Kokeilussa OnePlus Pad Go -taulutietokone

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 429


Juha Kokkonen kirjoitti uutisen/artikkelin:
OnePlus lanseerasi tänään 329 euron hintaisen Pad Go -taulutietokoneensa Euroopan markkinoille ja pääsimme ottamaan siitä käyttötuntumia jo hieman ennen varsinaista lanseerausta. OnePlus Pad Go on varustettu 11,35-tuumaisella 90 Hz 7:5-kuvasuhteen LCD-näytöllä, Mediatek Helio G99 -piirillä, LTE-yhteyksillä ja 33 watin pikalatausta tukevalla 8000 mAh akulla.

Käymme uudessa artikkelissa läpi kokemuksia laitteesta muutaman päivän kokeilujakson pohjalta.

Lue artikkeli: Kokeilussa OnePlus Pad Go -taulutietokone

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:

Toffee

IT-taikaministeri
Tukijäsen
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
160
Tämäntyyppinen laite vaikuttaisi ihan pätevältä omiin tarpeisiin.

Ei tosin tuolla hinnalla. 149 eurolla voisi alelaarista napatakin.

Ehkä isoin kynnys itselle tuo suhteellisen hidas lataus. Toisaalta jos tablettia paljon käyttää töissä tai opiskeluissa, niin varmaan hintaluokkakin alkaa sitten olemaan eri.
 
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
51
Olin jo melkein tilaamassa, mutta tarjoushinta 269e laturin kanssa turhan kova. Vanha Pad lähtisi hintaan 429e, jossa mukana näppis ja laturi. Tuntuisi olevan siinä paljon enemmän bang for the buck.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 142
Minä kyllä haluaisin näihin jonkun tason näyttötestit. Itse uusin viime vuonna kannettavan. Uuden kannettavan näyttö olikin 45% NTSC, ja se haittasi median katsomista. Sitten päätin ostaa tabletin siihen käyttöön ja veikkaisin, että monet muutkin käyttävät noita esim. Netflixin katseluun matkoilla.

Uusi tabletti oli 99% sRGB Xiaomi ja se on minulle hyvä. Mutta tämäkin tabletti voisi olla, jos siitä olisi jotain mittauksia tehty. En minä HDR-toistoa kaipaa, mutta värit olisi hyvä saada luonnollisina ja niin, että esim. avaruussarjoja (joissa on pimeitä kohtauksia) voisi katsoa ihan vaikka junassa.
 

VVG

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
75
Olin jo melkein tilaamassa, mutta tarjoushinta 269e laturin kanssa turhan kova. Vanha Pad lähtisi hintaan 429e, jossa mukana näppis ja laturi. Tuntuisi olevan siinä paljon enemmän bang for the buck.
Jos tarkoitat OnePlussan virallista kauppaa niin tuon paremman Padin saa kupongilla 399€, silloin kun ei ole flash salea.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 429
Näissä arvosteluissa voisi ehkä mainita, että mitä standardeja latausnopeuksia (USB PD) laite tukee noiden valmistajan omien sätösten lisäksi, varsinkin jos laturia ei toimiteta paketissa.
Ilmoitetaan jos valmistajalta saadaan tieto asiasta. Aina ei saada vaikka kysytään.
Minä kyllä haluaisin näihin jonkun tason näyttötestit. Itse uusin viime vuonna kannettavan. Uuden kannettavan näyttö olikin 45% NTSC, ja se haittasi median katsomista. Sitten päätin ostaa tabletin siihen käyttöön ja veikkaisin, että monet muutkin käyttävät noita esim. Netflixin katseluun matkoilla.



Uusi tabletti oli 99% sRGB Xiaomi ja se on minulle hyvä. Mutta tämäkin tabletti voisi olla, jos siitä olisi jotain mittauksia tehty. En minä HDR-toistoa kaipaa, mutta värit olisi hyvä saada luonnollisina ja niin, että esim. avaruussarjoja (joissa on pimeitä kohtauksia) voisi katsoa ihan vaikka junassa.
Nopea kokeiltua-tyypin juttu, jonka tarkoitus on olla juurikin nopea katsaus, joten nämä on valitettavasti viimeisiä juttuja, johon näyttömittauksia olisi mahdollista toteuttaa.

Älypuhelintesteihin on ollut suunnitteilla, mutta aiemmin ilmainen mittaussofta maksaa nykyään tonneja, joten ei ole koettu nykytilanteessa järkeväksi investoinniksi. Toki seuraillaan jatkuvasti tilannetta ja mahdollisia uusia edullisempia mittaustapoja.
 
Viimeksi muokattu:

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 137
Ihan ok tabletti Pad Go tuntuu olevan mutta alle 300€ tarjoushintoja kannattaa katsella. Tähän on onneksi saatu Widevine kuntoon videopalveluita ajatellen mutta toisaalta HDR sisältöä sitten ei. Näyttöön kuitenkin jonkin verran panostettu, niin olisiko HDR ollut mahdotonta yhtälö lisätä? Jääkö se sitten kiinni tuosta valitusta järjestelmäpiiristä?

Kameran osalta olisi ehkä kannattanut miettiä erilaista ratkaisua, kun nyt muistuttaa hyvin paljon OnePlus Padin kameraa. Kuvanlaadussa jäädään kuitenkin paljon jälkeen. Olisivat jättäneet vaan suosiolla kyseisen tunnistettavan muotoilun kalliimman mallin yksinoikeudeksi. Nyt siitä ei ainakaan voi alkaa vetämään mitään johtopäätöksiä paremmasta kamerasta. Mutta ehkäpä tämä ristiriita onkin päinvastainen markkinointikikka? Kalliimman mallin kameramuotoilulla ratsastetaan edullisemmalla mallilla :hmm:
Ilmoitetaan jos valmistajalta saadaan tieto asiasta. Aina ei saada vaikka kysytään.
Olisiko muuten AVHzY CT-3 USB Power Meteristä apua näissä? Kyseinen laite osaa mm. tunnistaa, mitä pikalataustekniikkaa laite tukee. USB PD:n lisäksi tunnistaa myös joitain valmistajien omia tekniikoita. Tuotetta esiteltiin joskus LTT:n videolla. Sitä en tosin tiedä, että kuinka nopeasti vanhenee käsiin, että ymmärtääkö uusien tekniikoiden päälle myöhemmin.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
293
Eilen ostin kun DNA antoi 100e alennuskupongin ja vein vanhan hitaan (ja muutenkin surkean) Galaxy Tab A8:n vaihdossa liikkeeseen, 189e jäi maksettavaa. Aivan huima parannus kaikin puolin halpis-samsungiin, mitä nyt fyysisten namiskoiden ja kameran sijoitteluun pitää vielä totutella.

Tablettipelaamista en harrasta niin omassa suht kevyessä käytössä ei minkäänlaista tökkimistä, vielä kun tiputti dev asetuksista animaatiot yms 1x:stä 0,5x:ään niin tuntuu vielä vikkelämmältä.

Tuohon parinsadan hintaan aivan loistovehje.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 429
Olisiko muuten AVHzY CT-3 USB Power Meteristä apua näissä? Kyseinen laite osaa mm. tunnistaa, mitä pikalataustekniikkaa laite tukee. USB PD:n lisäksi tunnistaa myös joitain valmistajien omia tekniikoita. Tuotetta esiteltiin joskus LTT:n videolla. Sitä en tosin tiedä, että kuinka nopeasti vanhenee käsiin, että ymmärtääkö uusien tekniikoiden päälle myöhemmin.
Löytyy vähän vastaava edullisempi kikkare, ei taida näyttää varsinaista pikalataustekniikkaa, mutta tehot, virrat ja jännitteet näyttää.
 
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
51
Jos tarkoitat OnePlussan virallista kauppaa niin tuon paremman Padin saa kupongilla 399€, silloin kun ei ole flash salea.
Olen onnistunut saamaan vain 30e kupongin. Onko 50e ollut sitten aiemmin, joka on jo erääntynyt?
 

VVG

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
75
Olen onnistunut saamaan vain 30e kupongin. Onko 50e ollut sitten aiemmin, joka on jo erääntynyt?
Tosiaan koodin saaminen vaatii sen että linkittää olemassa olevan OnePlus puhelimen tiliin.
En sitten tiedä pystytkö käyttämään omaa koodiani.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.07.2019
Viestejä
51
Olen linkittänyt, mutta tosiaan olen saanut vain vastaavan 30e kupongin ja ei hyväksynyt sinun koodia, kiitos vain yrityksestä!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 973
Viestejä
4 208 132
Jäsenet
70 998
Uusin jäsen
TuomasP99

Hinta.fi

Ylös Bottom