Kiitos nopeasta vastauksesta.
Aikoinaan louhin nicehashilla "perusminerilla" omaan ulkoiseen lompuukkiin ja näyttikseen olin lyönyt kellot afterburnerista, en sillä quickminerilla johon tarvitsi muistaakseni tunnukset ja siirtelivät heidän sivuilleen neljän tunnin välein tuotot. Perusminerilla taisi vaatia 0,001btc täyttyä kunnes tuli maksu ulkoiseen lompakkoon. Pelikone on nyt niin vähällä käytöllä etten koe ongelmaksi lyödä vaikka tikulta OS:ää tähän hyrskyttämään... meneekö liian säädöksi? Näin työtä, perhettä ja koulua pyörittäessä luonnollisesti olisi kiva saada kone pöhisemään mahdollisimman vähällä säännöllisellä säädöllä

Quickminer helpoin&tuottoisin ratkaisu?
Ja toisinnat täältäkin sille että passiivista lämmöntuottoa tässä haen takaa mikä ehkä pari lanttia säkällä taskuunkin voisi tipauttaa. Todennäköisesti jäänee nekin holdiin.
E: Ja tuliko siis quickminerissa automaattisesti kellot, tuuletusprofiilit, ym. GPU:lle ja prossulle vaikka loikkisi coinien välillä? Yyterissä helpotti aikanaan se kun löysi säädöt ja kovaa ajoa...
En ole kokeillut sitä niitten omaa QuickMineria vaan olen käyttänyt tuota NiceHash Mineria, joka siis käyttää ulkoisia louhintasoftia kuten GMiner, Lolminer itse työhön. Ainakaan itseäni ei ole vakuuttanut NiceHash Minerin kyky mihinkään järkeviin GPU-säätöihin ollenkaan, vaan olen tosiaan juuri siksi päätynyt GMineriin, koska sille saa annettua algoritmikohtaisesti tarvittaessa kellot.
BTC-verkossa siirtokulut ovat melkoisen kovat tällä hetkellä, joten tekisin samoin kuin itse, eli jättää ne sinne NiceHashin wallettiin, josta sitten manuaalisesti siirtele itse lightning-verkkoa käyttäen ne pörssiin.
Onhan näissä opettelemista, mutta kun hommat vaikka muutamana iltana laittaa järjestykseen pikku hiljaa säätöjä optimoiden niin, sitten on aika huoleton systeemi. Kyllä mielestäni ihan Windowsilla riittää NiceHashin ajo, OS:n lataus tikulta voi olla turhaa hienostelua. Ennemmin käyttäisin ajan just GPU:n kellotuksiin yms.
Yritin antaa sulle valmiin "pelisetin" oman NiceHash-kokemuksen perusteella juuri kevyeen mainaukseen

Eli NiceHash Miner ja valikoit AINAKIN GMinerin, lyöt sille sitten advanced asetuksista tuulettimet ja kellot sinne yleisasetuksiin, vaikka juuri ne ETH-kellot. Sitten voi Kawpow-kohtaan optimoida lisää.
AMD:lla en ainakaan osannut noita perusvalikoiman minereita konffata kunnolla, joten siinä tein semmonen tempun, että konffasin TeamRedMinerin louhimaan NiceHashin serveriä käyttäen ja siitä clientistä kopsattuun lompsaan. Ei paha rasti sekään. Tuo louhija näkyy esim. mobiiliappsissa ihan ok, mutta sitä ei voi "manageroida". Harvemmin olen itse mitään sieltä tehnytkään. Ja AMD:lla hyvät algot ei vaihtele sitä vähääkään, joten Kawpowiin jämähtäminen ei haittaa. Eli kääntöpuolena tossa "suorassa mainauksessa" on just se, että sitten se ei vaihtele niitä kolikkoja sen mukaan, mikä parhaiten tuottaa. Ja sulla tosiaan vielä tuo kyvykäs prossu, niin silläkin kelpaisi Moneroa jauhaa lisäksi, pitäisi sitten erikseen konffata XMrig ulkoiseen louhintaan.
Eli summa summarum: lähtisin NiceHash Minerilla ja GMiner + XMrig-yhdistelmällä liikkeelle. Sillä saat optimoiden GMineria aika hyvin homman käyntiin.