Koneen kasaus, näyttöön ei signaalia, ei näppäimistölle eikä hiirelle virtaa…

Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
183
Mulla on pari muuta ilmajäähyä tossa, mutta intelin takalevy puuttuu…. Ei oo kun toi am4 takalevy…
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 943
@Zepe @Desgorr @JezzQ nyt kokeilin sen mitä joku teistä ehdotti ja se oli tuo cpu coolerin löysääminen…löysäsin kiristysruuvit jotka ruuvautuu tohon ständiin…ja vola… nyt vaan sitten että oliko se liian kireellä vai ei… no siis nyt käynnistyy sloteissa A2 ja B2 mutta cpu-z näyttää vieläkin ”ranks” kohdassa single. Mutta tuolla memory kohdassa näyttää kyllä dual
Sitten toimii ihan oikein. Muistit on single rank tyyppiä, joka ei liity muistikanavaan. Eli tuosta ei tarvitse huolehtia. Dual channel on käytössä jos Memory tabissa näkyy Channel kohdassa dual.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
183
Sitten toimii ihan oikein. Muistit on single rank tyyppiä, joka ei liity muistikanavaan. Eli tuosta ei tarvitse huolehtia. Dual channel on käytössä jos Memory tabissa näkyy Channel kohdassa dual.
Kokeilenko nyt sitten cooleria kiristää todella hentosesti kerrallaan ja katson missä kipuraja menee? Mahdollisesti jos ei voi kiristää yhtään niin sitten cooleri vaihtoon sellaseen missä kiristyy erilailla?

edit: tein juuri kiristyksen ja vältin liikaa kiristystä mutta sopivasti ettei cooleriheilu. Nyt toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.05.2023
Viestejä
34
Noniin !!

Noi CPU Coolerien liitännät on tosi monimutkaisia, yleensä vaikein osa koneen rakentamisessa. Vaikka ne ruuvit on vähän löysemmällä kuin kuuluisi kunhan se ei heilu ja CPU lämmöt näyttää hyviltä niin antaisin vaan asian olla siinä pisteessä jos RAM slotti toimii. Jos et saa semmoista kireyttä niin sitten joo uuden CPU coolerin ostoon mutta kokeile useita kertoja ja varmista että se cooleri on oikein päin. Kannattaa netistä etsiä ohjekirja, yleensä se kertoo miten ns asennetaan cooleri oikein. Yleensä esim AMD:lle ja Intellille on täysin eri asennus ohjeet.

CPU coolerit on aika tarkkaan mitoitettu kotelon suhteen mutta kaikki RAM slotit pitäisi kyllä aina toimia jokaisen CPU:lle yhteensopivan coolerin kanssa. Ja toi Freezer 7 pro rev2 on kyllä sopiva i7 7700k:lle.
 
Liittynyt
07.05.2023
Viestejä
34
Kokeilenko nyt sitten cooleria kiristää todella hentosesti kerrallaan ja katson missä kipuraja menee? Mahdollisesti jos ei voi kiristää yhtään niin sitten cooleri vaihtoon sellaseen missä kiristyy erilailla?

edit: tein juuri kiristyksen ja vältin liikaa kiristystä mutta sopivasti ettei cooleriheilu. Nyt toimii.
Aa noniin hyvä en nähnytkään ediittiä. Joo varmista ettei heilu, katso että CPU lämmöt pysyy hyvinä. Kyllä itse uskaltaisin käyttää sitten vaikka myös AM4 takalevyllä

Hyvä hyvä !!!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
183
Aa noniin hyvä en nähnytkään ediittiä. Joo varmista ettei heilu, katso että CPU lämmöt pysyy hyvinä. Kyllä itse uskaltaisin käyttää sitten vaikka myös AM4 takalevyllä

Hyvä hyvä !!!
Am4 takalevy ei oo siis ollenkaan yhteensopiva, ainakaan toi mikä mulla on. Ihan eri kokonen.
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
7 112
Aa noniin hyvä en nähnytkään ediittiä. Joo varmista ettei heilu, katso että CPU lämmöt pysyy hyvinä. Kyllä itse uskaltaisin käyttää sitten vaikka myös AM4 takalevyllä

Hyvä hyvä !!!
Ei tällaisia ohjeita. Intelin ja AMD:n kiinnikkeet EIVÄT OLE yhteensopivia.
 
Liittynyt
07.05.2023
Viestejä
34
Ei tällaisia ohjeita. Intelin ja AMD:n kiinnikkeet EIVÄT OLE yhteensopivia.
Ei olekkaan mutta luulin että oli jo valmiiksi pakotettu kiinni AM4 takalevyllä kun oli noita kiristysongelmiakin ja suurinosa coolereista kiinnitetään ruuveilla takalevyyn. Mainitsin aikasemmassa viestissä että coolerien asennukset on aika tarkkaan eli yleensä AMD ja Intel asennusohjeet ihan erilaiset.
 
Liittynyt
19.01.2018
Viestejä
779
"harjoitusmielessä" kasailtu kone, ja silti ilmeisesti tarkoitus vaan ollut ostaa osat halvalla ja jobata kone kalliimalla eteenpäin? Oli miten oli, suosittelen kyllä pitämään itse tuota konetta pari viikkoa ja testata se kunnolla ennenkuin yrität myydä sitä kenellekkään, varsinkaan kun tori.fi et mainitse mitään näistä ongelmista.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
183
"harjoitusmielessä" kasailtu kone, ja silti ilmeisesti tarkoitus vaan ollut ostaa osat halvalla ja jobata kone kalliimalla eteenpäin? Oli miten oli, suosittelen kyllä pitämään itse tuota konetta pari viikkoa ja testata se kunnolla ennenkuin yrität myydä sitä kenellekkään, varsinkaan kun tori.fi et mainitse mitään näistä ongelmista.
Kuten aikaisemmin sanottu keskustelussa niin mainitsin avoimesti hinnoista joita olen tuotteista maksanut, ja jos rehellisiä ollaan niin eihän kukaan konetta ilmaiseksi kasaa ellei ole lähipiiristä kyse. Nyt kyseinen 499pyyntihinta on aloitushinta ja siitä olen valmis tiputtamaan juurikin siihen hintaan mihin kokonaiskustannukset osista koitui. Herran on turha pahoittaa mieltä asiasta mitkä ei vaikuta päivääsi millään tavalla. Voit raportoida hommasta ylläpidolle jos häiritsee, minä en mahdolliselle ostajalle jätä mitään kertomatta.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
183
"harjoitusmielessä" kasailtu kone, ja silti ilmeisesti tarkoitus vaan ollut ostaa osat halvalla ja jobata kone kalliimalla eteenpäin? Oli miten oli, suosittelen kyllä pitämään itse tuota konetta pari viikkoa ja testata se kunnolla ennenkuin yrität myydä sitä kenellekkään, varsinkaan kun tori.fi et mainitse mitään näistä ongelmista.
Ja ei en kaipaa enään jatkokommentteja sinulta, jätän kaltaisesi nalkuttajat mahdollisimman pienelle huomiolle, vaikka nyt selvensinkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 878
Viestejä
4 207 084
Jäsenet
70 994
Uusin jäsen
kinkku777

Hinta.fi

Ylös Bottom