Kone käynnistyy, mutta ei näytössä näy mitään - Lenovo Legion T5 26AMR5

Liittynyt
26.03.2021
Viestejä
10
Minun Lenovo Legion T5 26AMR5 tietokone kännistyy mutta näyttö ei näytä enää yhtään mitään. Ledit palaa niin näytönohjaimessa kuin muistikampojen ledit. Tuulettimet myös pyörii. Olisiko kellään edotusta mistä ehkä saattaisi johtua? Auttaako jos irrottelee kaikki osat emolevystä ja laittaa takaisin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
Minun Lenonovo Legion tietokone kännistyy mutta näyttö ei näytä enää yhtään mitään. Ledit palaa niin näytönohjaimessa kuin muistikampojen ledit. Tuulettimet myös pyörii. Olisiko kellään edotusta mistä ehkä saattaisi johtua? Auttaako jos irrottelee kaikki osat emolevystä ja laittaa takaisin?
Voisit nyt vähän enemmän antaa tietoa että mistä koneesta on kyse. Lenovo Legion ei paljoa kerro kun sitä löytyy useana eri vuosimallina, ja vuosimallienkin sisällä on vieläkin enemmän variaatiota komponenteissa.
Näin saat apua ongelmaasi | TechBBS (io-tech.fi)

Ja mitä tuosta sinun ongelmankuvauksesta saa kaiveltua irti niin ilmeisesti kone on jossain vaiheessa toiminut normaalisti?
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
Lenovo Legion T5 26AMR5 valmistettu 2021
26AMR5 on malliston nimi, mallistossa on kuitenkin tuhoton määrä eri konfiguraatioita erilaisilla komponenteilla joten tuo 26AMR5 ei kyllä vieläkään kerro meille edes sitä onko kyseessä Intel vai AMD kokoonpano.
Official Lenovo Laptop, Accessories & PC Support - Lenovo Support FI
Tarvittasiiin se valmistajan tuotekoodi koneelle että speksit selviäisi. Esimerkiksi näin:
LENOVO LEGION T5 R7 26AMR5 PÖYTÄKONE - Power.fi
Valmistajan tuotekoodi
90RC00GHMW

desktops and all in ones :: legion series :: legion t5 26amr5 :: 90rc :: 90rc00ghmw - Lenovo Support FI
 
Liittynyt
26.03.2021
Viestejä
10
26AMR5 on malliston nimi, mallistossa on kuitenkin tuhoton määrä eri konfiguraatioita erilaisilla komponenteilla joten tuo 26AMR5 ei kyllä vieläkään kerro meille edes sitä onko kyseessä Intel vai AMD kokoonpano.
Official Lenovo Laptop, Accessories & PC Support - Lenovo Support FI
Tarvittasiiin se valmistajan tuotekoodi koneelle että speksit selviäisi. Esimerkiksi näin:
LENOVO LEGION T5 R7 26AMR5 PÖYTÄKONE - Power.fi
Valmistajan tuotekoodi
90RC00GHMW

desktops and all in ones :: legion series :: legion t5 26amr5 :: 90rc :: 90rc00ghmw - Lenovo Support FI
Tuotekoodi: 90RC009KMW

Anteeksi kun en tarpeeksi tietoa tajunnut antaa
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
desktops and all in ones :: legion series :: legion t5 26amr5 :: 90rc :: 90rc009kmw - Lenovo Support FI

Dodih, eli AMD 3700X kone B550 emolevyllä sekä RTX3070 näytönohjaimella.
Ihan ensimmäiseksi pitää kysyä että miten ihmeessä muistikammoissa on ledit? Näitä alemman hintaluokan koneita ei minun käsityksen mukaan ole julkaistu RGB-muisteilla.
Ettei vaan nyt ole menty päivittelemään muisteja ilman että ensin on edes ajettu BIOS päivitykset sisään.

Kokeile pistää näyttö kiinni näytönohjaimen toiseen porttiin. Toinen testauksen arvoinen asia on että kun pistät koneen käynnistymään niin rämpytä F1 ja F2 näppäimiä kunnes (ehkä) pääset BIOS käyttöliittymään.
Koneen pitäisi piipittää hyvin kovaäänisesti käynnistäessä jos esimerkiksi muisteissa on jotain häikkää.
 
Liittynyt
26.03.2021
Viestejä
10
desktops and all in ones :: legion series :: legion t5 26amr5 :: 90rc :: 90rc009kmw - Lenovo Support FI

Dodih, eli AMD 3700X kone B550 emolevyllä sekä RTX3070 näytönohjaimella.
Ihan ensimmäiseksi pitää kysyä että miten ihmeessä muistikammoissa on ledit? Näitä alemman hintaluokan koneita ei minun käsityksen mukaan ole julkaistu RGB-muisteilla.
Ettei vaan nyt ole menty päivittelemään muisteja ilman että ensin on edes ajettu BIOS päivitykset sisään.

Kokeile pistää näyttö kiinni näytönohjaimen toiseen porttiin. Toinen testauksen arvoinen asia on että kun pistät koneen käynnistymään niin rämpytä F1 ja F2 näppäimiä kunnes (ehkä) pääset BIOS käyttöliittymään.
Koneen pitäisi piipittää hyvin kovaäänisesti käynnistäessä jos esimerkiksi muisteissa on jotain häikkää.
Juu olen vaihtanut muistikammat toisiin ja tähän asti toiminut kyllä. Bios en ole päivittänyt. Olen kokeillut DisplayPort ja HDMI liitäntää ja ei toimi silti.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
Juu olen vaihtanut muistikammat toisiin ja tähän asti toiminut kyllä. Bios en ole päivittänyt. Olen kokeillut DisplayPort ja HDMI liitäntää ja ei toimi silti.
No ei siinä sitten auta kuin alkaa purkamaan konetta ja katsoa osa kerrallaan että lähteekö toimimaan vai ei (eli yksi muistikampa kiinni kerrallaan jne.).
Kokeile ihan ensimmäiseksi nollata BIOS ottamalla patterin hetkeksi irti emolevyltä.

Tarkista myös ettei lepotila ole taas ongelman aiheuttaja, eli tuuleta vaikka sitä töpseliä että kone sammuu varmasti eikä vain mene lepotilaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 470
Viestejä
4 238 093
Jäsenet
71 211
Uusin jäsen
G0D

Hinta.fi

Ylös Bottom