Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Tänään soitti joku tyyppi sähköyhtiöltä ja löin luurin korvaan kun ajattelin että oli mainosmies mutta nyt jälkikäteen mietin että onko mahdollista että soittivat koska olen parin päivän ajan louhinut? (Kyseessä HOASin asunto jossa sähkö kuuluu vuokraan.)

Käytössä vega 56 ja ryzen 2400g joten en luulisi että sähkönkulutus mitään kohtuutonta olisi.
Mainosmies siellä, ei noita edes mikään parin isomman rigin kulutus voisi vähempää kiinnostaa. Yksi pieni lisälämmitys patteri kuluttaa helposti saman, hampputeltta tuplasti :lol:
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
548
Tänään soitti joku tyyppi sähköyhtiöltä ja löin luurin korvaan kun ajattelin että oli mainosmies mutta nyt jälkikäteen mietin että onko mahdollista että soittivat koska olen parin päivän ajan louhinut? (Kyseessä HOASin asunto jossa sähkö kuuluu vuokraan.)

Käytössä vega 56 ja ryzen 2400g joten en luulisi että sähkönkulutus mitään kohtuutonta olisi.
Jos olisin sinä, mainaisin niin kovaa ku pääsulake antaa vaan anteeks :D ja jos joku soittais et hoihoi sähköö menee, toteis vaa et niihä sitä tuntuu menevän mutku kuuluu vuokraan, boom!

Ei sun kannata siel ihan löysät housus olla jos puhelin soi, ei se mainaaminen mitää laitonta ole
 
Liittynyt
03.12.2021
Viestejä
276
Tuossa on kyllä ollut jo ihan hyvä diili, eikä yllätä että menneet saman tien. Proshoppiin tuli vasta erä joko 1660s tai 1660ti ja hinta oli sen kuutisensataa.
Oli kyllä hyvä diili, kiitokset vaan vinkanneelle.
Lenovolla 60€ kalliimmalla samalla näyttiksellä, paremmalla prosessorilla. Lisäksi toimitus ilmainen.

 
Liittynyt
21.09.2018
Viestejä
2 896
Tänään soitti joku tyyppi sähköyhtiöltä ja löin luurin korvaan kun ajattelin että oli mainosmies mutta nyt jälkikäteen mietin että onko mahdollista että soittivat koska olen parin päivän ajan louhinut? (Kyseessä HOASin asunto jossa sähkö kuuluu vuokraan.)

Käytössä vega 56 ja ryzen 2400g joten en luulisi että sähkönkulutus mitään kohtuutonta olisi.
Ite odotellu tuleeko sähköyhtiöstä yhteydenotto joskus, tosin harvemmin vastaan edes puhelimeen :D Viime vuoden bf tilattu 3,99c/kWh sopparia tarkastellessa on menny jo 2000kWh yli ”rajan”. No vielä vajaa vuosi jäljellä, jos eivät ala kiukuttelemaan.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
161
RTM arvo on romahtanut ja vaikeus noussut sen verran että louhimalla saa juuri ja juuri sähköt kuitattua. Jälkiviisaana on hyvä todeta että tuli myytyä nämä oikeaan aikaan pois.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 881
RTM arvo on romahtanut ja vaikeus noussut sen verran että louhimalla saa juuri ja juuri sähköt kuitattua. Jälkiviisaana on hyvä todeta että tuli myytyä nämä oikeaan aikaan pois.
Etuviisastelijana siltä näyttää. Voi myös olla, että myymällä missasit suurimmat voitot -uhkapeliähän nämä ovat täysin
 
Liittynyt
28.02.2021
Viestejä
330
Mikäänhän ei estä ostamasta nyt tuota samaa määrää takaisin halvemmalla, jos luottoa tähän kolikkoon ja arvonnousuun riittäisi.
Vajaa kuukausi sitten RTM:n arvo oli karvan alle $0.08

Tällä hetkellä saa $0.025

Arvon pitää yli kolminkertaistua että pääsee takaisin samaan.

Ehkä markkinat ovat heränneet siihen että kyseessä on yhden kehittäjän ylläpitämä puuhakolikko.
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
451
Vajaa kuukausi sitten RTM:n arvo oli karvan alle $0.08

Tällä hetkellä saa $0.025

Arvon pitää yli kolminkertaistua että pääsee takaisin samaan.

Ehkä markkinat ovat heränneet siihen että kyseessä on yhden kehittäjän ylläpitämä puuhakolikko.
Normaalia kryptomaailmassa että arvot nousee ja laskee, nyt ostetaan!! :D
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Näyttää olevan 1660s saatavilla alle 11€/mh myyntipalstalla. Tein itselleni lupauksen etten osta enää tänävuonna, niin jää minun osaltani ottamatta. Vuodenvaihteen jälkeen sitten taas
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
548
RTM arvo on romahtanut ja vaikeus noussut sen verran että louhimalla saa juuri ja juuri sähköt kuitattua. Jälkiviisaana on hyvä todeta että tuli myytyä nämä oikeaan aikaan pois.
Näin jälkityhmänä olisin toiminut toisin, mutta ennustaminen on niin kamalan vaikeeta.. myin omat raptorit n. 50-60€ sain, ja siitä viikko eteenpäin arvo pompsahti huippuunsa, jos olisin silloin myynyt kun arvo oli katossa, olisin saanut 300-400€. Voi kikkelis-kokkelis kun ei tullut nyt parempaa katetta prossun työpanokselle! Noh, nyt en sit mainaa koko raptoria koska sillä enää mitää tienaa, pyh ja pah.

Katoin tos kun kirjottelitte TON kolikosta et voisko sitä prossulla mainata, en oikein löytänyt siihen mitään selkeitä ohjeita että kuinkahan tämä prosessi tapahtuisi käytännössä.

5600X prossu tienasi raptori puuhissa n. 2€ päivässä, nyt kun vaikeusaste vähän raketoi, tienaaminen tippu 70 senttiin ja nyt se taitaa enää olla muutaman sentin luokkaa. Joten olkoon se touhu nyt sit paussilla.

Verus kolikosta en löytänyt mistään arvotaulua että paljon mun prossu tienaisi jos tota louhisi..?

Tai ylipäätään, onko tuolla kolikkomeressä joku prossua hyödyntävä hommeli et sais ton prossun taas tienaamaan? Moneron kanssa se tienaaminen oli niin pientä että saattaisi saada vähän vastiketta työlleen jos se muutaman miljoonan vuoden tossa jauhaisi mutta ihan niin kauaskatseinen en vielä ole
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
451
Verus kolikosta en löytänyt mistään arvotaulua että paljon mun prossu tienaisi jos tota louhisi..?
3950x näytti olevan jossain ~1,5e päivä jotta siitä kun lasket kolmasosan ja sähköt niin... :lol:
Eikös ny kun jengi just lopettaa mainauksen kannatas alkaa mainaa kun vaikeusaste helpottuu ja sitten ku kurssi taas raketoi myydä pois?
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
548
3950x näytti olevan jossain ~1,5e päivä jotta siitä kun lasket kolmasosan ja sähköt niin... :lol:
Eikös ny kun jengi just lopettaa mainauksen kannatas alkaa mainaa kun vaikeusaste helpottuu ja sitten ku kurssi taas raketoi myydä pois?
15€/kk, minus sähköt joten ei tälläkään vielä rikastumaan pääse..180€ vuodessa, sähköt pois niin jäljelle jäi vain paha mieli.
Olkoot tää prossu mainaus! GPU mainaaminen nyt viel jotain tuottaa. Vai onko mul vaa nii nuhapumppu prossu et ei tää oikeen jaksa jauhaa? Kattelin tos kieli pitkällä jimm'sin 700€ tarjousta 5950X prossusta mut en sit kehdannut laittaa likoon.. joskus toisten sitte.
 
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
312
Heipä hei taitajat! Voisko joku linkata hiveos ohjeet mieluiten suomeksi, koska emmä saanu mun näytönohjaimia sinne enkä kyllä mitään muutakaan. :D voiko tota pyörittää koneella samalla tavalla kun nicehash? Eli taustalla huutaa ja voit esim selaa nettiä?
 
Liittynyt
31.03.2021
Viestejä
1 559
Heipä hei taitajat! Voisko joku linkata hiveos ohjeet mieluiten suomeksi, koska emmä saanu mun näytönohjaimia sinne enkä kyllä mitään muutakaan. :D voiko tota pyörittää koneella samalla tavalla kun nicehash? Eli taustalla huutaa ja voit esim selaa nettiä?
HiveOS on käyttöjärjestelmä, joka on tehty mainausrigien ylläpitoon. Onhan se Ubuntu-pohjainen, että voi sillä nettiä selata siinä missä muullakin Linuxilla, mutta siihen sitä ei ole varsinaisesti tehty.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 458
3950x näytti olevan jossain ~1,5e päivä jotta siitä kun lasket kolmasosan ja sähköt niin... :lol:
Eikös ny kun jengi just lopettaa mainauksen kannatas alkaa mainaa kun vaikeusaste helpottuu ja sitten ku kurssi taas raketoi myydä pois?
Ei se helpotu ellei juuri jotkut lopeta mainaamista. Joten kyllä niiden ketkä mainaa vaan myydäkseen kannattaakin lopettaa. Ja ne ketkä osti laitteita ja laskeskeli roi laskurilla mielessä aina kolikon myynti niin kalustot vaan myyntiin kun vielä jotain saa ;).

Eipä näistä tosiaan tiedä silloin kun rtm lähti viimeksi keulimaan niin siitä ei ollut tehnyt ketään uusi tubettaja videota tai se ei ollut juuri listautunut mihinkään uuteen pörssiin. Keulimisen jälkeen vasta redpandakin teki videon ja sitten alkoi alamäki :). Ei sillee kauheesti oo väliä vaikka tota rautaa onkin pelkästään tähän osoitettu, mutta ne on kaikki tulevia gpu rigien pohjia. Jos se nyt siihen asti vie jonkun 150W sähköä niin ei paljon haittaa. Jos arvo nousee niin jees jos ei niin ei aiheuta paniikkireaktiota.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 736
Tänään soitti joku tyyppi sähköyhtiöltä ja löin luurin korvaan kun ajattelin että oli mainosmies mutta nyt jälkikäteen mietin että onko mahdollista että soittivat koska olen parin päivän ajan louhinut? (Kyseessä HOASin asunto jossa sähkö kuuluu vuokraan.)

Käytössä vega 56 ja ryzen 2400g joten en luulisi että sähkönkulutus mitään kohtuutonta olisi.
Sähköyhtiöt eivät tiedä susta ja sun sähkönkulutuksesta yhtään mitään sellaisessa kämpässä missä ei ole edes omaa sähkömittaria. HOAS ei voi häiriityä tuollaisesta muutamasta sadan watin jatkuvasta tehosta koska hekään eivät voi sitä havaita. Jos talo/kiinteistä missä asut on iso niin ne ei välttämättä pysty edes 2kW jatkuvaa tehoa havaitsemaan.






Mikäänhän ei estä ostamasta nyt tuota samaa määrää takaisin halvemmalla, jos luottoa tähän kolikkoon ja arvonnousuun riittäisi.
Tää vastaa hyvin mun mentaliteettiäni. Enemmän siis tarkoitan kryptoja yleisesti kuin RTM:ää.






On kyllä tällä viikolla noi isot kryptot liikkuneet paljon. BTC on enemmän systemaattisesti laskenut alaspäin mutta suurimmat laskut on noita vivutuksia.
1639284507655.png

Ethereum on paljon villimmin sahannut ylösalas, hieman kokonaisuudessa laskenut mutta paljon villimpää heittoa. Jos mä nyt muistan oikean termin, niin mä siis olen tällä hetkelle vastentahtoinen "holdaaja". * (Verotushan on häikäilemättömän väkivaltakoneiston harjoittama ihmisoikeusloukkaus yksilöä vastaan, en mä muista syistä olisi myymättä. Aina yli 4k tai lähellä, on kohtalaisen hyvä hinta minusta)

Niin se on jännä että kun mä en ole nyt myymässä vielä ainakaan 2 viikkon plus risat, niin mua ei juuri liikuta noi heilahtelut. Mä näen kyllä hetkellisen kurssin päivittäin tuolta poolista.

Silloin aina (ennen) kun mä pyrin myymään noin 7-10 päivän satseja eli jotain 0.06-0.09 ETH, silloin noi pudotukset mua aina huolestutti koska silloin juuri pudotuksen jälkeen ei juuri voi myydä millään vaan täytyi aina odotella että se kurssi hieman toipui, ja siitä ei koskaan etukäteen tiennyt minkä verran, tai koska.


Mutta nyt kun ei ole akuutisti myymässä noista verotuksellisista syistä, niin mä vaan katselen noita. Vaikka BTC kurssikehitys näyttää vähän huonolta, ETH ei ole selvästi trendinomaisesti laskenut vaan se vetää tuollaista sahalaitaa.

Ja jotenkin mä pahoin pelkään että monet muutkin, isot ja pienet mainaajat ja kenties myös kryptosijoittajat, tekevät ihan samaa kuin mä, eli odottavat tammikuun ekaa päivää myydäkseen, ja sitten se kurssi rommaa ainakin jonkin verran. Kiina ja koko muu Aasiakin vaihtaa verovuotta ennen kuin täällä Suomessa vaihtuu, joten ei sekään tule auttamaan asiassa. Mutta sille nyt ei voi mitään. En mä luultavasti uskaltaisi myydä vaikka kurssi tippuisi alle 3k. Jos tippuisi alle 2k, silloin ei kovin helpolla enää kannattaisi myydä.

(* siis toki teknisesti jos noi ethit saa poolista, niin silloin se mainaustulo syntyy siinä hetkeen, mutta siis mä en ota vaan "holdaan" sitä maksamatonta saldoa. Jos ei se ole lohkoketjussa se ei ole mun ethiä vaan pelkästään poolin lupaus maksaa mulle sitten joskus sen verran)
1639284773824.png


Vivutukset / likvidoinnit

Mä en nyt siis kauheasti näistä ymmärrä, mutta nää on automaattisia, pörssit joissa on päiväkauppiailla erilaisia vivutuksia jne. mekanismeja käytössä, niin mikäli niiden treidaajien vakuudet(collateral-vakuus ei ymmärtääkseni ole oikea termi) eivät riitä noihin positioihin, ne vakuudet myydään ja positiot laukeaa.

Niin silloin kun noita likvidoidaan tarpeeksi, ne alkaa aiheuttamaan lisää likvidointeja ja sitten lopputulos on erittäin suuri hetkellinen kurssimuutos. Jos long positioita likvidoidaan, kurssi tippuu. Jos short positioneita, kurssi nousee. Noita voi seurata täältä Bitcoin Liquidations-Bitcoin Liquidations Chart-Bitcoin liquidations live-bitmex rekt-Coinglass

Tuo 0,5 / 2,1 miljardia on siis kaikki, ei pelkkä BTC.
1639290212883.png

1639288464414.png

Mä olen välillä ottanut noista likvidoinneista kuvakaappauksia, koska tuo palvelu näyttää vain 90 päivän verran historiaa. Toisaalta nyt huomaan etten ole järjestelmällisesti viitannut niihin, joten noita viestejä on hankalaa löytää tän foorumin haulla kun haussa ei kai pysty katkaisemaan sanoja. Erityisesti harmittaa ettei noista tiennyt toukokuussa, silloin oletettavasti oli tosi isoja dumppeja, olisi ollut hauskaa katsoa millaisista määristä silloin oli kyse.

Tuon viestin lopussa on spoilerissa näkyvillä noi syyskuun 6 päivän pelkät ETH likvidoinnit. Kaikki yhteensä tuolloin oli siis 3 miljardia.
Elokuun alussa oli melko harvinainen suurempi määrä shortteja lauennut, jolloin kurssit nousivat sen nostamana, muttei tuo ollut niin valtavasti, noin 200 miljoonaa.


Tän viestin lopussa on kanssa muutama kuva noista viimeisessä spoilerissa.
 
Liittynyt
11.12.2017
Viestejä
451
Ei se helpotu ellei juuri jotkut lopeta mainaamista. Joten kyllä niiden ketkä mainaa vaan myydäkseen kannattaakin lopettaa. Ja ne ketkä osti laitteita ja laskeskeli roi laskurilla mielessä aina kolikon myynti niin kalustot vaan myyntiin kun vielä jotain saa ;).
Juurikin näin, odotan innolla. Vähän kun povattua eth2.0 helmikuulle?:p tais ollakin vasta kesäkuussa yhdistyminen.nevermind
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.08.2021
Viestejä
312
Jaa siirrynpä kokeilemaan hiveos kun jaksan rakentaa rigin, tällä hetkellä 3 x 1060 nii se on kahes eri koneessa kii. Pitäs alkaa risereitä ostelee, mutta jos sitä ens vuonna. :) Jos 16x slotti antaa 75w nii paljon 1x tai 4/8x antaa?
 
Liittynyt
09.12.2021
Viestejä
9
Auttakee alottelija urpoa. Mikähän mättää. Elikkä ekaa kertaa koitan tässä saada nostoa läpi polygonista etherereumiin. Ensinnäkin nostovaiheessa ilmoitus ettei riittävästi varoja. En löydä mistään mikä on minimi siirto tuota kautta. Polygonissa on eth:ta noin 17euroa. Ja withdraw vaiheesa en pysty muokkaamaan gas asetuksia, mutta ilmeisesti juuri tuon Eei tarpeeksi varoja takia. Polygonin eka vaihe kuitenkin meni ihan kiltisti läpi.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 428
Jaa siirrynpä kokeilemaan hiveos kun jaksan rakentaa rigin, tällä hetkellä 3 x 1060 nii se on kahes eri koneessa kii. Pitäs alkaa risereitä ostelee, mutta jos sitä ens vuonna. :) Jos 16x slotti antaa 75w nii paljon 1x tai 4/8x antaa?
Emolla kortti voi hyödyntää tuon 75W, mutta riseri virroitetaan erikseen PCI-E 6pin kaapelilla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 428
Auttakee alottelija urpoa. Mikähän mättää. Elikkä ekaa kertaa koitan tässä saada nostoa läpi polygonista etherereumiin. Ensinnäkin nostovaiheessa ilmoitus ettei riittävästi varoja. En löydä mistään mikä on minimi siirto tuota kautta. Polygonissa on eth:ta noin 17euroa. Ja withdraw vaiheesa en pysty muokkaamaan gas asetuksia, mutta ilmeisesti juuri tuon Eei tarpeeksi varoja takia.
Vaikuttaa, että lompakossa ei ole yhtään tai ainakaan riittävästi maticia siirtoa varten?
 
Liittynyt
09.12.2021
Viestejä
9
Matic(Polygon) Mainnet Faucet - Get Free Matic on Layer2

Tuota suositeltiin etherminen ohjeessa ja sitä itsekin kokeilin aluksi. Eiköhän tuolta sen verran irtoa, jotta voit esim quickswappia hyödyntää ja muuntaa muuntaa sen verran maticiksi, että pärjää pitempään.
Minäpä tutustun. Noissa tuben ohjeissa vaan spämmätään liittymään tuhansille eri sivuille ja ei kestä kyl sitä. Sain ekan kerran räpelletyy noston läpi niin sitten pärjäilee jotenkin ja voi opiskella lisää. Kiitoksia sinulle suuresti ja hyvää sunnuntaita!
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
118
Mistäs noita PCI-E risereita saisi nopeasti hankittua? Voisi koettaa lyödä rigiä kasaan kun pari 3060 ti löytyy. Mitenhän power/gigantti suhtautuu noihin oem korttien takuuseen, jos myy nuo konepaketit muutoin etiäpäin?
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Mistäs noita PCI-E risereita saisi nopeasti hankittua? Voisi koettaa lyödä rigiä kasaan kun pari 3060 ti löytyy. Mitenhän power/gigantti suhtautuu noihin oem korttien takuuseen, jos myy nuo konepaketit muutoin etiäpäin?
Vaikka tuolta Riserit arkistot - Mine Shack

Voi olla aikamoinen homma saada takuuseen korttia ilman rohjoa. Periaatteessa virhevastuu pätee, mutta käytänössä hankalaksi menee.
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
105
Viime aikoina ruvennut tuo mainaus kiinnostaamaan. Tällä hetkellä koneesta löytyy 1070Ti jolla vähän testaillut CudoMineria. Onko tässä vaiheessa mitään järkeä enään lähteä mukaan? Ajatuksena olis kyhäillä 3-4 näyttiksen rigi jolla sais aikaiseksi sen 100-150 mh/s. Kannattaako noita NON-LHR näyttiksiä hommata kun näyttää hinnat olevan aika pilvissä?
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Viime aikoina ruvennut tuo mainaus kiinnostaamaan. Tällä hetkellä koneesta löytyy 1070Ti jolla vähän testaillut CudoMineria. Onko tässä vaiheessa mitään järkeä enään lähteä mukaan? Ajatuksena olis kyhäillä 3-4 näyttiksen rigi jolla sais aikaiseksi sen 100-150 mh/s. Kannattaako noita NON-LHR näyttiksiä hommata kun näyttää hinnat olevan aika pilvissä?

Tuon saa hankittua vielä myyntiosiolta. Sillä louhii muisteista ja piilotosta riippuen 31-36 mh.

Kylkeen saattaa löytyä aina välillä 1060 6 gigan muistilla edullisesti. Nillä louhii joku 22mh.

Näissä kannattaa muistaa että jälleenmyyntiarvo on lähes olematon, kun louhinta joskus loppuu.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
797
Pari kuukautta odottanut 33 gwei kotiutus etherminestä meni vihdoin läpi tänään. Alkoikin jo ether tili olla tyhjä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Pari kuukautta odottanut 33 gwei kotiutus etherminestä meni vihdoin läpi tänään. Alkoikin jo ether tili olla tyhjä.
Siinä on jo aikahyvin penniä venytetty 33 Gwei :lol:
Viime aikoina ruvennut tuo mainaus kiinnostaamaan. Tällä hetkellä koneesta löytyy 1070Ti jolla vähän testaillut CudoMineria. Onko tässä vaiheessa mitään järkeä enään lähteä mukaan? Ajatuksena olis kyhäillä 3-4 näyttiksen rigi jolla sais aikaiseksi sen 100-150 mh/s. Kannattaako noita NON-LHR näyttiksiä hommata kun näyttää hinnat olevan aika pilvissä?
No voihan sen yhden jättää ainankin ruksuttamaan, pelkkää voittoa. LHR- korteissa hinta hyvin kriittinen tekijä. Kyllähän se 3060ti sen 42-45Mh/s louhii, mutta hyllyhinnat täysin poskettomia. Jos tuollaisen onnistuu lähelle MSRP hintaa saamaan, on se hyvin tuottoisa. Voi kesään mainata ja silloinkin vielä myydä kalliimmalla mitä nyt ostaessa.
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
105
Tarkoitus olisi juuri kasata rigi käytetyistä näytönohjaimista. Kyllä sinne voisi yksi hyväkin LHR näyttis upota, voi sitten ottaa itselle vaikka peli käyttöön kun mainaus loppuu. Pitääpä ruveta ihan ajan kanssa pyörittelemään ajatusta ja lämmittelemään vaimoketta. :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 458
Tulee näistä kannattaako aloittaa mieleen tämä viesti:

Tein tälläisen pienen ostoslistan malliksi jos lähtisin rakentamaan tänään uutta rigiä. Perustuu 5600 XT kortteihin koska muita ei juuri nyt saa heti hyllystä. Muutkin komponentit perustuvat siihen että halvimpia ei ole saatavilla (tai toimitusaika ei vahvistettu), otetaan halvin mikä on saatavilla alle viikossa.
Isoin ongelma näyttäisi olevan että entisaikojen 8+ pcie slottisia emolevyjä ei saa mistään, ei edes aliexpressistä. Alibaban kautta saattaisi saada Biostaria tmv. mutta siellä ei myydä yksittäisiä kappaleita. Myöskään uusia LGA 1150 socketin prossuja ei löydä enää juuri mistään, paitsi poskettomilla hinnoilla. LGA 1151 halpojen Celeronien saatavuus on myös eioo.
Pitänee siis tyytyä 6-slottisiin "gaming" emolevyihin jos jätetään käytetyt osat tämän ulkopuolelle.

miningwholesale.eu:
24€ 16 Port Breakout Board Adapter
59€ HP 1200W 94% High Efficiency Power Supply DPS-1200FB-1 A HSTNS-PD19 570451-101
5.74€ x 8 PCI Express Riser 006C Extender Card Adapter 6-Pin
3.95€ x 14 6-Pin Male To 6-Pin + 8-Pin (6+2) Male 18AWG Power Cable (näillä saa virran kortteihin ja riseriin, voi valita muitakin 6-pin Male to X jos niitä on varastossa)

Jimms.fi:
33.90€ Akasa 80W DC/DC tietokoneen pienoisvirtalähde (kolvataan 12V syöttö liittimeen virtalähteen 6-pin kaapelista).
449,90€ x 6 Asus Radeon RX 5600 XT ROG Strix - TOP Edition -näytönohjain, 6GB GDDR6
140€ MSI MPG Z390 GAMING PLUS, ATX-emolevy
29€ Crucial 4GB (1 x 4GB) DDR4 2666MHz, CL19, 1.20V, vihreä
139.90€ Intel Coffee Lake Core i5-9400F, LGA1151, 2.90 GHz, Boxed

Yhteensä 3226,42€ ilman posteja.
Tästä voi sitten laskeskella, kannattaako aloittaa bisnes kun korteilla saa tällä hetkellä noin 15.5€ päivässä. Siitä vielä sähköön 1.6€. 3227€/14€ = ROI on 231 päivää tai vähän päälle 7 ja puoli kuukautta. Toki tuosta voi lähteä pari kuukautta pois jos/kun Ethereumin hinta palaa parin viikon takaisille tasoille. Tai voi käydä niin että päivän tuotto laskee joka kuukausi kun vaikeustaso nousee eikä siirtomaksut enää kompensoi sitä. Noin pitkään ROI mahtuu matkan varrelle aika paljon muuttujia, siksi mitä lyhyempi se on, sitä vähemmän epävarmuutta laskelmissa.

Jos tuon joutuisi pistämään yhtäkkiä lihoiksi niin vain näytönohjaimilla olisi järkevää arvoa käytettynä. Pitää siis jauhaa reilu kuukausi että muut komponentit ovat maksaneet itsensä. 5600 XT kortit ovat melko tuhnuja pelikäytössä eikä siksi kovin haluttuja. Nekin täytyy joka tapauksessa myydä alle ostohinnan.

En kyllä näillä spekseillä lähtisi suosittelemaan hommaan ryhtymistä rahantekomielessä.
Tosta ei nyt käy ilmi, mutta 5600XT tuottaa siis noin 40MHs 100W teholla. Noi kortit tekis tohon 450€ hintaan tänä päivänäkin kauppansa vaikka viesti on lähetetty 2021 helmikuussa.

Itse olin vielä kirjoittajan kanssa samaa mieltä vaikka tulloin olisi oikeasti kannattanut tyhjentää jimssi 5600xt korteista varsinkin kun niitä sai tilattua niin paljon kuin hyllyssä oli kun ei ollut vielä 1kpl per talous rajoituksia.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Tulee näistä kannattaako aloittaa mieleen tämä viesti:



Tosta ei nyt käy ilmi, mutta 5600XT tuottaa siis noin 40MHs 100W teholla. Noi kortit tekis tohon 450€ hintaan tänä päivänäkin kauppansa vaikka viesti on lähetetty 2021 helmikuussa.

Itse olin vielä kirjoittajan kanssa samaa mieltä vaikka tulloin olisi oikeasti kannattanut tyhjentää jimssi 5600xt korteista varsinkin kun niitä sai tilattua niin paljon kuin hyllyssä oli kun ei ollut vielä 1kpl per talous rajoituksia.
Joo, niin helppo olla jälkiviisas. Kukapa noista tarkemmin tietää, miten tuotot kehittyy. Olisi kyllä tosiaan kannattanut ostaa hyllyllinen noita 5600XT strixejä. Itse ostin yhden. 43,3mh/s 80watilla nuo menee, kun biosin muokkaa. Taitaa lähemmäs 550€ olla noitten viimeaikainen hinta käytettynä. Sprawl:han taisi ostaa noita kirjaimellisesti eurolavallisen :oops:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 458
Joo, niin helppo olla jälkiviisas. Kukapa noista tarkemmin tietää, miten tuotot kehittyy. Olisi kyllä tosiaan kannattanut ostaa hyllyllinen noita 5600XT strixejä. Itse ostin yhden. 43,3mh/s 80watilla nuo menee, kun biosin muokkaa. Taitaa lähemmäs 550€ olla noitten viimeaikainen hinta käytettynä.
En tarkoittanut jälkiviisautena vaan sitä lähinnä, että ei näiden kanssa voi mitenkään tietää mikä kannatta ja mikä ei. Vaikka käyttäisi aikaa tuhottamasti järkeilyyn miten käy niin lopputulema voi olla aivan toista. Eikä oikeaa vastausta voi sanoa kun sitten joskus jälkeenpäin.

Tärkein kysymys aloituksessa on lähinnä mikä on oma riskinsietokyky ja osaako mitoittaa toimintansa siihen.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
342
....Olisi kyllä tosiaan kannattanut ostaa hyllyllinen noita 5600XT strixejä. Itse ostin yhden. 43,3mh/s 80watilla nuo menee, kun biosin muokkaa. ...
Poimin tästä tämän, onko antaa vinkkiä hyvään bios-modiin ko ohjaimelle? Vai oletko itse modannut jollain?

Mulla hädin tuoskin 40mhs ja virtaakin menee yli 90w. En ole päässyt oikein sinuiksi näiden 5600xt:n kanssa...
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
1 136
Poimin tästä tämän, onko antaa vinkkiä hyvään bios-modiin ko ohjaimelle? Vai oletko itse modannut jollain?

Mulla hädin tuoskin 40mhs ja virtaakin menee yli 90w. En ole päässyt oikein sinuiksi näiden 5600xt:n kanssa...
Jos tuo tasan sama strix top edition, voin heittää biosin. Muuten voin jonkuun hyvän videon tuohon kaivaa.

E: Tuossa yleispätevä 5600/5700 korteille. Eli kortin omaa biosia muokataan VRAM timingsit tiukemmiksi ja tuo joku aliasetus muisteista.

Tuo siis sujuu HiveOS:sä vielä kätevämmin ei tarttee kun ladata bios, muokata sitä redbios editoriolla ja ladata päivitetty bios korttiin.
 
Viimeksi muokattu:

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 267
Pari kuukautta odottanut 33 gwei kotiutus etherminestä meni vihdoin läpi tänään. Alkoikin jo ether tili olla tyhjä.
Jep. Itellä oli edellinen 30 gwei mennyt läpi syyskuussa. Tänään sorruin, ja nostin rajan 35 ja ihan kiva satsi kilahti tilille.
 
Liittynyt
14.03.2020
Viestejä
81
Kyllä tuo flockpool kyllä tuhoaa koko Raptoreumin. Käy jo 80% mainausaste. Ite saa Zergpoolista kun 2 viikon välein 0,05 LTC ulos, kun menee parhaillaan jopa 4 päivää, että blockia löytyy. Seuraava 0,05 LTC kun täyttyy, niin lyön tuon osalta pillit pussiin. Ei ole worthiä ellei halua tehdä jonnekin random mestaan lompsaa ja lähetele passikuvia jne. ja valuutan vaihdosta makselet välejä, että saa liteä tai bitkoo itelle ja nekin vielä euroiksi joku päivä, niin puhutaan >5% hävikistä kaikkineen feenein.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 197
RTX3060 LHR asetukset @ t-rex.. Core -502 / Memory +1100. Power Limit niin alas kuin mahdollista. 34.5mh/s.
Saako tästä joillain asetuksilla vielä enemmän irti?

E: Power Limitit tapissa tulee vajaa 36mh/s, mutta eihän tuossa järjen häivää :)
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
202
Yleisluontoinen kysymys, kuinka paljon perus cryptot (eli ei siis kiintolevyä louhivat) kuluttaa kiintolevyä? Käytännössä ajatuksissa laittaa pääkone yöksi louhimaan, niin olisiko järkevämpää tehdä klooni halppis m2:lle ja ajaa sieltä vai onko mitään käytännön väliä? Kun googlettelee, niin puhutaan vain noista kiintolevyä käyttävistä louhinnoista.
 
Liittynyt
16.04.2021
Viestejä
229
Yleisluontoinen kysymys, kuinka paljon perus cryptot (eli ei siis kiintolevyä louhivat) kuluttaa kiintolevyä? Käytännössä ajatuksissa laittaa pääkone yöksi louhimaan, niin olisiko järkevämpää tehdä klooni halppis m2:lle ja ajaa sieltä vai onko mitään käytännön väliä? Kun googlettelee, niin puhutaan vain noista kiintolevyä käyttävistä louhinnoista.
Nyt menee mutulla, mut ei kai ne kovoa kuluttele? Etenkään SSD:tä, joka ei raksuta kuin readissä ja writissä?! En oo kokeillut, mut hiveosia kun voi ajaa tikulta, ni eikös silloin kovon käyttö ole ihan minimissä? Toki tiedä kuinka kätsyä muutella starttia hiven ja win välillä. Ite vedän kaikki työt, pelailut ja yömainaukset samalla setillä. Jos joku menee rikki, ni se o joku ihan muu ku kovo
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 881
RTX3060 LHR asetukset @ t-rex.. Core -502 / Memory +1100. Power Limit niin alas kuin mahdollista. 34.5mh/s.
Saako tästä joillain asetuksilla vielä enemmän irti?

E: Power Limitit tapissa tulee vajaa 36mh/s, mutta eihän tuossa järjen häivää :)
Absolut core clock käyttöön ja t rexin uusin versio (ja lhr arvoksi 74), niin pitäisi mennä n.38tms
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
RTX3060 LHR asetukset @ t-rex.. Core -502 / Memory +1100. Power Limit niin alas kuin mahdollista. 34.5mh/s.
Saako tästä joillain asetuksilla vielä enemmän irti?

E: Power Limitit tapissa tulee vajaa 36mh/s, mutta eihän tuossa järjen häivää :)
Noilla lhr korteilla on huomattavasti kannattavampaa louhia nyt toncoin kuin eth. Toki jos kyse on yhdestä kortista, niin ei siinä kovin monesta eurosta ole kyse vaikka tuotto olisi 30-50% korkeampi

Siirsin melko tasan 1Gh laskentatehoa eth: sta toncoiniin. Kaksi vuorokautta ajoa, ja oli 188$ kasassa. Tämä tekisi suunnilleen 9,4$/100Mh kun hiveon näytti eilen reilut 6$/100Mh ethereumille.

Suurin osa siirretyistä korteista oli 1660 supereita, joilla ero on pienempi kuin lhr korteilla. Yksi 3*3060+3*3060ti LHR rigi mukana.

Mun kaikki 3080 FHR kortit on windows koneissa kiinni, enkä saanut toncoinin windows mineria toimimaan, joten sen tuottoja en pysty vertaamaan.
 
Viimeksi muokattu:

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 660
Itse siirryin normaaliin päiväjärjestykseen toncoinin osalta, kun mun laskujen mukaan se nyt alitti ETH tuoton (näytti olevan 0.83 per GH profitti, 8. päivä kun aloittelin niin oli 1,6 tietämillä).. Ja hyvähän noissa pooleissa oli se että sai heti rahat pihalle, ei tarvinnut hiki otsalla odottaa että joku määrä tulee täyteen samalla kuin pörssi laskee vauhdilla :)

Yhden LHR kortin ja pari SER-korttia jätin vielä varmuudeksi jauhamaan. Noita serrejä vois tietysti hankkia lisää :)
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
199
Yleisluontoinen kysymys, kuinka paljon perus cryptot (eli ei siis kiintolevyä louhivat) kuluttaa kiintolevyä? Käytännössä ajatuksissa laittaa pääkone yöksi louhimaan, niin olisiko järkevämpää tehdä klooni halppis m2:lle ja ajaa sieltä vai onko mitään käytännön väliä? Kun googlettelee, niin puhutaan vain noista kiintolevyä käyttävistä louhinnoista.
eipä ne juuri mitään kuluja. ei laske mitään levyjen kautta. korkeintaa kirjoittaa log-filettä.
varmaan rasittaa levyä vähemmän kuin joku web serveri, joka kirjoittaa logiin mitä web requesteja tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 458
Itse siirryin normaaliin päiväjärjestykseen toncoinin osalta, kun mun laskujen mukaan se nyt alitti ETH tuoton (näytti olevan 0.83 per GH profitti, 8. päivä kun aloittelin niin oli 1,6 tietämillä).. Ja hyvähän noissa pooleissa oli se että sai heti rahat pihalle, ei tarvinnut hiki otsalla odottaa että joku määrä tulee täyteen samalla kuin pörssi laskee vauhdilla :)

Yhden LHR kortin ja pari SER-korttia jätin vielä varmuudeksi jauhamaan. Noita serrejä vois tietysti hankkia lisää :)
Vähän arvelin tollasta niin en jaksanut nähdä vaivaa uuden kolikon kanssa. Kaikki vaan kylmästi louskuttaa eetteriä.

Ainut mitä tän kanssa kikkailee on että miettii koska ottaa pihalle. Vaikka nyt ei enää tarttis maksaa siirroista itseään kipeäksi niin silti yrittää ajoittaa viikon parin välein siirtoa piikkiin. Menestys toki vaihteleva.

Edelliset ennustukset ei pitäneet paikkaansa joten ei tarvinnut myydä tänäänkään. Joskos viikolla menis lähemmäs 4k€ kurssit...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 180
Viestejä
4 214 682
Jäsenet
71 012
Uusin jäsen
Alibisyotto

Hinta.fi

Ylös Bottom