osaako joku sanoa tuleeko nettiyhteydestä kuinka nopeasti pullonkaula? Nyt taitaa olla joku 400/40 yhteys kunnes pari vuotta sitten tilaamani kuitu asennetaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
721
Pistin neljä Radeon Vega 64:ää tuonne myyntiosastolle, mutta jos tässä säikeessä olisi paremmin kiinnostusta :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 098
Subspacea louhiessa lompakon saldo näyttää nollaa, mutta kun hakee lompakon osoitteella explorerista niin saldoa näkyy. Minulla on tuo selainliitännäinen lompakkona, polkadot wallet.

hain tänään yhden pcie lisäkortin että sain neljännen nvme levyn kiinni koneeseen. Kohta on 3,5 teraa plotteja :)
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
58
Taitavat suositella subwalletin käyttöä. Toimii hyvin ja saa myös selaimeen. Lueskellessani kolikosta tarkemmin niin ymmärsin, että tässä myös myöhemmin mukaan tulleet tulevat pärjäämään, eikä poolien käyttö ole niin vahvasti läsnä kuin chiassa. Eli vaikka et löytäisi blokkia niin voit silti olla oikeutettu 1/10 osaan tuotosta, jolla taas mahdollistetaan myös pienille viljelijöille tuloa. Oliko jo julkaistu, että jääkö plottaaminen vain cpu vai tuleeko tuki myös gpu?

Omat tuotot ovat kaikki olleet näitä 0,0899 tssc kokoluokkaa. Toki levytilaa ei pahemmin ole tullut investoitua.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 098
Taitavat suositella subwalletin käyttöä. Toimii hyvin ja saa myös selaimeen. Lueskellessani kolikosta tarkemmin niin ymmärsin, että tässä myös myöhemmin mukaan tulleet tulevat pärjäämään, eikä poolien käyttö ole niin vahvasti läsnä kuin chiassa. Eli vaikka et löytäisi blokkia niin voit silti olla oikeutettu 1/10 osaan tuotosta, jolla taas mahdollistetaan myös pienille viljelijöille tuloa. Oliko jo julkaistu, että jääkö plottaaminen vain cpu vai tuleeko tuki myös gpu?

Omat tuotot ovat kaikki olleet näitä 0,0899 tssc kokoluokkaa. Toki levytilaa ei pahemmin ole tullut investoitua.
Yksi reward tuli minulle myös. Tuotto luokkaa yksi yksikkö päivässä. Lompakoita näytti olevan vasta 4500kpl. Yllättävön vähän, tai sitten en osannut käyttää hakua.

Siitä kiva kolikko ettei mitään käsitystä arvosta kun ei voi mistään ostaa
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
58
Kaikki saadut kolikot nollautuvat kun mainnet julkaistaan. Saatujen äänien (1/10 blokin arvosta) ja löydetyistä blokeista saat sitten jollain vaihtosuhteella kolikoita, jotka sitten käyvät mainetin käynnistyessä. Eli tällä hetkellä tämä on ihan monopoli rahaa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
399
Löytyis 7950x3d ja 4090 Fe vesillä. Nicehashia voisin alkaa käyttää silloin kun kone joutilaana. Mitähän säätöjä sitä kannattaisi laittaa näyttikselle? Joskus mainannut 3080 t-rexillä etheriä niin jotakin kokemusta on...
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
721
Ravencoin raketoinut sen verran vahvasti, ettei GPU:illa taida olla järkeä tällä hetkellä muuta louhia.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
338
Ravencoin raketoinut sen verran vahvasti, ettei GPU:illa taida olla järkeä tällä hetkellä muuta louhia.
Onkohan tuo hashrate.no laskuri ajan tasalla, Ravencoin ei näytä olevan kovin keulilla ainakaan 3070:lla, useampi on siinä muutaman sentin sisällä tuotoissa

Virtaakin tuo kawpow hörppii aika paljon vs pyrin/gram.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
721
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
338
Kesäaikaan tuo Pyrin tai Hoosat voisi olla kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.
Joo, esim tuo Pyrin on siitä hyvä että laitteet ei käy kuumana. Esim 3070:lla tuulettimet paikoillaan suurimman osan aikaa, välillä hörähtää hetken. Ja huoneen lämpötilakin pysyy sen myötä aisoissa.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 098
Alephiumilla olen lämmittänyt viimeiset viikot, ja näyttää olevan paras tuottokin.

Yllättävän kauan kesti "plotata" tuo kaksi teraa subspacea. Rasitti vain 16 ydintä. Saako sitä jostain säädettyä paljonko ytimiä allokoi, jos vielä yhden levyn lisäisi.
 
Liittynyt
23.04.2021
Viestejä
612
Subspace näyttäisi vetävän myös farmatessa jonkin verran virtaa (+30W muuten täysillä käyvään rigiin muutamalle kovolle).

Hahsrate.no ei ole raamattu, mutta toistaiseksi sieltä näkee suoraan mikä on "kannattavinta" mainata, tulkitseeko se nyt sitten parhaalle $/kWh vai profit/24h on lienee makuasia.

Oma luotto on hieman heikko pyriniin, karlseniin, ym kopioihin. Historiassa on hyvin vähän esimerkkejä joissa "kopiot" olisivat nousseet arvokkaammiksi kuin alkuperäinen kolikko. Esimerkiksi Hoosat vaikuttaa hyvälle projektille, mutta tältä pohjalta epäilen että arvo laskee kuten lehmänhäntä alkupumpin jälkeen ja siltä se ainakin nyt näyttää, toivottavasti Hoosat todistaa tämän vääräksi :).

Samalla taktiikalla louhin Pyriniä Kryptexillä suoraan BTC:si, koska sillä saa parhaan $/kWh tällä hetkellä kolikoista joiden maksun saa shitcoinin sijaan "kunnollisena" valuuttana. Arvelin kyllä ottaa pienet pussit sekä Pyriniä että Hoosattia kun vaikeusaste näyttää arvon myötä hissukseen pienenevän.. vaihto tapahtuu siinä vaiheessa kun "perinteiset" kolikot ohittavat nämä $/kWh arvossa, tällöin nethash rommaa lopullisesti.. ehkä.
 

Rockbear

Make ATK Great Again
Liittynyt
16.05.2017
Viestejä
284
Itse en ainakaan louhisi ASIC millään näytönohjaimista rakennetulla laitteistolla, ASIC rigikamat on aivan erikseen.

Itse en tykkää tästä ns "nerd miner" merkistä tuntuu, että 72 Kilohashia/ per sekuntti on liian vähän tehoa, vaikka siinä on paljon ns "härpäkkeitä", kun yhdistää hashing pooliin.

Mielummin koodaan bitcoin noden Linuxilla ja kytken sen verkkoon oman nettiyhteydestä.

Bitcoin poolille sillä ei ole mitään merkitystä, sillä ei tienaa yhtään mitään. Itse ostin Lumme Energialta pörssisähkön, minusta todella edullinen pientaloon ja parille rigille + muulle laitteistolle.

Itse tykkäsin lukea bitcoiniin liittyviä kirjoja, varmasti paljon asiatekstiä.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
721
Itse en ainakaan louhisi ASIC millään näytönohjaimista rakennetulla laitteistolla, ASIC rigikamat on aivan erikseen.

Itse en tykkää tästä ns "nerd miner" merkistä tuntuu, että 72 Kilohashia/ per sekuntti on liian vähän tehoa, vaikka siinä on paljon ns "härpäkkeitä", kun yhdistää hashing pooliin.

Mielummin koodaan bitcoin noden Linuxilla ja kytken sen verkkoon oman nettiyhteydestä.

Bitcoin poolille sillä ei ole mitään merkitystä, sillä ei tienaa yhtään mitään. Itse ostin Lumme Energialta pörssisähkön, minusta todella edullinen pientaloon ja parille rigille + muulle laitteistolle.

Itse tykkäsin lukea bitcoiniin liittyviä kirjoja, varmasti paljon asiatekstiä.
Saisko tämän suomeksi?
 
Liittynyt
04.10.2023
Viestejä
23
Hei ! Kysymys!?
Mä eksyin tänne ekaa kertaa ja luin nopsaa nää kaks viimeisintä sivua.

Tekeekö siis tällä hetkellä kovoilla muutakin farmaus/louhinta hommia kun tota Chia plottausta? :)
Terveisin 600teraa odottelee käyttöä :D ja jos joutuu plotteja purkamaan niin ei ongelmia. GPU louhinnasta jäi liuta 3070ti & 3080 ni niillä saa purettua.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
577
Mulla on tällä hetkellä 140TiB effective koko ja tuotto vain joku 0.5€ päivässä. Kannattaa laskea saako edes sähkökulut takaisin. SpaceMesh on tällä hetkellä parempi, mutta siihen ei saa käytettyä kuin joku 50-100Teraa riippuen montako konetta tai kuinka järeä CPU on käytettävissä.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
721
Testasin lolminerin uusimmalla versiolla Hoosatin louhintaa, no ihan saman verran vie sähköä ainakin Radeon Vegs 64:llä käyttäen samoja alivoltitus asetuksia kuin olen käyttänyt TeamRedMinerin kanssa Cloren, Gamepassin, Ravenin ja Neurain kanssa, eli core voltage -118 ja Power Limit -20, muuten stokkina (core 1630 MHz, mem 945 MHz)
~1340Mh/s ja 184w kulutus.
Edit:
Eli AMD:n GPU:illa Pyrin on aika huono arpa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
721
Hei ! Kysymys!?
Mä eksyin tänne ekaa kertaa ja luin nopsaa nää kaks viimeisintä sivua.

Tekeekö siis tällä hetkellä kovoilla muutakin farmaus/louhinta hommia kun tota Chia plottausta? :)
Terveisin 600teraa odottelee käyttöä :D ja jos joutuu plotteja purkamaan niin ei ongelmia. GPU louhinnasta jäi liuta 3070ti & 3080 ni niillä saa purettua.
Ei kai kovoilla, SSD:illä.
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
58
Jos käytät spacemesh hdd levyillä niin välttääksesi ongelmat ja ylimääräiset hiusten lähdöt niin sijoita sql-filut (state, local jne) ssd / nvme levylle ja jätä vain postdata hdd levylle. Nodeja kun alkaa olla yli kymmenen niin käy tunteisiin, kun alkaa parin päivän odottelun jälkeen tulemaan ilmoituksia, että vastauksen lähettäminen kesti yli 25 sekuntia jolloin jäät ilman palkkiota.

Kohta alkaa olla itselläni se hetki, että spacemesh kamat arkistoon ja kohti uusia kolikoita.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
721
Jos käytät spacemesh hdd levyillä niin välttääksesi ongelmat ja ylimääräiset hiusten lähdöt niin sijoita sql-filut (state, local jne) ssd / nvme levylle ja jätä vain postdata hdd levylle. Nodeja kun alkaa olla yli kymmenen niin käy tunteisiin, kun alkaa parin päivän odottelun jälkeen tulemaan ilmoituksia, että vastauksen lähettäminen kesti yli 25 sekuntia jolloin jäät ilman palkkiota.

Kohta alkaa olla itselläni se hetki, että spacemesh kamat arkistoon ja kohti uusia kolikoita.
Tää tapahtuu eri kolikoilla eri syistä, esim. Neurailla on viikon välein tapahtuva microhalvening 5%, alkaa olla nihkeää sen louhiminen jo nyt.
 
Liittynyt
18.12.2021
Viestejä
20
Huomasin verottajan sivuilla, että " Uusista koneista ja laitteista voit tehdä korotetun 50 % poiston vuosien 2020–2025 verotuksessa. Edellytyksenä on se, että kone tai laite on otettu käyttöön 1.1.2020 tai sen jälkeen"

En löytänyt selvää vastausta verottajan sivulta, mutta internetti tiesi kertoa tämän koskevan myös louhintakalustoa. Tämä siis jos hankintahinta yli 1200euroa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
Itse en ainakaan louhisi ASIC millään näytönohjaimista rakennetulla laitteistolla, ASIC rigikamat on aivan erikseen.

Itse en tykkää tästä ns "nerd miner" merkistä tuntuu, että 72 Kilohashia/ per sekuntti on liian vähän tehoa, vaikka siinä on paljon ns "härpäkkeitä", kun yhdistää hashing pooliin.

Mielummin koodaan bitcoin noden Linuxilla ja kytken sen verkkoon oman nettiyhteydestä.

Bitcoin poolille sillä ei ole mitään merkitystä, sillä ei tienaa yhtään mitään. Itse ostin Lumme Energialta pörssisähkön, minusta todella edullinen pientaloon ja parille rigille + muulle laitteistolle.

Itse tykkäsin lukea bitcoiniin liittyviä kirjoja, varmasti paljon asiatekstiä.
Nerdminer on täysi lelu/gadgetti, jolla ei tee mitään edes lottolouhinnassa (eli solona). Tähän löytyy sellaisiakin ratkaisuja, joilla on edes jonkunlainen osumismahdollisuus (parempi kuin lotossa). Esimerkkeinä vaikkapa Avalon Nano 3 (4th/s @ 140w), Bitaxet, Futurebit Apollo jne.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 098
Päivitin space acresin, ja nyt ei enää tule mitään tuottoja. Saldo pysyy samassa, ja nuo "status" palkit näyttää vihreää. Logitiedostoon tulee kyllä uusia rivejä. Voiko olla että ei muka ole yhtään tullut palkkioita 8h aikana?
 
Liittynyt
19.09.2017
Viestejä
58
Paljon mahdollista. Verkon koko on kasvanut aikalailla, joten luonnollisesti palkkioiden määrä pienenee. Oletteko muuten löytäneet milla tilalla / tahdilla noita blockeja vai tuleeko valtaosalle vain noita " Vote Rewardeja"? Itselläni on plotattuna alle 2Tb ja kolme block rewardia on tullut tässä kuussa, loput voteja. Yhteensä vain 1.42 tSSC. Kesäkuun loppulla pitäisi olla jo mainnetin julkaisu, joten en viitsi enempää käyttää aikaa plottaamiseen, vaan panostellaan sitten kun julkaisu tapahtuu.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 098
Paljon mahdollista. Verkon koko on kasvanut aikalailla, joten luonnollisesti palkkioiden määrä pienenee. Oletteko muuten löytäneet milla tilalla / tahdilla noita blockeja vai tuleeko valtaosalle vain noita " Vote Rewardeja"? Itselläni on plotattuna alle 2Tb ja kolme block rewardia on tullut tässä kuussa, loput voteja. Yhteensä vain 1.42 tSSC. Kesäkuun loppulla pitäisi olla jo mainnetin julkaisu, joten en viitsi enempää käyttää aikaa plottaamiseen, vaan panostellaan sitten kun julkaisu tapahtuu.
Erikoisesti sattui juuri tuon päivityksen jälkeen. Siihen asti tuli 1-3h välein säännöllisesti, nyt mennyt jo 12h.

3,5Tt farmissa.
 
Liittynyt
18.03.2019
Viestejä
577
Mulla tuli kanssa ensi alkuun hyvin noita tSSC:eita, parhaimmillaan >1 päivässä 2TB:lla, mutta nykyään tulee todella vähän.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 098
Mulla tuli kanssa ensi alkuun hyvin noita tSSC:eita, parhaimmillaan >1 päivässä 2TB:lla, mutta nykyään tulee todella vähän.
Boottasin koneen tänään aamulla, ja siitä asti on taas tullut normaalisti. Hassua että minerin mielestä kaikki oli kuitenkin ok :lonely:
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 266
GRAM:n vaikeustaso nousee sitä tahtia että eiköhän se ole siinä. 100 kolikkoa tuli taskuun.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 453
Viestejä
4 199 969
Jäsenet
70 908
Uusin jäsen
Biurpo

Hinta.fi

Ylös Bottom