Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Jos ootte moneroa louhineet, niin tiedätte, että muisteja on säädettävä urakalla. Ryzen DRAM laskin auttaa alkuun :thumbsup: Tosin ei vielä mitään käsitystä onko RTMn kanssa mitään hyötyä muistien säädöistä, tai edes dual/quad channel kaistasta.

DRAM Calculator for Ryzen (v1.7.3) Download
On niistä hyötyä vaikkei maata mullistavaa ookkaa.. 1 tikulla tulee huonompaa tulosta ku 2 lla joten 2 suositellaan siinä määrin.. tiedä sit onko 4 tikusta miten paljon lisähyötyä..
Itellä pitäs vähä latensseit jossain vaiheessa testailla mutta näillä automaattisilla näyttäs rullaava ihan kivasti ilman säätöjä
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 428
On niistä hyötyä vaikkei maata mullistavaa ookkaa.. 1 tikulla tulee huonompaa tulosta ku 2 lla joten 2 suositellaan siinä määrin.. tiedä sit onko 4 tikusta miten paljon lisähyötyä..
Itellä pitäs vähä latensseit jossain vaiheessa testailla mutta näillä automaattisilla näyttäs rullaava ihan kivasti ilman säätöjä
Juup täytynee muistitkin hommata vielä :think: eipä näissä rigeissä yhtä kampaa enempää entuudestaan ole :rofl2:

Neljällä tikulla meinasin lähinnä Threadrippereitä. Muilla neljästä on lähinnä haittaa, koska kellottuu heikommin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 724
Mites muilla meni viime yön maksut r-poolista raptoreumia?
Itsellä ja kaverilla oli 11 tunnin tauko maksuissa, alkoi vasta klo 11 jälkeen maksamaan pieniä summia. Kun eilen tuli vielä tasaiseen maksuja ja summat olivat isompia.
Eli tuolta yöltä ei siis oo tullut ollenkaan maksuja lompsaan. Mun tehoilla sieltä olisi pitänyt tulla about 200RTM tuossa ajassa.
Pitääkö tässä poolia vaihtaa?
 
Liittynyt
25.11.2016
Viestejä
120
Mites muilla meni viime yön maksut r-poolista raptoreumia?
Itsellä ja kaverilla oli 11 tunnin tauko maksuissa, alkoi vasta klo 11 jälkeen maksamaan pieniä summia. Kun eilen tuli vielä tasaiseen maksuja ja summat olivat isompia.
Eli tuolta yöltä ei siis oo tullut ollenkaan maksuja lompsaan. Mun tehoilla sieltä olisi pitänyt tulla about 200RTM tuossa ajassa.
Pitääkö tässä poolia vaihtaa?
En tiedä liittyykö, mutta olen miettinyt että miksi tuolla r-poolin graafissa on välillä tuollaisia taukoja että hashrate menee nolliiin. Voihan se olla että siellä ei vaan hashrate raportointi ole välillä toiminut, tai sitten tulee jotakin hyökkäyksiä/vikoja eikä koko systeemi toimi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 724
Ja r-poolin sivuille ei päässyt yöllä ollenkaan. Mahtoiko siis olla koko pooli alhaalla yöllä?
En tajunnut tarkistaa shareja yön ajalta kun käynnistin päivällä minerin uudelleen.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Mites muilla meni viime yön maksut r-poolista raptoreumia?
Itsellä ja kaverilla oli 11 tunnin tauko maksuissa, alkoi vasta klo 11 jälkeen maksamaan pieniä summia. Kun eilen tuli vielä tasaiseen maksuja ja summat olivat isompia.
Eli tuolta yöltä ei siis oo tullut ollenkaan maksuja lompsaan. Mun tehoilla sieltä olisi pitänyt tulla about 200RTM tuossa ajassa.
Pitääkö tässä poolia vaihtaa?
Discordissa oli juttua rpoolin ylläpitäjältä. Illalla oli kaiketi payout serveri lähtenyt sooloilemaan ja pistänyt kolminkertaisia payoutteja mitä piti oikeasti laittaa (näkyi itselläkin). Tämän takia se serveri piti vetää sileäksi ja sitten snapshotin kautta jälkikäteen vertaillen tilittää kaikki payout serveri sekoilun aikana maksamatta jääneet payoutit.

Mutta rpoolilla on ollut sen verran tällaisia ongelmia putkeen että pitää miettiä poolin vaihtoa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 724
Joo, ihmettelinkin kun puolen yön jälkeen tuli kolme maksua summis minuutin välein ja sit ei tullutkaan seuraavaan 11 tuntiin.
No jatketaan vielä tällä r-poolilla mut jos tulee lisää tällaisia niin täytyy koittaa vaikka tuota suprnovaa
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Joo, joku reilu 4700hs oli benchmarkissa pool average. LLC autolla. Vaikuttaako LLC paljon?

Joillain se ilmeisesti auttanu ajamaan pienemmillä vcoreilla mutta en ole hirveesti asiaa vihkiytynyt vielä että voisin sanoa mitään varmasti oikeeta tietoa vaikuttaako mihinkään vai ei.. Pitää vaan hieman hakea asetuksia.. Ite kokeilin ekaks LvL 1 stä.. saatto olla sille vähä liikaa vcoree koska lämmöt nous cb ssä hurjasti yli 90.. sitten säätelin ja laitoin LLC 5 seen ja nyt ihan jeppis vakaa tälle hetkelle kohtuu pienellä vcorella
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
R-Poolin omistaja on suomalainen joten senki takia silleen spesiaali pooli.. Toki nyt kun suosio kasvo niin rupes servut kyykkäämää joten kapasiteetin lisäyksellä pitäs tasaantua tuo homma
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Pieni varoitus niille jotka tilanneet pcie jatkojohtoja ebaysta:
Ihmettelin kun uusimmasta rigistä tippui kortti tosi usein pois, aina välillä tuli näkyviin ja taas lähti. Irrotin tuon kortin, ja laitoin toisen tilalle. Sekin katosi hetken päästä. Sitten tarkempi tutkiminen paljasti syyllisen. Ja näitä kypsyneitä johtoja oli samassa rigissä useampiakin.
 

Liitteet

Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 876
Pieni varoitus niille jotka tilanneet pcie jatkojohtoja ebaysta:
Ihmettelin kun uusimmasta rigistä tippui kortti tosi usein pois, aina välillä tuli näkyviin ja taas lähti. Irrotin tuon kortin, ja laitoin toisen tilalle. Sekin katosi hetken päästä. Sitten tarkempi tutkiminen paljasti syyllisen. Ja näitä kypsyneitä johtoja oli samassa rigissä useampiakin.
Onko nämä olleet 3080 tai 3090 korteilla vai onko tuota ongelmaa tullut pienempitehoisillakin?
 
Liittynyt
15.03.2019
Viestejä
346
Pieni varoitus niille jotka tilanneet pcie jatkojohtoja ebaysta:
Ihmettelin kun uusimmasta rigistä tippui kortti tosi usein pois, aina välillä tuli näkyviin ja taas lähti. Irrotin tuon kortin, ja laitoin toisen tilalle. Sekin katosi hetken päästä. Sitten tarkempi tutkiminen paljasti syyllisen. Ja näitä kypsyneitä johtoja oli samassa rigissä useampiakin.
Ootko laskenu virrankulutusta/splitteri? Maksimi suositus on 150W
Edit: olikin vaa jatkojohdosta kyse
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Minulla ei pysy päällä edes 4,5GHz@1.2V Lämmöt nousee jonnekin 60C ja sitten kone jäätyy/kaatuu
1.2 aika vähä kuiteki ja hyvä ettiä sitä sweet spottia muuteki.. Mahtaako olla joku halvemman mallin emo jossa virran syöttö ei ihan niin tikis ku premium emoissa?
Minkälainen masiina muuten?
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
1.2 aika vähä kuiteki ja hyvä ettiä sitä sweet spottia muuteki.. Mahtaako olla joku halvemman mallin emo jossa virran syöttö ei ihan niin tikis ku premium emoissa?
Minkälainen masiina muuten?
Koitin myös 1.3 ja 1.35V. Ei montaa sekuntia jaksanut pysyä Full Tune ajoa pystyssä.

1633029640051.png
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Koitin myös 1.3 ja 1.35V. Ei montaa sekuntia jaksanut pysyä Full Tune ajoa pystyssä.

Jäähy kunnolla kiinni? Ootko kattonu mitä rasitukses lämmöt? Muutehan tuo passelin olonen vehe mut tuo jäähy ehkä vähä liian mopo kovemmalle kellotukselle..
Meinaan et tuo NH-D15 piikkaa yli 80 parhaimmillaan 1.275 v llä vaikka pääasiassa onkii enemmän siellä 60 paikkeilla..
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Jäähy kunnolla kiinni? Ootko kattonu mitä rasitukses lämmöt? Muutehan tuo passelin olonen vehe mut tuo jäähy ehkä vähä liian mopo kovemmalle kellotukselle..
Meinaan et tuo NH-D15 piikkaa yli 80 parhaimmillaan 1.275 v llä vaikka pääasiassa onkii enemmän siellä 60 paikkeilla..
En tiedä paljonko core tempin näyttämässä lukemassa on viivettä, mutta ei se ehdi seiskalla alkaviin lukemiin ennen kaatumista. Laitoin nyt 4425MHz ja voltit automaatille, niin pysynyt vartin jo full tune päällä...
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
En tiedä paljonko core tempin näyttämässä lukemassa on viivettä, mutta ei se ehdi seiskalla alkaviin lukemiin ennen kaatumista. Laitoin nyt 4425MHz ja voltit automaatille, niin pysynyt vartin jo full tune päällä...
En ite laittas automaatille ainakaa.. Palaa viel koko laitos.. Selvittäsin ekaks et mikä tommoseen käytökseen on syy ennen ku rupeisin automatiikkaa laittamaa.. Ja seuraa sitä jännitettäki ny ettei vaa käy hassusti..
Tuolla ku saap lukee näistä hurjista jotka ajellu jollain 1.4+v lläki surutta..
Omallakin kohdalla automatiikka tarjos just tuommosia korkeita lukuja.. Et parempi ku ettii sen oikeen syyn käytökselle ennen ku rupee hätäilee..
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Päivittelin Raptoreum ohjeisiin myyntiohjeet yms.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Päivittelin Raptoreum ohjeisiin myyntiohjeet yms.
Siistii!

Eikös tuossa joku aikasemmin kertonu joteki vaihtaneensa rtm mmää euroiks vai muistanko ihan väärin.. Hmm.. Useampi sivu taaksepäin siitä kyllä jo on aikaa..


Edit: Viisaammat korjatkoon.. Hirvee hommahan tuossa olis ruveta vaihtelemaan ja muutamaan sitä kautta euroiks kun pitäs niistäki ilmottaa verottajalle..
Taidan holdailla vielä ja katellaa joskus sit jos saa suoraan euroks ilman kikkailuja..
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Noniin, r-poolikin sai maksettua rästimaksut ja lompsaan kilahti kivat 614 RTM kerralla.
Vuorokauden tuotot olivat 3328 RTM. Minerstatin tämänhetknen tuottoarvio edeltävälle vuorokaudelle 22KH/s hashratella on 3301 RTM joten tuo laskuri on kyllä todella tarkka.

EDIT: Ja nyt vasta huomasin että joutilas Ryzen 1600 mainaisi myös ihan kivasti. Se vaan kiinni Asrock B350 ITX lankkuun mikä löytyy jo valmiiksi, vain poweri ja SSD pitää hankkia lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 452
Pieni varoitus niille jotka tilanneet pcie jatkojohtoja ebaysta:
Ihmettelin kun uusimmasta rigistä tippui kortti tosi usein pois, aina välillä tuli näkyviin ja taas lähti. Irrotin tuon kortin, ja laitoin toisen tilalle. Sekin katosi hetken päästä. Sitten tarkempi tutkiminen paljasti syyllisen. Ja näitä kypsyneitä johtoja oli samassa rigissä useampiakin.
Itsellä tuli kanssa vastaan. Toki se oli rigi missä ajeltu kawpowia. Oikeastaan sen arvas siinä kun niitä kolvaili siihen 1200W poweriin, kuparia ollut nimeksikään ja toisissa miinus kuparin sijaan alumiinia.

Ei parane ajella mitään virtasyöppöjä algoja jos tosiaan on kiinan johtoja. Onkohan jossain hyväksi todettuja ja siedettävän hintaisia? Amazon? Kyl ne kiinan paskeet melkeen kannattaisi heittää vaan suoraan roskiin ennen kuin rikkoo jotain.

Menee kyllä välillä hermot näihin hommiin. Tänäänkin piti vaan nopeesti heittää yksi 3080 hiveos rigiin missä 3080ti louhi eetteriä ja 5x3060ti lhr ravenia. Siinä menikin sitten sellanen kevyt 4h ja loppu viimeinen haistatin paskat koko touhulle ja koko rigi eetteriin.


ChumpChangen CPU rig buildi pätkää. Luulin, että näissä on pakko olla näyttis kiinni, mutta ilmeisesti hiveos pelittää ilman näytönohjaintakin. Alkaa näitäkin pikkuhiljaa tulla:



Taidan itse oman mielenterveyden kannalta tehdä myös CPU rigin. Katson sitten joskus myöhemmin jos jaksan yhdistää ne CPU ja GPU touhut samaan. Aivan varmaan mikään ei toimi kunnolla ja menee hermot jos yritän heti naittaa nuo yhteen.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 731
Mulla on Amazonista ostettuja pcie 8 -> 2x 6+2. Kyllä ne on väkisin kaikki johdot alumiinia kun on niin letkeää tavaraa. Mä olen noin 100W noilla tähdännyt. Powerit jossa on suoraan johdossa 2x 6+2 ovat näppäriä, siitä voi toista haaroittaa ja siitä saa pari vähemmän virtaa vieviä.

Mulla on lähes kaikki näyttikset 2x8 pin niin niissä slotista ja se jälkimmäinen liitin luultavasti vähän kuormitettuja. 3070:lla jotain 90W tulee ekasta lisävirrasta, ja slotti ja toka lisävirta vie jotain 20W. Ja sitten on energiatiheys, mulla ei ole näyttikset vieri vieren rigissä, sekin vaikuttaa.

Noista veroista, mä vähän kanssa luulen että selkeintä on tähdätä ekana vuonna kohtalaisen korkeisiin poistoihin, mun näyttishankinnat tukee sitä aika hyvin kun useimmat on ostettu halvemmalla kuin mitä niiden arvo on. Ensi vuonna ei varmaan tule juuri mitään tuottoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 452
Mulla on Amazonista ostettuja pcie 8 -> 2x 6+2. Kyllä ne on väkisin kaikki johdot alumiinia kun on niin letkeää tavaraa. Mä olen noin 100W noilla tähdännyt. Powerit jossa on suoraan johdossa 2x 6+2 ovat näppäriä, siitä voi toista haaroittaa ja siitä saa pari vähemmän virtaa vieviä.

Mulla on lähes kaikki näyttikset 2x8 pin niin niissä slotista ja se jälkimmäinen liitin luultavasti vähän kuormitettuja. 3070:lla jotain 90W tulee ekasta lisävirrasta, ja slotti ja toka lisävirta vie jotain 20W. Ja sitten on energiatiheys, mulla ei ole näyttikset vieri vieren rigissä, sekin vaikuttaa.

Noista veroista, mä vähän kanssa luulen että selkeintä on tähdätä ekana vuonna kohtalaisen korkeisiin poistoihin, mun näyttishankinnat tukee sitä aika hyvin kun useimmat on ostettu halvemmalla kuin mitä niiden arvo on. Ensi vuonna ei varmaan tule juuri mitään tuottoja.
Letkeä = joustavaa? Kupari on juuri joustavampaa kuin alumiini ainakin paksuissa sähkökaapeleissa. Se riippuu kaapelin sisällä olevien johtimien halkaisijasta.... Samoin kuparin sähkönjohtavuus on kertaluokkaa parempi kuin alumiinilla joten ei tarvita niin niin paksua kaapelia. Toki tietokoneeseen varmaan riittäisi ihan hyvin alumiinisetkin kaapelit kunhan laadukkaat.

Ei sulla olis heittää linkkiä Amazoniin sielläkin kun on niitä miljuunia.

Tosiaan nuo lisävirrat ei kuormitu lähellekkään samalla tavalla saman huomasin, että ne palaneet oli ekassa lisävirrassa kiinni. Eli jos noita splittaa niin kannattaa se psu:lta suoraan tuleva olla siinä ekassa lisävirrassa ja sitten toinen + riseri splitterillä.

Samaan yritän tähdätä itse niin paljon hankintoja, että vaikka kaikki menisi neljännesvuosi poistona niin ei tarvitsisi maksaa veroja. Sen verojen maksun välttämisen voi ajatella, että saa tavaran halvemmalla :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
En ite laittas automaatille ainakaa.. Palaa viel koko laitos.. Selvittäsin ekaks et mikä tommoseen käytökseen on syy ennen ku rupeisin automatiikkaa laittamaa.. Ja seuraa sitä jännitettäki ny ettei vaa käy hassusti..
Tuolla ku saap lukee näistä hurjista jotka ajellu jollain 1.4+v lläki surutta..
Omallakin kohdalla automatiikka tarjos just tuommosia korkeita lukuja.. Et parempi ku ettii sen oikeen syyn käytökselle ennen ku rupee hätäilee..
Nyt tuolla koneella louhiessa automatiikka pitää voltit näköjään 1,1875V@4425MHz ja lämmöt näyttää 69C huonelämmön ollessa 26C. Ennätykseen pääsin, eli keskiarvolla 4300Hs louhinut viimeiset 7 tuntia. Taidan nostaa hieman kelloja ja antaa tuon automaatin vain hoitaa. Ei noita palamaan saa, kyllä kai se kone kaatuu ennen kuin hajoaa.
Voisin vielä yhden 5950x koneen koota. Pitäisikö siihen ottaa jäähyksi joku D15 tai dark rock pro 4? Vai millä ilmajäähyillä olette päässeet noihin 4,6GHz ja ylikin lukemiin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 123
Rtm difficulty on raketoinut viime päivinä, aina pari kuukautta myöhässä näistä junista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Laitoin tuolla vesijäähyllä olevan 5950x nyt 4550MHz ja 1.2V. välillä näyttää core tempin mukaan ottavan 250w sähköä kun full tune rullaa.
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Nyt tuolla koneella louhiessa automatiikka pitää voltit näköjään 1,1875V@4425MHz ja lämmöt näyttää 69C huonelämmön ollessa 26C. Ennätykseen pääsin, eli keskiarvolla 4300Hs louhinut viimeiset 7 tuntia. Taidan nostaa hieman kelloja ja antaa tuon automaatin vain hoitaa. Ei noita palamaan saa, kyllä kai se kone kaatuu ennen kuin hajoaa.
Voisin vielä yhden 5950x koneen koota. Pitäisikö siihen ottaa jäähyksi joku D15 tai dark rock pro 4? Vai millä ilmajäähyillä olette päässeet noihin 4,6GHz ja ylikin lukemiin?

Hienoa jos menee noin maltillisilla kelloilla! Vähän on tosin siulla huoneessa lämpöä ;D

Kokeilitko ajaa Cinebenchii kelloilla ja seurailla volttei ja lämpöi?

Täällä on NH-D15 ja rokkaa ilmatuulettimista riittävän hyvin... Vakio tuulettimia kokeilematta voisin tän hetken testeillä suositella.. ja jos kukkaro kestää eikä ääni haittaa niin ekaks tuulettimeks tollanen noctuan industrial 3000rpm 120mm.. menee muistien kanssa kivasti siihe ja antaa rivaston läpi rivakasti ilmaa.. vakio keskituuletin on hyvä olla koska se antaa myös muotoilusa puolesa muuallekki sitä ilmavirtaa ja pitää komponenttia viileenä.. jäähyssä ei oo 3 tuuletinta rivastossa mutta jos ylimääräsiä ropelleita sattuu olemaan niin kannattaa siihen poistoonki laittaa, häviää se lämmin ilman pikkasen joutusammin vielä... Joku varmasti sanoo ettei sillä suurta merkitystä oo mutta kyllä se 3 tuuletin tuossa testaillessa kivasti lämmintä ilmaa ulos puski et kyl siitä jotai hyvää on kun ei oo tällä hetkellä kone erillisessä kotelossa vielä..

Itellä kanssa syyhyäis pikkasen koota toinenkin 5950x kone kun niin hyvin rullaa louhinta tolla ja samoista osistakin menis hienosti mitä nyt tuli viimeeksi koneesee.. Kovin on addiktoivaa tämä touhu :(
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
Noniin, nyt ollaan jännän äärellä. Aio jäähdytetty prossu syö louhiessaan 287w 4550Mhz@1.2v, mutta samassa koneessa oleva 3080 innostui jostain, ja on jo vartin puksuttanut 126Mh/s ethereumia 220w kulutuksella :D

12 neliön huone vähån lämpeää näitä viritellessä kun neljä pöytäkonetta virityksen alla tuossa lattialla ;)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Noniin, nyt ollaan jännän äärellä. Aio jäähdytetty prossu syö louhiessaan 287w 4550Mhz@1.2v, mutta samassa koneessa oleva 3080 innostui jostain, ja on jo vartin puksuttanut 126Mh/s ethereumia 220w kulutuksella :D

12 neliön huone vähån lämpeää näitä viritellessä kun neljä pöytäkonetta virityksen alla tuossa lattialla ;)
3080 tajus että viikoloppu käsillä ja innostu :p

et oo aatellu tehdä tai onko niille koneille mahdollista tehdä jotain lämpiman ilman imua joka siirtäs fiksummin lämmöt veks?

Ite siirsin just väliaikasesti saunaan uusimman louhintarigin korvausilmaventtiilin viereen ni puksuttakoon siellä rauhassa niin kauan ku saan omat palvelinhuoneen lämpöongelmat ratkastuu..

Pyörii lämpötilat kanssa tuolla + - 26 asteessa enkä oikee tykkää altistaa koneita semmosille lämmöille.. tulispa talvi ja pakkaset ;D
 
Liittynyt
17.04.2021
Viestejä
16
Mistä löytäisin vian, ku mulla toi xmrig sammuu muutaman tunnin päällä olemisen jälkeen?
Koneessa msi b450 tomahawk max, r7 3700x ja 16gb 3200mhz cl16. Pyörii 15 threadilla ja 1.05V ja kaikki coret 3.8ghz. Nopeus päälle 7khs.
Ps. Moneroa mainaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
3080 tajus että viikoloppu käsillä ja innostu :p

et oo aatellu tehdä tai onko niille koneille mahdollista tehdä jotain lämpiman ilman imua joka siirtäs fiksummin lämmöt veks?

Ite siirsin just väliaikasesti saunaan uusimman louhintarigin korvausilmaventtiilin viereen ni puksuttakoon siellä rauhassa niin kauan ku saan omat palvelinhuoneen lämpöongelmat ratkastuu..

Pyörii lämpötilat kanssa tuolla + - 26 asteessa enkä oikee tykkää altistaa koneita semmosille lämmöille.. tulispa talvi ja pakkaset ;D
Juu tuohon huoneeseen ei jää yhtään konetta sitten kun löytyy vakaat kellot joihin olen tyytyväinen. Ykköskonekin on kaapeloitu seinän läpi viereisestä huoneesta, ettei äänet kuulu, eikä tule kesällä kuuma. Osa koneista menee ympäri taloa talveksi, ja loput louhintatelttaan autotalliin
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
745
Vein 3900x autotalliin jossa noin 10 astetta lämmintä, stock cooleri, kaikki threadit ajossa RTMää normikelloilla ja voltit muistaakseni 1.1v. Coren lämmöt 53 astetta, ubuntu sanoo CPU temp 26 astetta joka ei nyt voi paikkaansa. Sisällä talossa coren lämmöt oli siinä 75 normaalissa huoneen lämpötilassa.
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
94
Mitäköhän pitäisi tehdä että saisi tuon Xmoneron "Failed to aplly MSR mod" pois, vaikuttaako tuo paljonkin hashrateen?
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Mitäköhän pitäisi tehdä että saisi tuon Xmoneron "Failed to aplly MSR mod" pois, vaikuttaako tuo paljonkin hashrateen?
Joku monitorointi softa päällä ku avaat softaa? exe pitää olla adminina jonka voi säätää ominaisuuksista aina ajamaa adminina eikä se ny pahaa tee vaikka batinki ajaa adminina..
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
94
Millais sen saa pysymään admin oikeiksilla, kun laitan run as admin niin heti sammutuksen jälkeen ei ole enää oikeuksia.
 
Liittynyt
11.02.2021
Viestejä
54
Minkälaista hashratee ootte saaneet 3080ti korteilla ethereumissa?
Ei ihan vakuuta tuo nbminerin lhr ohitus, watit ja hashrate pomppii niin rajusti ettei oikein meinaa päästä edes jyvälle koko hommasta.. :D

Meinasin laittaa ergoon, ravencoiniin tai confluxiin 3080ti kortteja, mutta on kyllä melkoista sähkönkulutusta, käytännössä jokaisella kortilla oltava oma poweri..
850w poweriin ei kahta korttiakaan pysty laittamaan.

Mitä itse louhitte kyseisellä kortilla?
 
Liittynyt
20.08.2021
Viestejä
94
Hiiren oikeella exee -> ominaisuudet -> ominaisuudet ja sieltä merkkaa aja järjestelmänvalvojana ja ok..
Nyt valittu täppä run as admin, ei vaikutusta.
En ole paikallistanut tuota .BAT tiedostoa, mistäköhän löytyisi?
(Täältä etsein: C:\Users\ariku\AppData\Local\Programs\NiceHash Miner\miner_plugins\0e0a7320-94ec-11ea-a64d-17be303ea466\bins\16.1\xmrig-6.8.1
 
Liittynyt
20.08.2020
Viestejä
440
Nyt valittu täppä run as admin, ei vaikutusta.
En ole paikallistanut tuota .BAT tiedostoa, mistäköhän löytyisi?
(Täältä etsein: C:\Users\ariku\AppData\Local\Programs\NiceHash Miner\miner_plugins\0e0a7320-94ec-11ea-a64d-17be303ea466\bins\16.1\xmrig-6.8.1
Samassa paikassa ku exekii? Siulla ei oo koko softa jossai fiksummas paikas?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 668
Nyt valittu täppä run as admin, ei vaikutusta.
En ole paikallistanut tuota .BAT tiedostoa, mistäköhän löytyisi?
(Täältä etsein: C:\Users\ariku\AppData\Local\Programs\NiceHash Miner\miner_plugins\0e0a7320-94ec-11ea-a64d-17be303ea466\bins\16.1\xmrig-6.8.1
No olisit voinut ihan ensin sanoa että säädät Nicehashin kanssa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 792
Viestejä
4 203 731
Jäsenet
70 988
Uusin jäsen
paallikkopc

Hinta.fi

Ylös Bottom