Build log Kokonaan uusi tietokone 1300 euron budjetilla.

7500F:ssa on myös PBO.

Jos siitä pitää päivittää, niin ensimmäinen oikea päivitys on 9600X, ei 7600 tai 7600X.

Osta mieluummin se Ryzen 5 7500F. Käytännön ero tuohon 7600X-malliin on vain puuttuva integroitu näytönohjain, jolla ei ole paljon painoarvoa etenkään AMD:n alustalla. PBO on syytä kytkeä päälle, koska se on käytännössä yhdellä painalluksella helpoin reitti parempaan suorituskykyyn, jolloin jäähdytin ratkaisee lopullisen tuloksen. Eli "jonki thermalright coolerin" sijaan pitäisi ehkä katsella tarkkoja malleja, mutta tämä vaikuttaa hyvältä: Thermalright Peerless Assassin 120 SE Review: Incredible, Affordable Air Cooling Performance.

Mielestäni se säästetty raha tuolla Ryzen 5 7500F -mallilla mentäessä kannattaisi ennemmin pistää tosiaan jäähdyttimeen. Koska olen itse hyvinkin Noctuaan päin kallistuva tyyppi, suosin heidän ratkaisujaan, vaikka ovat vähän hintavampia. Tykkään kuitenkin niissä jäähdytystehon lisäksi siitä, että ovat tyypillisesti hyvin hiljaisia. Joku muu voi ehkä muita jäähdyttimiä suositella, mutta itselläni kokemus rajoittuu Noctuaan ja sitten seuraava askel onkin nestejäähdytyksessä (custom loop), joka on enemmän ns. minun juttuni.
Joo! Just tota mallia oon kattonukki.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 082
Jäsenet
78 763
Uusin jäsen
Soikkeli1993

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom