Aika hyvin jätät holdiin :| Ei riitä pokka täällä enää. Holdailin tuottoa silloin kun kurssit 3000€ ja myin tuottoja kun 1500€ XD. Mun tuurilla sama toistuu taas joten sell sell sell. Pari kolikkoa voi jättää yleisen mielenkiinon takia ja sitten kun kurssit on miljoonan joskus niin lapset saa perinnöksi tosin eiköhän avaimet huku johonkin. En ole viittinyt tehdä mitään ratkaisuja niiden suhteen kun niin pienistä summista kyse. Joku edunvalvontakirja olis muutenkin hyvä tehdä kun sitä koskaan tiedä...
Mä myyn tällä hetkellä kun kurssit vaan nousee absurdilla tahdilla, pari kertaa viikossa n. 0.05 ETH määrän. Jos noi jatkaa nousuaan niin mä voitan tulevien tuottojen suhteen.
Jos noi tekee sen mitä mä arvelen tekevän, että kohta tulee taas samanlainen iso romahdus kuin toukokuussa, niin tällöin mä olen myynnillä lukinnut nää kohtalaisen OK tasoiset mainaustuotot, mitä nyt on juuri hieman ennen EIP 1559 ja sen jälkeen antanut.
Mun mielestä noissa kurssikehityksissä ei ole mitään järkeä tai logiikkaa.
Kurssit oli alle 2k yli kuukauden ajan. Miksei nää kaikenlaiset "kryptosijoittajat" ostaneet silloin? Miksi ne nyt sitten on innostuneet ostamaan kun kurssi on noussut kahdesta tonnista jo kolme viikkoa. Tietysti noi mekamismit ja liikkeet voi olla monimutkaisempia kuin yksinkertaisella logiikalla hahmottaa. Ehkä mainaajat, erityisesti isommat farmit, aiheuttavat kovan hintapaineen alaspäin jatkuvalla myynnillään. Mä kuvittelisin että teollisen mittakaavan farmien täytyy myydä aktiivisesti koska kuka haluaisi keinotella niillä pääomilla mitä tuollaisia pyöritetään. Ja nyt kun muodolliset tuotot ovat laskeneet, niin se tuoreiden coinien myymisen aiheuttama hintapaine on väkisin vähäisempi. Toi olisi yksi mahdollinen skenaario. Mä en näe mitään logiikkaa tuon ethereumin polttamisella ja kurssilla, koska suurin osa siitä olemassa olevasta ethereumista on ikivanhaa, jolloin ei nää pienet poltot pitäisi juuri mitään vaikuttaa ethereumin kokonaismäärään.
Ainakin sellainen selkeä vaikutelma mulle tulee kaikista eri keskusteluista, että useimmat kotimainaajat painottavat holdaamista ja arvonnousulla tuottoa enemmän, ja pienimmäthän mainaajat eivät yleensä kovin usein pysty yksinkertaisesti myymään kulujen tai payout rajojen takia.(binancella tai nicehashissa kai pystyy aika usein myymään)
Mulla oli suurin koskaan ETH potti kädessä juuri ennen ja jälkeen tuon kovimman toukokuun huipun, kun sattumalla juuri silloin olin päättänyt kokeilla Sparkpoolia, ja siellä ei ollut automaattista maksua exchangeen jos käytti tiliä(sparkpool). Niin mulle oli jäänyt sinne käteen kahdelta viikolta noin 0.2 ja niistä viikottaisista ennätystuotoista(mitähän olisi mulla ollut, tyyliin 500e viikossa tai liki) suli lähes puolet pois, vaikka vähän aikaa odottelin että kurssi toipui hieman niistä 1500 euron minimeistä.
Never again. Mä olen aina tykännyt myydä kun kurssi nousee. Silloin ei voi tulla mitään laskennallista tappiota joten se on yksinkertaisesti kivaa. Ainoa miten saisi saisi tappiota olisi että jos spekuloisi kryptojen arvonnousulla, ja koska mä en sellaista tee niin mä en voi menettää (laskennallisesti) mitään niin kauan kuin kuin kurssit nousee tai pysyy about tasaisena. Ja sitten kun kurssit alkaa taas laskemaan tai romahtamaan, niin se vaan tarkoittaa että tuleva tuotto vähenee.
Itseasiassa tällä hetkellä tää tilanne näyttää erittäin ruusuiselta oman "operaation" suhteen. Lisää näyttiksiä tai siis ylipäätään mahdollisuuksia hankkia lisää järkevään hintaan, on täysin olematonta, tällä hetkellä pooli ennustaa noin 800-900 euron kuukausituottoa, jos tuo tuotto olisi keskimäärin 600-700e tasoa joulukuun loppuun mennessä, niin äkkiseltään lonkalta arvoiden nää kaikki näyttikset olisi mainannut oman arvonsa verran siihen mennessä. Silloin olisin kirkkaasti plussan puolella vaikka näyttisten arvo tippuisikin jotain vaikka 30%.(ostohinnoista siis)