Chia-plotteri on ihan normi PC joka ei ole jatkuvasti ajossa.
Deroa louhitaan CPU:lla ja täältä löytyy ohjeet:
Mining DERO
Aiemmin oli xmrigissä tuki AstroBWT:lle, mutta
muutosten jälkeen toimii vain tuolla virallisella clientillä ja ainoastaan CPU:lla. Erikoisuutena tuossa on että ei ole pooleja laisinkaan vaan maksut tulee suoraan verkosta, sitä varten pitää tehdä osoitteen rekisteröinti lohkoketjuun. Pörssin lompakkoon ei voi louhia, joten tee osoite joko CLI-lompakolla tai alphassa olevalla
Engram GUI-lompakolla. Itse luottaisin CLI-lompakkoon jos komentorivi ei hirvitä. --remote vivulla ottaa yhteyden kovakoodattuun rwallet.dero.live -nodeen jolloin ei ei tarvitse ajaa omaa ja odotella synkronointeja.
Lisäksi Derossa on miniblokkeja ja blokkeja, mineistä saa vähemmän rewardeja ja normeista enempi. Kun miner näyttää "hullua" hashratea niin silloin se on blokin kohdalla, olisiko kympin kertoimella. Rewardeja tulee sekä minerille että noden ajajalle. Voit ajaa joko omaa nodea tai käyttää jonkun muun (devaajien oma löytyy osoitteesta minernode1.dero.io:10100).
Osa palkkioista menee jollain logiikalla nodelle, joten olen ajanut sitä itse. Jos meinaat ajaa nodea, niin on aika perso latenssille. Ja kannattaa laittaa usein synkkaamaan NTP:stä aikaa koska muuten voi mennä kaikki palkkiot sivu suun. Suosittelen että aloitatte jonkun muun nodella ja laitatte rinnalle oman noden. Kun saatte sen toimimaan luotettavasti niin vaihdatte siihen. Node synkkautuu --fastsync vivulla nopeasti.
Tuotto-odotuksiin kannattaa huomioida että väki lisääntyy tasaisen varmasti ja välillä ollut älyttömiä piikkejä kun on tullut jotain Monero-louhijoiden CPU-farmia kääntymään. En siis suosittele ostamaan tätä varten mitään tavaraa dollarin kuvat silmissä ja laskemaan takaisinmaksuaikoja. CPU-benchmarkkeja ja tuloarvioita löytyy osoitteesta:
DERO Benchmarks
P.S. Jos olette viime vuonna, tsjp. louhineet Deroa niin verkko vaihtui Atlantis-verkosta Stargate-verkkoon aiemmin. Osoitteet, jne. on muuttunut. Atlantiksen killingit voi vaihtaa Stargateen rajatun ajan (olisiko kuukausi-kaksi jäljellä). Ohjeet tähän löytyy täältä:
How to Swap Atantlis coins to Stargate on TradeOgre — DERO Documentation documentation
P.P.S. Tykkään itse kyllä projektista ja ajattelin jonkun kympin kerätä kassaan nyt kun on "omat" saanut irti. En kuitenkaan odota että tälläisestä privacycoinista tulee mikään meemiraketti. Ja muutenkin saa pitää silmällä koska on kohtuu nopea teknisissä liikkeissään tämä. Mm. tuo AstroBWTv3 päivitys tuli ehkä muutaman kuukauden AstroBWTv2:n jälkeen kun joku sai ASIC/FPGA/GPU raudalla tuon v2:n louhimisen mitättömäksi CPU-väelle. v3 sitten olikin aika juhlaa ekat pari viikkoa kun porukka louhi v2:lla (ehkäpä yhäkin?) josta ei enää mitään tuloksia tullut, vaikka näytti toimivan normaalisti.