Kokemuksia mobiililaitteiden huolloista

Age of Computers

Wololo
Make ATK Great Again
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 805
Aloitetaan tälläinen ketju, jossa jaetaan kokemuksia eri huoltoliikkeistä.

Itse huollatin Samsung Xcover 3 :sen Samsung Servicessä, kun laite lopetti 3G 900MHz verkkoihin yhdistämisen. 22.10 kirjattu huoltoon, tänään tuli takaisin. Vaihtoivat piirikortin, ja nyt taas pelittää erinoimaisesti. Tuosta huollosta jäi hyvä fiilis. Ainoa miinus on se, kun ei ole huollolla tilan seurantaa.
 
LG G4:n lähetin viime vuoden loppupuolella takuuhuoltoon koska ruudussa oli kuolleita pikseleitä ja pinkki värisävy. Kuumottelin että jos huoltomiehet ei huomaa pikseleitä tai ei koe että pinkki värisävy on "virheellinen", niin laittavat puhelimen takasin ja pyytävät tarkastusmaksua "aiheettomasta takuupalautuksesta" vielä päälle.

Markantalon huolto kuitenkin otti puhelimen vastaan ilman mitään mukinoita, vaihtoi näytön uuteen ja puhelin tuli takaisin viikossa. Meni siis aika hyvin. Uusi näyttö on värisävyltään sinertävä, mutta ei kuolleita pikseleitä vielä vuodenkaan päästä. Katsotaan bootlooppaako pian, sitten pääseekin kummastelemaan Gigantin asiakaspalvelun kanssa (kun markantaloa ei enää ole). :think:
 
Ensinnäkin suurkiitos avusta jo tässä vaiheessa @FlyingAntero

Avaan tätä tilannetta vähän vielä lisää, että voitte sanoa paremmin kantanne asiaan:

Puhelin on siis ostettu Gigantin kivijalka myymälästä 22.06.2015. Eli asian suhteen pitäisi toimia nyt rivakasti, jos sen haluaisi vielä takuuaikana hoitaa. Tiedostan kyllä aivan täysin, että en ole hoitanut tätä asiaa optimaalisesti. Mutta eletään nyt tätä hetkeä, jos tässä olisi vielä jotain tehtävissä...

Ulkoisesti laitteessa ei ole siis mitään vikaa ja tuo liitin irtosi Sonyn omasta lataustelakasta otattaessa. Se siis tapahtui tarkalleen ottaen viime elokuun lopulla, jonka jälkeen(noin viikon sisällä) otin yhteyttä ensin gigantti ja sitten hieman myöhemmin huoltoon. Gigantissa vilkaisivat laitetta(kävin paikan päällä) ja käskivät vain ottamaan yhteyttä huoltoon. En siis saanut selkeää vastausta meneekö se takuuseen vai ei.

Huollossa(puhelimen välityksellä) vain erittäin töykeästi totesivat että voivat korjata sen mutta se tulee maksamaan. Tästä siis hieman kimpaantuneena jätin asian sikseen juuri sillä hetkellä ja annoin asian olla. Otin silloin samalla myös käyttöön toisen puhelimen, etten vahingoittasi tätä Sonya enää yhtään enempää. Ajattelin silloin siirtäväni asian hoitamista 'tuonnemmaksi', kun siihen jaksaisi taas ottautua. Ei ollut toki tarkoitus tänne asti odottaa, mutta taisin jo käytänössä antaa periksi asian suhteen tällä välin.

Eli puhelin oli siis käyttämättömänä(syyskuun puolivälistä-kesäkuun puoliväliin) odottamassa "sopivaa hetkeä", kunnes noin viikko sitten tämä 'varalla" ollut puhelin lakkasi toimimasta ja joudun ottamaan Sonyn takaisin käytttöön. Eli vähän kuin kohtalon ivasta tuli tämä taas ajankohtaiseksi ja ajattelin antaa vielä viimeisen yrityksen tämän suhteen.

Mutta tosiaan kuten tuossa edellisessä viestissä mainitsin kävin viime lauantaina kysymässä taas tästä asiasta ja sain sen tuon saman kieltävän vastauksen.

En rehellisesti sanottuna tiedä mitä tässä vielä voisi tehdä. Keneen/minne minun pitäisi ottaa yhteyttä jos Gigantti ja Sonyn huolto haluaa vain luistaa tästä asiasta? Siis onko se oikeasti pakko otettava yhteyttä tuonne kuluttajansuojaviranomaiseen?

Miten tämä sitten käytännössä tapahtuisi ja miten minun kannattaisi asia esittää? Pitääkö minun soittaa jonnekin tai laittaa viestiä/täyttää joku lomake? Oletan että se on ilmaista? Ehdinkö minä sitä edes näin lyhellä varoitusajalla enää hoitamaan?


E: Aloin tutkailemaan tuota "reklamaatio-apuria" KKV:n sivuilla ja siinä pitäsi ilmoittaa virheen havaitsemispäivä.

Mitä mieltä olette kannattaako minun olla täysin korrekti ja yrittää selittää tämä sotku vai laittaa vain selkeyden vuoksi päivämäärä esimerkiksi parin viikon takaa? Koska mielestäni tuon oikean päivämäärän kertominen ei pitäisi oleellisesti vaikuttaa tähän asiaan, puhelin on kuitenkin ollut käyttämättömänä tällä välillä...
Vastaan tässä ketjussa, niin ei lähde rönsyilemään aiheesta tuo Sony-puhelimista yleisesti -ketju.

Itsellä on ollut hieman vastaavanlainen tilanne Soneran kanssa. Mobiilireitittimestä pullistui akku takuun loppupuolella (24kk), joten vein laitteen huollettavaksi Soneran liikkeen kautta. Soneran myyjä väitti kiven kovaa, että laitteen akun takuu rajoittuu vain 6kk:een, joten takuu ei korvaa huoltoa. Sanoin myyjälle, että laitteen tulee toimia normaalissa käytössä ihan ongelmitta vähintään takuun ajan. Myyjä edelleen väitti, ettei takuu korvaa. Pyysin myyjää kuitenkin lähettämään laitteen huoltoon (SCF) vastusteluista huolimatta. Myyjä meinasi, että joudun itse maksaman huollon.

Myyjän kanssa täytettiin yhdessä huoltolomake, johon kirjattiin vikakuvaus ja vian ilmaantumisen päivämäärä. Sitten nimet papereihin ja laite huoltoon. Parin päivän päästä tuli huollosta ilmoitus, että voin käydä hakemassa uuden laitteen Soneran liikkeestä (ja ilman ylimääräisiä kuluja). Jos huollosta olisi tullut minulle lasku, en olisi sitä suostunut maksamaan, vaan olisin viime kädessä vedonnut valmistajan lakisääteiseen virhevastuuseen.

Samankaltaisia kokemuksia olen kuullut myös muilta. Myyjillä näyttää olevan toimintatapana sysätä vastuuta kuluttajalle. Tuossa sinun tapauksessasi myös huolto on ollut sitä mieltä, ettei takuu kattaisi tätä vikaa. Luulen kuitenkin, että puhelimessa näitä tapauksia pyritään kategorisesti siirtämään kuluttajan hartaille. Ääni saattaa muuttua kellossa, kun laite tulee oikeasti huollettavaksi myyjän kautta.

Henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi tuo laite ei menisi sinun kohdalla takuun piikkiin. Laite on rikkoutunut normaalissa käytössä eikä vikaa voi kutsua normaaliksi kulumiseksi. Kyllä liittimen pitää pysyä paikallaan vähintään takuun ajan.
KKV sanoi:
Virheenä ei myöskään pidetä tavaran luonnollista kulumista. Kulumista on kuitenkin arvioitava sen perusteella, onko tavara kestoiältään vastannut kuluttajan perusteltuja odotuksia. Jos tavara on kulunut kestoikäänsä nähden ennenaikaisesti, kuluminen ei ole luonnollista eikä vapauta myyjää virhevastuusta.
Suosittelen viemään laitteen huoltoon Gigantin kautta kaikesta huolimatta. Pyrit vain olemaan mahdollisimman vakuuttava, että olet ottanut asioista selvää ja tiedät oikeutesi. Jos myyjää väittää, ettei takuu korvaa, niin henk. koht. lähettäisin silti laitteen huoltoon. En voi luvata, että huollossa laite korjataan ilman kustannuksia mutta minun mielestä se pitäisi korvata. Ennen huoltoon laittamista voi toki kysyä kuluttajansuojaviranomaisen näkemystä asian vahvistukseksi. Jos huollosta tulee sitten lasku, niin asiaa voi jatkoselvittää viranomaisen kanssa. Jos asiasta joutuu tappelemaan, niin uskon sinun olevan vahvoilla tässä tapauksessa mutta asiasta vääntäminen on pitkä tie.

Mitä tulee tuohon vian ilmaantumiseen, niin jos sinulla ei ole näyttää mitään dokumenttia aiemmasta ilmoituksesta, niin pieni valkoinen valhe tässä tapauksessa tuskin on haitaksi. Laite on kuitenkin ollut lähes käyttämättömänä vian ilmaantumisen jälkeen. Vian syntymiseen ja korjaukseen tällä ei ole mitään tekemistä.

PS. Liittimen voi myös korjata itse mutta vedenpitävyys on sitten asia erikseen. XDA:n puolella käyttäjät ovat liimailleet noita uudestaan kasaan:
 
Samsung servicestä myös useampi hyvä kokemus. Viimeisimpänä s7 edge kävi näytön vaihdossa. Tiistaina kirjattu huoltoon, perjantaina noudettavissa postista. Ei tarvinnut mitään takuukuitteja tms mukaan vaan homma hoitui imei numeron perusteella.
 
Samsung servicestä myös useampi hyvä kokemus. Viimeisimpänä s7 edge kävi näytön vaihdossa. Tiistaina kirjattu huoltoon, perjantaina noudettavissa postista. Ei tarvinnut mitään takuukuitteja tms mukaan vaan homma hoitui imei numeron perusteella.
Jep, tuntuu, että tuo huolto ei keksimällä keksi kosteusvaurioita tai mekaanisia vikoja, vaan toimivat valmistajan speksien mukaan. Lisäksi vaikuttaa asiantuntevalta, kuin keskittyneet vain yhden merkin huoltoon.
 
SCF on ainakin hieno pulju, jälleen yksi kokemus, jossa luuri tulee takaisin näyttö enemmän paskana. :D Kyllä, kuvat otin varaluuri LG G3:lla ennen lähetystä.

Voihan se olla että liikkeessä/huollossa/postissa saanut vähän lisää osumaa. :D
 
SCF on ainakin hieno pulju, jälleen yksi kokemus, jossa luuri tulee takaisin näyttö enemmän paskana. :D Kyllä, kuvat otin varaluuri LG G3:lla ennen lähetystä.

Voihan se olla että liikkeessä/huollossa/postissa saanut vähän lisää osumaa. :D
Mielenkiintoista. SCF huollosta olen lukenut jonkin verran negatiivista palautetta muillakin palstoilla. Ilmeisesti konsensus on että LG-puhelimien kanssa ainakin kannattaa ennemmin asioida Mobylifen kanssa, mikäli vain mahdollista. Tuo minunkin LG G4 huollettiin Mobylifessä, ilmeisesti olisin voinut ihan suoraan olla yhteydessä Mobylifeen enkä olisi tarvinnut Markantaloa välimiehenä, vaan hoituipa se nopeasti niinkin (n. viikossa).

Ei ole muuten LG G4 vielä bootloopannut, onkohan tämä nyt niitä harvoja 5-alkuisen numerosarjan omaavia yksilöitä joka ei looppaakaan koskaan. :D Näyttö on tosin taas alkanut temppuilla, pikselimössöä on vilahdellut toisella puolella näyttöä (redditistä löytyy kohtalotovereita, kuva 1, kuva 2, kuva 3). Mobiili.fi LG G4-ketjussa myös pari kohtalotoveria. Hardware-vika ilmeisesti, mutta ei ole jäänyt pysyväksi, niin en ole viitsinyt kokeilla laittaa takuuseen vielä. Toivottavasti nyt sitten hajoaa ennen vuoden loppua jos on hajotakseen, että takuu on edes voimassa. Aika harmillinen tapaus tämä LG G4.
 
Mielenkiintoista. SCF huollosta olen lukenut jonkin verran negatiivista palautetta muillakin palstoilla. Ilmeisesti konsensus on että LG-puhelimien kanssa ainakin kannattaa ennemmin asioida Mobylifen kanssa, mikäli vain mahdollista. Tuo minunkin LG G4 huollettiin Mobylifessä, ilmeisesti olisin voinut ihan suoraan olla yhteydessä Mobylifeen enkä olisi tarvinnut Markantaloa välimiehenä, vaan hoituipa se nopeasti niinkin (n. viikossa).

Ei ole muuten LG G4 vielä bootloopannut, onkohan tämä nyt niitä harvoja 5-alkuisen numerosarjan omaavia yksilöitä joka ei looppaakaan koskaan. :D Näyttö on tosin taas alkanut temppuilla, pikselimössöä on vilahdellut toisella puolella näyttöä (redditistä löytyy kohtalotovereita, kuva 1, kuva 2, kuva 3). Mobiili.fi LG G4-ketjussa myös pari kohtalotoveria. Hardware-vika ilmeisesti, mutta ei ole jäänyt pysyväksi, niin en ole viitsinyt kokeilla laittaa takuuseen vielä. Toivottavasti nyt sitten hajoaa ennen vuoden loppua jos on hajotakseen, että takuu on edes voimassa. Aika harmillinen tapaus tämä LG G4.

Mjuu siis käytin OP3 siellä huollossa, kun oli näyttöpaneeli lasin alta halki. :rofl: Bumerangina tuli takas, yhdentekevää toki. Ruksitin myös että EI tehdä maksullista korjausarviota, no ei siellä lukeakaan osata. Tuli takaisin 22eur vaatimuksen kanssa ja korjausarvio 160e.

Otin vakuutuksesta rahat uuteen OP3, koska omavastuu 0e.

Nelisen vuotta sitten käytin Fujitsu NH532 siellä näytönvaihdossa. Ensin oli aika rähmäisessä kunnossa ja näytön sarana rikottu, ja siihen vaihdettu paneeli kattaa n. 7 sentinkokoista ns. hotspottia. Isot läjät kirkkaita pikseleitä. Sillä ollaan menty jo monta vuotta siis tähän päivään asti, koska kasetti ja totesin vaihtava osat jatkossa itse.

Läppäriin toki vaihtoivat uuden rungon. Soittivat mulle asiasta, avauduttuani murossa.
 
Ei ole muuten LG G4 vielä bootloopannut, onkohan tämä nyt niitä harvoja 5-alkuisen numerosarjan omaavia yksilöitä joka ei looppaakaan koskaan. :D
Taisinpa jinxata itseni, nyt nimittäin sippas. Ei kyllä bootlooppaa, ei nimittäin boottaa ollenkaan. Irroittelin akkua, painelin virtanäppäintä ja recovery näppäinyhdistelmää, ei lataa, ei mitään eloa. Ihan yks kaks kesken käytön, yhtä yllättäin lähti kuin SSD.

Katsotaan josko eloa tulisi vielä, mutta täytyy varmaan alkaa rustailla s-postia Mobylifeen...
 
No en kyllä jää heitä kaipaamaan. Sayonara.
Ja siirtyi näköjään SCF:n rooli HTC:n huolloissa (välimies) Mobylifelle. Eipä haittaa.

Mobylifestä on yksi kokemus emännän LG G3 16GB kanssa.
Näyttö sekaisin ja huoltoon, viikon parin sisällä tuli uusi paketissa LG G3 32GB.
Eipä voi valittaa..

SCF:stä kyllä on negatiivista kokemusta..
 
Tuli taas hyvä kokemus Samsung Servicestä. S6:ssa ei enää akku kestänyt ja kameran ollessa päällä, jos takakannesta otti kiinni, niin kuva meni sumeaksi ja kamerasensorista kuului hassu vibraava ääni. Laitteella ikää muutama päivä vaille 2v (takuun loppuminen).

Video ei mun laitteesta, eikä edes noin paljoa voimaa tarvinut käyttää. Riitti vain ihan takakannesta kiinni ottaminen:


---

Olin siinä ajatuksessa, ettei akku menisi enää takuuseen, tai saisi vängätä aivan toden teolla. Kun tuppaavat sanomaan, että akulla vain 6kk takuu... Joka tapauksessa olisin akun vaihdattanut, kun hintaa kaikkineen vain 40€. Kameraongelmasta hieman epäröin, alkavatko ihmettelemään, kun laitteen yläkulmassa oli pieni jälki, joka tuli, kun laite luisui kädestäni 1cm korkeudelta kallioon... Voima aivan olematon, mutta alumiini pehmeää ja kallio kovaa, lopputulos on pieni jälki.

Kysyin sähköpostitse huollosta, miten on. Kuulemma alle 2v laitteeseen menee akun vaihto takuun piiriin ja muutenkin syytä katsastaa tuo kameran toiminta. Maanantaina postitin, tänään ottivat työn alle ja nyt on postissa tulemassa takaisin päin. Meni kummatkin ongelmat takuuseen, eli akun ja kamerasensorin vaihto. Taas lisää pisteitä Samsung Servicelle, nopea ja hyvä huolto. Voi suositella, jos on Samsungin laitteita tarve huollattaa.
 
Maanantaina postitin, tänään ottivat työn alle ja nyt on postissa tulemassa takaisin päin. Meni kummatkin ongelmat takuuseen, eli akun ja kamerasensorin vaihto. Taas lisää pisteitä Samsung Servicelle, nopea ja hyvä huolto. Voi suositella, jos on Samsungin laitteita tarve huollattaa.
Suosittelet, vaikka lopputulos on näkemättä...
 
Kysellään täältä kokemuksia Fonum huollosta, huoltoon olisi menossa Nexus 6P jossa paneeli rikki. Tuo menee kotivakuutukseen ja OPssa ohjasivat lähettämään/viemään Fonumille huoltoon. Ainakin niiden FB-sivuilla on ristiriitaisia arvioita laitteiden huollosta, epäilen että enemmän tuonne avautuvat ne joilla on mennyt huolto pieleen kuin kiitosta jakavat. Huaweita taitaa huoltaa Suomessa Mobylife, täytyy kysyä saanko valita huoltopaikan.

Toinen case on 2 päivää vanha OnePlus 5T, jossa näytön lasi rikki. Otin ekaksi kuukaudeksi Elisalta sen takuun, tuo sen takia että joudun odottamaan tilaamiani suojakuorta ja panssarilasia. Näytössä yksi pystysuuntainen halkeama koko näytön poikki. Soitan huomenna Squaretradelle ja kysyn mitkä on vaihtoehdot, omasta puolesta ne on täysin uusi puhelin tai huolto hyvässä liikkeessä.
 
Kysellään täältä kokemuksia Fonum huollosta, huoltoon olisi menossa Nexus 6P jossa paneeli rikki. Tuo menee kotivakuutukseen ja OPssa ohjasivat lähettämään/viemään Fonumille huoltoon. Ainakin niiden FB-sivuilla on ristiriitaisia arvioita laitteiden huollosta, epäilen että enemmän tuonne avautuvat ne joilla on mennyt huolto pieleen kuin kiitosta jakavat. Huaweita taitaa huoltaa Suomessa Mobylife, täytyy kysyä saanko valita huoltopaikan.
Oon aina ihmetellyt tuota että OP "pakottaa" käyttämään epävirallista huoltoa (Fonum) eikä ilman pientä taistelua suostu virallisten huoltojen kuten Mobylife käyttämiseen.
 
Suosittelet, vaikka lopputulos on näkemättä...
Luottamus on kova. Noh voineehan se muuttua, mutta tähän asti kokemukset ovat olleet poikkeuksetta hyviä.
Unohtunut vastata, mutta korjaus kesti viikon. Vaihtoivat takuuseen sekä kameran että akun. Nyt akku taas kestää eikä kamerasta tule outoja ääniä ja kuva ole sumea.

Huollolle 10 pistettä nopeudesta ja työn laadusta. Ei mitään moitittavaa laitteen kunnossa huollon jäljiltä. Suosittelen, jos tarvitsee Samsungin laitteita huollatella.
 
miten tuo mobylifen huollon seuranta pitäisi onnistua kun eihän niiden sivuilla ole mitään kohtaa mihkä sen huolto numeron tai imein kirjottaisi?
 
miten tuo mobylifen huollon seuranta pitäisi onnistua kun eihän niiden sivuilla ole mitään kohtaa mihkä sen huolto numeron tai imein kirjottaisi?
Seuranta onnistuu osoitteesta huollontila.fi

Jotain uudistusta kuulemma tehty sivustolla, joten ei vielä toimi kunnolla normi sivuilla, näin kertoivat siis asiakaspalvelusta.
 
Kokemuksia SquareTrade puhelinvakuudesta?
Kävi niin, että poika sattui rikkomaan puhelimensa näytön (Nokia 8 Scirocco). Tehtiin vahinkoilmoitus ja valittiin ensin, että korjautetaan puhelin squaretraden yhteistyökorjaamolla. No, heillä ei ole sitten saatavilla näyttöä tuohon sciroccoon.
Sitten ajatellaan, että lähdetään vaihtamaan puhelin uuteen, mainoslauseke mielessä, mutta eipä SquareTradella olekkaan Sciroccoa varastossa vaihdokiksi... tulee vähän mieleen, että mitenköhän kauan tässä menee, että saadaan Sciroccoa vastaava puhelin tilalle?
 
Kokemuksia SquareTrade puhelinvakuudesta?
Kävi niin, että poika sattui rikkomaan puhelimensa näytön (Nokia 8 Scirocco). Tehtiin vahinkoilmoitus ja valittiin ensin, että korjautetaan puhelin squaretraden yhteistyökorjaamolla. No, heillä ei ole sitten saatavilla näyttöä tuohon sciroccoon.
Sitten ajatellaan, että lähdetään vaihtamaan puhelin uuteen, mainoslauseke mielessä, mutta eipä SquareTradella olekkaan Sciroccoa varastossa vaihdokiksi... tulee vähän mieleen, että mitenköhän kauan tässä menee, että saadaan Sciroccoa vastaava puhelin tilalle?
Kyllähän ne sieltä ehdottaa sitten jotain vehjettä tilalle
 
Ostin v.2018 uuden puhelimen Nokia 6 2017 edition 32gb. Huomasin videoita kuvatessa että niihin nauhoittuva ääniraita on melkolailla puuroutunut ja epäselvä. Vein puhelimen dna liikkeeseen ja Nokian luurini lähti mobylifeen huoltoon. Vaihtoivat mikrofonin, ongelma ei kuitenkaan ratkennut. Videoiden ääni edelleen samanlainen. Sitten tänä vuonna pari tai muutama kk sitten vein luurin taas dnalle ja lähettivät mobylifelle takuuhuoltoon jälleen kun takuu voimassa 2 vuotta. Putsasivat mikrofonia vain. Noh. Todettuani kotona että ongelma on edelleen, vein puhelimen uudelleen kolmannen kerran huoltoon. Vaihtoivat puhelimen piirikortin. Ajattelin että nyt onnaa. Vaan ei, sama ääniongelma edelleen.

Lähetin asiakaspalveluun useaan otteeseen google drivessani olevia videoitani josta äänen epäselvyys ilmenee. Kun puhelin oli ollut kolmannen kerran huollossa, valitin asiasta sähköpostilla mobylifen asiakaspalveluun. Normaalisti he vastasivat mutta tällä kertaa eivät enään. Takuuta olisi vielä v.2020 kesään asti. En tiedä jaksanko enää lähettää huoltoon jossei ne ossaa tätä korjata. Että sillee.
 
Jos kerran mikrofoni ja piiri vaihdettu, eikä ongelma korjaantunut niin aika huono säkä täytyy olla. Oletko selvitellyt että onko tossa nokia 6ssa jokin ominainen/softa vika? Oletko kokeillut toisella kameraappsilla ottaa videoita? Itte en enää hyväksyisi korjauksia vaan uutta puhelinta tilalle
 
Ostin v.2018 uuden puhelimen Nokia 6 2017 edition 32gb. Huomasin videoita kuvatessa että niihin nauhoittuva ääniraita on melkolailla puuroutunut ja epäselvä. Vein puhelimen dna liikkeeseen ja Nokian luurini lähti mobylifeen huoltoon. Vaihtoivat mikrofonin, ongelma ei kuitenkaan ratkennut. Videoiden ääni edelleen samanlainen. Sitten tänä vuonna pari tai muutama kk sitten vein luurin taas dnalle ja lähettivät mobylifelle takuuhuoltoon jälleen kun takuu voimassa 2 vuotta. Putsasivat mikrofonia vain. Noh. Todettuani kotona että ongelma on edelleen, vein puhelimen uudelleen kolmannen kerran huoltoon. Vaihtoivat puhelimen piirikortin. Ajattelin että nyt onnaa. Vaan ei, sama ääniongelma edelleen.

Lähetin asiakaspalveluun useaan otteeseen google drivessani olevia videoitani josta äänen epäselvyys ilmenee. Kun puhelin oli ollut kolmannen kerran huollossa, valitin asiasta sähköpostilla mobylifen asiakaspalveluun. Normaalisti he vastasivat mutta tällä kertaa eivät enään. Takuuta olisi vielä v.2020 kesään asti. En tiedä jaksanko enää lähettää huoltoon jossei ne ossaa tätä korjata. Että sillee.
Sinulla pitäisi olla oikeus vaihtaa puhelin virheettömään tuotteeseen, kun puhelinta ei ole saatu korjattua useista yrityksistä huolimatta. Toinen vaihtoehto on kaupanpurkaminen.
Korjauskerrat
Jos tavara on arvokas ja rakenteeltaan monimutkainen, myyjälle on yleensä annettava tilaisuus muutamaan korjausyritykseen.

Jos kyseessä on standarditavara, ostaja ei yleensä ole velvollinen antamaan myyjälle samasta viasta tilaisuutta useampaan kuin yhteen korjausyritykseen. Usein tavaran korjaaminen on kummallekin osapuolelle yksinkertaisin tapa oikaista virhe, joten myös toinen korjauskerta voi tulla kyseeseen, jos myyjä tarjoutuu tekemään uusintakorjauksen viipymättä.

Jos vikaa ei saada yrityksistä huolimatta korjattua, on selvitettävä mahdollisuutta tavaran vaihtamisesta virheettömään.
Vaihtaminen virheettömään
 
luurini lähti mobylifeen huoltoon

Mobylifestä aivan samoja paskoja kokemuksia. Ottavat puhelimen sisään ja vaihtavat joitain satunnaisia osia -> ongelma ei ratkea. Toistetaan korjaus n kertaa. Sähköposteihin eivät todellakaan vastaa mitään.
 
Laitetaampa tänne, kun valmis ketju löytyy.

Onko porukalla kokemuksia Mcare:n huolloista? Lähinnä, että kuinka pitkään tässä joutuu odottelemaan.

3 viikkoa sitten vein Nokia 8:n takuuhuoltoon Elisan kautta. Eilen katselin kuittia ja firmalla on käytössä tilauksen/huollon seuranta sivuillaan.
Kävimpä seuraamassa, mutta puhelimesta ei ole mitään tietoja kirjattu koko järjestelmään :confused:

Olen kyllä firmaan yhteydessä ja kyselen perään, kunhan tässä kerkiän.

Eipä ole ennen tarvinnut puhelimia viedä huoltoon, joten onko tämmöinen kolme viikkoa ihan normaali aika, ettei mitään tapahdu?
 
Laitetaampa tänne, kun valmis ketju löytyy.

Onko porukalla kokemuksia Mcare:n huolloista? Lähinnä, että kuinka pitkään tässä joutuu odottelemaan.

3 viikkoa sitten vein Nokia 8:n takuuhuoltoon Elisan kautta. Eilen katselin kuittia ja firmalla on käytössä tilauksen/huollon seuranta sivuillaan.
Kävimpä seuraamassa, mutta puhelimesta ei ole mitään tietoja kirjattu koko järjestelmään :confused:

Olen kyllä firmaan yhteydessä ja kyselen perään, kunhan tässä kerkiän.

Eipä ole ennen tarvinnut puhelimia viedä huoltoon, joten onko tämmöinen kolme viikkoa ihan normaali aika, ettei mitään tapahdu?
KKV:n suositus on kaksi viikkoa riippuen laitteen välttämättömyydestä. Puhelimen näkisin aika välttämättömäksi kapistukseksi. Lainalaitetta kannattaa ainakin kysellä, jos ei ole muuta puhelinta kotosalla.
Korjauksen kestoaika ja sijaislaite
Kuluttajansuojalain mukaan tavaran virheen korjaus on tehtävä kohtuullisessa ajassa. Missään ei kuitenkaan määritellä, miten pitkä tuo kohtuullinen korjausaika on. Kohtuullista korjausaikaa määriteltäessä otetaan huomioon tavaran välttämättömyys taloudessa ja kuluttajan tilanne sen käyttäjänä. Kohtuullinen korjausaika on yleensä korkeintaan kaksi viikkoa. Esimerkiksi:
  • lapsiperheen pyykinpesukone ei saa viipyä huollossa pitkään eli korjausaika voi olla vain muutamia päiviä.
  • viihde-elektroniikan laitteet eivät kuulu kodin välttämättömimpiin laitteisiin, mutta niidenkään korjaus ei saisi kestää useita viikkoja.
Jos kohtuullinen korjausaika ylittyy, kuluttaja voi pyytää käyttöönsä sijaislaitetta. Sijaislaitteen antaminen ei kuitenkaan ole yrityksen lakisääteinen velvollisuus. Antamalla sijaislaitteen yritys voi kuitenkin välttyä muilta hyvitysvaatimuksilta.
 
Tekeekö kukaan näyttöelementin lasin vaihtoja tai kuunnostaako vaihdettuja näyttöjä? Katselin juuri, että Galaxy S10e:n näyttöelementti maksaa n. 150€, mutta pelkkä lasi reilun kympin. Työmäärä näyttäisi kasvavan ehkä tunnilla kun ammattilainen irroittaa lasin näyttöelementistä ja laminoi näytön uudelleen kasaan. Asiakkaalle hinta ei kai tulisi juuri halvemmaksi, mutta eikö se olisi fiksumpaa maksaa korjaajalle työstä, kuin maksaa sama raha ulkomaille tarpeettomasta osasta?

Tässä on video lasin vaihdosta näyttöpaneeliin:
 
Viimeksi muokattu:
Mistä olette ostaneet noita näyttöjä luureihinne? Mulla on Samsun galaxy S 8 ja näyttö paskana. Amazonista Digitizer maksaa aivan järjettömästi, noin 150-200e. Saako noita mistään järkevämpään hintaan?
 
Minkälaista akkua iTapsa lyö sisään?

iPhone 7 voisi vaihdattaa akun, kun hinta ei olisi paha, 29,5€. Hyllyssä tuo on lojunut ja 82% kertoo kunnoksi.

Kovasti puhelin tykkää välillä lämmitä, en tiedä onko vika akussa vai muualla, mutta eipä se vaihto paljon maksaisi.
 
Minkälaista akkua iTapsa lyö sisään?
Ei ainakaan kovin huonoa. Vaihdatin tossa helmi-maaliskuun taitteessa keväällä omaan iPhone 8 Plussaani, ja puhelin kertoo yhä 8 kuukautta myöhemmin akun kunnoksi 100%. Luuri on ollut todella kovassa käytössä, ja olen aivan alkua lukuunottamatta lataillut sitä surutta milloin huvittaa.

Samaan aikaan äitini iPhone 7 joka ostettiin tehdasuutena huhtikuussa 2020 ilmoittaa nyt että akku on ~94% kunnossa, vaikka äitini käyttää puhelintaan aika vähän.
 
Mitähän tässä tekisi. Oneplus 8 prosta akku alkaa näköjään vetelemään viimeisiään. DNA Squaretrade voimassa mutta eivät tarjoa sivulla akun vaihtoa vaan korvaavaa laitetta. Pelkkä akun vaihto paikallisessa huoltoliikkeessä olisi helpompi vaihtoehto. Vai tulisiko sieltä uudempi malli tilalle? Puhelin ollut kokoajan koko luurin (myös näytön) suojaavassa kuoressa niin hieman veemäinen tilanne jos sieltä tulisi käytetty huonompikuntoinen tilalle.
 
Mitähän tässä tekisi. Oneplus 8 prosta akku alkaa näköjään vetelemään viimeisiään. DNA Squaretrade voimassa mutta eivät tarjoa sivulla akun vaihtoa vaan korvaavaa laitetta. Pelkkä akun vaihto paikallisessa huoltoliikkeessä olisi helpompi vaihtoehto. Vai tulisiko sieltä uudempi malli tilalle? Puhelin ollut kokoajan koko luurin (myös näytön) suojaavassa kuoressa niin hieman veemäinen tilanne jos sieltä tulisi käytetty huonompikuntoinen tilalle.
Ainakin Elisan vastaava palvelu antoi soittaa ja sopia vaihtolaitteen mallista.
Itsellä kyrvähti Nokia 8 128gb mallin akku ja vaihtoehtoja oli akun vaihto 44€ tai vaihto laite 89€.
Tilalle tarjottiin Sony Xperia 1 puhelinta, ainoa ongelma oli se että puhelimen vaihto tapahtui tyyliin (kuriiri toi vaihtoluurin ja otti vanhan mukaansa)
Joten kaikki talteen haluamasi tiedostot on paree olla tallessa.

Toki tuo oli Elisan eikä DNA:n kautta, mutta sama firma sitä vakuutusta myi, niin oletettavasti tuo vaihtolaite käytäntö on sama molemmissa.
Jännä ettei akunvaihtoa enää tarjota, kun itsellä se olisi tosiaan ollut mahdollista 44€ hintaan.
 
Tarjoaako iTapsia/Fonum ja kumppanit kampanjoita akun vaihtoihin esim Black Friday tms. Vai onko hinnat ns. tiukat? Itellä iPhone 11 Pro Max hieman akunvaihdon tarpeessa, muta 80e ei viittsisi vielä maksaa.
 
Onko tuo Samsung Support Center Tammisto, Nilsaksenpolku 2, 01510, ainoa paikka pk-seudulla, mihin voi itse mennä paikan päällä viemään Samsung-puhelimen takuuhuoltoon ja samalla siis kysellä asiasta aspalta livenä? Muistelen, että Pitäjänmäessä olisi ainakin jossain vaiheessa ollut myös toinen paikka?
 
Moi,

Liukastuin jään päällä ja lähes uusi Samsung S23 lensi kaaressa ja näyttöön tuli halkeama osuttuaan maassa olevaan hiekoitussepeliin. Mitä kustannustehokasta huoltofirmaa suosittelette Samsung puhelinen näytön vaihtoon täällä Pääkaupunkiseudulla?

Kiitti vinkeistä.
 
Moi,

Liukastuin jään päällä ja lähes uusi Samsung S23 lensi kaaressa ja näyttöön tuli halkeama osuttuaan maassa olevaan hiekoitussepeliin. Mitä kustannustehokasta huoltofirmaa suosittelette Samsung puhelinen näytön vaihtoon täällä Pääkaupunkiseudulla?

Kiitti vinkeistä.

iTapsa löytyy Lauttasaaresta, Kampista ja jostain Itiksen suunnalta. Taitaa olla virallinen huolto vielä.
 
Lähtisin nyt ostelee kotivakuutusta, ja kas kappas vaan viikon päästä sattuis tämmöinen samanlainen tapaus kuin Juha_H..
 
Onko tuo Samsung Support Center Tammisto, Nilsaksenpolku 2, 01510, ainoa paikka pk-seudulla, mihin voi itse mennä paikan päällä viemään Samsung-puhelimen takuuhuoltoon ja samalla siis kysellä asiasta aspalta livenä? Muistelen, että Pitäjänmäessä olisi ainakin jossain vaiheessa ollut myös toinen paikka?
 
Vähän sama kuin Juha_H:lla tuossa aikaisemmin. Google pixel 6 pro tippui eilen kädestä. Näyttö ei enää ota kosketusta vastaan. Näytössä ei ole halkeamia. Korjaus kustannus näyttäisi olevan 300-400€ välissä. Joukosta erottui selvästi edullisin vaihtoehto www.mytrendyphone.fi. Netistä lötyy todella vaihtelevia kokemuksia tästä yrityksestä ja sivusto ei ole hirveän luotettavan näköinen. Onko täällä kokemuksia tästä yrityksestä? He tarjoavat korjauksen huomattavasti kilpailijoita edullisemmin.


Kotivakuutuksen omavastuu on 300€ niin sitä ei tässä tapauksessa varmaan kannata käyttää.

Käytettynä näiden hinnat liikkuvat 350-400€ välissä. Eli on sekin vaihtoehto että ostaa vain "uuden" käytetyn.
 
Vähän sama kuin Juha_H:lla tuossa aikaisemmin. Google pixel 6 pro tippui eilen kädestä. Näyttö ei enää ota kosketusta vastaan. Näytössä ei ole halkeamia. Korjaus kustannus näyttäisi olevan 300-400€ välissä. Joukosta erottui selvästi edullisin vaihtoehto www.mytrendyphone.fi. Netistä lötyy todella vaihtelevia kokemuksia tästä yrityksestä ja sivusto ei ole hirveän luotettavan näköinen. Onko täällä kokemuksia tästä yrityksestä? He tarjoavat korjauksen huomattavasti kilpailijoita edullisemmin.


Kotivakuutuksen omavastuu on 300€ niin sitä ei tässä tapauksessa varmaan kannata käyttää.

Käytettynä näiden hinnat liikkuvat 350-400€ välissä. Eli on sekin vaihtoehto että ostaa vain "uuden" käytetyn.
Sen mitä nyt ohimennen kuullut niin en kyllä tuonne lähettäisi mitään korjattavaksi.

a) käyttävät mitä-tahansa-random osia korjauksissa
b) korjausjälki ollut ns surkeaa
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 742
Viestejä
4 482 247
Jäsenet
73 996
Uusin jäsen
Sysi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom