Kryptovaluuttojen louhintathreadi

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Suosittelen hommaa refukortin jos vesille laittaa, blokkeja on myyty täällä useampi kappale, itsekin ostin täältä. Tuskin käytvät Nitrolle. Eikö Nitron jäähy riitä Vegalle vai? :)

Koko loop maksoi kaikkineen jonkun 500-600€ ku käyti Barrowin tuotteita, loopissa 2 Vegaa. Lämmöt prossulla ja näyttiksillä siel 55% pintaan ku radipinta-alaa 480mm.

Olen lukenut interwebsistä että nämä custom mallit ei välttämättä ole päässeet ihan yhtä korkealle hashratessa mitä referenssit. En tiedä siitä sitten tarkemmin. Käytätkö mitä mineriä?
Meteli on aika keleen kova ku joutuu antaa kierroksia ihan kivasti et se ei rupee antaa artifakteja näyttöön. Nyt on core 950MHz ja 950mV, muistit 880MHz ja 905mV sekä power target -20%.

Minerinä on Cast XMR.

Ei viittis rueta vaihtaan korttia enää refu malliin sen takia et sais vesijäähyn kiinni, niin taidan tyytyä tuohon 1800H/s tulokseen ku ei sekään huonosti ole.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Kuten sanoin jo aiemmin, niin ehdottomasti Eth. Itse siirryin eth vaikka myllystä saan irti88mh/s tai 4k h/s :) ETN profitability ois jonkun verran korkeempi mut luotto ethereumiin on itsellä kova!
Mun mielestä korteilla kannattaa louhia sitä missä ne on hyviä.
Samaan hashrateen tuulettimet idlenä ja yhteiskulutuksella 130w pääsee 2x 1060 gb ohjainta kuin yhdellä vegalla.
Siksi en itse louhi nvidioilla esim cryptonightia kun 800e 1080ti pääsee 1/3 vegan tehosta. Toisessa algoritmissä 1080ti on 3x nopeampi kuin vega.

Joissakin algoissa taas 1060 3gb on puolet 1080ti nopeudesta.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
613
Mun mielestä korteilla kannattaa louhia sitä missä ne on hyviä.
Samaan hashrateen tuulettimet idlenä ja yhteiskulutuksella 130w pääsee 2x 1060 gb ohjainta kuin yhdellä vegalla.
Siksi en itse louhi nvidioilla esim cryptonightia kun 800e 1080ti pääsee 1/3 vegan tehosta. Toisessa algoritmissä 1080ti on 3x nopeampi kuin vega.

Joissakin algoissa taas 1060 3gb on puolet 1080ti nopeudesta.
Mutta kun vertaa tällä hetkellä tuottoisuutta Vegoilla ethashin sekä cryptonightin välillä, niin on eth kannattavampaa jos kortista ei saa irti kuin 1k h/s. Eri asia jos näkee vaivan ja säätää Vegan siten että siitä saa sen vajaa 2k irti.

EDIT: Mutta joo, komppaan kuitenkin tuota ihan täysin, että mm. nvidioilla ei kannata lähteä edes yrittää cryptonightia :)
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
613
Meteli on aika keleen kova ku joutuu antaa kierroksia ihan kivasti et se ei rupee antaa artifakteja näyttöön. Nyt on core 950MHz ja 950mV, muistit 880MHz ja 905mV sekä power target -20%.

Minerinä on Cast XMR.

Ei viittis rueta vaihtaan korttia enää refu malliin sen takia et sais vesijäähyn kiinni, niin taidan tyytyä tuohon 1800H/s tulokseen ku ei sekään huonosti ole.
Tähän vielä sellainen nosto, että kannattaa tutkia mikäli tuolla Nitrollekin löytyy yhteenkäypää 64 biosia. Sillä kun saa melkein kortin kun kortin vakaaksi muistit 1100mhz :) Todennäköisesti tuosta johtuu osa tuosta hashratesta.

Omat Vegat löin coret ihan naurettavan alas ja sitten 50% power target, eivät vie kuitenkaan kuin n. 150w loadin alla per kortti ja pyörii ihan nätisti koko kone EVGA 750w G2 powerilla. Tällä säädöllä siis ethash 44-45mh/s per kortti tällä hetkellä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Tähän vielä sellainen nosto, että kannattaa tutkia mikäli tuolla Nitrollekin löytyy yhteenkäypää 64 biosia. Sillä kun saa melkein kortin kun kortin vakaaksi muistit 1100mhz :) Todennäköisesti tuosta johtuu osa tuosta hashratesta.

Omat Vegat löin coret ihan naurettavan alas ja sitten 50% power target, eivät vie kuitenkaan kuin n. 150w loadin alla per kortti ja pyörii ihan nätisti koko kone EVGA 750w G2 powerilla. Tällä säädöllä siis ethash 44-45mh/s per kortti tällä hetkellä.
Pitää koittaa tuota kuhan pääsen kotia. Kiitti vinkistä! :tup:
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Paljonko tollanen customi vesijäähy kustantaa? Niiden sopivuus taitaa olla kortti kohtaista. Omat kortit on Sapphiren RX Vega 56 NITRO+:sia joten siihen ei taida sopivia osia vielä löytyä.
Noissa ei-refuissa on se huono että muistit on Hynixin, kun refuissa muistit on Samsungin, eli kelloja ei ilmeisesti customeissa tule muistin osalta saamaan niin korkealle kuin refuissa. Muuten pelamaiseen customeiden jäähyt ovat parempia, mutta refut alivoltittamalla tuntuvat olevan Sampan muistien takia kuninkaita louhinnassa. Itse ajelen vesillä olevaa Refuani 1080 MHz HBM:llä ja 1450-1500 corella blockchain ajureilla.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Noissa ei-refuissa on se huono että muistit on Hynixin, kun refuissa muistit on Samsungin, eli kelloja ei ilmeisesti customeissa tule muistin osalta saamaan niin korkealle kuin refuissa. Muuten pelamaiseen customeiden jäähyt ovat parempia, mutta refut alivoltittamalla tuntuvat olevan Sampan muistien takia kuninkaita louhinnassa. Itse ajelen vesillä olevaa Refuani 1080 MHz HBM:llä ja 1450-1500 corella blockchain ajureilla.
Näihän se taitaa mennä... Noista Vegoista ei nyt mitään ylitarjontaa oo niin piti tarttuu heti tilaisuuteen ku Jimmsille noita Sapphiren Nitro+ Vega 56 ilmesty tarjolle.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Sitä en vaan ymmärrä että miten tää louhii NÄIN huonosti ETN:ää eli 1000H/s. Ja vaikka vetää virrankulutus rajan -40% wattmanista niin pysyy ihan samana H/s ja tuuletin. Joku tossa mättää koska toi tuuletin on oikeesti käytännössä tyhjäkäynnillä verrattuna ETH louhintaan.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 274
Sitä en vaan ymmärrä että miten tää louhii NÄIN huonosti ETN:ää eli 1000H/s. Ja vaikka vetää virrankulutus rajan -40% wattmanista niin pysyy ihan samana H/s ja tuuletin. Joku tossa mättää koska toi tuuletin on oikeesti käytännössä tyhjäkäynnillä verrattuna ETH louhintaan.
Ootko säätäny kelloja muistille ja corelle?
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Sitä en vaan ymmärrä että miten tää louhii NÄIN huonosti ETN:ää eli 1000H/s. Ja vaikka vetää virrankulutus rajan -40% wattmanista niin pysyy ihan samana H/s ja tuuletin. Joku tossa mättää koska toi tuuletin on oikeesti käytännössä tyhjäkäynnillä verrattuna ETH louhintaan.
Mikä softa louhinnassa ja mitkä ajurit? Tuo 1000H/s kuulostaa siltä mitä itse sain aikaan perusajureilla ja huonolla softalla.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Mikä softa louhinnassa ja mitkä ajurit? Tuo 1000H/s kuulostaa siltä mitä itse sain aikaan perusajureilla ja huonolla softalla.
Claymore Cryptonight AMD GPU miner v10.2 Beta. Ajureina perus Radeon 18.2.1.

Ootko säätäny kelloja muistille ja corelle?
Joo. Mikään ei tunnu vaikuttavan, coren ja muistien ylikellotus tai alikellotus. Aina tuo sama 1000H/s.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Claymore Cryptonight AMD GPU miner v10.2 Beta. Ajureina perus Radeon 18.2.1.



Joo. Mikään ei tunnu vaikuttavan, coren ja muistien ylikellotus tai alikellotus. Aina tuo sama 1000H/s.
Jos haluat louhia niin laita ne blockchain beta ajurit, niillä pystyy pelaamaan aivan erittäin hyvin, mutta hashrate nousee sen 60%. Ainoa miinus on että menetät FPS-overlayt yms adrenalin ajureista. Et saa millään softalla tuota nykyistä parempaa hashratea ilman blockchain ajureita.

Jos ja kun lataat blockchain ajurit, niin aina koneen käynnistyttyä täytyy HBCC-slideria siirtää että ajurit aktivoituvat oikein. Ilman tuota sliderin siirtoa itsellänikin on vain ~1000-1100 H/s.

Itse pelaan siis täysin noilla blockchain ajureilla ja eroa FPS:ssä ei huomaa, ehkä se ero on mitattavissa mutta silmä ei ainakaan sitä näe. Hashratea voi vielä tuosta nostaa jos lataa BIOS-registry-modin joka muuttaa voltteja kortista, mutta tuolla en ainakaan itse pystynyt pelaamaan ja ainoa tapa korjata tilanne oli asentaa ajurit uusiksi. Nyt tyydyn tuohon 1900H/s ja peleissä suorituskykyiseen koneeseen.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Ok no uskotaan nyt sitten :D asennan illalla blockchain ajurit. FPS overlay juttuja en käytä mutta pelien pitäisi toimia täydellisesti muuten.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
613
Ok no uskotaan nyt sitten :D asennan illalla blockchain ajurit. FPS overlay juttuja en käytä mutta pelien pitäisi toimia täydellisesti muuten.
Itsellä blockchain ajureil oli uudemmissa peleissä jonkin verran ongelmia, jonka takia siirryin uusimpiin. Samat asetukset kortilla muutoin, ja vakaa uusilla Adrenaline ajureilla.

Ja ota käyttöön joko XMR-stak tai CastXMR miner.

HBCC slideria ei tarvitse käyttää, riittää että Device Managerista käy disabloimassa ja enabloimassa kortin. (nopeampi tehdä mitä HBCC kikkailu)

EDIT: Ja tuo tulee tehdä jokaisen crashin/bootin jälkeen ennen louhimisen aloittamista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Itsellä blockchain ajureil oli uudemmissa peleissä jonkin verran ongelmia, jonka takia siirryin uusimpiin. Samat asetukset kortilla muutoin, ja vakaa uusilla Adrenaline ajureilla.

Ja ota käyttöön joko XMR-stak tai CastXMR miner.

HBCC slideria ei tarvitse käyttää, riittää että Device Managerista käy disabloimassa ja enabloimassa kortin. (nopeampi tehdä mitä HBCC kikkailu)

EDIT: Ja tuo tulee tehdä jokaisen crashin/bootin jälkeen ennen louhimisen aloittamista.
Ok eli laitehallinnasta näyttiksen kohdalta "poista laite käytöstä" ja sit takas päälle? Vertailuksi vielä jos käyttäisin HBCC slideria niin mihin asti se pitäisi vetää?
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
613
Ok eli laitehallinnasta näyttiksen kohdalta "poista laite käytöstä" ja sit takas päälle? Vertailuksi vielä jos käyttäisin HBCC slideria niin mihin asti se pitäisi vetää?
Juurikin näin. Itse sliderin käyttö tekee itsessään tuon disable/enable ilmeisesti + jotain muuta. Käytin sitä itsekin kunnes tajusin että ei tarvitse. Sitä pitää vain siirtää sen takia, että kortit havaitsee muutoksen ja sekoilee hetken aikaa ( :D ). Muistaakseni en huomannut eroja hashratessa oliko slider ihan alkupäässä vai loppupäässä.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Juurikin näin. Itse sliderin käyttö tekee itsessään tuon disable/enable ilmeisesti + jotain muuta. Käytin sitä itsekin kunnes tajusin että ei tarvitse. Sitä pitää vain siirtää sen takia, että kortit havaitsee muutoksen ja sekoilee hetken aikaa ( :D ). Muistaakseni en huomannut eroja hashratessa oliko slider ihan alkupäässä vai loppupäässä.
No vähän sain nousemaan! Blockchain ajureilla nousi 1300h/s hirveällä metelillä. Asensin sit normaalit uusimmat ajurit ja tuon CastXMR:n. Sitten kokeilin disable-enable kikalla ennen castXMR louhintaa niin suht samaan 1200-1300H/s meni mutta nyt huomattavasti hiljaisemmalla tuuletin. Luonnollisesti kellotukset päällä kaikilla testeillä.

Ei kyllä mihinkään mahtaviin louhintalukuihin pääse mutta nyt esim virrankulutus rajaa voi vetää wattmanista -40% ja silti pysyy 1200-1300h/s. Varmaan sähkönkulutus-tuotto akseli kohallaan kuitenkin!

Mutta siis nytkö noi CastXMR:n kautta louhitut ei näy nanopoolin seurannassa? Mitähän ihmettä. Kyllä siihen run.battiin muokkasin lompakkoni osoitteen
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
613
No vähän sain nousemaan! Blockchain ajureilla nousi 1300h/s hirveällä metelillä. Asensin sit normaalit uusimmat ajurit ja tuon CastXMR:n. Sitten kokeilin disable-enable kikalla ennen castXMR louhintaa niin suht samaan 1200-1300H/s meni mutta nyt huomattavasti hiljaisemmalla tuuletin. Luonnollisesti kellotukset päällä kaikilla testeillä.

Ei kyllä mihinkään mahtaviin louhintalukuihin pääse mutta nyt esim virrankulutus rajaa voi vetää wattmanista -40% ja silti pysyy 1200-1300h/s. Varmaan sähkönkulutus-tuotto akseli kohallaan kuitenkin!

Mutta siis nytkö noi CastXMR:n kautta louhitut ei näy nanopoolin seurannassa? Mitähän ihmettä. Kyllä siihen run.battiin muokkasin lompakkoni osoitteen
Toi HBCC/Device manager kikkailu on pelkästään blockchain ajureille. Normaaliajureilla ei päästä millään kikalla lähellekään tuota 2k hashratea. Tuo mainitsemasi 1300 varmaan suunnilleen se mitä saa uusilla ajureilla Cryptonightissa.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Juurikin näin. Itse sliderin käyttö tekee itsessään tuon disable/enable ilmeisesti + jotain muuta. Käytin sitä itsekin kunnes tajusin että ei tarvitse. Sitä pitää vain siirtää sen takia, että kortit havaitsee muutoksen ja sekoilee hetken aikaa ( :D ). Muistaakseni en huomannut eroja hashratessa oliko slider ihan alkupäässä vai loppupäässä.
Mutta toimiiko tuo yhdellä näytönohjaimella? Itse en ole uskaltanut yrittää disabloida koneen ainoaa näytönohjainta, sen takia tuota HBCC-slideria käyttänyt

No vähän sain nousemaan! Blockchain ajureilla nousi 1300h/s hirveällä metelillä. Asensin sit normaalit uusimmat ajurit ja tuon CastXMR:n. Sitten kokeilin disable-enable kikalla ennen castXMR louhintaa niin suht samaan 1200-1300H/s meni mutta nyt huomattavasti hiljaisemmalla tuuletin. Luonnollisesti kellotukset päällä kaikilla testeillä.

Mutta siis nytkö noi CastXMR:n kautta louhitut ei näy nanopoolin seurannassa? Mitähän ihmettä. Kyllä siihen run.battiin muokkasin lompakkoni osoitteen
Ei kai tuon ajurin pitäisi melutasoon vaikuttaa? Ellei tuulettimen profiili ole sitten eri tai power limit/voltit on jostain syystä ollut blockchain-ajureilla suurempia?

Itse kun editoin notepad++:lla niin ensin aluksi vain suljin notepad++:n ja se ei tallentanut muutoksia, tuolloin tuotot ei myöskään näkyneet nanopoolin sivuilla. Nyt omat hashratet loggaantuvat nanopooliin mutta en näe sitä omalla worker-tunnuksellani. Kokonaistulos on ~2500 H/s mutta oman workerini tulos vain ~550 H/s (CPU).
 
Viimeksi muokattu:

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
739
Se tietty lisäksi että kannattaa ottaa näytölle kuva integroidusta eikä louhintaohjaimesta. Voi vaikuttaa jopa 10% nopeuteen
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Mutta toimiiko tuo yhdellä näytönohjaimella? Itse en ole uskaltanut yrittää disabloida koneen ainoaa näytönohjainta, sen takia tuota HBCC-slideria käyttänyt
Eipä tossa mitään tapahtunut kun yhdellä näyttiksellä disabloi. Tuuletin pyöri vaan ns. täysiä sen disabloidun ajan.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Voisko joku vielä vääntää rautalangasta miten se oma osoite muokataan CastXMR:n run.bat tiedostoon? Mulla nimittäin tolla claymorella meni oikein että näkyi tuolla nanopoolin sivuilla käyrät yms seuranta ihan tolla osoitteella hakemalla mutta nyt sinne ei rekisteröidy mitään. Electroneumista siis kyse.
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
cast_xmr -S [pool server] -u [username or wallet address]
eli esimerkiksi:
cast_xmr -S etn-eu1.nanopool.org:13433 -u pitkälistatekstiäwalletista.kone1

tuon pitäisi mielestäni riittää, sitten voit kokeilla saatko nanopooliin sähköpostin lisäämällä osoitteen perään .kone1/email@gmail.com

Kun käynnistät cast-xmr minerin niin tuleeko siihen alkuun etn-nanopoolin osoite listaan? Muistaakseni itse en aluksi saanut tallennettua muutoksia oikein ja miner aloitti aina louhimaan moneroa, tuosta huomasin että selkeästi muutokset ei menneet perille tiedostoon.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
613
Mutta toimiiko tuo yhdellä näytönohjaimella? Itse en ole uskaltanut yrittää disabloida koneen ainoaa näytönohjainta, sen takia tuota HBCC-slideria käyttänyt
Itellä Ryzen 7 1700 ja 2x Vegaa, molemmat voi kyl disabloida samanaikaisesti ilman ongelmaa. Kuva säilyy kyllä että ei häviä kokonaan disabloinnissa :D Molemmat näytöt on myös kiinni samassa ohjaimessa.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
613
Menee vähän OT ehkä, mut tässä huono kuva mun Vega myllystä:

Pitäis jaksaa vaihtaa tuon X370 Prime Pro tilalle takaisin X370 Taichi, kun palas takuusta :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
cast_xmr -S [pool server] -u [username or wallet address]
eli esimerkiksi:
cast_xmr -S etn-eu1.nanopool.org:13433 -u pitkälistatekstiäwalletista.kone1

tuon pitäisi mielestäni riittää, sitten voit kokeilla saatko nanopooliin sähköpostin lisäämällä osoitteen perään .kone1/email@gmail.com

Kun käynnistät cast-xmr minerin niin tuleeko siihen alkuun etn-nanopoolin osoite listaan? Muistaakseni itse en aluksi saanut tallennettua muutoksia oikein ja miner aloitti aina louhimaan moneroa, tuosta huomasin että selkeästi muutokset ei menneet perille tiedostoon.
Ei toimi. Ei lähde edes käyntiin tuolla. Tuon kun lataa tuon CastXMR 0.8.5 niin se bat-tiedosto on ensin vakiona tässä muodossa:

cast_xmr-vega -S xmr-us-east1.nanopool.org:14444 -u 45KjUS75gPfatjfHjtBkEedq9VhWqC3T4V8eX8chfotU2ojgxADrAfSSGVXCkkLahLABygygGEwKGEDWk545ZWQd9ieFGcm.default %*

En tiedä kenen osoite tuo on tai miksi se on us-east1 tai miksi alussa on tuo -vega (ilman tuota -vega ei muuten lähde päälle ollenkaan), ideoita? :darra:
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Ei toimi. Ei lähde edes käyntiin tuolla. Tuon kun lataa tuon CastXMR 0.8.5 niin se bat-tiedosto on ensin vakiona tässä muodossa:

cast_xmr-vega -S xmr-us-east1.nanopool.org:14444 -u 45KjUS75gPfatjfHjtBkEedq9VhWqC3T4V8eX8chfotU2ojgxADrAfSSGVXCkkLahLABygygGEwKGEDWk545ZWQd9ieFGcm.default %*

En tiedä kenen osoite tuo on tai miksi se on us-east1 tai miksi alussa on tuo -vega (ilman tuota -vega ei muuten lähde päälle ollenkaan), ideoita? :darra:
Veikkaisin että se on tuon sovelluksen kehittäjän osoite, sillä ainakin itse laittaisin oman lompakkoni oletukseksi juuri sen takia että jotkut louhisivat tietämättään sinne suoraan. Itse ainakin vain muokkasin tuohon osoitteeseen etn-nanopoolin osoitteen ja portin ja vaihdoin lompakkopätkän oman lompakon osoitteeksi ja lisäsin .kone1 tjsp perään. Ensimmäinen cast_xmr-vega on varmaan se sovelluksen nimi jonka tuo .bat sitten käynnistää noilla parametreilla? Eli esimerkissäni puuttui -vega, kun se oli otettu nanopoolin helpistä, jolloin se ei varmaan kutsu sovellusta oikein.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Veikkaisin että se on tuon sovelluksen kehittäjän osoite, sillä ainakin itse laittaisin oman lompakkoni oletukseksi juuri sen takia että jotkut louhisivat tietämättään sinne suoraan. Itse ainakin vain muokkasin tuohon osoitteeseen etn-nanopoolin osoitteen ja portin ja vaihdoin lompakkopätkän oman lompakon osoitteeksi ja lisäsin .kone1 tjsp perään. Ensimmäinen cast_xmr-vega on varmaan se sovelluksen nimi jonka tuo .bat sitten käynnistää noilla parametreilla? Eli esimerkissäni puuttui -vega, kun se oli otettu nanopoolin helpistä, jolloin se ei varmaan kutsu sovellusta oikein.
Ok. Eli siis kaiken järjen mukaan tämä pitäisi olla oikein:

cast_xmr-vega -S etn-eu1.nanopool.org:13433 -u asdasdasdasdaasdasd.Pelikone

Jossa asdasdasd etn lompakkoni osoite. Tuolla tulee kuitenkin jatkuvasti Connecting to pool failed. Retrying in 20 secs...

Perrrrrrkele
 
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Ok. Eli siis kaiken järjen mukaan tämä pitäisi olla oikein:

cast_xmr-vega -S etn-eu1.nanopool.org:13433 -u asdasdasdasdaasdasd.Pelikone

Jossa asdasdasd etn lompakkoni osoite. Tuolla tulee kuitenkin jatkuvasti Connecting to pool failed. Retrying in 20 secs...

Perrrrrrkele
Kokeileppa portiksi 13333, tuo 13433 on joku SSL/TLS-port. Itse ainakin käytän tuota Stratum porttia.

Näköjään nanopool suosittelee tuota 13433 porttia ainakin claymore minerille. Muista en sitten tiedä mitä kannattaisi käyttää.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
204
Kokeileppa portiksi 13333, tuo 13433 on joku SSL/TLS-port. Itse ainakin käytän tuota Stratum porttia.

Näköjään nanopool suosittelee tuota 13433 porttia ainakin claymore minerille. Muista en sitten tiedä mitä kannattaisi käyttää.
Tuolla portilla lähtee käyntiin ja rullaamaan 1200H/s mutta 15min saldona 1 hyväksytty ja 3 hylättyä (error) sharea... Mitään ei näy silti nanopool seurantasivuilla. Ehkä mä siirryn vaan takas eth louhintaan... Kiitos kuitenkin.

Edit. Kyllä se 1 share viiveellä tulikin tuonne näkyviin mutta todella nahkeasti tulee shareja. Joku on vialla mutta nyt loppuu energia tämän hoitamiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
1 380
Ite sain nostettua hashratea 2000+650 kun aiemmin oli 1900+540. Trikki oli käynnistää cpu miner ensin ja vasta sitten gpu. Varmaan gpu osaa etsiä vapaan säikeen noin paremmin. Ero cpu:lle tuli kun laitoin kahdeksannenkin coren laulamaan. Aiemmin oli 7 ja yhteen allokoitu gpu, mutta kai joku noista hyperthreadaavista nyt riittää gpulle:)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
En tiedä onko oikea ketju kysyä mutta nyt kun olen tässä 1,5kk:n aikana saanut pienen määrän bitcoineja nicehashista ja tänään testasin tuota siirtoa coinbaseen ja hyvin ja nopeasti toimi.
Nyt ongelmana sitten että haluaisin mennä tuonne gdax pörssiin vähän leikkimään sijoittamista niin onko tuo oikeasti niin että pitäisi olla kahdet eri henkkarit jotta saisi tilin luotua gdaxiin?
Eihän multa löydy kuin tuo ajokortti ja sen jo skannasin coinbaseen. Vissiin jenkit ja englantilaiset pääsevät helpommalla eli yhellä id:llä.

Ettei olisi täysin offtopic niin vakio ryzen r5 1600 antaa reilu 360H/s cryptonightissa nicehashilla(45w cpu kulutus hwinfo64). Voitte sitten vertailla lukemia teidän prosessoriinne.
 

Mzxqpgrfa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
338
Ettei olisi täysin offtopic niin vakio ryzen r5 1600 antaa reilu 360H/s cryptonightissa nicehashilla(45w cpu kulutus hwinfo64). Voitte sitten vertailla lukemia teidän prosessoriinne.
täällä ryzen5 1600 OC 3,7Ghz Hwmonitor näyttää 55W paikkeilla Package. Max 58W

HASHRATE REPORT
| ID | 2.5s | 60s | 15m | ID | 2.5s | 60s | 15m |
| 0 | 75.0 | 70.3 | 70.5 | 1 | 75.4 | 71.8 | 72.0 |
| 2 | 74.6 | 69.6 | 69.5 | 3 | 74.6 | 70.3 | 70.4 |
| 4 | 75.5 | 70.5 | 70.6 | 5 | 74.9 | 69.8 | 69.7 |
-----------------------------------------------------
Totals: 450.0 422.3 422.7 H/s
Highest: 456.3 H/s
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 355
Nyt ongelmana sitten että haluaisin mennä tuonne gdax pörssiin vähän leikkimään sijoittamista niin onko tuo oikeasti niin että pitäisi olla kahdet eri henkkarit jotta saisi tilin luotua gdaxiin?
Tavallisilla kuluttajilla on juurikin näin. Muitakin kaupantekopaikkoja on kyllä tarjolla.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
täällä ryzen5 1600 OC 3,7Ghz Hwmonitor näyttää 55W paikkeilla Package. Max 58W

HASHRATE REPORT
| ID | 2.5s | 60s | 15m | ID | 2.5s | 60s | 15m |
| 0 | 75.0 | 70.3 | 70.5 | 1 | 75.4 | 71.8 | 72.0 |
| 2 | 74.6 | 69.6 | 69.5 | 3 | 74.6 | 70.3 | 70.4 |
| 4 | 75.5 | 70.5 | 70.6 | 5 | 74.9 | 69.8 | 69.7 |
-----------------------------------------------------
Totals: 450.0 422.3 422.7 H/s
Highest: 456.3 H/s
Thanks. On pitänyt jo pidemmän aikaa alkaa kellottelemaan tätä prosessoria. Aika hyvä nousu tuossa hashratessa kun mulla kaikki ytimet jauhaa 3,4GHz vakiona.
Tietysti varmaan riippuu muistien nopeudesta yms. Mulla tällä hetkellä muistit 2933MHz cl16, hyvällä tuurilla vois saada menemään 3200 cl16 kun on vaan hynixin muistipiirit.

Edit. Millä volteilla ajat 3,7GHz, tuskin kauhean paljon kun kulutus/watit noin pieniä. Ajattelin itselle etsiä juuri jonkun sweetspotin esim 3,8GHz ja mahdollisimman pienet voltit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 423
Thanks. On pitänyt jo pidemmän aikaa alkaa kellottelemaan tätä prosessoria. Aika hyvä nousu tuossa hashratessa kun mulla kaikki ytimet jauhaa 3,4GHz vakiona.
Tietysti varmaan riippuu muistien nopeudesta yms. Mulla tällä hetkellä muistit 2933MHz cl16, hyvällä tuurilla vois saada menemään 3200 cl16 kun on vaan hynixin muistipiirit.

Edit. Millä volteilla ajat 3,7GHz, tuskin kauhean paljon kun kulutus/watit noin pieniä. Ajattelin itselle etsiä juuri jonkun sweetspotin esim 3,8GHz ja mahdollisimman pienet voltit.
Muistit ei vaikuta tippaakaan, mulla ihan yksi kpl 4gb perus 2133mhz kampoja käytössä. 72hs per core @ 3,4ghz 1,15v
 

Mzxqpgrfa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
338
Thanks. On pitänyt jo pidemmän aikaa alkaa kellottelemaan tätä prosessoria. Aika hyvä nousu tuossa hashratessa kun mulla kaikki ytimet jauhaa 3,4GHz vakiona.
Tietysti varmaan riippuu muistien nopeudesta yms. Mulla tällä hetkellä muistit 2933MHz cl16, hyvällä tuurilla vois saada menemään 3200 cl16 kun on vaan hynixin muistipiirit.

Edit. Millä volteilla ajat 3,7GHz, tuskin kauhean paljon kun kulutus/watit noin pieniä. Ajattelin itselle etsiä juuri jonkun sweetspotin esim 3,8GHz ja mahdollisimman pienet voltit.
Voltteihin ei ole koskettu ollenkaan , toi on Gigabyten easytune asetuksissa.

tässä on myös muutettu sitä configgia. Eli nicehashistä ei panna enää cpu mining päälle vaan se käynnistetään komentoriviltä siellä xmr-stak-cpu hakemistossa

config_0.txt kopioitu nimelle config.txt ja siinä muutettu tämä:
"cpu_threads_conf": [
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": 1
},
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": 3
},
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": 5
},
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": 7
},
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": 9
},
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": 11
}
]
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Okei. En ymmärrä että mikä mulla sitten tässä mättää kun hashrate näyttää noin 40H/s per core ja coreja on 0-7 eli kahdeksan.
Onko mulla nicehashissä joku asetus nurin kurin vai kui tämä näyttää 8 corea ja hitaita sellaisia. Nicehashin config filessä lukee että R5 1600, niinkuin muutkin ohjelmat näyttää
R5 1600 ja 6 corea.
 

Mzxqpgrfa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
338
Okei. En ymmärrä että mikä mulla sitten tässä mättää kun hashrate näyttää noin 40H/s per core ja coreja on 0-7 eli kahdeksan.
Onko mulla nicehashissä joku asetus nurin kurin vai kui tämä näyttää 8 corea ja hitaita sellaisia. Nicehashin config filessä lukee että R5 1600, niinkuin muutkin ohjelmat näyttää
R5 1600 ja 6 corea.
Tossa hommassa pitäisi olla tärkeätä että välimuisti riittää. Siksi vain 6 corea käytössä, tolla mun configilla tietyt coret on käytössä. Taisin kokeilla myös 8 corella mutta hashrate oli pienempi.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Thanks. Alanpa muokkailemaan tuota config_0.txt tiedostoa.

Edit. Muokkasin tuota config_0 tiedostoa esimerkin tapaiseksi ja muutin sen nimeksi config.txt. Nyt kun koittaa käynnistää xmr-stak-cpu tiedostoa niin musta ikkuna vain vilahtaa ruudulla. Jos teen ed. mainitut muutokset mutta jätän ne kaksi ylimääräistä affine to cpu riviä niin xmr stak käynnistyy mutta hashratet melkein ennallaan. Olen katsonut tarkkaan että } ja ] merkit jäävät viimeiseksi.
Olen käynnistänyt/koittanut resurssienhallinnan kautta järjestelmän valvojana sekä komentokehotteen kautta. Tässä on joku pieni moka mulla mutta en osaa löytää sitä.
 
Viimeksi muokattu:

Mzxqpgrfa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
338
Thanks. Alanpa muokkailemaan tuota config_0.txt tiedostoa.
Jos muokkaat sitä config_0.txt tiedostoa niin siitä ei sellaisenaan ole hyötyä koska nicehash kirjoittaa sen aina uusiksi kun cpu mining käynnistetään nicehash ohjelmasta. Eli se config_0.txt joka on oikeilla wallet osoite ym asetuksilla nicehashin kirjoittama ja kokeiltu toimivaksi, kopioidaan nimenelle config.txt ja sitä editoidaan. Sitten vain komentoriviltä xmr-stak-cpu.exe käyntiin.

kun se on käynnissä niin siinä ikkunassa kun painaa h näppäintä niin saa sen aiemmin nähdyn hashrate raportin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
\AppData\Roaming\nhm2\bin\xmr-stak-cpu>xmr-stak-cpu
[2018-02-15 22:05:17] : Invalid config file. Your CPU config array has 6 members, while you want to use 8 threads.

tulee edellä mainittu ilmoitus kun komentokehokkeen kautta yritän käynnistää

Ja nyt kun lisäsin configiin

,
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": false },
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": false }

niin hyvin alkaa mainaamaan mutta hashratet samalla tasolla kuin ennenkin

Edit. Olihan siellä configissa seuraava rivi

cpu_thread_num": 8
jonka tietysti nyt muutin arvoon 6.

nyt käynnistyy normaalisti 6 corella ja hashrate on noin 60H/s per core
eli kokonais hashrate on edelleen sen sama 360H/s

No täytyy koittaa sitä kellottamista...
 
Viimeksi muokattu:

Mzxqpgrfa

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
338
\AppData\Roaming\nhm2\bin\xmr-stak-cpu>xmr-stak-cpu
[2018-02-15 22:05:17] : Invalid config file. Your CPU config array has 6 members, while you want to use 8 threads.

tulee edellä mainittu ilmoitus kun komentokehokkeen kautta yritän käynnistää

Ja nyt kun lisäsin configiin

,
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": false },
{
"low_power_mode": false,
"no_prefetch": false,
"affine_to_cpu": false }

niin hyvin alkaa mainaamaan mutta hashratet samalla tasolla kuin ennenkin
siinä pitää olla ne rivit "affine_to_cpu": 1 , 3 , 5 ,7 , 9 , 11 ton falsen sijaan ja ei laiteta 8 corea käyttöön.
 
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
101
Miks tuo yks näyttis louhii eriä mitä muut vaikka näyttäis, että siittä tulee vähän vähemmän rahaa?

Voiko nuilla korteilla saaja vielä parempaa tulosta? Rx 580 pulse 8gb kortteja ja niisä on joku netistä ongittu bios ja kellosuositukset.

Sähköä imee seinästä 700w jonku halppis mittarin mukaan. Vakio biosseilla sähköä kului 850w ja rahaa tuli vain 0.7mBTC/d
 

Liitteet

Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
413
Onko Claymoressa mahdollista auto restart? Eli jos kone jostain syystä käynnistyy uudestaan, niin ohjelma voisi käynnistyä samalla automaattisesti.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
349
Onko Claymoressa mahdollista auto restart? Eli jos kone jostain syystä käynnistyy uudestaan, niin ohjelma voisi käynnistyä samalla automaattisesti.
Itsellä ainakin tökkäsin nicehashin pikakuvakkeen vaan windowsin auto start folderiin.

Nicehashista vaan sitte start mining when program starts tms päälle ja avot.

Ei kokemusta claymoresta, mutta sama jekku varmaan toimii sillekkin?
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
413
Itsellä ainakin tökkäsin nicehashin pikakuvakkeen vaan windowsin auto start folderiin.

Nicehashista vaan sitte start mining when program starts tms päälle ja avot.

Ei kokemusta claymoresta, mutta sama jekku varmaan toimii sillekkin?
Kiitos vinkistä mutta ei suostu käynnistymään. :(
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 441
Viestejä
4 199 545
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom