Kingdom Come: Deliverance II (PC, PS5, XBX) - Julkaisu 11.2.2025

Ykkönen koukutti kyllä sillä pelimaailmallaan välittömästi. Taistelemista tuli kuitenkin vältettyä viimeiseen asti, kun se oli niin tuskallista ja jotenkin liian vangitsevaa oli viholliseen lukittautuminen. Toivottavasti kakkosessa olisi vähän vapaampaa se taistelu ilman lukituksia (en ole katsonut pelistä mitään).

Elämäni aikana ennakkotilatut tai julkaisupäivänä ostetut pelit voi laskea yhden käden sormilla. Tämä tulee olemaan seuraava. Kertoo jotain siitä, miten paljon arvostan Warhorsen luomaa pelikokemusta ykkösessä. Kakkosen hype on sen verran kova, että odotukset sen kuin nousee. En ollut aluksi combat-systeemin ystävä, mutta totuin, ihastuin ja rakastuin.
Hear hear!

Itse olen osallistunut tätä aiemmin vain Squadin ja KCD1:sen joukkorahoitukseen ja kumpikaan ei pettänyt.
Nyt tuli ostettua tuo Gold Edition Steamistä 80 eurolla. Enpä ole koskaan mihinkään peliin noin paljoa rahaa laittanut. Luotto on kova.

Ykkönen koukutti kyllä sillä pelimaailmallaan välittömästi. Taistelemista tuli kuitenkin vältettyä viimeiseen asti, kun se oli niin tuskallista ja jotenkin liian vangitsevaa oli viholliseen lukittautuminen. Toivottavasti kakkosessa olisi vähän vapaampaa se taistelu ilman lukituksia (en ole katsonut pelistä mitään).
Vähän samaa ongelmaa oli itsellänikin kunnes opettelin mekaniikat kunnolla. Se ei paljoa vaadi.
Master striken oppimisen jälkeen taistelu onkin vähän liiankin helppoa kunnon panssareilla.

Tämä kaveri on pohtinut tulevia mekaniikkoja melko syvällisesti.

Minulla ekalla kerralla peliä aloittaessa jäi pelit kesken ihan alkumetreillä kun lähestyin asioita niin kuin olin muissa peleissä tottunut. Turhautumistaso oli aika korkea. :)

Muutaman viikon jälkeen aloitin uudelleen ja eri tavalla ja voi että. Peli meni minun listoilla kirkkaasti ykköseksi ja on siellä pysynyt. Kolme kertaa olen kaikkine lisäreineen pelannut alusta loppuun ja mielipide ei ole miksikään muuttunut.
Mua kaiken muun ohella kiehtoi suunnattomasti historiallinen fakta-aspekti. En ole mikään ropetyyppi, mutta tätä peliä pelatessa väkisinkin ajautui Henryn saappaisiin sinne 1400-luvun eurooppaan.

Odotukset kakkosen osalta on siis aika korkealla.

Minulla ekalla kerralla peliä aloittaessa jäi pelit kesken ihan alkumetreillä kun lähestyin asioita niin kuin olin muissa peleissä tottunut. Turhautumistaso oli aika korkea. :)

Muutaman viikon jälkeen aloitin uudelleen ja eri tavalla ja voi että.
Saako kysyä että millä tavalla? :)

Warhorse lupailee kolme kappaletta DLC:tä.

GZCiCI2WYAAjXke

Tiistaina 5.11 kello 19:00 alkaen on luvassa Warhorsen ensimmäinen suora lähetys pelin tiimoilta. Ehkä näemme myös uutta pelikuvaa?

Viimeksi muokattu:
KCD 2:seen tulossa Denuvo niminen softa estämään pelin laitonta kopiointia.

Itselleni tuntematon case, mutta ilmeisesti tämä on syvältä anuksesta. Asentaakohan kerneliin paskaa ja takaportin hakkereille?

Pitäähän se oma peli jotenkin yrittää suojata varastamiselta.

Denuvo ja vastaavat ohjelmistot ovat välttämätön paha nykyaikana, varsinkin tällaisissa tapauksissa, joissa pelin tekemiseen on käytetty miljoonia euroja ja lukematon määrä miestyötunteja. Pelin julkaisijat ovat yleensä poistaneet nämä varkauksenesto-ohjelmistot kun tietty määrä myytyjä kappaleita on tullut täyteen, että kyllä KCD II varmaan jossain vaiheessa Good Old Gamesiin tulee.

Pitäähän se oma peli jotenkin yrittää suojata varastamiselta.

Denuvo ja vastaavat ohjelmistot ovat välttämätön paha nykyaikana, varsinkin tällaisissa tapauksissa, joissa pelin tekemiseen on käytetty miljoonia euroja ja lukematon määrä miestyötunteja. Pelin julkaisijat ovat yleensä poistaneet nämä varkauksenesto-ohjelmistot kun tietty määrä myytyjä kappaleita on tullut täyteen, että kyllä KCD II varmaan jossain vaiheessa Good Old Gamesiin tulee.
Baldur's Gate kolmosessa ei tainnut olla denuvoa tai mitään vastaavia. Paljonkohan se myi/myy edelleen? Epäilen ettei ole välttämätöntä, vaan jotain ihan muuta.

Baldur's Gate kolmosessa ei tainnut olla denuvoa tai mitään vastaavia. Paljonkohan se myi/myy edelleen? Epäilen ettei ole välttämätöntä, vaan jotain ihan muuta.
Tarkistin ja ei ollut. Mielenkiintoista...

Mikähän sitten lienee ollut KCD II:n julkaisija Deep Silverin (PLAION/Embracer) päätöksen takana. Kaipa siinä on kyse perinteisestä vaaditun myyntikatteen varmistamisesta, sillä onhan Warhorse kumminkin vielä suhteellisen tuntematon tekijä. Eli siis Baldur's Gate on paljon tunnetumpi pelisarja kuin Kingdom Come: Deliverance.

Tarkistin ja ei ollut. Mielenkiintoista...

Mikähän sitten lienee ollut KCD II:n julkaisija Deep Silverin (PLAION/Embracer) päätöksen takana. Kaipa siinä on kyse perinteisestä vaaditun myyntikatteen varmistamisesta, sillä onhan Warhorse kumminkin vielä suhteellisen tuntematon tekijä. Eli siis Baldur's Gate on paljon tunnetumpi pelisarja kuin Kingdom Come: Deliverance.
Edellisestä Baldur's Gatesta oli 23 vuotta kolmosen ilmestymisen aikoihin. Pelien välissä siis kasvoi kokonainen sukupolvi, joten en tiedä onko kovinkaan paljon tunnetumpi pelisarja (ennen kolmosta). Enkä usko että se vaikuttaa asiaan. Veikkaan että denuvon lobbarit on vaan saanut markkinamiesten päät sekaisin hölynpölyllään ja ostamaan palvelua ja samalla kusemaan maksavan asiakkaan muroihin. Toivottavasti denuvo poistetaan pian, muuten iso (denuvoa vastustava) porukka ostaa pelin vasta vuosien päästä muutamalla eurolla, eikä täyteen hintaan julkaisun aikoihin.

Pysyn edelleen kannassani siinä, että Baldur's Gate on paljon syvempään syöpynyt pelaajien mieliin kuin KCD, ja 23 vuodessahan ehtii jatko-osan nälkä kasvaa vaikka kuinka ja niinhän siinä kävikin, sillä peliä oli maaliskuuhun mennessä myyty yli 15 miljoonaa kappaletta, mikä on yli kaksinkertainen määrä KCD:n 6 miljoonaan verrattuna.

Lopetan väittelyn omasta puolestani tähän.

Statistiikka

Viestiketjuista
257 491
Jäsenet
73 945
Uusin jäsen
JsKK

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom