Ah nyt ymmärsin, ja siis meillä on molemmilla siis prointernet APN käytössä. Minulla ei ole ollut mainitsemiasi katko-ongelmia onneksi pitkään aikaan, mutta ymmärrän kyllä mistä puhut.
Sen kyllä muistan, että kun modeemi usein katkoi LTE-yhteyden yöllä ja vaikka yhteys oli palautunut takaisin, niin USG ei ollut asiasta tietoinen. USG näki, että internet ei ole saatavilla vaikka modeemista käsin yhteys samaan aikaan toimi. Näitä katkoja kun sitten tapahtui useammin niin ymmärsin, että katko on modeemissa minimaalinen, ehkä vain muutaman sekunnin mittainen ja minulle se näkyy pahimmillaan tuntien katkoksena. Katko saattoi johtua mm. taajuusalueen yövirransäästöstä, jolloin modeemi joutui yhdistämään uudelleen ja bitti hetkellisesti katkesi. Osoitteen vaihtuminen ei mielestäni katkona näkynyt, mutta mistäs sitä nyt jälkikäteen tietää.
Joka tapauksessa vaikka katko itsessään oli lyhyt, niin USG:sta piti tosiaan irrottaa fyysisesti aina wan-kaapeli irti ja kytkeä se takaisin kiinni. Tämän jälkeen USG ymmärsi, että internet on palautunut ja kuso kulkee. Yritin tuohon automatisoida kytkimen portinhuuhtelua, mutta oli liian vaikeaa ja tyydyin purkkaviritykseen. Kytkin tuolloin(kin) erillisen pikkukytkimen modeemin ja usg:n väliin, jonka virtalähteen automatisoin pois päältä/päälle kun kohde internetissä ei vastannut 5min pingiin.
Lopulta nämä katkot loppuivat tyystin ja ainakin operaattori kuittasi, että eivät kyseisen maston virransäästöä enää toteuttaneet.