Konepaketti internetkäyttöön

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
496
Olen etsiskellyt vanhemmilleni konepakettia lähinnä perus internetselailuun, raskain käyttö on facebook-pelit.

Miettinyt tällaista pakettia(esimerkki Jimssiltä, luultavasti muualta saa vähän halvemmalla):


Halvempi vaihtoehto olisi tietty käytettynä mutta saako uutena parempaa ~samaan rahaan?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
49
Jos meinaat siis ite kasata vanhemmillesi nettikoneen (?) niin miksi sen pitää olla pöytäkone, ota joku läppäri ja jeesaa se kuntoon niin on paljon mukavempaa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 610
Jos meinaat siis ite kasata vanhemmillesi nettikoneen (?) niin miksi sen pitää olla pöytäkone, ota joku läppäri ja jeesaa se kuntoon niin on paljon mukavempaa :D
En muista koska viimeksi on ehdotettu läppäriä ja olen samaa mieltä. Läppäriinkin voi kytkeä 23" näytön ettei tarvitse tihrustaa pientä ruutua, ostaa lisäksi oheislaitteet. 340€ hintaisessa kannettavassa ei vaan kummempia osia ole valittuna.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 201
Kannattaa ennen hankintaa tarkistaa että siinä läppärissä on liitin ulkoiselle näytölle ja ethernetille (jos tarvii). Toimii tietysti myös usb palikalla, mutta kannattaa pitää mielessä että noissa halpisläppäreissä on yleensä karsittu myös noita liittimiä.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Läppärille kannatus täältäkin. Vstorella on suht halpoja yritysläppäreitä joilla varmasti onnistuu netin käyttö ja naamakirjapelit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
496
Lisättäköön nyt siis vielä lisätietoa, läppäri on tällä hetkellä käytössä mutta pöytäkone pitäisi saada. Sanoin kyllä että siihen läppäriin saa näytön ja näppäimistön kiinni ja läppärin vaikka pöydän alle piiloon mutta ei.

Läppäri on vanha ja hidas, näytönohjain kaatuilee satunnaisesti ja ssd pitäisi kuitenkin hommata niin sama ostaa nyt uusi ja vieläpä toivottu pöytäkone.

Eli joku näppärän kokoinen hiljainen laite jolla mainitut tarpeet täyttyvät.

Edit: Tuli huomattua että eihän tuossa linkkaamassani laitteessa ollutkaan wifiä vakiona, ehkä helpoimmalla pääsee kun hommaa jonkun valmispaketin Windowseineen päivineen kuten tämä: https://www.verkkokauppa.com/fi/product/7514/gxkkm/Asus-VivoPC-VM60-tietokone-Win-10

Edit2: Tuli ostettua käytettynä pieni htpc.
 
Viimeksi muokattu:

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
En muista koska viimeksi on ehdotettu läppäriä ja olen samaa mieltä. Läppäriinkin voi kytkeä 23" näytön ettei tarvitse tihrustaa pientä ruutua, ostaa lisäksi oheislaitteet. 340€ hintaisessa kannettavassa ei vaan kummempia osia ole valittuna.
Itseäni jaksaa ärsyttää noi vastaukset, että osta läppäri, jos joku kysyy jotain pöytäkonetta. Jos osaa itse kasata koneen, niin pöytäkone näyttää vahvuutensa siinä vaiheessa, kun joku komponentti hajoaa ja se pitäisi vaihtaa. Läppärin tapauksessa voi vain toivoa, että takuu on vielä voimassa, muuten saa harkita pitään, että kannattaako viedä korjattavaksi vai ostaa vain uusi.

Sitten puolestaan, jos joskus viiden vuoden päästä tarvitsee tehokkaampaa konetta, niin pöytäkoneesta ei tarvitse vaihtaa kuin emo, prossu ja muistit. Vanhat muistitkin käyvät ellei ole ehtinyt standardi vaihtua kuten nyt on tuo ddr3 vaihtunut ddr4:ään. Tuo on ainoa kokonaisuus, mikä pitää vaihtaa samalla, muuten selviää yleensä aina yhden komponentin päivittämisellä kerralla. Läppärissä se on aina koko paketti, joten kun en sitä konetta välttämättä tarvitse mukanani, niin pöytäkone pysyy mun käytössä niin kauan, kun se on taloudellisesti kannattavaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 668
Viestejä
4 240 090
Jäsenet
71 232
Uusin jäsen
Bollijou123

Hinta.fi

Ylös Bottom