Ensinnäkin suurkiitos avusta jo tässä vaiheessa
@FlyingAntero
Avaan tätä tilannetta vähän vielä lisää, että voitte sanoa paremmin kantanne asiaan:
Puhelin on siis ostettu Gigantin kivijalka myymälästä 22.06.2015. Eli asian suhteen pitäisi toimia nyt rivakasti, jos sen haluaisi vielä takuuaikana hoitaa. Tiedostan kyllä aivan täysin, että en ole hoitanut tätä asiaa optimaalisesti. Mutta eletään nyt tätä hetkeä, jos tässä olisi vielä jotain tehtävissä...
Ulkoisesti laitteessa ei ole siis mitään vikaa ja tuo liitin irtosi Sonyn omasta lataustelakasta otattaessa. Se siis tapahtui tarkalleen ottaen viime elokuun lopulla, jonka jälkeen(noin viikon sisällä) otin yhteyttä ensin gigantti ja sitten hieman myöhemmin huoltoon. Gigantissa vilkaisivat laitetta(kävin paikan päällä) ja käskivät vain ottamaan yhteyttä huoltoon. En siis saanut selkeää vastausta meneekö se takuuseen vai ei.
Huollossa(puhelimen välityksellä) vain erittäin töykeästi totesivat että voivat korjata sen mutta se tulee maksamaan. Tästä siis hieman kimpaantuneena jätin asian sikseen juuri sillä hetkellä ja annoin asian olla. Otin silloin samalla myös käyttöön toisen puhelimen, etten vahingoittasi tätä Sonya enää yhtään enempää. Ajattelin silloin siirtäväni asian hoitamista 'tuonnemmaksi', kun siihen jaksaisi taas ottautua. Ei ollut toki tarkoitus tänne asti odottaa, mutta taisin jo käytänössä antaa periksi asian suhteen tällä välin.
Eli puhelin oli siis käyttämättömänä(syyskuun puolivälistä-kesäkuun puoliväliin) odottamassa "sopivaa hetkeä", kunnes noin viikko sitten tämä 'varalla" ollut puhelin lakkasi toimimasta ja joudun ottamaan Sonyn takaisin käytttöön. Eli vähän kuin kohtalon ivasta tuli tämä taas ajankohtaiseksi ja ajattelin antaa vielä viimeisen yrityksen tämän suhteen.
Mutta tosiaan kuten tuossa edellisessä viestissä mainitsin kävin viime lauantaina kysymässä taas tästä asiasta ja sain sen tuon saman kieltävän vastauksen.
En rehellisesti sanottuna tiedä mitä tässä vielä voisi tehdä. Keneen/minne minun pitäisi ottaa yhteyttä jos Gigantti ja Sonyn huolto haluaa vain luistaa tästä asiasta? Siis onko se oikeasti pakko otettava yhteyttä tuonne kuluttajansuojaviranomaiseen?
Miten tämä sitten käytännössä tapahtuisi ja miten minun kannattaisi asia esittää? Pitääkö minun soittaa jonnekin tai laittaa viestiä/täyttää joku lomake? Oletan että se on ilmaista? Ehdinkö minä sitä edes näin lyhellä varoitusajalla enää hoitamaan?
E: Aloin tutkailemaan tuota "
reklamaatio-apuria" KKV:n sivuilla ja siinä pitäsi ilmoittaa virheen havaitsemispäivä.
Mitä mieltä olette kannattaako minun olla täysin korrekti ja yrittää selittää tämä sotku vai laittaa vain selkeyden vuoksi päivämäärä esimerkiksi parin viikon takaa? Koska mielestäni tuon oikean päivämäärän kertominen ei pitäisi oleellisesti vaikuttaa tähän asiaan, puhelin on kuitenkin ollut käyttämättömänä tällä välillä...